Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 3

Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Aika paljon sitä vihuleirien putsaamista puukon kanssa helpotti se erikoisominaisuus, että pystyi raahaamaan kropat piiloon.

Pelaako joku tämäntyyppisiä pelejä oikeasti tähtäysavustus päällä? Sehän syö pelistä kaiken suolan pois. :rolleyes:
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Joo totta toi raahaus skillsi kyllä helpottaa mutta ikävää että siinä ei pysty enää tarttumaan uudestaan kiinni ruumiseen jos haluiski vähän korjata paikkaa. Samoin näkyvyys on vähän huono, yritin raahata kaveria sellaisen mökin sisään piiloon mutta kun ei näe taakse millää niin oli aika vaikea osua oven kohdalle...
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Oi miksi, miksi, MIKSI?! Miksei nettipelissä voi olla eläimiä ja kulkuneuvoja?! Olisko vähän mahtavaa. Olin jo tekemässä tuohon Domination-pelimuotoon semmoista karttaa, jossa hallussa pidettäviä alueita vahtisi vaikka aitauksessa joku tiikeri tai karhu. Yritäppä siinä sitten pitää aluetta hallussa, kun pitää vihollisten lisäksi vahtia selustaansa petoeläimen vuoksi. (Toisaalta tuon elukanhan voisi sitten vaikka vain ampua, mutta eiköhän tuohonkin voisi keksiä jonkun ratkaisun.)

Co-op oli melko sietämätöntä kuraa, mutta eiköhän nuo kaikki tehtävät tule kertaalleen pelattua läpi. Aivan älytön bugikasa kyllä oli. Tähtääminen ja ampuminen jumittuu koko ajan, ruutuun näkökentän eteen jää jotain ylimääräistä, välinäytöksissä hahmot vammailee välillä miten sattuun, jne. Lisäksi fps on co-opissa paikoitellen hyvinkin alhainen ja lagipiikkejäkin esiintyi kahdestaan kaverin kanssa pelatessa.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

MIks siellä sitten ees on ne eläimet? Kn ei niitä ratoja pysty edes järkevästi pelata "yksinpelinä", mikä ois itseä kiinnostanut enemmän kuin noi pelaajien tekemät mapit multiplayerissä. Tästä pelistä muuten sais kyllä hyvän leffan. :p
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Co-op oli melko sietämätöntä kuraa, mutta eiköhän nuo kaikki tehtävät tule kertaalleen pelattua läpi. Aivan älytön bugikasa kyllä oli. Tähtääminen ja ampuminen jumittuu koko ajan, ruutuun näkökentän eteen jää jotain ylimääräistä, välinäytöksissä hahmot vammailee välillä miten sattuun, jne. Lisäksi fps on co-opissa paikoitellen hyvinkin alhainen ja lagipiikkejäkin esiintyi kahdestaan kaverin kanssa pelatessa.

Itse olen broidin kanssa pelannut cooppia liven kautta ja yleensä on vain vihujen aseiden äänet jääneet loopille joten aina luulee, että jossain on vihu liipaisin pohjassa. Viimeksi sitten checkpointit kusi yhdessä kentässä niin, että aina jouduttiin yhden checkpointin verran enemmän takaisinpäin kuin olisi kuulunut. Lisäksi kerran kun kuolin niin broidi kyllä paransi minut ja sen ruudulla kuulemma olin pystyssä, mutta omalla ruudulla makasin kuolleena. Minulle tuli jopa se "hold Y to heal" viesti, mutta ei se mitään auta kun se hahmo makaa ruudulla maassa.

Ei tuota kyllä ole testattu ollenkaan. Vielä olisi kaksi kenttää pelaamatta ja pelkästään saavutusten takia tuota pelataan sillä kunhan nuo kaksi viimeistä saadaan läpi niin on täysi tonni kasassa molemmilla. Ideana tuo on kyllä hyvä ja mielellään pelaisi vaikkei olisi saavutuksia ollenkaan, mutta kun se on tuollainen bugikasa.

