Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FIFA 13

Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Laita ihmeessä tuo sama teksti sähköpostina EA:lle, jos sattuisivat noteeraamaan sen jotenkin. :D

Olen miettinyt asiaa ihan oikeasti jo pari vuotta, kun tuntuu pelissä olevan tietyt bugit ja pikkuviat vuodesta toiseen. Se on sitte eri juttu kuinka kääntää nuo lauseet hienosti englanniksi ja päätyvätkö ikinä huomioon asti EA:lla. Eiköhän EA:lla ole oma foorumi minne on miljoona ihmistä valittanut pelistä. Turha sinne on sekaan mennä huutelemaan, ei sieltä noteerata järkipuhetta. ;D
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Joku täällä epäili EA:n vain mainostavan melkein samaa teosta, mutta youtubessa lukuisia videoita commentarylla jotka kertovat pelin muuttuneen todellakin paljon (parempaan suuntaan) Tässä yksi: [video=youtube;a0KuIcGLUc8]http://www.youtube.com/watch?v=a0KuIcGLUc8[/video]
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Kiinnostuin pelistä ja ajattelin hommata, en kuitenkaan tiedä paljon tuosta online pelaamisesta ja miten se toimii fifassa. Änäriä on tullut kyllä tahkottua ja voiko tässä liittyä johonkin jengiin yksittäisenä pelaajana. Ilmeisesti jotain liigaa pelaillaan. Pistäkääpä linkkiä tai tietoa, voipi olla että en edes hommaa jos toi online meno kusee. Ei kauheasti kiinnosta pelailla tietokonetta vastaan.

Olen kyllä googlettanut ja jonkunverran lueskellut mitä se nettipelaaminen on. Olisi kuitenkin mukava jos saisi teidän mielipiteitä mitä se todellisuudessa on, kun ei joidenkin myyntimies Mynttisten jorinat välttämättä anna oikeaa kuvaa.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Sanomattakin selvää, fifa on parhaillaan nettipeliä pelaamalla (ultimate team, virtual pro ja Head to head seasons)
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Sanomattakin selvää, fifa on parhaillaan nettipeliä pelaamalla (ultimate team, virtual pro ja Head to head seasons)

Tuo virtual pro kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta jos se muistuttaa yhtään tuota sparria mitä änärissä vedetään, niin :D Itse käyn sparreissa monta kertaa umpijurrissa sekoilemassa ja kiinnostusprosentti hipoo nollaa. Mutta jos se taas on lähellä kerhopelejä mitä änärissä tahkotaan, niin sitten täytyy todellakin hommata.

Minkälaista se peli sitten on, muistuttaako se jalkapalloa? Vai onko pelkkää sekoilua ?

Onko tekoäly sillä tasolla, että viitsii pelata bottien kanssa ?
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Tuo virtual pro kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta jos se muistuttaa yhtään tuota sparria mitä änärissä vedetään, niin :D Itse käyn sparreissa monta kertaa umpijurrissa sekoilemassa ja kiinnostusprosentti hipoo nollaa. Mutta jos se taas on lähellä kerhopelejä mitä änärissä tahkotaan, niin sitten täytyy todellakin hommata.

Minkälaista se peli sitten on, muistuttaako se jalkapalloa? Vai onko pelkkää sekoilua ?

Onko tekoäly sillä tasolla, että viitsii pelata bottien kanssa ?

Virtual pro:ta vähemmän pelaan, mutta yleensä joukkue puhaltaa yhteen hiileen ja todellakin peli maittaa. Mutta jos osut sellaiseen peliin, missä on joukkueessasi 5 yksinyrittäjää niin hipoo kiinnostus todellakin nollassa. Tuota onneksi näkee harvoin. Bottien kanssa jaksaa todellakin pelata, yllättävän haastavaa kun laittaa vaikeustason legendarylle.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Virtual pro:ta vähemmän pelaan, mutta yleensä joukkue puhaltaa yhteen hiileen ja todellakin peli maittaa. Mutta jos osut sellaiseen peliin, missä on joukkueessasi 5 yksinyrittäjää niin hipoo kiinnostus todellakin nollassa. Tuota onneksi näkee harvoin. Bottien kanssa jaksaa todellakin pelata, yllättävän haastavaa kun laittaa vaikeustason legendarylle.

