Tiedän, että pelistä nauttiville tämä taas menee tunteisiin, mutta tämä on nyt minun mielipide. Jättäkää omaan arvoon jos menee liian tunteisiin.
Mutta mun ensireaktiot voi aikaisemmin ketjusta lukea. Nehän oli aikalailla murskaavat. Sit annoin pelille mahdollisuuden ja täytyy sanoa, että viihdyin ongelmista huolimatta ihan hyvin. Pelaaminen oli jokusen tunnin ihan hauskaa.
Mutta eilen sit kaatui kuppi kyllä lähes lopullisesti. Enää ei vain jaksanut sitä, että vihuja on ihan kokoajan vastassa.
Ilmeisesti tuossa kun se vastustusmittari täyttyi, niin alkoi tulemaan entistä enemmän vihuja, jotka kaiketi ihan jahtasivat minua? Lentokone kokoajan ympärillä jne. Sit se meni lopullisesti yli ja oli todella tuskallista.
Päätinkin vain unohtaa tässä vaiheessa sivutehtävät ja tehdä storyä, jotta saa alueen rauhallisemmaksi.
Mutta täytyy sanoa, että vaikka lähdin eilen pelaamaan hyvillä mielin, olinhan kuitenkin ihan viihtynyt, niin nyt en.
Jokainen story missio otti ihan totaalisesti päähän.
Mä en vain jaksa sitä, että tulee jatkuvasti joku aika. Joko suojellaan aluetta x aika, pakene alueelta x ajassa jne jne. Kaikki ne tehtävät ois ollu ihan jees ilman keinotekoista ajan kulumista.
Sit toinen puoli olikin autolla ajoa. Ne missä itse ajettiin, ei tehty mitään järkevää. Joko ajettiin ja mietittiin osuuko meihin joku vai ei. Toisaalta ne missä AI ajoi ja itse ampui, niin AI meni ihan minne sattuu. Jäi esim ojaan kiinni ja jos pysyi tiellä, ajoi käsittämättömän hiljaa ja jumitti joka autoon jonka olin räjäyttänyt kaukana edessä.
Lopulta ekan alueen bunkkeri, sen viimeinen osio oli ihan naurettava myöskin ja meinasi loppua pelaaminen keskenkaiken.
Aikaisemmin jo oli ärsyttänyt lentotehtävä. Ne missä mennään tuhoamaan kohde on ok ja perusteltua, mutta ei sellanen arcade shaiba, missä joku yliluonnollinen savu leijailee rinkulana ilmassa ja sekunnit loppuu millin virheeseen. Rata törkeän pitkä, eikä checkpointteja. Ei tälläsiä. Ne sopii Crew 2:een, mut ei tähän.
Ja sit kun aloin juoksemaan tehtäviä läpi, alkoi ärsyttää se miten viholliset on ns. asemissaan ja kun pelaaja astuu jonkun rajan yli, laukeaa se action. Eli siellä esim voi tapahtua joku räjähdys, joka tapahtuu vain koska peli tietää pelaajan olevan menossa alueelle.
Tai takaa-ajossa vastustajat tietää millilleen mitä reittiä olen menossa ja ovat jo ennen takaa-ajoa tienneet, sillä odottavat (pop-uppina ilmestyvät) tienvarressa kaikkialla.
Samoin ärsyttää ne huumejaksot, joita ei voi välttää, sekä ne harhanäyt. Ymmärrän huumepäiset viholliset, mutta en noita muita systeemejä. Menee yli ja kun ne ei ole edes hauskoja, vaan pakollisia puuduttavia jaksoja.
Jos alku oli väsyneenä keskellä yötä ennakko-odotuksista johtuen kamalaa roskaa, mutta sen jälkeen pääsin niistä yli ja peli oli ihan kivaa. Niin nyt oli halu mennä pelaamaan, oli halu nauttia ja pikkuhiljaa peli iski päin näköä. Voin rehellisesti sanottuna sanoa, että eilen mulla ei enää ollut oikeasti hauskaa ja loppu alueen vedin aivan pakkopullana.
Voi olla et käyn vielä sillä parhaalla snipulla yrittämässä metsästystä, mutta taitaa nyt olla muutoin mun pelit tässä.
Eikä siinä, jokainen saa tuollaisesta nauttia. Mulle tuossa ihan hyvät tai ok tehtävät oli pilattu aivan täysin jollain idioottimaisuudella.
Tällä pelillä olisi niin mielettömästi annettavaa ja mahdollisuus olla yksi viime vuosien parhaista peleistä.
Nostan hattua jotka pelaavat pelin loppuun sanoen lopun olevan pakkopullaa. Ymmärrän yhden alueen ja muiden alueiden tutustumiskäyntien perusteella jo ne tuntemukset. En vain pysty pelaamaan läpi. Nauttikaa te jotka pystytte, minä murehdin 72e menetystäni muiden pelien parissa.