Onneksi yksinpeli oli hyvä ja ekalla kerralla kun sen veti 100% läpi niin aikaa meni pikkasen päälle 30 tuntia. Sitten tuli taas katsottua kaikki far cry experiencen jaksot ja tuli aloitettua uudestaan alusta ja se tuli pelattua alle 16 tunnissa läpi. Viikko sitten katsoin taas nuo far cry experiencet läpi ja tuli kauhea himo aloittaa kolmannen kerran alusta joten jotain ollaan selvästi tehty oikein.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Mulla se tykitti co-opissa jonku 15 min seuraavalle checkpointille asti vuorotellen level uppia ja jotain pislaa mikä aukes. :D Mutta online puolihan oli eri tiimin tekemä joten oiskohan co-oppiki, selittäis sen paskuuden yksinpeliin verrattuna. Ei toi co-op kummikaan niin paska ollu. Samaa tasoa ku uncharted 2 "tarina" co-op. aalloist
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Ootteko huomannut että vaikka Outpost on vallattu niin noi Rakyat käy päälle merirosvon tavoin jos satut vahingossa niitä häiritsemään. Kerran mä ajoin autolla ilmeisesti niiden mielestä liian rajusti pihaan kun kaahasin sieltä jostain metsästä ja tönäisin varmaan joitain niistä. Kaverit avasi tulen heti. Samoin kun yks toinen Outpost oli vallattu, kokeilin että mitäs tapahtuu jos pamautan koirahäkin C4:sella taivaan tuuliin... No häkki lensi kyllä taivaan tuuliin mutta koiriin ei tullut naarmuakaan ööh WTF? Sain sekä koirat että Rakyat perääni.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

MIks siellä sitten ees on ne eläimet? Kn ei niitä ratoja pysty edes järkevästi pelata "yksinpelinä", mikä ois itseä kiinnostanut enemmän kuin noi pelaajien tekemät mapit multiplayerissä. Tästä pelistä muuten sais kyllä hyvän leffan. :p

Voihan niillä leikkiä siinä editorissa, mutta siinäpä se. Itse tein heti ensitöikseni aitauksen, jonne sijoitin karhun ja tälle kaveriksi kanan. Arvaatte varmaan lopputuloksen. Loppujen lopuksi siellä aitauksessa oli viiden tusinan verran punaisia öljytynnyreitä parinkymmenen Bambin kera. Olihan toi kivaa, mut netissä olis vielä kivempaa.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

No uwen postal on oikeasti loistava komedia kun sen katsoo alkoholin vaikutuksen alaisena.
Jos far cry leffaa haluaa niin kannattaa vaan katsoa kaikki far cry experiencet putkeen. Itse editoin ne yhteen ja kestoa taisi tulla n.38 minsaa. Sisältää siis myös ne chrisin kidutus kohtaukset. Tosin jos nuo on nähnyt niin ei voi kuin toivoa, että joku älyää tehdä tuosta kunnon leffan ja otetaan Michael Mando näyttelemään Vaassia. Eli kuten far cry experience, mutta kunnon juoni ja kunnon budjetti.

Voi kyllä sanoa, että far cry 3 nosti mandon kartalle. Sille kyllä sopii tuollaiset roolit kuten esim tämä: http://www.youtube.com/watch?v=kh8b--RYa-Q
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Voihan niillä leikkiä siinä editorissa, mutta siinäpä se. Itse tein heti ensitöikseni aitauksen, jonne sijoitin karhun ja tälle kaveriksi kanan. Arvaatte varmaan lopputuloksen. Loppujen lopuksi siellä aitauksessa oli viiden tusinan verran punaisia öljytynnyreitä parinkymmenen Bambin kera. Olihan toi kivaa, mut netissä olis vielä kivempaa.

Niin mutta miksi siinä editorissa ei voi käyttää puukkoa, heittää kiviä, kantaa enemmän kuin yhtä asetta, Customoida aseita (esim silenseria ei voi käyttää) tai käyttää esim noita yksinpelien skilleja???