Sparri on änärissä pelkkä vitsi, tuskin kukaan ottaa sitä tosissaan. Mutta jos fifassa homma otetaan edes jollain vakavuudella, niin vaikuttaa ihan hyvältä. Kyllä kai se jalkapalloa fanittavalle, vannoutuneelle Liverpool-fanille on pakko-ostos :) Pitää läisikiä demoa jonkunverran, ennenkuin teen päätöksen. Missä foorumilla fifaa pelaavat pyörivät yleensä ? Omista tutuista melkein kaikki tahkoo pelkkää änäriä, yksi tuttu joskus pelailee.

Jos tuota rupeaa pelaamaan tosissaan, niin olisihan se ihan mukava turista pask.. pelin tiimoilta ja löytää pelikavereita sun muuta.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Ja jos pro clubi kiinnostaa, niin tulevalla kaudellakin sitä väännetään. Tällä hetkellä Puujaloissa on jo pirusti porukkaa ja vaihtelevalla menestyksellä on menty. Eli Puujalat, Panitkosnaitkos, tai joku vastaava löytyy ensi kaudellakin, johon voi kaikki suomalaiset liittyä. Tulen kyllä foorumeille sitte ilmottelemaan, tai laittakaa kaveri pyyntöä valmiiks, Rag Doll Raid.

Fifa 12a bottien kanssa prota pelatessa hajoaa kyllä pää välillä vaikeustason helppouden takia, mutta tähän ja moneen muuhun epäkohtaan on uutisten mukaan tulossa hyviä parannuksia.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Ja jos pro clubi kiinnostaa, niin tulevalla kaudellakin sitä väännetään. Tällä hetkellä Puujaloissa on jo pirusti porukkaa ja vaihtelevalla menestyksellä on menty. Eli Puujalat, Panitkosnaitkos, tai joku vastaava löytyy ensi kaudellakin, johon voi kaikki suomalaiset liittyä. Tulen kyllä foorumeille sitte ilmottelemaan, tai laittakaa kaveri pyyntöä valmiiks, Rag Doll Raid.

Fifa 12a bottien kanssa prota pelatessa hajoaa kyllä pää välillä vaikeustason helppouden takia, mutta tähän ja moneen muuhun epäkohtaan on uutisten mukaan tulossa hyviä parannuksia.

No jos pirusti on porukkaa, niin pääseekö siellä koskaan pelaamaan ja mitä paikkaa ? Kaikkihan haluaa tietty olla hyökkääjiä tai keskikentällä. Mulla ei ole mitään hajua miten toi homma menee onlinessä ja jengissä pelaamisessa fifassa. Tokihan olen fudispelejä tahkonut pienen ikäni ja sitä pelannut ihan oikeassa elämässä. Mutta jos jengissä on 100 tyyppiä (heitetään nyt tälläinen luku huvikseen), niin miten se homma pelittää käytännössä ?
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

No jos pirusti on porukkaa, niin pääseekö siellä koskaan pelaamaan ja mitä paikkaa ? Kaikkihan haluaa tietty olla hyökkääjiä tai keskikentällä. Mulla ei ole mitään hajua miten toi homma menee onlinessä ja jengissä pelaamisessa fifassa. Tokihan olen fudispelejä tahkonut pienen ikäni ja sitä pelannut ihan oikeassa elämässä. Mutta jos jengissä on 100 tyyppiä (heitetään nyt tälläinen luku huvikseen), niin miten se homma pelittää käytännössä ?

