Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tässä taas video miten paljon yksityiskohtia jätetty pois sitten far cry 2 ajoilta:
Tässä taas video miten paljon yksityiskohtia jätetty pois sitten far cry 2 ajoilta:
Osa noista pois jääneistä johtuu siitä, että konsolien tehot ei riitä, pakko karsia jostakin, että saa jotakin.
Koko tämä nykyinen sukupolvi on kompromissien tekemistä, koska nykykonsolit tippuu juuri siihen pahaan välimaastoon tehojen puolesta.
Pelaamatta sekuntiakaan FarCry5:a, pitää sen verran peliä puolustella, että onhan nyt kyllä polycountit, kenttäsuunnittelu yms. aivan eri lukemissa mitä FarCry 2:n aikoihin. Eli olisihan tuo nykypeli vaatinut paljon enemmän työtä maaliin saamiseksi, jos oltaisiin lähdetty samanlaisia ominaisuuksia peliin tuomaan, mitä FarCry 2:en tuotiin. Pelit ovat kuitenkin mittakaavaltaan aivan eri luokkaa. Siinä missä FarCry 2 oli enemmänkin tiimin teknologiademo täysin tyhjänä karttana ja voisi jopa sanoa, että aivan liian yksinkertaisena pelinä, mikä oli pitkitetty aivan ylipitkäksi.No mutta onhan ne tehot riittäny edellisellä konsolisukupolvella noihin FC2:n ominaisuuksiin? Pitää vielä koittaa antaa tälle mahdollisuutta, mutta ehkä tää nyt ei vaan oo sitten mun juttu. Priorisoinnit on mun makuun menny väärin päin.
Pelaamatta sekuntiakaan FarCry5:a, pitää sen verran peliä puolustella, että onhan nyt kyllä polycountit, kenttäsuunnittelu yms. aivan eri lukemissa mitä FarCry 2:n aikoihin. Eli olisihan tuo nykypeli vaatinut paljon enemmän työtä maaliin saamiseksi, jos oltaisiin lähdetty samanlaisia ominaisuuksia peliin tuomaan, mitä FarCry 2:en tuotiin. Pelit ovat kuitenkin mittakaavaltaan aivan eri luokkaa. Siinä missä FarCry 2 oli enemmänkin tiimin teknologiademo täysin tyhjänä karttana ja voisi jopa sanoa, että aivan liian yksinkertaisena pelinä, mikä oli pitkitetty aivan ylipitkäksi.
Itse en kyllä ymmärrä tuota muodissa olevaa Ubisoft-vihaa. Mielestäni ovat tehneet kuitenkin erittäin laadukkaita pelisarjoja järjestään, ja vaikka tiettyä toistoa noissa onkin, niin onhan niissä peleissä aivan järjetön määrä tekemistä, ja on kuitenkin täysin oman itsensä valittavissa, että mitä kaikkea niistä haluaa loppujen lopuksi tehdä. Jos haluaa edetä suoraviivaisesti juonen kanssa, niin kyllähän se FC ja AC sarjoissa esim. onnistuu vallan mainiosti.Tähän vois sanoa että kyllähän nuo uudemmatkin Far Cry:t on kaikki ihan turhaan pitkitetty ja niissä on kaikennäköistä turhaa tehtävää mitkä vaan keinotekoisesti pitkittää peliä. Tietty ajan hengen mukaan "more is more" niin minkäs teet. Itse kyllä ottaisin mielummin pienemmän pelialueen missä on vähemmän aktiviteettia. On totta että Far Cry 2 oli ehkä just hieman tollanen teknologiademo mutta jotain ainutlaatuista ne on siinä kuitenkin onnistunut välittämään ja mun mielestä se että kartta on aika tyhjä sopii just tuohon teemaan. Et eihän missään afrikan savanneilla ja viidakossa oo jengiä joka kulmalla hengailemassa. Tosin niitä vihuautoja oli välillä teillä vähän turhankin tiuhaan.
Jos kattoo noita tehtäviä niin eipä ne kummoisesti oo kehittynyt kymmenssä vuodessa. Samaa ne nykyäänkin toistaa, mene johonkin ja tapa lauma jengiä. Nykyään on vaan kasa sivutehtäviä naamioitu jollain "pelasta vangit" tms. mutta samaa ne silti on: mene johonkin ja ammu kaikki hengiltä.
