Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy VII Remake

Jaahas joutuukohan tässä pyörtämään puheeni etten lähtisi koskaan enää ennakkotilaamaan yhtään peliä. Näkyy olevan Steamissa -30%

Eli ei tarvitsi tuota järkyttävää 69,90€ hintaa maksaa vaan maltillinen 48,99€. Tässä tapauksesa ennakkotilaamisessa nyt sentään on järkeä. Ehtii kuitenkin odottamaan vielä arvostelut ulos ettei siellä nyt jotain ihmeellisestä ilmenisi teknisellä puolella.

Ottaen huomioon Remaken PC version ongelmat ja stutterointi (jota ei ikinä korjattu) en lähtisi Rebirthiä itse kyllä ennakkotilaamaan ennenkuin saa DF tai jonkun muun tahon suosituksen.

Jaahas joutuukohan tässä pyörtämään puheeni etten lähtisi koskaan enää ennakkotilaamaan yhtään peliä. Näkyy olevan Steamissa -30%

Eli ei tarvitsi tuota järkyttävää 69,90€ hintaa maksaa vaan maltillinen 48,99€. Tässä tapauksesa ennakkotilaamisessa nyt sentään on järkeä. Ehtii kuitenkin odottamaan vielä arvostelut ulos ettei siellä nyt jotain ihmeellisestä ilmenisi teknisellä puolella.

Kannattaa varmaan odotella niitä arvioita, jos niiden perusteella meinaa peliä hankkia. Square Enixin PC-porttaukset kun ei yleensä ole olleet kovin hyvässä kunnossa julkaisussa. Veikkaan, ettei Rebirth tule olemaan poikkeus, mutta eihän sitä ikinä tiedä jos vaikka Square yllättäisi tällä kertaa. Vähän kyllä epäilen.

Olen tuon Remaken PC-version pelannut sekä PC:llä että Steam Deckillä enkä ole mitään stutterointia kyllä huomannut. Toki en varmaan ole kovin herkkä näille kun moni netissä haukuttu PC-versio on yleensä minulla toiminut ihan moitteetta. Mutta odotellaan tosiaan noita arvioita nyt vielä.

Olen tuon Remaken PC-version pelannut sekä PC:llä että Steam Deckillä enkä ole mitään stutterointia kyllä huomannut. Toki en varmaan ole kovin herkkä näille kun moni netissä haukuttu PC-versio on yleensä minulla toiminut ihan moitteetta. Mutta odotellaan tosiaan noita arvioita nyt vielä.
Joo, minäkin pelasin Remaken PC-version läpi, enkä huomannut suorituskyvyssä suuria ongelmia. Pelasin vielä Flawless Widescreenin avustamana ja silti pyöri niin hyvin etten ainakaan mitään pelaamista haittaavaa huomannut.

Square "mainostaa" PC version ominaisuuksia ja lista jää niin laihaksi, että oma epäilys on siinä että tästä tulee ihan yhtä paska PC porttaus kun ekastakin Remakesta. Ei Ultrawide-tukea mainittuna ja mainostavat vielä että maksimireso on 4k ja maksimi FPS on 120. Ei sillä etteikö tuo olisi ihan riittävä, mutta mulla vaan herää kysymys et mitä ton pelin kanssa on oikeen tehty jos resoakin pitää rajottaa. FPS sinänsä ymmärrän mut sit taas en, UE4 kyseessä niin se kyllä antais myöten kiskoa molemmat minne asti haluaakaan.

Iso osa varmasti korjataan modaajien toimesta mut en mä tiedä, miks Square pelleilee näitten isojenkin pelien PC porttauksien kanssa ja tuuttaa ulos jotain ominaisuuksiltaan tosi köyhää kamaa ja huonosti optimoitua ryönää. FF16 PC porttauskin jätti toivomisen varaa julkasussa, nyt se taitaa olla kunnossa viimeistään modien kanssa. Tälläset vedot laittaa nää automaattisesti alelaarin kamaks, toisaalta oon mä tän jo PS5 pelannut et ei sen puoleen muutenkaan tulis ostettua ainakaan heti.

itsehän tosiaan ostin jo FF7 Rebirthin pc version steamistä, uskon myös modaajat tulee tekemään ison luokan ihmeitä. siihen päälle sitten kaikki muut herkut mitä trailerilla nähtiin, enää muutama viikko niin pääsee aloittamaan pelin taas uudestaan.

itse uskon että itselläni ei tule olemaan mitään ongelmia pelin kanssa, kun ei ole ollut myöskään ongelmia Remaken pc version kanssa, kun hommasin sen viime kuussa, lähinnä juuri modien takia, täällä mainitusta stutteroinnista ei ole ollut tietoakaan että, olen Nepan linjoilla

