Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Far Cry 5

Yhteen asiaan olin pettynyt ensin pelissä, se ettei eläinystävät tule autoon mukaan, karhukin menis jossain avolavalla. Sitten oli tehtävä missä piti helikopterilla lennellä ja samalla kun pommittelin porukkaa taivaalta näin kun Cheesburger jyrää täydellä vauhdilla mukaan ja teurastaa kaikki palasiksi, siinävaiheessa tokaisin vain itselleni naama hymyssä ”tämän takia siis ne juoksee kulkuneuvojen ulkopuolla” :D:D
 
Täälläkin päästiin kokeilemaan ja dutchin saari läpäisty ja arcade avattu. Alustana Xbox one x. Peli näyttää hyvältä, mutta kärsii ihan vähän screen tearingista, onko muilla samanlaista vai voiko vika olla mun laitteissa?

Yksi isompi bugi vasta muuten tullut vastaan, joka esti etenemisen. Tuli aika alkuvaiheessa ja piti aloittaa peli uusiksi. Quittasin pelin ennen hahmon kustomointia ja kun palasin, oli ukkeli bunkkerin ulkopuolella eikä päässyt sisään. Tehtävä oli kuitenkin vaatteiden vaihto...

Yo. Bugeja ja screen tearingia lukuunottamatta oikein sujuvaa ja hauskaa pelaamista näteissä puitteissa.

"screen tearing" vaivaa ainakin mapissa, alustana xbox one x myöskin. HDR kaipaa parempia asetuksia kirkkaudelle, peli kun näyttää hivenen liian kirkkaalta omaan makuun kun pelissä paistaa aurinko. TV asetuksista toki saa mulkattua kohdilleen, mutta sitten onkin muut pelit liian tummia. Muissa en ole moiseen törmännyt, vaan on aina säädöistä saanut mieleiseksi silmälle. Muilla samaa?
 
"screen tearing" vaivaa ainakin mapissa, alustana xbox one x myöskin. HDR kaipaa parempia asetuksia kirkkaudelle, peli kun näyttää hivenen liian kirkkaalta omaan makuun. Muissa peleissä en ole moiseen törmännyt, vaan on aina säädöistä saanut mieleiseksi silmälle. Muilla samaa?
Joo samat oireet on. Tuliskohan korjausta patchilla. Huomasin myös että mapissa se screen Testing näkyy erityisen selvästi.
 
Onhan se hdr:llä muita kirkkaampi (ps4 pro) jonkin verran saa säädettyä pelin valikosta hdr maksimia mutta oishan nuo voineet paremmatkin säädöt tehdä.
Paper white ilman selitystä ei juuri kerro mihin tasoon pitäisi säätää, itse laitoin siten että kirkon seinistä alkaa yksityiskohtia erottua.
 
Ensimmäiset coopit otettu. Kaveri kutsuu ja liittyminen on helppoa. Palatessa omaan peliin, jatka siitä mistä hyppäsit toisen peliin. Mukana vain on sitten tuliaisia mukana. Saatiin vielä koira kolmanneksi pyöräksi nostelemaan ylös ja auttamaan metsästyksessä. Onhan tuo tehokasta, kun molemmat voivat oppia toisiltaan. Viisastuneena kohti pääsiäisen yhteistyötä.
 
Kuulin vähän juttua että saa Far Cry 5 kaupan päälle tällä hetkellä jos ostaa Xboxin Gigantista_sen lisäksi että saa myös 3 KK Xbox Gamepassia ja/tai ViaPlay myös kaupan päälle. En ole ihan varma miten tuo menee, oli miten hyvänsä niin aika killeri tarjous!