Ite pystyisin käyttämään kirjaimellisesti kymmeniä tunteja, tekemällä omia pieniä (tai siis suuria) mappi luomuksia, jossa olisi sitten eläimiä ja vihollisia lahdattavana. Voisi tehdä ns. mini tehtäviä joita voisi pelata ja ennen kaikkea kun voisi vielä jakaa omia mappeja ja pelata toisten mappeja, nimenomaan botteja vastaan... Puhumattakaan että noita botteja vastaa sais pelata kaverin kanssa split screenillä :) Noh, ehkä seuraavassa Far Cryssa :rolleyes:
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Ubisoftin julkaisemien pelien tavaramerkiksi alkaa muodostua avoinmaailma ja tekemisen paljous. Eilen tuli hankittua tämä peli ja olen todella tyytyväinen peliin. Yleensä kun aloitttaa pelin niin seuraavan kerran kun vilkaisee kelloon niin hetkessä mennyt se tunti. Päätarinaa tullut jonkin verran pelattua, olisikohan sellaiset 8-10 tehtävää tehnyt. Välillä tulee hairahduttua ja käytyä radio torneja valtaamassa. Todella hienoja selviytymis elementtejä laitettu peliin esimerkiksi tuo craftaus ja tuli tuossa myös villieläimiin törmättyä muutaan otteeseen. Välillä ihan hauska katsella että mitä mahtaa tapahtua. Tosiaan ensimmäistä kertaa pelaan Far Cry pelisarjaa. Kakkos osan meinasin aikanaan hankkia mutta kuulin sellaisia mielipiteitä että ei ole hyvä peli. Hypeä en ole ollenkaan lukenut mitä nyt sattumalta muutaman videon katsonut E3:sta. Kaiken kaikkiaan kuitenkin odotin avointa paratiisia ja paljon tehtävää ja tällä hetkellä vaikuttaa että peli lunastaa odotukset.
Tähän loppuun vielä että pelin luonto on todella hyvin mallinnettu ja auringon laskut/nousut on komeita. Generoituuko nuo kasvit uudelleen?

EDIT: Voiko noita taskun suurennuksia ostaa vai pitääkö nuo kaikki metsästää? Vinkkejä peuran metsästykseen? Vaikutti aika vikkelilltä ja vaikuttivat vaistoavan jo kaukaa missä olin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Far Cry 3 [PS3/X360]

Ubisoftin julkaisemien pelien tavaramerkiksi alkaa muodostua avoinmaailma ja tekemisen paljous. Eilen tuli hankittua tämä peli ja olen todella tyytyväinen peliin. Yleensä kun aloitttaa pelin niin seuraavan kerran kun vilkaisee kelloon niin hetkessä mennyt se tunti. Päätarinaa tullut jonkin verran pelattua, olisikohan sellaiset 8-10 tehtävää tehnyt. Välillä tulee hairahduttua ja käytyä radio torneja valtaamassa. Todella hienoja selviytymis elementtejä laitettu peliin esimerkiksi tuo craftaus ja tuli tuossa myös villieläimiin törmättyä muutaan otteeseen. Välillä ihan hauska katsella että mitä mahtaa tapahtua. Tosiaan ensimmäistä kertaa pelaan Far Cry pelisarjaa. Kakkos osan meinasin aikanaan hankkia mutta kuulin sellaisia mielipiteitä että ei ole hyvä peli. Hypeä en ole ollenkaan lukenut mitä nyt sattumalta muutaman videon katsonut E3:sta. Kaiken kaikkiaan kuitenkin odotin avointa paratiisia ja paljon tehtävää ja tällä hetkellä vaikuttaa että peli lunastaa odotukset.
Tähän loppuun vielä että pelin luonto on todella hyvin mallinnettu ja auringon laskut/nousut on komeita. Generoituuko nuo kasvit uudelleen?

EDIT: Voiko noita taskun suurennuksia ostaa vai pitääkö nuo kaikki metsästää? Vinkkejä peuran metsästykseen? Vaikutti aika vikkelilltä ja vaikuttivat vaistoavan jo kaukaa missä olin.