Viimeksi muokattu:
itsehän tosiaan ostin jo FF7 Rebirthin pc version steamistä, uskon myös modaajat tulee tekemään ison luokan ihmeitä. siihen päälle sitten kaikki muut herkut mitä trailerilla nähtiin, enää muutama viikko niin pääsee aloittamaan pelin taas uudestaan.

itse uskon että itselläni ei tule olemaan mitään ongelmia pelin kanssa, kun ei ole ollut myöskään ongelmia Remaken pc version kanssa, kun hommasin sen viime kuussa, lähinnä juuri modien takia, täällä mainitusta stutteroinnista ei ole ollut tietoakaan että, olen Nepan linjoilla
Katottiinko me sama traileri? Mitkä herkut? Ne mainostaa ihan perustason PC version ominaisuuksia ihan kuin olisivat ite ne juuri keksineet. Se et nojaa siihen et modaajat korjaa kehittäjien virheet ja mokat on vähän nurinkurista mun mielestä, etenkin jos pelistä maksaa täyttä hintaa.

Se on ihan siistiä et joillain on se PC versio toiminu ongelmitta. Googleen kun heittää muutamat taikasanat niin ilmenee hyvin nopeasti et kaikilla ei näin ole. Se ei muutenkaan poista sitä faktaa et kyseessä on heikomman pään PC porttaus josta puuttui ominaisuuksia joita olis ihan hyvä nykypäivänä olla. Kuten se Ultrawide-tuki. FF7 Remake ei ees julkasussa pystynyt tota dynaamista resoluution skaalausta ottamaan pois, sen verran niitä kiinnosti portata se PC:lle. Jos päässyt unohtumaan niin tästä voi muistella

Toivotaan toki että Rebirthin tapauksessa näin ei ole, mut jokaikinen merkki viittaa siihen että näin olis.

niinno itse en maksanut pelistä täyttä hintaa vaan tuon 30% alennuksen eli hintaa pelille tuli 50 euroa, kumma juttu että, FF7 Remake intergrade on kumminkin Very positive steamissä että vain murto-osalla niitä ongelmia ollu, mut niin se menee pclle yleensäkkin peleissä että osalla on ongelmia ja osalla ei, se tärkein juttu onkin että osaako ja näkeekö itse vaivaa ratkaista ne ongelmat. oli ne sitten modeillaa tai muilla fixeillä.

Viimeksi muokattu:
niinno itse en maksanut pelistä täyttä hintaa vaan tuon 30% alennuksen eli hintaa pelille tuli 50 euroa, kumma juttu että, FF7 Remake intergrade on kumminkin Very positive steamissä että vain murto-osalla niitä ongelmia ollu, mut niin se menee pclle yleensäkkin peleissä että osalla on ongelmia ja osalla ei, se tärkein juttu onkin että osaako ja näkeekö itse vaivaa ratkaista ne ongelmat. oli ne sitten modeillaa tai muilla fixeillä.
50€ on kyllä vähän jokaselta kantilta täyden hinnan maksaminen. Etenkin vuoden vanhasta pelistä joka nyt tuodaan PC:lle, en mä nää sitä oikeastaan minään muunakaan. Se on pikemminkin se normihinta millä se oiskin pitäny julkasta PC:lle, nyt Square vaan saa teitä huijattua et saatte isonkin alennuksen kun ampuu normihinnan korkeelle ja tarjoo ennakkotilaajille "edun" joka on muuten varmaan saatavilla ihan julkasunkin jälkeen, ei varmaankaan Steamista mut eiköhän joku GMG tjsp tarjoa tuota jatkossakin halvemmalla kun 70€.

Mä en tiedä miten selvemmin tän asian voi selittää. Se ei oo kyse siitä onko murto-osalla ollu tota stuttering ongelmaa vai ei, vaan kyse on siitä et täyteen hintaan (Remake Intergrade julkastiin rapeaan 79,90€ hintaan Epicin yksinoikeutena alkuunsa) myytiin PC porttausta joka ei osu nykypäivän standardeihin millään mittapuulla ja sisältää teknisiä ongelmia kaupanpäällisenä.

"tärkein juttu onkin että osaako ja näkeekö itse vaivaa ratkaista ne ongelmat. oli ne sitten modeillaa tai muilla fixeillä."

Eli sun mielestä on ihan ok että julkastaan täyshintanen PC käännös joka sitten pelaajan täytyy korjata modeilla tai muilla puukkofikseillä?