No pirusti on nyt tässä tapauksessa ehkä korkeintaan 15. Parhaimmillaan on tainnut olla linjoilla yhteensä 7. Ja tosiaan kyllähän pieniosa pakkina vääntää. Tosin pelaajan pelipaikan vaihto käy näppärästi ja taidot muuttuu mukana. Jotkut ovatkin kehittäneet pelaajansa sopimaan useammalle pelipaikalle.

Ja en itseasiassa edes tiedä miten homma pelaa jos peelajia on useamman joukkueen verran linjoilla.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

No pirusti on nyt tässä tapauksessa ehkä korkeintaan 15. Parhaimmillaan on tainnut olla linjoilla yhteensä 7. Ja tosiaan kyllähän pieniosa pakkina vääntää. Tosin pelaajan pelipaikan vaihto käy näppärästi ja taidot muuttuu mukana. Jotkut ovatkin kehittäneet pelaajansa sopimaan useammalle pelipaikalle.

Ja en itseasiassa edes tiedä miten homma pelaa jos peelajia on useamman joukkueen verran linjoilla.

Te pelailette x böksillä, multa ei sellaista laitetta löydy. Kävin googlettelemassa, mutta pitää palata astiaan tuon jengin etsimisen kohdalla, sitten kun se on ajankohtaisempaa. Meikäläisellä on kuitenkin kiinniotettavaa jonkunverran, fifa 11 oli viimeisin mitä olen pelannut. Jos johonkin jengiin meinaa mennä, niin pitää opetella kunnolla pelaamaan taas tuota fudistakin.

Tsemppiä teille tuleviin koitoksiin :)
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Kissa pöydälle näiden EA paskapelien kanssa. Miten te hyvät ihmiset jaksatte näitä. PÄÄTIN, että tänä vuonna lähtee FIFA13 ennakkotilaukseen, koska viime vuoden painoksen missasin. Noh, latasin Fifa12 demon ja totesin, että hirveää roskaahan tämä pelisarja on offlinessä. Onlinepelistä en tiedä, todennäköisesti raiskattu jollain sekin.

Hyvää

+ Animaatiot
+ Ilmeisesti kovin monipuoliset pelimuodot
+ Oikeat pelaajat (nimet jne)

Huonoa

- Jokainen botti toistensa kopioita. Mihin nuo attribuutit edes vaikuttaa?
- Hyökkääminen on paskaa. Kokeilepa pysäyttää peli pallollisena ennen 16 metrin aluetta. Jokainen oma pelaaja vain hyppii paikoillaan, eikä tee minkäänlaista liikettä pelin edistämiseksi. Pystyjuoksu on kökkö ratkaisu, koska ainut mitä botti tekee, on suoran pystyjuoksun, jonka vastustajan suberb-botti AINA aavistaa.
- Ainut keino luoda maalipaikkoja, on vääntää jotain hirveetä yyber-kikkaa. Juutuub videoiden perusteella näin todellakin on, koska maalikoosteissa kaikki vaan vetää kikkaa kikan perään.
- Puolustaminen on sitä, että contain-pohjassa kytätään ja odotellaan, että AI tekee jonkin virheen -> pallonriisto. Hyvä peli kun ei perkele tarvi edes itse ohjata ukkoa enää
- Mystinen AI. Sen muutaman kerran kun läpisyöttö onnistuukin, niin vaikka kuinka pahasti olisi pakki myöhässä, tekee se aina NHL-sarjasta tutun "diving poke checkin" eli tulee takaa, ottaa kiinni ja riistää pallon. VMP.
- Laukaukset? Ketä kiinnostaa edes ampua muuta kuin finesse shotteja, koska noilla normivedoilla ei ole mitään toivoa saada maalia.

Suututtaa! Hyvä futispeli olisi tarpeen, täytynee vielä kauhulla odotella tuo FIFA13 demo. Mitähän jännää siihen on tehty? Hyökkäykseen jokin nappi, jolla ukko kuljettaa palloa itsestään. Wooooh. Niin ja erilaisia geelipurkkeja ostettavaksi EA storeen, jotta voi laittaa Kristiinalle erilaisia hiustyylejä. Hemmetin siistiä. OTA MUN RAHAT JO!

