Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 12

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Kovin näytti olevan samanlaisia maaleja kaikki, suoraan syötöstä lähes maaliviivalta tai sitten maalivahdin harhautus ja tyhjä häkki. Postailkaa ihmeessä niitä halvatun hienoja maaleja tänne... Vieläkään ei ole sakset onnistunu minulta kertaakaan. Perkales kun on olevinaan sekin vaikeaa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Omat kauneimmat maalit taitaa olla ala-sarjassa kaverin kanssa Manager Modessa vedetty pommi noin 30-35metristä, joka lähti vielä yläkierteellä niin että meni vastassa olleen maalivahdin yli hienosti. Toinen hieno sitten varmaankin Cavanin veto suht. pienestä kulmasta n.25metristä aivan takaylänurkkaan ja hirveänä pommina. Saksareista edelliset maalit taitaa olla FIFA 10:ssä, siinä vedin vielä sakset pari kertaa pariin päivään ja molemmat meni aivan yläkulmaan. Ehkäpä siinä menikin sitten kaikki "tuurit".

Noin muuten en kyllä täysin allekirjoittaisi tekoälyn ongelmia. Se sijoittuu melko hyvin, tekee ihan hyviä pystyjuoksuja ja tyhjään tilaan liikkumisia. Ongelmia toki on joitain esim. perinteinen "lähden pystyyn->pysähdyn", mutta niitä toki oikeastikkin välillä tapahtuu. Ainoa missä se mielestäni näkyy ikävällä tavalla kunnolla on, että pelatessasi yksin kanssapelaajasi eivät ole todellakaan tarpeeksi aktiivisia lähtemään irtopalloihin/keskityksiin. Tässä olisi PALJON tekemistä. Nyt usein keskitys menee ihan hukkaan tai erittäin hyvälle riparille kone ei lähde vaan seisoskelee paikallaan ja itsellä kestää aina se 1-2s saada oikea kaveri haltuun, tikunkin kanssa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Head To Head Seasonia meikäkin on viime päivät pelaillut EA Shieldin voiton jälkeen. Heh, mukavaa hommaahan se, kun itse pelaan joka ikisen ottelun Arsenalilla ja vastustajilla on aina käytössään esimerkiksi Barcelonan, Realin tai jopa Espanjan maajoukkueen kaltaisia ryhmiä. Juuri äsken kukistin Espanjan numeroin 1-0. Tiukkoja matseja, joten ei voi kyllä tippaakaan valittaa. Tilastoihini en ole (vielä) tässä vaiheessa tyytyväinen, koska ne ovat vain 8-1-6. Tappioita on siis tullut ihan liikaa. Tulokseni viime peleistä ovat juurikin tätä luokkaa: win, loss, win, draw, loss, win jne. Melko ailahtelevia siis, mutta ajan mittaan sekin ongelma tulee korjaantumaan pomminvarmasti.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Toisaalta nyt kun Fifassakin voi säätää slidereita mielin määrin, herää kysymys mitkä maaleista on oikeasti tehty Default-asetuksilla ja mitkä "Shot power 100, Accuracy 100" -tyylisillä asetuksilla.

Joo se kieltämättä tulee noista aina mieleen, että mikä vaikeustaso tai onko onlinessä jotaan ihan susihuonoa pelaajaa vastaan, tai sit slidereilla säädetty ja assisted päällä jne. Mutta muutamat aika hienot häkit silti.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Mutta muutamat aika hienot häkit silti.

Joo, hienoja kyllä. Enpä ole itse onnistunut yhtä komeita maaleja tekemään (ehkä siksi epäilykset juuri heräävät :D). Mitä nyt se tähän ketjuun aikaisemmin linkittämäni saksipotku...
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Noi EA:n pelisivut on kyllä niin perseestä.. Äsken latasin kolme maalia sinne ja kun katoin oli maalien tiedot oikein, mutta jokaisessa videossa yksi ja sama maali. Yritin uppaan kaksi muuta maalia uudelleen noiden puihin menneiden päälle, mutta mikään ei muutu. Tais olla videoiden uppaaminen mun osalta tässä :mad:. Eikä niitä saa edes poistettua tuolta..
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

FIFA 12 | 15 GOALS | Demo - YouTube
Siinä hieman variaatiota pelin erinlaisista maaleista :O

Ehkä just huonoin video näyttämään miten erilaisia maaleja Fifassa voikaan saada. Tais vielä pelata amateuria/semi prota vastaan ja teki koko ajan samanlaisia maaleja. Voi voi...

