Vastaus: Far Cry 2 [PS3]
Omituinen openworlderi kun ei lopus kysy haluuko tallentaa, että vois mennä takas poimimaan timangeja tai muuta... plääh... ihan mukava pelikokemus ja toi taas paljon uutta, ehkä tinkien jostain vanhasta tai joidenkin osa-alueiden kaivatessa lisää kiillotusta. Hieman mietityttää jaksaako noita timangeja tonne mennä jostain vanhasta tallennuksesta poimimaan, en näe siitä olevan pahemmin iloa, joten taitaa vaihdossa mennä Fallouttiin.
Alkupaikkeilla meinas hajoamiskäyrä poksahtaa niihin jatkuviin checkpointteihin, mutta sitten kun rupes taito kasvamaan, aseet paranemaan jne, niin eivät muodostaneet enää samanlaista ongelmaa.
Kitti loppua kohden: M16 red dotti, uzi, dart gun, räjähteillä oli jossain kiva leikkiä, mutta ei tämä sniikkailussa MGS:lle pärjää, joten se on vähän semmosta vaitonaista. Vihut huomaa välillä ihan haamu mestoista, välillä kävelee melkein päin eikä tajua mitään. Snipalla ku rupee johki räimii ni valitettavan usein ne tajuu mistä päin ammuttiin.
Maisemat, säät, tulet tuulet yms. fiitserit, joiden takia mielestäni ehdottomasti läpipeluun arvoinen, vaikkakin tosiaan osa mapin laajuudesta olisi voitu laittaa sen kehitystyöhön, enemmän kaikkea ns. mielenkiintoista - luolia, korkeita vuoria ja vuoripolkuja jne. Tie, savanni, viidakko, aavikko ja kyläpahaset on nyt tullu tutuks. Eräs assasinaatiotehtävä korkealla vuorella oli varsin jees. Myöskin lähestymistapoja tehtäviin voisi monipuolistaa - välillä pystyi snipalla tuhota kohteen kaukaa, mutta harvemmin.
Mutta kaikenkaikkiaan peli otti joitain uusia harppauksia, joita tullaan tulevaisuudessa vielä kiillottamaan ja yhdistelemään paremmin jo aiemmin tehtyihin juttuihin, että ehkä tämä peli sortui hieman liikaa yksipuolisuuteen, niin tehtävissä kuin niiden suoritustavoissa. Loppu oli jollain osaa pettymys, mutta toi ehkä pienen lisäsyvällisyys-aspektin peliin. Pelatkaa itse.
PS. Rahat vai kolmipyörä, ottakaa kolmipyörä.