Katsokaa nyt vaikka tuosta videoista maalit #1 ja #3! Samaa sontaa. http://www.youtube.com/watch?v=XYIq49OLVJw
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Katsokaa nyt vaikka tuosta videoista maalit #1 ja #3! Samaa sontaa. FIFA 12 | Top 5 Goals of the Week #48 - YouTube

Kattelin maalit ja eiköhän nuo ole tehty jollain höpövaikeustasolla. Jos peli on tuollaista nykyään, niin en todellakaan osta koko peliä. Veikkaan, että online pelit on parempaa ja jos pistää sen vaikeimman tason, niin tuskin tuollaista harhauttelua pystyy harrastamaan noin paljon.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Kissa pöydälle näiden EA paskapelien kanssa. Miten te hyvät ihmiset jaksatte näitä. PÄÄTIN, että tänä vuonna lähtee FIFA13 ennakkotilaukseen, koska viime vuoden painoksen missasin. Noh, latasin Fifa12 demon ja totesin, että hirveää roskaahan tämä pelisarja on offlinessä. Onlinepelistä en tiedä, todennäköisesti raiskattu jollain sekin.

Hyvää

+ Animaatiot
+ Ilmeisesti kovin monipuoliset pelimuodot
+ Oikeat pelaajat (nimet jne)

Huonoa

- Jokainen botti toistensa kopioita. Mihin nuo attribuutit edes vaikuttaa?
- Hyökkääminen on paskaa. Kokeilepa pysäyttää peli pallollisena ennen 16 metrin aluetta. Jokainen oma pelaaja vain hyppii paikoillaan, eikä tee minkäänlaista liikettä pelin edistämiseksi. Pystyjuoksu on kökkö ratkaisu, koska ainut mitä botti tekee, on suoran pystyjuoksun, jonka vastustajan suberb-botti AINA aavistaa.
- Ainut keino luoda maalipaikkoja, on vääntää jotain hirveetä yyber-kikkaa. Juutuub videoiden perusteella näin todellakin on, koska maalikoosteissa kaikki vaan vetää kikkaa kikan perään.
- Puolustaminen on sitä, että contain-pohjassa kytätään ja odotellaan, että AI tekee jonkin virheen -> pallonriisto. Hyvä peli kun ei perkele tarvi edes itse ohjata ukkoa enää
- Mystinen AI. Sen muutaman kerran kun läpisyöttö onnistuukin, niin vaikka kuinka pahasti olisi pakki myöhässä, tekee se aina NHL-sarjasta tutun "diving poke checkin" eli tulee takaa, ottaa kiinni ja riistää pallon. VMP.
- Laukaukset? Ketä kiinnostaa edes ampua muuta kuin finesse shotteja, koska noilla normivedoilla ei ole mitään toivoa saada maalia.

Suututtaa! Hyvä futispeli olisi tarpeen, täytynee vielä kauhulla odotella tuo FIFA13 demo. Mitähän jännää siihen on tehty? Hyökkäykseen jokin nappi, jolla ukko kuljettaa palloa itsestään. Wooooh. Niin ja erilaisia geelipurkkeja ostettavaksi EA storeen, jotta voi laittaa Kristiinalle erilaisia hiustyylejä. Hemmetin siistiä. OTA MUN RAHAT JO!

Katsokaa nyt vaikka tuosta videoista maalit #1 ja #3! Samaa sontaa. FIFA 12 | Top 5 Goals of the Week #48 - YouTube

Fifa 12 on erinomainen moninpeli puolella, mutta itse olen lähinnä pelannut Career Modea ja yksinpelissä on tosiaan paljon parannettavaa. Kuitenkin sitä on ihan mielellään pelannut sen 1000 ottelua Career Modessa. Itse pelailen manuaali kontroleilla ja WC/Legendary tasolla sekä tykkään pelata vähän heikomilla joukkueilla tietokonetta vastaan.