Ostin pelin viime torstaina ja peli on vakuuttanut. Kun käynnistin pelin ekaa kertaa huomasin kuinka kauan kestää päästä areenalle/main menuun vaikka siinä pitikin tehä ne alkusäädöt sun muut. Ensin kick offiin ja joukkueeksi Liverpool ja vastaan ManU. Varsinainen peliaika päättyy 2-2 ja jatkoajalle mentiin, vai mentiinkö? Ei menty kun peli jotenkin oudosti bugas ja uudelleenkäynnistys suoritettava. Nytkin huomasin pelin käynnistämisen hitauden, kestää varmaan noin 3-4 minuuttia kunnes areenalle pääsee potkimaan. Aikana 3-4 min ei ole mitään, mutta jos verrataan Änäriin tai viime vuoden Fifaan aika on kaksinkertaistunut. Eniten ärsyttää kun ruudun vasemmassa laidassa pyörii se Auto Save rinkula. Ei kai se ny viiittä kertaa tallenna kun pelin käynnistää? Patchi olis kiva tähän "isoon" ongelmaan.

Aloitin careerin managerina sunnuntaina ja mukavaa on ollut. Sain hankittua Schalkeen Pavlychenkon ja Akinfeevin (85 maalivahti). Akinfeev maksoi 19 miljoonaa mutta vanhasta mokesta sain 4.5 miljoonaa kun teimme CSKA Moskovan kanssa tavallaan vaihtokaupan maalivahdeista. Ainoa huolenaihe on Akinfeevin injury prone status. Pavlychenko näytti heti kyntensä Bayern Munchenia vastaan kun ratkaisi pelin tarkalla alakulma sijoituksella 80 minuutin kohdalla. Voitto 2-1. Teemu Pukkia olen peluuttanut jonkun verran mutta avauksen paikka jää vielä haaveeksi. Ehkä ensi kaudella sitten... Poimin myös lainalistalta Arsenalin Frimpongin mahdollisten loukkaantumisten vuoksi.

Scouttaaminen on ihan hauskaa kun scoutin voi lähettää vaikka mihin maahan tutkimaan minkälaisia uusia Lionel Messejä sieltä löytyy. Olen hankkinut nyt 2 Urugualaista junioriakatemia pelaajaa. Toinen oli 14v ja toinen 16v. Potentiaali kummallakin 85. Scoutti onnistui löytämään myös kaksi 91 potentiaalin omaavaa 14-vuotiasta, mutta rahani eivät riittäneet heidän hankkimiseen. :o Koska kesän hankintojen jälkeen rahaa Schalken tilille oli jäänyt 14 000€. Mutta onneksi saan heidät myöhemminkin.

Online peli ei ole jättänyt kylmäksi ja tarjonta on parasta mitä olen ikinä nähnyt urheilupeleissä. Nyt divisioona ysissä ja tavoitteena päästä divisioona kutoseen. Itselläni on vielä Ultimate Team lähes korkkaamatta, ainoastaan olen avannut avauspakat joista sain mm. Andersonin ManUsta ja Steven Pienaarin Spursista. Challenge-pelimuotoon voisi tulla enemmän haasteita kerralla koska yhden haasteen suorittaminen kestää noin 5min jolloin ehtisi vielä suorittaa monta haastetta lisää. Eilinen New York Red Bulls vs LA Galaxy haaste oli hauska kun piti ampua Beckhamilla vapari sisään ja tehdä sen jälkeen vielä tasoitusmaali, jotta Galaxyn Play off toiveet pysyisivät elossa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Scouttaaminen on ihan hauskaa kun scoutin voi lähettää vaikka mihin maahan tutkimaan minkälaisia uusia Lionel Messejä sieltä löytyy. Olen hankkinut nyt 2 Urugualaista junioriakatemia pelaajaa. Toinen oli 14v ja toinen 16v. Potentiaali kummallakin 85. Scoutti onnistui löytämään myös kaksi 91 potentiaalin omaavaa 14-vuotiasta, mutta rahani eivät riittäneet heidän hankkimiseen. :o Koska kesän hankintojen jälkeen rahaa Schalken tilille oli jäänyt 14 000€. Mutta onneksi saan heidät myöhemminkin.