50€ on kyllä vähän jokaselta kantilta täyden hinnan maksaminen. Etenkin vuoden vanhasta pelistä joka nyt tuodaan PC:lle, en mä nää sitä oikeastaan minään muunakaan. Se on pikemminkin se normihinta millä se oiskin pitäny julkasta PC:lle, nyt Square vaan saa teitä huijattua et saatte isonkin alennuksen kun ampuu normihinnan korkeelle ja tarjoo ennakkotilaajille "edun" joka on muuten varmaan saatavilla ihan julkasunkin jälkeen, ei varmaankaan Steamista mut eiköhän joku GMG tjsp tarjoa tuota jatkossakin halvemmalla kun 70€.

Mä en tiedä miten selvemmin tän asian voi selittää. Se ei oo kyse siitä onko murto-osalla ollu tota stuttering ongelmaa vai ei, vaan kyse on siitä et täyteen hintaan (Remake Intergrade julkastiin rapeaan 79,90€ hintaan Epicin yksinoikeutena alkuunsa) myytiin PC porttausta joka ei osu nykypäivän standardeihin millään mittapuulla ja sisältää teknisiä ongelmia kaupanpäällisenä.

"tärkein juttu onkin että osaako ja näkeekö itse vaivaa ratkaista ne ongelmat. oli ne sitten modeillaa tai muilla fixeillä."

Eli sun mielestä on ihan ok että julkastaan täyshintanen PC käännös joka sitten pelaajan täytyy korjata modeilla tai muilla puukkofikseillä?
Pointti tuossa nyt varmaan oli se, että valtaosa tätä pelaillut ihan tyytyväisenä, kuten noista Steamin arvioistakin voi päätellä. Onko sitten pieni äänekäs osuus vai enemmän joku hifimpi PC-väki joilla näitä ongelmia on? Perus Steamin käyttäjällähän taitaa olla melko keskinkertainen kalusto 1080p näytöllä. Ei tietoa ultrawideistä tms. Jolloin kokemus voi olla ihan hyvä. Kuten vaikka nyt myös minulla ja DestiZillä. 79€ on hinta jota en pelistä koskaan maksa, 50€ on hyvä hinta. Ei minua kiinnosta sen enempää mikä kikkailu tuossa on takana.

Ei ole mutta onneksi tätä varten Steamissä on myöskin alle 2 tunnin refundi mahdollisuus, joten en näe omalla kohdallani siinä mitään riskiä ostaa peli ennakkoon, jos peli ei toimisikaan niin kun pitäisi, koneen raudasta se ei kumminkaan tule jäämään kiinni. vaan mennään reippaasti yli ultra asetusten. ja kyllä oletan että vaikka pelissä ei olisikaan sitä virallista ultrawide supporttia, mitä ei ole missään varmistettu, niin joku todennäköisesti väsää modin sitä varten hyvin nopeasti.

Muutenkin pc ei ole mikään konsoli että pelit toimii aina niin kun pitäisi, vaan PC:llä välillä tulee ongelmia. osa odottaa että tekijät korjaa ne ja odottaa patcheja ja osa sitten tykkää yrittää fixata ne itse tai modien kautta, johtui ne ongelmat sitten, koneen eri komponenteista, uusimmasta windows 11 päivityksestä (24H2) (joka aiheuttaa isoja ongelmia esim poe 2:ssa ja Ubisoftin AC:ssa ), tai muista ohjelmista, tarkoitan että pc pelaajan ongelmat voivat olla hyvin yksillöllisiä, Mutta onneksi ne ongelmat saa myös hyvin usein korjattua itse jos siihen näkee vaivaa.

Viimeksi muokattu:
Ei ole mutta onneksi tätä varten Steamissä on myöskin alle 2 tunnin refundi mahdollisuus, joten en näe omalla kohdallani siinä mitään riskiä ostaa peli ennakkoon, jos peli ei toimisikaan niin kun pitäisi, koneen raudasta se ei kumminkaan tule jäämään kiinni. vaan mennään reippaasti yli ultra asetusten. ja kyllä oletan että vaikka pelissä ei olisikaan sitä virallista ultrawide supporttia, mitä ei ole missään varmistettu, niin joku todennäköisesti väsää modin sitä varten hyvin nopeasti.

Muutenkin pc ei ole mikään konsoli että pelit toimii aina niin kun pitäisi, vaan PC:llä välillä tulee ongelmia. osa odottaa että tekijät korjaa ne ja odottaa patcheja ja osa sitten tykkää yrittää fixata ne itse tai modien kautta, johtui ne ongelmat sitten, koneen eri komponenteista, uusimmasta windows 11 päivityksestä (24H2) (joka aiheuttaa isoja ongelmia esim poe 2:ssa ja Ubisoftin AC:ssa ), tai muista ohjelmista, tarkoitan että pc pelaajan ongelmat voivat olla hyvin yksillöllisiä, Mutta onneksi ne ongelmat saa myös hyvin usein korjattua itse jos siihen näkee vaivaa.
Juu, oot kyllä oikeessa siinä et 2h aikana saa kyllä kuvan siitä et miten se pyörii.