Otetaan tuosta nuo sinun huonot puolet käsittelyyn:

- Tietokoneen ohjaamat pelaajat eivät tosiaan erotu riittävästi toisistaan, mutta omassa ohjauksessa pelaajien arvot vaikuttavat selvästi. Se tuo varsinkin Career modeen ja pelaajien hankkimiseen paljon mielenkiintoa.

- Hyökkäyspeliä pystyy parantamaan custom taktiikoilla ja hyökkäyspelistä saa ihan kelvollisen, mutta kunnon hyökkäyspeliä varten joutuu odottamaan Fifa 13:sta. Siinä on nimenomaan panostettu tekoälyn hyökkäyspeliin ja videoiden perusteella näyttää huomattavasti paremmalta mitä Fifa 12:ssa.

- Oman joukkueeni pelaajat ovat niin huonoja yleensä, että ne eivät osaa mitään ihmeellisiä harhautuksia. Itse rakennan maalipaikat lähes tulkoon aina syöttelemällä, joten ei todellakaan ole pakko turvauta pelkkiin harhautuksiin. Jokainen pelakoon tyylillään ja se on täysin mahdollista Fifa 12:ssa.

- Itse en käytä ollenkaan contain nappulaa puolustaessa vaan ohjaan itse puolustajaa vasemmasta tatista, käyttäen jockey ja sprint jockey toimintoja. Netissä varsinkin huomaa, että itse pystyy ohjamaan 100 kertaa paremmin puolustajaa kuin käyttämällä automaattista contain nappulaa. Toki kyseisen ominaisuuden voisi poistaa kokonaan ja opettaa pelaajat oikeasti puolustamaan.

- Todella omituista tämä "diving poke check", kun en ole siihen kertakaan törmännyt. No ehkäpä vielä joku päivä...

- Kyllä normaali vedoilla (manuaalit) saa ainakin tehtyä maaleja ihan miten vain ja mistä vaan. Finesse shot ei ainakaan manuaaleilla ole enää yhtä tehokas mitä se oli aikasemissa Fifa-sarjan peleissä.


Career Modeen toivoisin nimenomaan enemmän eroja vastusta joukkueiden välille. Jostain syystä esim. Gimnasticilla on paljon helpompi voittaa Real Madridin tasoisia joukkueita, kuin jotain Sporting Gijoneja. Lisäksi tekoälyyn paljon parannusta ja tunnelmaa voisi viedä eteenpäin, sillä viime viikolla pelasin PES 5:sta ja olihan siinä paljon enemmän fiilistä ja peli nyt on jo aika monta vanha.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

- Hyökkäyspeliä pystyy parantamaan custom taktiikoilla ja hyökkäyspelistä saa ihan kelvollisen, mutta kunnon hyökkäyspeliä varten joutuu odottamaan Fifa 13:sta. Siinä on nimenomaan panostettu tekoälyn hyökkäyspeliin ja videoiden perusteella näyttää huomattavasti paremmalta mitä Fifa 12:ssa.

- Itse en käytä ollenkaan contain nappulaa puolustaessa vaan ohjaan itse puolustajaa vasemmasta tatista, käyttäen jockey ja sprint jockey toimintoja. Netissä varsinkin huomaa, että itse pystyy ohjamaan 100 kertaa paremmin puolustajaa kuin käyttämällä automaattista contain nappulaa. Toki kyseisen ominaisuuden voisi poistaa kokonaan ja opettaa pelaajat oikeasti puolustamaan.

- Todella omituista tämä "diving poke check", kun en ole siihen kertakaan törmännyt. No ehkäpä vielä joku päivä...

Hep,

Fifa11 kohdalla tällä forumilla puhuttiin samasta custom taktiikoista. Itse en saanut niillä kovinkaan konkreettista muutosta.