Kuulostaa kommenteista siltä että peli on vähän kuin vanilija jäätelöä: Ei mitään OMG hyvää, ei myöskään huonoa. Näin kun co-op ei oikein kiinnosta ja PvP on heikko niin taidetaan jäädä odottamaan niitä parinkolmen kyssärin hintoja_joita btw. ei tarvi kauaa odottaa jos wanhat merkit pitää paikkaansa. (ennen juhannusta alessa oma veikkaus) Mappieditori homma edelleen kiinnostaisi kovasti, mutta perhana kun on toi työpaikka_ja elämä_ja muut pelit. Se on ihan pirun aikaa vievää hommaa että en taida uskaltaa lyödä sitä tulille, toisaalta onhan se lisäarvo jo silti vaikka ei itse tekisi koskaan yhtään mappia. Varsinkin Far Cry 2 aikaan muistan että porukka teki tosi mahtavia tekeleitä vaikka peli muutoin oli aika järkyttävä pelattavuudeltaan. Silti se mapin teko yhteisö eli ja viihtyi montamonta vuotta pelin parissa. Miten käy tällä kertaa? No sanoisin että jos pelimuotoja lisätään ja kontrollit on hyvät niin kyllä se voi lähteä lentoon. Harmi vaan että taitavat pyytää rahaa mahdollisista lisäjutuista mappieditoriin. Se on vähän kekkarin näyttämistä asiakkaalle joka osti juuri täysihintaisen pelin...Ubi ei meinaa millään oppia ettei tätä kannataisi tehdä, ahneella on paskainen loppu.
 
Kohti pääsiäistä tutun virren myötä. Tämä kolahti tässä pelin teemassa, joka on kenties parasta mitä nähty vähään aikaan. Mitä ajankohtaisin.

 
Osittain tosi outoja kommentteja täällä. Kyllä tässä hiippailu onnistuu ihan kuten aiemmissakin sarjan peleissä (3,4, BD Primal).

Kaverihahmo oli kiva ja osasi olla hiljaa jos itsekin olin. Kerran tuli jokin hälytys enkä ole varma mistä. Onhan tuossa vähän samaa kuin The Last of Usissa, jossa kaveri juoksi vapaasti ja äänekkäästi eikä silti viholliset huomanneet. Ymmärrän silti miksi näin, sillä vaihtoehdot on joko se tai jatkuvat hälytykset. Toki sekin että sen tekisi toimivaksi mutta jos Naughty Dog ei siinä onnistunut...

Yksi hauska "bugi"(?) tuli: heitin kiven hämäykseksi talon vierelle ja vihu meni katolle sitä ääntä tutkimaan. Komensin kaverin lyömään aseen perällä päähän ja se siitä. Heitin toisen kiven ja nyt vielä tarkemmin niin, että menee varmasti talon viereen: taas tyyppi katolle ja komennan kaverin hommiin. Koko pieni tukikohta hiippailen läpi ja niin, että itse taisin ampua vain yhden nuolen ja komensin kaverin tekemään loput. Kivaa käskyttämistä kyllä. Tyyppi oli joku herbalisti, eli ehkä sen takia oli hiippailevampi mitä joillain tuntuu kaverit olevan? Ainoa toinen, jonka kanssa seikkaillut, oli se jouskarinainen, joten hänkin hiippailijahahmo selvästi.

Itseäni ärsyttää eniten ehkä se, miten paljon on koko ajan jotain joka paikassa. Erityisesti vihollisten autoja. Ei voi olla teiden varsilla tutkimassa tai tekemässä mitään kun koko ajan tuntui menevän auto ohi. Ainakin siitä kohtaa. Sama metsissä: koko ajan joku ukko siellä tekemässä ties mitä. Näissä oli kuitenkin ehkä puolet tai enemmän ystävällisiä hahmoja mutta silti. Kumman aktiivinen metsälaakso (tms.). Olisi paljon hienompi jos autoja näkisi harvemmin niin ne tuntuisivatkin merkityksellisemmiltä. Nyt ei jaksa vaivautua niiden kanssa äheltämään kun keskittyy hiippailemaan.

Mitä isompiin tukikohtiin tulee: sama homma kuin aiemmissa Far Cry -peleissä: välillä vain jostain löytyy vielä se huomaamaton ukko tai jokin lisäpartio ja hyvä hiippailu jää siihen. Tai sitten jostain joku näkee/kuulee jotain vaikka on varma ettei ole tyyppejä liian lähellä. Harmittaa mutta voi tosiaan olla omakin vika. Käytän silti mielestäni paljon aikaa huolelliseen spottailuun mutta silti tuota käy pelisarjan peleissä aika ajoin. En tiedä siis tosiaan onko jotain seinän läpi näkijöitä vai johtuuko tosiaan itsestä mutta joo...

