Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

30 minuuttia gameplayta esillä TGS:ssä, Chocobo farmi alueella pyöritään ja lopussa käydään läpi sivutekemistä.
Vahvat Horizon fiilikset tulee mieleen open-worldista; kartta on sumunpeitossa, ubisoft-torneja, stealth hiippailua pusikoissa...

Video on surkealaatuinen, samoin kuin aamuinen lähetys joka lopussa jopa katkesi.
 
Saa kyllä hyvän käsityksen, kuinka valtava peli tulee olemaan ja kuinka paljon siellä voi tehdä asioita eli maailma todellakin avautuu Midgarin jälkeen. Se fiilis valtavasta avoimesta maailmasta ja tekemisen + löytämisen määrästä on kyllä Remaken rajoitettujen ja ahtaiden alueiden jälkeen melkoisen huikea jo pelkästään tuon ensimmäisen alueen nähtyään. Kun pelin julkaisuun on vielä 5 kuukautta ja videoiden perusteella puhutaan, mutta SE:ltä vaikuttavaa työtä ja tuntuu, että he todellakin tietävät, että mitä ovat tekemässä kruununjalokiven suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän on kyllä ristiriitaiset fiilikset... Olihan se eka remake melkoinen putkijuoksu mutta en nyt tiedä haluanko 100 tuntista eepostakaan. Olen toki iloinen niiden puolesta, jotka jotain tuollaista odotti mutta taitaa jäädä omalla kohdalla odottelemaan taas "parempaa aikaa".

Sitä samaa, "parempaa aikaa", odottelee myös mm. FFXV, AC Valhalla, Lost Judgment ja muut teokset, joiden tuntimäärät on kolminumeroisia. Ja puhun siis completionist ajoista, sillä eihän pelejä kesken jätetä vaan kaikki tehdään.

Ubisoft-tornit ei kyllä kuulosta siltä mikä tulee mieleen klassisesta Final Fantasy 7:sta.
 
Pitäisikö tämä muka nostatattaa hypeä? :p
Niin no en väittänytkään että se olisi hyvä asia. Tämän Rebirthin ohjaaja on sanonut että on Horizon-pelien fani, minkä kyllä huomaa.
Jos ei FF7 Remake tai Horizon maistu yhtään, niin tuskin tämäkään. Itsehän pidin molemmista Horizoneista, vaikka se maailman tutkiminen niissä välillä tuntui liian työläältä.

Vähän on kyllä ristiriitaiset fiilikset... Olihan se eka remake melkoinen putkijuoksu mutta en nyt tiedä haluanko 100 tuntista eepostakaan. Olen toki iloinen niiden puolesta, jotka jotain tuollaista odotti mutta taitaa jäädä omalla kohdalla odottelemaan taas "parempaa aikaa".

Sitä samaa, "parempaa aikaa", odottelee myös mm. FFXV, AC Valhalla, Lost Judgment ja muut teokset, joiden tuntimäärät on kolminumeroisia. Ja puhun siis completionist ajoista, sillä eihän pelejä kesken jätetä vaan kaikki tehdään.

Ubisoft-tornit ei kyllä kuulosta siltä mikä tulee mieleen klassisesta Final Fantasy 7:sta.
Itse odotin että tämä 2. osa olisi ollut suoraviivaisempi, mutta näköjään halusivat antaa maailmaa tutkittavaksi. Jossain haastattelussa mainitsivat että mikään sivutekeminen ei lukittaudu tarinan edetessä (toisinkuin Remakessa), eli voi huoletta jättää sivutehtäviä sivuun, jos tarinaa haluaa vetää putkimaisemmin.

Ubisoft-tornit on tosiaan aika väsynyt ratkaisu.
 
Itellä sillai että nähny jo tarpeeksi pelistä, ettei viitsi enää enempää videoita katsella, eiköhän tässä jossain vaiheessa saada ihan pelattava demo storeenkin, mutta siihen todennäköisesti menee vielä kuukausia, mutta sitä odottellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään opin mistä Cait Sithin nimi on alunperin ja miksi ihmiset ovat vihaisia että hahmon nimi lausutaan Kate Shith enkku versiossa vaikka se on oikeasti Ket Shee.

 
Tänään opin mistä Cait Sithin nimi on alunperin ja miksi ihmiset ovat vihaisia että hahmon nimi lausutaan Kate Shith enkku versiossa vaikka se on oikeasti Ket Shee.


Itselläkin särähti korvaan kun Maxin aikaisemmalla videolla hän ei sitä "oikeaoppisesti" lausunut, kun oletin että se on hänellä tiedossa. Siitäkin huolimatta, että itsekin sain kuulla tästä vasta tänä kesänä, mutta kun en ole kovin aktiivisesti FF7-lorea tms tutkinut tai siihen perehtynyt, niin sillä ajattelin, että olisi yleisemmin tiedossa.
 
Viimeksi muokattu:
Mua taas jaksaa vieläkin ärsyttää se kuinka orkkis seiskassa meillä eurooppalaisilla oli Aeris ja muualla maailmassa tai ainakin jenkeissä se oli Aerith ja tietenkin tuo jälkimmäinen on se mitä käytetään myös remakessa.
Ihan sama vaikka Aerith olisi se oikea nimi, mutta Aeris vaan kuulostaa niin paljon paremmalta.
 
Mua taas jaksaa vieläkin ärsyttää se kuinka orkkis seiskassa meillä eurooppalaisilla oli Aeris ja muualla maailmassa tai ainakin jenkeissä se oli Aerith ja tietenkin tuo jälkimmäinen on se mitä käytetään myös remakessa.
Ihan sama vaikka Aerith olisi se oikea nimi, mutta Aeris vaan kuulostaa niin paljon paremmalta.
Omaan korvaan taas Aerith kuulostaa paremmalta. Hauskasti GP:stä löytyvässä FF7 Remasterissa peli tarjoaa oletuksena Aeris-nimeä, joten se olisi alkuperäisen Eurooppalaisen version mukainen. Olisivat tuon ehkä voineet sitten kuitenkin yhtenäistää nykyisen jatkumon mukaiseksi.
 
Rebirthin päätarina on 40h, mutta koska 80% tutkimisesta on sivutehtäviä voi pelin parissa vierähtää jopa 100h kun tekee kaiken.

Korttipeli! Toivottavasti ovat ottaneet mallia FF8:sta. Rakastin sen korttipeliä ja taisi tulla kaikki harvinaiset kortit kerättyä.

Vaikuttaa aivan mahtavalta ja toivottavasti ovat saaneet sidequestit uudelle tasolle oikeasti. 7:n remakessa 90% niistä oli melkosta schaissea ja BG3:n on asettanut aivan uuden riman niille.
 
Ehei, kyllä se FFIX:n korttipeli oli vielä parempi. :)

Ei tuo valtava sivutehtävien määrä saa ainakaan vielä hyppimään ilosta, sillä jos ne on samaa tasoa kuin edellisessä osassa tai mitä ne peleissä yleensäkin ovat, niin ne jää parin tehtävän jälkeen tekemättä. Ei se määrä vaan laatu. Toivotaan tietty, että ollaan siihen laatuukin panostettu määrän lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
FF sivutehtävät on olleet heikkoa tasoa jo 15 lähtien, itse onneksi jaksanut tehdä niitä upeiden ympäristöjen ja loistavien taistelu mekaniikkojen ansiosta. Tosin 16 ne kävi välillä aika työstä.
 
Ylös Bottom