Avataas tuota "diving poke check" hieman. Eli pyörittelet peliä keskikentällä ja annat jossain välissä vapauttavan syötön esimerkiksi laiturille, joka "karkaa" laidasta puskemaan sisään. Noin 10 metriä jäljessä ollut pakki syöksyy perään. Saavuttaa epärealistisen pian karanneen pelaajan. Vedät täysin yllättäen täyskäännöksen 180. Mitä tekee superbotti? Täydestä vauhdista pysähtyy kuin seinään ja liimautuu iholle kiinni. Ei mitään luonnollisuutta pelimekaniikassa. AI-botit nimensä mukaan pelaavat kuin superrobotit. Pois lukien kikkahärväily.

Ainut, mitä voisi kokeilla, olisi säätää kokoversion slidereilla esimerkiksi vetojen ja syöttöjen kovuutta suuremmalle. En tiedä, auttaako tämä sitten.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Hep,

Fifa11 kohdalla tällä forumilla puhuttiin samasta custom taktiikoista. Itse en saanut niillä kovinkaan konkreettista muutosta.

Avataas tuota "diving poke check" hieman. Eli pyörittelet peliä keskikentällä ja annat jossain välissä vapauttavan syötön esimerkiksi laiturille, joka "karkaa" laidasta puskemaan sisään. Noin 10 metriä jäljessä ollut pakki syöksyy perään. Saavuttaa epärealistisen pian karanneen pelaajan. Vedät täysin yllättäen täyskäännöksen 180. Mitä tekee superbotti? Täydestä vauhdista pysähtyy kuin seinään ja liimautuu iholle kiinni. Ei mitään luonnollisuutta pelimekaniikassa. AI-botit nimensä mukaan pelaavat kuin superrobotit. Pois lukien kikkahärväily.

Ainut, mitä voisi kokeilla, olisi säätää kokoversion slidereilla esimerkiksi vetojen ja syöttöjen kovuutta suuremmalle. En tiedä, auttaako tämä sitten.

Pallon kanssa pelaaja on hitaampi kuin ilman, eli nopea laitapakki tottakai saa pelaajasi kiinni. "Diving poke check" tuohon ei voi sanoa muuta kuin, että tottakai pelaaja nappaa sen jos käännyt 180 astetta, oikeastikin pallon saa todella helposti vauhdista jos pallo on vähänkin itseään kohti. Haukuit edellisessä viestissä fifa 12 ja pakko sanoa, että olet aikalailla hako teillä paitsi boteista. Atribuutit eivät kyllä erotu tarpeeksi hyvin, paitsi satunnaisilla harhautuksilla. Online-pelissä ei ole mitään huonoa, ehdottomasti yksi parhaimmista online peleistä urheilufaneille. Myös uudistukset fifa 13 lupaavat loistavan offline-pelituokiot.
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Rupee uutta FIFA:ki koko ajan enemmän ja enemmän odottaa, varsinkin sen jälkeen kun eri Euroopan liigat pyörähti käyntiin!
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Pystyjuoksu on kökkö ratkaisu, koska ainut mitä botti tekee, on suoran pystyjuoksun, jonka vastustajan suberb-botti AINA aavistaa.

- Ainut keino luoda maalipaikkoja, on vääntää jotain hirveetä yyber-kikkaa. Juutuub videoiden perusteella näin todellakin on, koska maalikoosteissa kaikki vaan vetää kikkaa kikan perään.

- Mystinen AI. Sen muutaman kerran kun läpisyöttö onnistuukin, niin vaikka kuinka pahasti olisi pakki myöhässä, tekee se aina NHL-sarjasta tutun "diving poke checkin" eli tulee takaa, ottaa kiinni ja riistää pallon. VMP.

- Laukaukset? Ketä kiinnostaa edes ampua muuta kuin finesse shotteja, koska noilla normivedoilla ei ole mitään toivoa saada maalia.

Poimin sun postauksesta muutaman jutun, joihin pystyn kommentoimaan. Osa noista sun postaamista jutuista on ihan sellaisia, jotka todella on selkeitä kehittämiskohteita tulevaan julkasiuun ja osa taas sellaisia, joissa uskon sulla olevan väärät menetelmät käytössä. Tuo ensimmäinen pystyjuoksu-botti juttu kuuluu ensimmäiseen ryhmään ja loput enemmän tai vähemmän jälkimmäiseen. Tekoälyn parannukset toivottavasti korjaa ensimmäistä yllä olevaa ongelmaa vastaavat tilanteet.

Pelkillä kikoilla maalipaikoille vääntäminen ei todellakaan ole totta. Customit jo mainittiinkin ja ainakin olen huomannut niiden vaikuttavan tilanteiden aukeamiseen ja siihen kuinka monta oman joukkueen pelaajaa tulee potentiaalisille paikoille. Itse olen ruuvannut lähes kaikkia varsinkin hyökkäyseen vaikuttavia säätöjä reilusti ylös. Maaleja tulee kyllä kikoilla, syötöillä, vedoilla ja miten vaan.

Sitten tuosta takaa päin riistämisestä. Välillä toimii, jos heittää pallon tatilla eteen, silloin pakki jää helpommin taakse. Toinen keino on tietenkin manual kontrollit, jolloin syötöt saa sopivasti eteen ja puolustuslinjan taakse. Assistedin miinus onkin just tässä, että syötöt tulee jalkoihin ja liike meinaa pysähtyä haltuunotoissa.

Lopuksi laukauksiin. Finesse shot ei ole ainoa, vaikkakin helppo tapa (assistedeilla) saada maali. Olen huomannut että moni ei vaan tiedä miten ampua lujaa ja/tai kaukaa. Yleisin virhe tässä on se, että vedon aikana osoitetaan ikenet verillä tatilla kohti maalia, jolloin palloon tulee yläkierrettä. Tämä taas aiheuttaa realistisesti sen, että pallo putoaa nopeasti ja veto jää aika onnettomaksi yritykseksi. Kovan vedon saa aikaiseksi painamalla hyvästä vauhdista pelkkää vetonappia. 1. Ensin esimerkiksi juokset pelaajalla kohti maalia ja ohjaat pelaajan sopivaan asentoon. 2. Seuraavaksi kun pallo on sopivan etäisyyden päästä jalasta, päästä kaikki muut kontrollit (juoksunappi, tatti) irti ja... 3. BOOM painat PELKÄLLÄ VETONAPILLA pallon verkon perille.

Netistä löytyy paljon hyviä tutoriaaleja, tosin valtaosa englanniksi. Oikeaa tietoa täytyy vaan osata hakea. Yhtä lailla kun kirjoitit, että nyt on aika nostaa EA:n paskapeleissä kissa pöydälle, nostaisin pöydälle myös sen, että välillä kannattaa katsoa peiliin ja miettiä olisiko kehittämisen paikka sittenkin itsessä ja omissa tiedoissa/taidoissa.

Tällä kertaa sain sun postauksesta sellaisen käsityksen, että syytät automaattisesti peliä, kun jossain tulee seinä vastaan. Jatkoa ajatellen ystävällinen vinkki on lähteä selvittämään asiaa laajemmin eikä vain yksisilmäisesti joidenkin videoiden kautta, joista etsit ja näet vain perusteluita omille käsityksillesi. Tarkoitus ei ole kuulostaa tylyltä, hyvässä hengessä mennään ja toivottavasti tästä oli jotain hyötyä! :)
 
Vastaus: FIFA 13 [PS3/X360 Hype]

Toivottavasti maalivahtina pelaamista on paranneltu, virtual prona pelannu n.100 matsia maalivahtina, ja välillä ku pitäis mennä palloon kii, nii tää maalivahti menee pallon viereen, ja heittäytyy pallosta ohi, palaa käpy.

edit. + se, että välillä törmää aivan sairaaseen maalivahdin estelyyn, ja silloin käytännössä ei oo mitään tehtävissä jos esim vastustaja pääsee puskemaan vähänki ohi maalivahdista..
 
Ylös Bottom