Tuo vaniljajäätelö-vertaus oli ihan sopiva. Ei mitään ihmeellistä mutta kyllähän se maistuu jos ei jatkuvasti nauti. Itse en ole pelisarjaan millään lailla kyllästynyt. Tämä tuli hankittua 39,95 euron alehinnan takia enkä ole kyllä pettynyt pätkääkään. Ei kyllä odotuksetkaan olleet kuin "viides osa Far Cryta".
 
Kaverihahmo oli kiva ja osasi olla hiljaa jos itsekin olin. Kerran tuli jokin hälytys enkä ole varma mistä. Onhan tuossa vähän samaa kuin The Last of Usissa, jossa kaveri juoksi vapaasti ja äänekkäästi eikä silti viholliset huomanneet. Ymmärrän silti miksi näin, sillä vaihtoehdot on joko se tai jatkuvat hälytykset. Toki sekin että sen tekisi toimivaksi mutta jos Naughty Dog ei siinä onnistunut...
Ubi on itsekin saanut nuo ihanriitvästi toimimaan. Vieläpä samaan aikaan kolme AI:ta. Wildlandsissa.

Ei ne ampuneet ilman Fire käskyä kertaakaan, ellei niitä ammuttu. Lisäksi on hold komento, jolla ne pysyy paikallaan vaikka koko tehtävän ajan, kun itse hiippaili jne.

Tässäkin kun se follow olisi oikeasti se et seurais sen verran takana ettei voi paljastaa ja olisi se hold komento, niin ei ois hätää.
Autossa ollessa ois sit assault ja stop assault komennot wildlandsin tapaan. Ois helposti toteutettavissa heidän omasta pelistään nää.
 
Itseäni ärsyttää eniten ehkä se, miten paljon on koko ajan jotain joka paikassa. Erityisesti vihollisten autoja. Ei voi olla teiden varsilla tutkimassa tai tekemässä mitään kun koko ajan tuntui menevän auto ohi. Ainakin siitä kohtaa. Sama metsissä: koko ajan joku ukko siellä tekemässä ties mitä. Näissä oli kuitenkin ehkä puolet tai enemmän ystävällisiä hahmoja mutta silti. Kumman aktiivinen metsälaakso (tms.). Olisi paljon hienompi jos autoja näkisi harvemmin niin ne tuntuisivatkin merkityksellisemmiltä. Nyt ei jaksa vaivautua niiden kanssa äheltämään kun keskittyy hiippailemaan.

Tämä sama on kyllä ärsyttänyt täälläkin. Tien varressa seistessä tulee aina uusi mönkijä/lava-auto vihuja paikalle ku edelliset on saatu ammuttua. Spawniajat on aika omituisia tässä. Tosin ollaanhan tässä vihollisten alueella, että kai se käy järkeen sen suhteen että niitä riittää.

Ihan hauskoja hetkiä on kyllä osunut muutoin vastaan. Eläimet niihin on monesti liittynyt. :D Puumien hyökkäykset on aika jänniä ja välillä on metsässä jotain NPC-ukkoja näkynyt olevan tulilinjalla. Itse myös karhua kohdatessa oletin pelin fysiikoiden olevan tarpeeksi hyvät, ammuin pienestä viemäriaukosta nuolella karhua ja oletin että ei se varmasti sinne pieneen koloon mahdu. Mitä vielä, perässä tuli ku Houdini ja oli itku ja nauru lähellä samaan aikaan. Juoksin läheiseen tienhaaraan, missä odotti mounted minigun tai vastaava, ja pistin karhun matalaksi juuri ja juuri. :D Palkintona pilalle mennyt nahka ja liha.
 
Onkos muut jo tehneet sen convoy tehtävän lentokoneella?
Tähän asti luulin et pelissä on ihan julmetun pitkä kantomatka ja niin onkin..tavallaan.
Nuo convoyn autot kun ilmestyi ruudulle vasta ampumaetäisyydellä, eli tähtäys oli lähes mahdotonta.
Koko asiaa en ole edes huomannut aikaisemmin, mutta tuossa meni kertaalleen tuon takia jopa tehtävä pieleen, kun ammuin kaiken ohi, koska auto oli eri kaistalla ja se ilmeni vasta ihan kohdalla auton tullessa silmille popuppina.