Ite just naureskelin tota scoutti systeemiä. Mulla on kanssa scout hakenut Uruguaysta pelaajia. Juhlin jo, että oli 80-90 potentiaalin veska haavissa, kunnes huomasin, että kaverin pituus oli 156cm, samoin oli lupaava toppari 157cm. En oo itse asiassa vielä löytänyt kuin yhden kehityskelpoisen yli 170 senttisen pelaajan. Ihme kääpiöitä kaikki. Sitten toinen juttu on noi pelipaikat. Tuolta tulee ukkoja, joilla on positioneissa joku 6-7 pelipaikkaa :confused:. No nyt vaan odotetaan sitä ihmisen kokoista lupausta!
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Oma kausi Arsenaalilla lähti alkuun. Heti lähti Almunia myyntiin vaikka se taitaa olla kolmos veska nykyään. Samalla pisti Van Persien listalla josta Juve sen heti osti. Rocicky sai kenkää myos. Liian injury pronea kumpikin. Ostolistalta tuli Hannoverista Moa (Heia Norge!), 74 tason pelaaja ja malli ei ihan kohdallaan. Atheleticosta Sergio Asenjo uudeksi ykkosmaali vahdiksi. Real Madritin listoilta lähti Sami Khedira ja Celticista Scott Brown. Stokes pitaa yrittää Tammikuussa houkutella. Arteta jos terveenä pysyy nayttää olevan kyllä keskikentän pilari tällä kaudella.
Semi-prosta aloitin manuaali ohjauksilla ja kausi on vähän liian helposti alkanut. Manuer on ainoa joka vähän vastusta antoi 1-0. Mertesacker kulmasti puski pelastus maalin. Pooli tais kaatua 0-5 Anfieldilla. Professional asetuksille pitää kylla pistää. Ja varmaan tarvii taas vähän säätää. Mutta sentään saa livenä se tehtya. Ultimate Teamissa ei pysty jostain syystä. Olisi hyvä jos vähän vastustajan dribbling taitoja saisi säädettya. Ei millään lähde pallo tietyiltä pelaajila.
Aika heevesti on tolppa vetoja täälläkin muuten tullut.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ite just naureskelin tota scoutti systeemiä. Mulla on kanssa scout hakenut Uruguaysta pelaajia. Juhlin jo, että oli 80-90 potentiaalin veska haavissa, kunnes huomasin, että kaverin pituus oli 156cm, samoin oli lupaava toppari 157cm. En oo itse asiassa vielä löytänyt kuin yhden kehityskelpoisen yli 170 senttisen pelaajan. Ihme kääpiöitä kaikki. Sitten toinen juttu on noi pelipaikat. Tuolta tulee ukkoja, joilla on positioneissa joku 6-7 pelipaikkaa :confused:. No nyt vaan odotetaan sitä ihmisen kokoista lupausta!

Se pontettiaali laskee, kun ne on ollu siellä youth squadissa pari kuukautta, kun ne valmentajat tietää niistä enemmän. Mullakin oli jonkun 14v jannun pontntial jotain 94 luokkaa mut jonkun kuukauden parin päästä se muuttu et max pontential on 70luokkaa.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Ite just naureskelin tota scoutti systeemiä. Mulla on kanssa scout hakenut Uruguaysta pelaajia. Juhlin jo, että oli 80-90 potentiaalin veska haavissa, kunnes huomasin, että kaverin pituus oli 156cm, samoin oli lupaava toppari 157cm. En oo itse asiassa vielä löytänyt kuin yhden kehityskelpoisen yli 170 senttisen pelaajan. Ihme kääpiöitä kaikki. Sitten toinen juttu on noi pelipaikat. Tuolta tulee ukkoja, joilla on positioneissa joku 6-7 pelipaikkaa :confused:. No nyt vaan odotetaan sitä ihmisen kokoista lupausta!

Kuinkas pitkä sä olit 14-vuotiaana? Ite ehkä 165cm. Niiden pituus nousee vielä kuten myös painokin, ellei EA oo hieman kussut.
Onko mahdollista saada nuorempia pelaajia kun 14v?
Mikä muuten ton sun 156cm pelaajan ikä oli?
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Loppui juuri ensimmäinen kausi CM:ssä. Alotin tottakai AS Romalla.
Pelasin tunatulla World Classilla, manual syötöt ja semi veto.

En sitten tiedä, että miten noi cpu customisationit pitäis olla, mutta pelit oli tasasia koko kauden, mutta kun puolen välin jälkeen muutin formationia, niin voittoja tuli liukuhihnalta.
Yritän nyt muuttaa pikkuhiljaa noita slidereita, jotta kone tulisi paremmaksi.

Joka tapauksessa tän kauden perusteella kyseessä on loistava fudispeli. Tuli tehtyä kaikenlaisia maaleja: vapari, pilkku, kulma, kaukaa, läheltä, pusku, ymv..
Heikompia juttuja on:
-CPU ei riko
-liukutaklaukset hyödyttömiä, koska cpu väistää ne aina
-ei juuri kortteja kenellekkään
-CPUn kyky lukea ja katkoa korkeita syöttöjä, ikään kuin kenttä olisi liian pieni tai jotain sellasta.

Nyt uuteen kauteen ja uusiin hankintoihin. Tässä pari makupalaa kaudelta:

Kauden vika maali: Cesena 1 – 2 Roma | EA SPORTS Soccer
Yksi harvoista saaduista vapareista koko kautena: Totti fk | EA SPORTS Soccer
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Tuossa vähän aikaa sitten kirjoittelin Ultimate teamin bugittamisesta. Ajattelin, että jos sitä olis vaan viikonloppuisin suuremman pelaajamäärän takia, mutta ei. Joukkeen oon saanu luotua kasaan ja nyt pitäis päästä pelaamaan. Tuloksena on edelleen myös muina päivinä se että lennän joka pelistä ulos viimeistään siinä vaiheessa kun teen pelaajavaihtoja. Ja niitä kannattaakin tehdä. En saa peleistä coinsseja, pelaajien sopimuksista otetaan kyllä pelattu ottelu pois ja joudun ostamaan uusia sopimuksia vaikka en ole päässyt pelaamaan pelejä edes loppuun ym ja sitten vielä perään "loser" viestit vastustajilta, kun ne luulee mun quitanneen. Se, että jäis edes noista peleistä niin sanotusti omilleen, koska EA on se ongelma. Mutta ei, hohhhhhoijaaa!!!...Ja milläs muulla kuin rahalla saan ylläpidettyä joukkuetta kun coinsseja ei saa peleistä ja oikeaa rahaa en näihin käytä. Että tällainen tulos SPECIAL editionin ostamisesta.

Muutenkin erityisesti näiden ulos lentämisten jälkeen latailut kestää todella kauan ja kuten jo aikaisemmin mainittiinkin saattaa kestää pitkään ennen kuin pääsee tekemään valintoja.
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Se pontettiaali laskee, kun ne on ollu siellä youth squadissa pari kuukautta, kun ne valmentajat tietää niistä enemmän. Mullakin oli jonkun 14v jannun pontntial jotain 94 luokkaa mut jonkun kuukauden parin päästä se muuttu et max pontential on 70luokkaa.

Eikös junnujen potentiaali kerrota tyyliin 70-87 eli potentiaali voi olla mitä tahansa siltä väliltä?
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Eikös junnujen potentiaali kerrota tyyliin 70-87 eli potentiaali voi olla mitä tahansa siltä väliltä?
Näin sen minäkin olen tulkinnut ja kun scoutit / youth academyn hemmo oppii tuntemaan pelaajaa paremmin (eli kun aika kuluu etiäpäin), niin tämä arvio tarkentuu sekä kyvyistäkin alkaa tulla yhä enemmän tietoa. Tuon nuorten pelaajien pituuden (lyhyyden) pistin itsekin merkille, mutta tuumailin, että pakkohan niiden on siitä vielä kasvaa tai tosiaan EA on onnistunut kusemaan taas yhden pienen, mutta kuitenkin aika keskeisen osan manageri-moodia oikein kunnolla. Onkohan siihen pituus-/painokasvuun mahdollisesti joku kaava olemassa, että voisi ennakoida pelaajan lopullista kokoa (esim. pituutta 5 tai 10 cm vuodessa tai jotain vastaavaa).

Tämän vuotinen FIFA on kolahtanut itseenikin ihan mukavasti. Parin edellisen vuoden versioissa ei ollut "sitä jotakin", mutta tässä on ollut ihan kivasti fiilistä ainakin toistaiseksi. Erikoisia tilanteitakin tullut jo varmaan enemmän kuin kahdessa aiemmassa yhteensä, jonka voisi kuvitella olevan pelimoottorin fysiikan viilausten ansiota. Ensimmäisen careerin aloitin Newcastlen peräsimessä, mutta sen mentyä vähän persauksilleen opetellessa päätin aloittaa uuden uran Werder Bremenin managerina. Ei jaksanut enää samalla joukkueella uusiksi ottaa kun jo puoleenväliin kautta suunnilleen ehdin... :p
 
Vastaus: FIFA 12 [Hype / toiveet]

Nyt tuli neljäs kausi täyteen Romalla. Liigassa sijotuin kolmanneksi Juventuksen ja Milanin taakse. Italian cupissa tipuin ekalla kierroksella ja chämppärissä Barcelona tiputti välierissä. Olin sitä ennen tiputtanut jo Manun ja Man Cityn, joten tyytyväinen voin olla. Kauden alussa laitoin paljon junnuja lainalle ja ostin Afellayn laidalle ja Eremenkon keskikentän keskustan varamieheksi. Tästä taisinkin jo viimeksi mainita.

Seurajohto olisi halannut, että olisin voittanut liigan ja Italian cupin. Chämppärissäkin piti välieriin päästä, joten aika kovat tavoitteet seurajohdolla oli. Koko liigakausi meni oikeastaan Milanin johdossa. Minun Roma ja Juventus roikkoivat tammikuuhun asti mukana, mutta sitten Milan voitti kummatkin ja karkasi selvään mestaruuteen. No tyytyväinen tässä voi olla siiihen, että minun jälkeeni oli Genoa, joka oli 10 pistettä joukkueestani. Joten Seria A:n voittoon ei kyllä kenelläkään muulla kuin tällä kärkikolmikolla ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia.

Kauden päätteeksi minulle tuli tarjouksia Venäjältä useampi kappale ja Genoastakin. Päätin jäädä vieläkin Romaan, jossa ensimmäisenä vuorossa oli sopimusneuvottelut. De Rossin, Pjanicin, Boriellon, Arshavinin ja parin muunkin vaihtopelurin sopimukset olivat päättyneet. :( Kalliiksi se tuli, sillä Pjanicille pitää palkkaa maksaa 150 000 viikkoon ja De Rossi ei sen vähempään tyytynyt kuin Pjanickaan.
Laitoin myyntiin korkeapalkkisen pakkini Alexin, jonka taso oli tippunut kahdella kauden aikana. Myyntiin laitoin myös Bojanin, jonka kehitys oli pysähtynyt. Lisäksi myin scouttaamani Suomalaisen pelurin, josta sain uskomattomat KAHDEKSAN miljoonaa euroa Zenitiltä. Overall kaverilla oli 67, että siihen nähden aika uskomaton summa. Bojanin osti Sevilla ( 11 milj. ) ja Alexin Genoa ( 7 milj. ).
Paikalle hankin Citystä Hummelssin ( ovrl 88 ) ja Dzekon ( ovrl 85 ). Hintaa tuli 54 miljoonaa, mutta kovan tason pelaajia tarvittiin, jos mestaruudesta meinattiin lähteä kilpailemaan.

Pelaajat tässä muuten kehittyvät oikein mukavasti, jos peliaikaa antaa. LB Jose Angel = 74 --> 80. CAM Pjanic 79 --> 84. CAM Lamela 74 --> 84! Viidettä kautta aloitellaan ihan hyvissä mielin ja pelaaminen on ollut mukavaa Romalla. Suosittelen muillekin! :)
 
Ylös Bottom