Tuosta vertailuvideosta vois muuten sanoa sen verran että kyllä Far Cry 2 näyttää aika todella hyvältä kun ajattelee et peli on 10 vuotta vanha. Mulle ainakin just tuollaiset yksityiskohdat tuo just siihen peliin todella paljon ja lisää sitä immersioa ja tunnelmaa. Ubisoftin tapauksessa veikkaan että kyse on vain ja ainoastaan laiskuudesta että miksi käyttää aikaa ja resursseja sellaiseen mihin kovin harva kuitenkaan kiinnittää huomioa. Sääli sinänsä mutta ymmärrettävää vaikka sit taas Rockstar tekee vielä isompia ja suositumpia pelejä kuin Ubisoft ja ihan eri mentaliteetillä. Et jokainen tyylillään, Ubilta tulee pelejä monta vuodessa ja Rockstarilta muutaman vuoden välein. Tykkäs niiden peleistä tai ei niin onhan ne ihan eri luokassa totetutukseltaa ja yksityiskohdiltaan kuin Ubisoftin nykyiset pelit.
Ehkä sinun tapauksessasi ei olekaan tosiaan Ubisoftin vihaamisesta kyse, mutta kyllä monella täällä kirjoittavalla tuntuu sellainenkin asenne olevan, kun suoraan on Ubisoftia ja sen tekemisiä kovalla kädellä mollattu.Ei tässä ole kyse mistään ubisoft vihaamisesta, itse tykkään ubisoft peleistä, watch_dogs, assassins creed, the division ehkä yks mun lempipeleistä. Kyse on vaan siitä että monissa ubisoft peleissä olis potentiaalia niin perkeleen paljon parempaan mutta ne syystä tai toisesta pusketaan ulos hieman keskeneräisinä jonka takia ainakin itse toivoisin kovasti, että käyttäisivät hieman lisää aikaa peleihin niin niistä saatais oikeesti todella laadukkaita tekeleitä ulos. Ovat myös kuunelleet ja myös parantaneet pelejä mutta matkaa on vielä jäljellä, ubisoft tekee kuitenkin todella kauniita openworld pelejä mutta yleensä sen kauniin kuoren alta paljastuu aina se laiskuus kun olis potentiaalia niin paljon parempaan.
Veikkaan et niillä olisi myös olisi varaa kehittää pelejä hieman kauemmin, mutta syystä tai toisesta niitä silti (lukuunottamatta tiettyjä, division, beyond good and evil ym) pusketaa ulos joka vuosi pienillä uudistuksilla.
The Division myös erittäin hyvä esimerkki siitä mitä se oli julkkarissa ja mitä se on tällähetkellä, täynnä sisältöä ja parannuksia. Siitä kun olisivat saanut vaikka vuoden lisääaikaa olisi varmasti seki ollut julkaisussa mitä se on nyt. Division 2 pitäisi olla vähintää mitä division on tällähetkellä ja vielä enemmän+ sit vielä ne mahdolliset tulevat laajennukset.
Mitä jengi täällä puhuu että liian samalaista ku kaikki aikasemmat osat jne.. jos on pelisarja niin miten te itse sitä muuttaisitte pelillisesti? Onhan näis kuitenkin uusi tarina ja maailma joka pelillä, primalin kartta tais olla far cry 4:sta, mutta täysin eri teemalla. Esim. Call of duty muutti peliään menemällä tulevaisuuten, koska jengiä alko ärsyttämään jo moderni sota, pari vuotta tulevaisuudessa jengiä ärsyttää sekin sitten takas ww2 ja sekään ei käy, niin mitä ihmiset haluavat pelisarjoilta, pitäiskö tuotanto lopettaa kun ei voida keksiä enään mitään uutta ja järkevää sarjojen uusin peleihin.FC1 oli loistava peli joka sai myös arvoisensa jatko-osan. Sen jälkeen on tullut FC3 A, B, C ja D. Pari näistä käyttää yllättäen jopa samaa karttaa. Hyi vttu.