Sais kyllä tuolla maassa vähän tiivistää tota hommaa. Metsät ihan täynnä vihollisia ja kokoajan ollaan jotain ampumassa.
Ajoneuvoissa on yksi parhaista ajo/lentomalleista ubin peleissä, mutta ei oikein tee mieli edes mennä niihin. Tiellä ei voi ajaa kovin montaa metriä, kun autoja on mieletön määrä ja niistä 99/100 on lahkolaisia ampumassa heti.

Toisaalta vaikka ei olisi, tehtäviä on kartalla niin älyttömän pieniin rakoihin tungettu, että usein tulee jopa viereisen ”tehtävän” äijät paikalle, kun kuulevat ammuskelun. Eli ei ole oikein mitään järkevää syytä kulkea autolla/lentokoneella minnekään.

Mikäs pointti muuten on siinä, että outpostin tyhjentämällä se tulee ”meidän” haltuun ja sinne spawnaa meidän tyyppejä. Silti hetken päästä sinne mentäessä takaisin esim. asekaupoille, siellä joukossa partioi taas vihollisia. Eivätkä ne toinen toisiaan ammu. Ainoastaan mua. :D
 
Mitä helvettiä, Omenalla on kyl joku alpha versio pelistä kun tapahtuu ihan ihme asioita, en ole ainakaan itse koskaan nähny omassa outpostissa ketään vihua :D
 
Mitä helvettiä, Omenalla on kyl joku alpha versio pelistä kun tapahtuu ihan ihme asioita, en ole ainakaan itse koskaan nähny omassa outpostissa ketään vihua :D
Esim siinä aloitussaaren vieressä on se omenafarmi tms.
Siinä se outposti menee sen tien molemmille puolille. Siihen väliin jää niitä omenapuita jne, niin siellä partioi 3-4 vihua aina kun menee takaisin. Sen lisäksi siellä puolen missä on se autokauppa, sen edessä on aina pari vihua, samalla kun omat jätkät nojailee omenalaatikoihin.

Sit menen ja ammun ne, omat on ihan kauhuissaan ku täällä ammuskellaan. :D
 
Esim siinä aloitussaaren vieressä on se omenafarmi tms.
Siinä se outposti menee sen tien molemmille puolille. Siihen väliin jää niitä omenapuita jne, niin siellä partioi 3-4 vihua aina kun menee takaisin. Sen lisäksi siellä puolen missä on se autokauppa, sen edessä on aina pari vihua, samalla kun omat jätkät nojailee omenalaatikoihin.

Sit menen ja ammun ne, omat on ihan kauhuissaan ku täällä ammuskellaan. :D

Jaa en olekkaan siellä käynyt kun pikaisesti Boomeriin noutamassa. On niin paljon uutta paikkaa ettei samoihin mestoihin kerenny vielä palailee.
 
Itse en ole vallatuissa outposteissa vielä vihuja nähnyt uudemman kerran. Eniten ehkä häiritsee tuo vihuja metrin välein ja äänet välillä "kuin putkessa puhuisi". Muuten ihan hauskaa menoa. Ennen en ole "kunnolla" pelannut far cry pelejä, joten ei tunnu liian "samalta". Katsotaan nyt jaksaako tätä silti kokonaan pelata, aika saman toistoa koko ajan. Mene paikkaan X, tapa vihut ja thats it. Teema on tosin hyvä, soundtrack on hyvä, graffat on hyvä ja pelattavuus on myös hyvä.
 
Tuo jatkuva wiha ja ampuminen alkoi ärsyttää myös wildlandsissa, tässä näköjää ei voi edes hetken huilia niinkö? Että koko ajan joku riehumassa ja hönkimässä niskaan?
 
Tuo jatkuva wiha ja ampuminen alkoi ärsyttää myös wildlandsissa, tässä näköjää ei voi edes hetken huilia niinkö? Että koko ajan joku riehumassa ja hönkimässä niskaan?
Wildlandsissa oot lomalla tähän verrattuna.

Jos wildlandsissa vihun autoja oli 2/50 ni tässä siviilejä on 1/100.
Sen lisäksi maastossa vihollisia on aivan jatkuvalla syötöllä.
 
Ylös Bottom