Kyllä tätä pelatessa aika oli pahin vihollinen, kun pystyi vain pienissä pätkissä pelaamaan. Menin kuitenkin tarinan läpi. Se oli hyvä ja sitä seurasi mielenkiinnolla. Vielä on todella paljon tekemistä, tarinan jälkeenkin.
Grafiikka ja maisemat ovat pelissä loistavat. Näkymät jostain korkealta kalliolta tai vuorelta ovat todella upeita.
Far Cry 3 ei olisi kuitenkaan mitään ilman villieläimiä. Haiden kanssa meinasi tulla aina jännä kakka housuun, kun kävi houkuttelemassa niitä rantaan, jotta ne voi ampua ja kerätä nahkat talteen. Nössöt käytti venettä :)

Kasvit generoituu aina samaan paikkaan. Isompia taskuja ei voi ostaa, vaan eläimillä täytyy craftata. Tarkkuuskivääri toimii peuraan, jos et muuta keksi.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Ubisoftin julkaisemien pelien tavaramerkiksi alkaa muodostua avoinmaailma ja tekemisen paljous. Eilen tuli hankittua tämä peli ja olen todella tyytyväinen peliin. Yleensä kun aloitttaa pelin niin seuraavan kerran kun vilkaisee kelloon niin hetkessä mennyt se tunti. Päätarinaa tullut jonkin verran pelattua, olisikohan sellaiset 8-10 tehtävää tehnyt. Välillä tulee hairahduttua ja käytyä radio torneja valtaamassa. Todella hienoja selviytymis elementtejä laitettu peliin esimerkiksi tuo craftaus ja tuli tuossa myös villieläimiin törmättyä muutaan otteeseen. Välillä ihan hauska katsella että mitä mahtaa tapahtua. Tosiaan ensimmäistä kertaa pelaan Far Cry pelisarjaa. Kakkos osan meinasin aikanaan hankkia mutta kuulin sellaisia mielipiteitä että ei ole hyvä peli. Hypeä en ole ollenkaan lukenut mitä nyt sattumalta muutaman videon katsonut E3:sta. Kaiken kaikkiaan kuitenkin odotin avointa paratiisia ja paljon tehtävää ja tällä hetkellä vaikuttaa että peli lunastaa odotukset.
Tähän loppuun vielä että pelin luonto on todella hyvin mallinnettu ja auringon laskut/nousut on komeita. Generoituuko nuo kasvit uudelleen?

EDIT: Voiko noita taskun suurennuksia ostaa vai pitääkö nuo kaikki metsästää? Vinkkejä peuran metsästykseen? Vaikutti aika vikkelilltä ja vaikuttivat vaistoavan jo kaukaa missä olin.

Laaja maailma joo, tekemisen paljous ei niinkään. Nuo FC3:n sivutekemiset on aika puuduttavia ja turhan samankaltaisia, kuka esim jaksaa oikeasti tehdä ne kaikki wanted-tehtävät kun ne on täysin copy/pastea, lokaatio vain vaihtuu. Loppupeleissä, kun olet saanut ne kaikki outpostit vallattua, maailmasta tulee todella autio ja tylsä paikka. Itse tein sivutehtäviä siihen asti että sain kaikki signature-aseet avattua, mikä on muuten hassua että ne saa avattua reippaasti ennen kuin edes kaikki sivutehtävät on tehty, kun nuo palkinnot on saatu niin eipä ole porkkanaa oikeastaan tehdä niitä kaikkia loppuun :)

Metsästystehtävät on pakko tehdä jos haluaa parhaimmat kamat, sillä noista metsästystehtävistä saa ne viimeiset nahat joita tarvitaan parhaimpien kamojen tekemiseen. Niissäkin saisi olla enemmän variaatiota ja mielenkiintoista metsästettävää, yleensähän niissä on että tapa x määrä eläimiä, tai tapa spessueläin joka ei ole muuta kuin eri värinen normaali eläin, jokseenkin vähän tylsää imo.

Itse raivostuin peurojen ja eläinten loikkimiseen ja aina kun mahdollista käytin kranaatteja tai muuta räjähdettä jotta voin tappaa useamman kerralla :D

Tää on vaan mun mielipide, mutta tämä peli on kyllä hivenen yliarvostettu siihen sisältöön nähden.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Nuo FC3:n sivutekemiset on aika puuduttavia ja turhan samankaltaisia, kuka esim jaksaa oikeasti tehdä ne kaikki wanted-tehtävät kun ne on täysin copy/pastea, lokaatio vain vaihtuu.
Ihan täysin rahan hankintaa vartenhan nuo on, ei noilla ole mitään virkaa jos on kaikki kilkkeet jo ostettu. Noissa kun menee se 5 minsaa per tehtävä niin aika äkkiä rahapussi täyttyy.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Ihan täysin rahan hankintaa vartenhan nuo on, ei noilla ole mitään virkaa jos on kaikki kilkkeet jo ostettu. Noissa kun menee se 5 minsaa per tehtävä niin aika äkkiä rahapussi täyttyy.

Niin sillä rahallakaan kun ei tee pelissä kovinkaan paljon. Mun kukkaro meinaa täyttyä jo pelkästä loottauksesta ja loottaminenkaan ei hirveesti innosta pidemmän päälle kun rahalla ei tosiaan tee muuta kun ostaa panoksia ja ne nyt ei niin hirveästi maksa. Toi aseiden ilmaiseksi antaminen on ihan käsittämättömän typerä juttu. Ei oo oikein tosiaankaan mitään porkkanaa että miksi tota maailmaa kiertelis, kuka jaksaa kerää jotain relicejä ja kirjeitä kun niillä ei suoraan ole mitään vaikutusta peliin. Ite ainakin luovuin eläinten metsästämisestä heti kun alkoi olla riittävän isot kassit mukana. Eiköhän toi 12 kranua ja panokset jo riitä ilman noita isoimpiakin pusseja.

Munkin mielestä peli on vähän yliarvostettu, maailma on ihan liian suuri siihen nähden mitä se oikeasti sisältää. Liikaa tyhjää tilaa. Liikaa tutoriaalia ja kädestä viemistä. Tekijät pitää pelaajia varmaan ihan tyhminä, outoa että peli on K18 ja sit noi ohjeet on välillä kuin 10-vuotiaille tehty. Kyllä mä sen tajuan että Loot Rusack on täynnä, ei sitä tarvi joka viiden minuutin välein erikseen ilmoittaa. Tulee fiilis että tekijät ovat halunneet tehdä monipuolisen ja haastavan pelin ja sisällyttää siihen paljon juttuja mutta sitten on tullut pupu pöksyyn että "entä jos tää onkin liian monimutkainen tai entä jos jengi ei tajuu tätä?" Pelin alku oli ihan kuraa, kyllä olis varmaan riittänyt että selitetään miten niitä kasveja kerätään ja eläimiä tapetaan. Ei se nhyt niin vaikeaa oo että tarvii ihan oikein oman osion tehdä niille missä näytetään lapsille että näin niitä kasveja kerätään. Se myös hämää että pääjuoni on välillä aikamoista pakkopullaa ja taistelee täysin vastaan tuota vapaamaailma ajattelua. Parhaimmillaan noi pääjuonen tehtävät on todella hauskoja ja intensiivisiä mutta huonoimmillaan juostaan joidenkin kompassipalojen perässä putkessa karkuun kun katto ja seinät sortuu ympäriltä ja näpytellään milloin mitäkin nappia Resident Evil 6 tyyliin. Myös noita "sinulla on aikaa 1 minuutti mennä paikasta A paikkaan B" tehtäviä on ihan liikaa. Pari kertaa ollut myös niin että meenpä putsaa ton Outpostin ja sit vahingossa vaikka riippuliitelee pääjuonen kannalta seuraavan alueen yli ja yhtäkkiä peli savettaa ja ja sitten hetken päästä ilmoittaa että "poistut tehtäväalueelta, käänny takaisin!" ja sit "Mission Failed".

Myös musiikki on tässä liian päällekäyvää eikä tue pelaamista tai anna sille mitään tunnelmaa paitsi noissa Outpost kohdissa se toimii ihan hyvin. Pääjuonessa kun on joutunut yrittämäään jotain kohtaa useampaan kertaan niin parin kerran jälkeen pelin musa alkaa yleensä ottaa aivoon. Mun mielestä pelimusiikin pitäis olla sellaista että se kantaa useammankin pelikerran ja tukea tiettyä kohtaa/aluetta tai maailmaa eikä viedä huomioa pois siitä väärällä tavalla.