Mulla on ihan hyvä käry siitä et miten muinoin ja nykyään PC porttien kanssa joutuu paikotellen vääntämään. PC:llä pääsääntösesti pelannut kohta 13v ajan ja vuodesta 2018 käyttäny joko ultrawideä tai super-ultrawideä (32:9) ja voi jeesus että sillon piti puukotella initiedostoa tai duunata hex edittejä että ne palkit saa pois. Jossain vaiheessa tilanne kuitenkin muuttu paremmaks ja nykyään on onneks oudompaa ettei ultrawide tukea ole ollenkaan kun se että se on. Usein silti joutuu kyllä modaamaan cutscenet myös toimimaan oikealla kuvasuhteella. Ei toi sinänsä vieras homma ole, mut koska muut kehittäjät hoitaa hommansa laadukkaammin maaliin niin sitä enemmän se pistää silmään jos joku yrittää mennä sieltä mistä aita on matalin. Ja siis puhun nyt sellasista ongelmista jotka on valtaosalla pelaajista läsnä, en sellasista jotka on about yksilöllisiä itelle, koska siinä vaiheessa tiedän et mä oon tehny jotain väärin tai joku juttu on solmussa, eikä se sit pelin vika ole. Mut noin muuten sanotaanko et oma PC pelaaminen on ollu hyvinkin ongelmatonta läpi historian, ei oo monesti tarvinnu ettiä vikaa muualta kun vaan ite pelistä ja loppujenlopuks aika harvoin sieltäkään. Mut poikkeuksia sattuu kyllä kohdalle, mut usein ne kyllä tietää jo etukäteen ja sit voi odotella päivitystä tai pelata pelin muulla alustalla

Toki, voi se Rebirth yllättää, mutta ei toi Squaren PC porttauksien track record viimeaikoina oo oikeasti kovinkaan hyvä ollut. Ja jo sekin itellä särähtää korvaan et julkastaan se PC porttaus vuoden tai pidemmän ajan jälkeen ja siltikin se tulee ulos vaihtelevan raakana, FF16 ja FF7 Remake nyt tuoreimpina esimerkkeinä.

Jotta nyt ei tehdä tästä stutter ongelmasta mitään myyttiä joka on vain harvoilla pelaajilla voitte katsoa alla olevan videon. Se ei ole siitä mihinkään muuttunut 3 vuodessa, tehokkaampi rauta ehkä brute forcettaa osan ongelmista ja varmasti osalla ei ongelmia ole ollenkaan mutta kyllä se ongelma ihan oikeasti on olemassa.

Jotta nyt ei tehdä tästä stutter ongelmasta mitään myyttiä joka on vain harvoilla pelaajilla voitte katsoa alla olevan videon. Se ei ole siitä mihinkään muuttunut 3 vuodessa, tehokkaampi rauta ehkä brute forcettaa osan ongelmista ja varmasti osalla ei ongelmia ole ollenkaan mutta kyllä se ongelma ihan oikeasti on olemassa.

Ai päivitykset ei ole mitenkään korjannu peliä 3 vuodessa ?

3 viikkoa sitten näköjään tullut myös joku uusi päivitys

Viimeksi muokattu:
Ai päivitykset ei ole mitenkään korjannu peliä 3 vuodessa ?

3 viikkoa sitten näköjään tullut myös joku uusi päivitys

Harvan pelin Unreal stutterointi paranee päivityksillä. Se on moottorin iso ongelma jos devit ei ota sitä tosissaan PC:llä ja SE ei PC käännöksiin hirveästi panosta Ne on pelikelpoisia mutta kaukana ihanteellisesta tilanteesta.

Porttausta kehutaan, huomenna tosiaan sitten mennään.

This is undoubtedly one of the best ports of the series, as the level of customization is higher than the previous version, allowing you to find an optimal configuration to enjoy the game smoothly.

Porttausta kehutaan, huomenna tosiaan sitten mennään.

This is undoubtedly one of the best ports of the series, as the level of customization is higher than the previous version, allowing you to find an optimal configuration to enjoy the game smoothly.
Hienoa että porttaukseen on panostettu ja ilmeiseti ovat ottaneet opiksi aiemmasta kun siinä monet tuntuivat kärsivän huonosta suorituskyvystä.
Peli ja hankittuna ja huomenna tai viimeistään perjantaina sitä itse pääsee sitten testaamaan.

Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom