Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII (12)

Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Minä pidin taistujärjestelmästä, säätää vain gambiitit kohdilleen jokaiselle niin ei tarvitse naputella mitään. On kiva vain säädellä kameraa ja katsella kun expoa tulee. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Minä myös pidin taistelujärjestelmästä vaikka epäilinkin aluksi sitä. Exp keräys todella sujuvaa, ei tarvitse paljoa aikaa kuluttaa lvl:n keräämiseen ja muutenkin ihmeen toimiva systeemi. Pidän kyllä edelleen myös vanhasta ff tyylistä mutta toi iski kyllä muhun yllättävän hyvin.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Kaikista eniten pelissä hajotti se, millasta lihamyllyä se taistelu oli pelin ekat 0-10h ennen kuin sai kunnon gambiteista rakennettua minkään sortin "älyä" omille jäbille. Ennen sitä se oli vaan semmosta "juokse vihun luo ja hakkaan niin kauan, että se kuolee".

Ihan muuten täysin nautin kyllä pelistä. Ei sinällään mitään suurempaa vikaa. Ei ollut mikään super hieno juoni, ei erikoisempia hahmoja, eikä mitenkään mieleen jäävää musiikkia... Mutta hauskaa silti oli mahtavan maailman parissa ja monen muunki askareen.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Minun mielestäni pelin taistelujärjestelmä on sairaan hyvä! Mukavaa vaihtelua ja keräily on todella mukavaa! Pelissä kyllä todellakin kuolee jos eksyy väärään mestaan! Esim. ihmissudet.... :eek:
Mitä levelisiä tyyppinne ovat/olivat kun teitte sitä sunstone tehtävää? Mulla on nyt molemmat 8
Minä itse pidän pelistä ainakin tähän mennessä todella paljon! 6 ja puol tuntii takana ja melkeen pelkkää keräilyy oon tehny :D
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

nallet sanoi:
Kaikista eniten pelissä hajotti se, millasta lihamyllyä se taistelu oli pelin ekat 0-10h ennen kuin sai kunnon gambiteista rakennettua minkään sortin "älyä" omille jäbille. Ennen sitä se oli vaan semmosta "juokse vihun luo ja hakkaan niin kauan, että se kuolee".

Ihan muuten täysin nautin kyllä pelistä. Ei sinällään mitään suurempaa vikaa. Ei ollut mikään super hieno juoni, ei erikoisempia hahmoja, eikä mitenkään mieleen jäävää musiikkia... Mutta hauskaa silti oli mahtavan maailman parissa ja monen muunki askareen.

Aika lailla samanlaiset kokemukset myös täällä. Hieman ärsyttää tässä ja parissa aikaisemmassakin Fantasyssä se että hahmoilla ei ole selviä luokkia ja pelattavia hahmoja on liikaa. Tämä tekee hahmoista todella persoonattomia. Pelaisin mielummin peliä, jossa on vakiona 4 pelattavaa hahmoa, josta yksi on se maagi, pari taistelijaa ja parantaja ihan jo juoneenkin rakennettu, näin hahmoista saataisiin paljon elävämpiä ja persoonnallisempia, nyt hahmot ovat vain kasvoton joukko moniosaajia.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Dr Evil sanoi:
Aika lailla samanlaiset kokemukset myös täällä. Hieman ärsyttää tässä ja parissa aikaisemmassakin Fantasyssä se että hahmoilla ei ole selviä luokkia ja pelattavia hahmoja on liikaa. Tämä tekee hahmoista todella persoonattomia. Pelaisin mielummin peliä, jossa on vakiona 4 pelattavaa hahmoa, josta yksi on se maagi, pari taistelijaa ja parantaja ihan jo juoneenkin rakennettu, näin hahmoista saataisiin paljon elävämpiä ja persoonnallisempia, nyt hahmot ovat vain kasvoton joukko moniosaajia.

Jep, osa hahmoista jää muutenkin kehittymättä (ellei sitten jaksa erikseen ekspettää), joten ei niillä viitsi pelata, vaikka haluaisikin. Taistelusysteemi meni minun makuun hieman liian nettiropemaiseen suuntaan. Toki tilanteen voi pysäyttää, mikä pelastaakin paljon. Välillä tulee semmoinen tilanne, että ei tiedä, mihin suuntaan kannattaisi luolastoissa ym. hortoilla...ja siinähän käy yleensä huonosti, jos eksyy liian vahvojen vihollisten sekaan :D

Kyllä tämä X:n hakkaa kuitenkin minun kirjoissani. Tunnelma ja olemus on paremmin kohdallaan. Arvosanaksi 8,7.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

mun mielestä peli ainakin 6 tunnin pelaamisen jälkeen on ihan jees:) mutta yks asia hämää kun en saa mitään armoreita tai muuta semmosta kivaa päälle.. ilmeisesti johtuu siitä ettei ole vielä tarpeeksi niitä lisessejä tai jotain:eek: mut muuten ihan mukavaa on ollu pelaa...
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

nemesis thegod sanoi:
mun mielestä peli ainakin 6 tunnin pelaamisen jälkeen on ihan jees:) mutta yks asia hämää kun en saa mitään armoreita tai muuta semmosta kivaa päälle.. ilmeisesti johtuu siitä ettei ole vielä tarpeeksi niitä lisessejä tai jotain:eek: mut muuten ihan mukavaa on ollu pelaa...

Siitähän se just johtuu. Kaikki aseet, armorit ym. vaatii oikeaa lisenssiä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Kopsataan PB-tunnelmia...


Seitsemän tuntia takana ja ladotaanpa mietteitä. Ensinnäkin aluksi tuli kyllä oudot vibat ohjauksesta ja liikkumisesta yleensäkin. Grafiikka näytti heti ensi-silmäyksellä Vagrant Storysta revityltä ja hyvä niin. Ihqupaskaa ei ole vielä vastaan kävellyt.

Pelin taistelusysteemi iskikin sitten kuin ne kuuluisat miljoona voltagea. Jo ensimmäisellä aavikko-alueella vierähti varmaankin tunti vihollisten mättämisessä ja tavaroiden pöllimisessä (steal heti alussa kaikilla hahmoilla FUCK YES!). T-rexin jätin rauhaan, sillä en pidä game overeista :) Taisteluiden tunnelma on aivan mahtava ja XII tuntuu kaikista pelaamistani roolipeleistä suurimmalta seikkailulta, kiitos suht vapaalle harhailulle ja badass-vihollisille. Myös lisenssi ja varuste puoli on kunnossa. Enää ei onnistu joka välissä parhaiden varusteiden hamstraaminen kaikista puodeista jotka vastaan sattuvat. Nyt pitää oikeasti miettiä (ainakin näin alussa), että minkälaisen hahmon haluaa ukostaan tehdä ja mitä varusteita sille kannattaa lyödä päälle.

Itse vien ainakin Vaania "light armor" ja "dagger" tietä eteenpäin. Tikarit eivät ole hyödyttömiä!

Audiovisuaalisesti en ole pettynyt. Örvelöt ja hahmot ovat tyylillisesti mahtavia ja omaperäisen näköisiä. Teknisesti peli ei välttämättä häikäise, mutta kyllä alueet ovat suuria ja viholliset hyvin animoitu. Musiikit ovat tähän mennessä miellyttäneet suuresti ja sama pitää sanoa ääniefekteistä. Ääninäyttelykin on hyvällä mallilla tosin Franin ääninäyttelijä taitaa tehdä ensimmäistä duuniaan. Vähän vie "vanhalta" ja viisaalta Elffin korvikkeelta uskottavuutta...

Vaikeustaso on sopiva ja taisteluissa on mielenkiintoa mukana. Odotan innolla ensimmäistä Esperiä , että pääsen haastamaan isompiakin möllejä.


Olen suomeksi sanottuna siis täysin inessä! Joulu on taas joulu on taas kattilat täynnä magickia...





Loppupuolella pelissä on pari vittumaista mokaa ainakin mitä läpipelanneita olen kuunnellut. Mutta niistä lisää myöhemmin ;)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

tuleeko tossakin noita samoja vihollisia mutta eri värillä vastaan
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Huntteja muuten kannattaa käydä siinä juonen rinnalla. Eikä esim. niin, että menee eka pelin loppuun ja sitten alkaa käymään huntteja läpi. Koska nopeesti menee siihen, että omat hahmot on sitä luokkaa, että parilla iskulla iskee huntin kohteen matalaksi. Sitä mukaan, kun niitä "ongelmitta" saa tapettua on mielestäni paras tahti niitä tiputella. Eli suht tasaista tahtia tappaa niitä eikä jättää kasaantumaan sinne sivuun...

Megamöllit oli tosi mukavia hakattavia, bossit ja yleisesti loppua kohti mennessä isot ölleröt on mitä mielettömimmän näkösiä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Osaisiko joku sanoa mitä hyötyä on noista Loot-esineistä? Kuvauksissa kerrotaan vaikka mitä, mutta ainoa käyttötarkoitus mitä olen keksinyt on myyminen. Kannattaako ne myydä vai oppiiko jossain vaiheessa peliä jotenkin vaikka muuntamaan niitä varusteiksi tai jotain?
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Silversd sanoi:
Osaisiko joku sanoa mitä hyötyä on noista Loot-esineistä? Kuvauksissa kerrotaan vaikka mitä, mutta ainoa käyttötarkoitus mitä olen keksinyt on myyminen. Kannattaako ne myydä vai oppiiko jossain vaiheessa peliä jotenkin vaikka muuntamaan niitä varusteiksi tai jotain?

Tietyistä Loot-kombinaatioista syntyy ns. Bazaar-itemejä kun myyt niitä kauppiaille. Itse en ole asiaan vielä paljon perehtynyt, mutta harvinaisilla looteilla voi ilmeisesti luoda todella hyviä varusteita.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

ei jumalauta.. ilmankos en oo saanu armoreita ja aseita vaikka oon nyt pelannu 10 tuntii!!! huiomasin vasta nyt et siel on kaks semmosta paikkaa missa toisessa on magiigaaa ja toisesa aseita ja armoreita:eek: :eek: :mad: ja eiku hakkaamaan hurjasti jengiii....perkele:)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Silversd sanoi:
Osaisiko joku sanoa mitä hyötyä on noista Loot-esineistä? Kuvauksissa kerrotaan vaikka mitä, mutta ainoa käyttötarkoitus mitä olen keksinyt on myyminen. Kannattaako ne myydä vai oppiiko jossain vaiheessa peliä jotenkin vaikka muuntamaan niitä varusteiksi tai jotain?
Kuten Dreamfly jo tuossa totesikin, niitä myymällä voi saada Bazaariin erilaisia asioita myyntiin. Eli kun nyt vaikka myyt 10 Ice Shardsia, Bazaariin ilmestyy Ice Blade myyntiin (en tiedä tuleeko, täysin teoreettinen esimerkki :p ). Toisia lootteja myymällä saa erilaisia First Aid Kittejä, jotka tarjoavat halvalla läjän potioneita ja muita vastaavanlaisia tavaroita.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

FamaZ sanoi:
Kuten Dreamfly jo tuossa totesikin, niitä myymällä voi saada Bazaariin erilaisia asioita myyntiin. Eli kun nyt vaikka myyt 10 Ice Shardsia, Bazaariin ilmestyy Ice Blade myyntiin (en tiedä tuleeko, täysin teoreettinen esimerkki :p ). Toisia lootteja myymällä saa erilaisia First Aid Kittejä, jotka tarjoavat halvalla läjän potioneita ja muita vastaavanlaisia tavaroita.

Tutkailin tuossa vähän ja löysin tälläisen oppaan, mitä myymällä saa mitäkin basaariin:

http://db.gamefaqs.com/console/ps2/file/final_fantasy_xii_loot_bazaar.txt

Juonta ei (ainakaan pitäisi) spoilata yhtään.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Aika paljon mielipiteitä tämä jakaa... Itsekkin on muutaman tunnin pelamiisen jälkeen vähän ristiriitaisia tunteita, mutta eiköhän se tästä.

Konsolifin antoi muutes 8 1/2. Jotenkin tuntu vähän ala kanttiin...
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Täytyy sanoa että peli on kyllä suuri. Ja tarkoitan SUURI isolla S:ällä. Koko pelin ajan on vahva seikkailun tuntu ja ei voi muuta sanoa kuin että peli tuntuu isommalta kuin aiemmat Final Fantasyt yhteensä.

Kun jatkoin juonta eteenpäin ja saavuin sinne Sandseahin niin, tuli ensimmäisenä mieleen, että jaksaako tuonne lähteä. Sitten kävi vielä ilmi että koko homman alla menee luolasto ja tuli heti semmoinen fiilis että tuolla alla on jotain.. Menin luolaan ja päädyinkin mäen laelle josta ei päässyt alas, mutta näki kun alhaalla liikkui joitakin 36 lvl:n hirviöitä ja luola näytti jatkuvan syvemmälle maan uumeniin...

Ja kun jatkoin itse peliä eteenpäin ja saavuin viimein 3-4 tunnin jälkeen sinne Kuninkaan hautaholviin, niin maisemat olivat kuin Indiana Jones: The Last Crusaden lopusta missä Indy ja kumppanit saapuivat Kuun sirpin kanjoniin ja sen Temppelin eteen. Onneksi peli tarjosi mahdollisuuden tallentaa ennen sitä, koska ei paljon siellä Sandseassa ollut tallennuspaikkoja. Sitten olikin pakko tallentaa ja mennä nukkumaan.

Ei kellään muuten olisi tietoa miten saisi sieltä Giza Plaineilta sen yhden markin? Kyseessä siis se Cockatoris joka pelkää "humeja" ja lapsilta pitäisi kysyä neuvoa siinä Nomad kylässä, mutta eivätpä ne paljoa kerro että mitä tulisi tehdä että saisi narrattua esiin sen hirviön.
 
Ylös Bottom