Mun mielestä kakkonen oli pelinä paljon parempi ja tunnelma ja grafiikka paaaaljon parempia. Hyvältähän tää näyttää mutta värit on liian karkkimaiset ja muoviset mun makuun. Vikojakin siitä löytyy loppupeleissä vähemmän. Ihmettelen että arvosteluissa ei olla tartuttu pahemmin noihin vikoihin.

Mutta kuitenkin kaikesta valittamisesta huolimatta tosi mukaansatempaava peli ja vaikka monessa jutussa on menty metsään niin myös yhtä paljon tässä on hauskoja ja toimivia hetkiä ja hiiviskely on tehty mielekkääksi vaikka nyt kun alkaa noi skillsit olla aika täynnä ja esim. Crouch nappi pohjassakin pystyy jo menemään kävelyvauhtia niin alkaa olla jo vähän liian iisiä toi eteneminen. Vaas on loistava ja kyllä mä noita Wanted Dead tehtäviä oon jaksanut tehdä aina tasaisin väliajoin kun niissä saa kuitenkin hiippailla ja kokeilla erilaisia taktiikoita ja sehän on koko pelin suola ja sen takia tätä jaksaa pelata. Noita muita sivutehtäviä tein pari mutta luovuin kun ne oli niin kuraa.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Kylläpä tuli äskeisen pelisession päätteeksi mielenkiintoinen juttu. Useimmiten liikun pelissä jalkapatikalla (tiedän se on hidasta) tarkoitukseni oli mennä valtaamaan yksi radiotorni ennenkuin siirryn tehtävän allkamispisteen lähelle. Radiotornille löysin reitin jokea pitkin ja rannalla oli outpost. Hieman ennen outpostia sukelsin ja sukelsin niin kauan kunnes olin ohittanut outpostin. Seuraavaksi valtasin radiotornin ja menin jalkapatikalla seuraavaan kaupunkiin ja tallensin. Sen jälkeen vielä craftasin healthia ja siitä tuli trophy ei kulunut kuin kaksi sekuntia ja tuli toinen trophy. Menin valikkoon ja katsoin trophyn vaatimukset. Trophy paljastui että se vaati outpostin valtauksen ilman hälyytystä. Mitä ihmettä tapahtui? En hyökännyt edes outpostiin.
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Veikkaan, että se oli vaan joku trophy glitch ja olit jo aikaisemmin jonkun outpostin vallannut ilman hälytyksiä.

Laaja maailma joo, tekemisen paljous ei niinkään. Nuo FC3:n sivutekemiset on aika puuduttavia ja turhan samankaltaisia, kuka esim jaksaa oikeasti tehdä ne kaikki wanted-tehtävät kun ne on täysin copy/pastea

Minä jaksoin. Tein kaiken ja aikaa meni pikkasen yli 30 tuntia ja silti jäin haluamaan lisää. Peli on pelattu myös toisen kerran läpi ja joku päivä aion vetää vielä nuo kaikki wanted deadit ja muut vielä uudestaan läpi. Vaikka co-op oli myös todella buginen ja kirottua tuli niin kummasti sitäkin olisi halunnut pikkasen lisää. Mikä lie masokisti olen :D
 
Vastaus: Far Cry 3 [PS3/X360]

Läpi meni. Kyl loppuvaiheessa alko jo vähän puuduttamaan varsinkin kun alkoi olla niin helppoa toi outpostien tyhjentäminenkin kun oli kaikki skillsit täynnä. Lopetus oli kyl kova ja yllättäväkin. Mites
käy kun päättääkin pelastaa kaverit? Säilyykö porukka hengissä? Ite valitsin Citran ku jotenkin se sopi paremmin tohon kuvioon ja halusin nähdä että jääkö Jason saarelle hengailee mutta huonostihan siinä kävi.

Sellainen 3,5/5 peli kokonaisuudessaan.
 
Ylös Bottom