Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII (12)

Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Cluckatricen saa esiin myös tappamalla kaikki vihut alueelta ja palaamalla sinne heti sen jälkeen.

IMHO Vagrant on yksi Squaren paskimmista peleistä, menin julkasussa ostamaan aikoinaan ja kesken jäi melkein heti. Järkyttävän boreja puzzleja liikaa jne.


J-roolipelaajat :rolleyes:
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Nyt takana 24h ja hyvältä vaikuttaa. eniten pelissä ärsytää se, että siinä ei ole mitääm "first person" näkökulmaa, kuten esim dragon questissa. ympäristöjä ihaillessa joutuu kikkailemaan kameralla. muuten peli on kyllä yksi parhaista ps2:selle julkaistuista peleistä ehdottomasti. pelin juoni vaikuttaa hyvältä, varsinkin kun just viimeksi pelatessa pääsin kohtaan jossa täpahtuu ovela juonen käänne. nyt sitten pitäis kähteä jonnekin etelä-aavikolle tms kikkaileen. hirviöiden lahtaus on viihdyttävää ja leveleleiden nostelu on kivaa. kaupunkien asukkailla riittää kerrottavaa ja niiden kanssa jutustelee mielellään. tänään ei jaksa pelata, täytyy odottaa viikoloppua. on näet tullut pelattua pikkusen liikaa... ja mikä tietysti on hyvän pelin merkki.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

TitusPullo sanoi:
Hahmot samasta muotista veistettyjä pökkelöitä ilman minkäänlaista kehitystä tai tarinankaarta. Erityismainintana ehkä huonoin päähenkilö sitten FFX-2 pelin Yunan.

Taistelu on ihan ok, mutta paljon mainostettu "voit vältellä taisteluja jos tahdot" on puppua, koska viholliset oikeasti seuraavat maailman tappiin asti, tehden vahinkoa hahmoille vaikka itse juoksisi karkuun tuli persuksen alla.

Onneksi en itse ostanut aikoinani FFX-2:sta. Niin monet tuntuvat peliä mollaavan. Ja takaisin aiheeseen. Taisteluita voit kyllä vältellä, juokset tarpeeksi kauas niin vihut laakkaavat jahtaamasta. Ja kiitos minua neuvoneille, olen jo hoitanut sen markin. :)

Voitinpa muuten eilen vajaan 2 tunnin taiston jälkeen yhden Esperin. Hilkulla oli etten hävinnyt mutta se teki voitosta makeamman. Arvata voi miten olisi ohjaimen käynyt jos olisin kuollut.... :p Kuitenkin itsellä pelin parissa on hauskaa ja tunnit lentävät, kireästä vaikeustasosta huolimatta.

PS: Jotkut vihaavat Vagrant Storya, minä vihaan FFVII:sta. ;)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Sanotaan nyt vielä off-kommenttina että kaikki se mitä FF7:sta hypetettiin ja kehuttiin niin ei minulle oikeen peliä pelatessa auennut. PS1 FF:stä suosikkini on SNES:llä ensin ollut FF6 ja seuraava suosikki FF9.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Jotenki ristiriitaset mietteet tästä pelistä. Toisaalta en muista milloin viimeksi joku peli olisi addiktoinut näin paljon, toisaalta (20h takana):

- Juoni on kovin tylsä ja hahmot persoonattomia. Ennemmin otan vaikka sen teiniangstirakkaustarinan kuin tälläisen järjettömän tylsän poliittisen ketkuilun. Noh ehkä tämä vielä muuttuu.

- Taistelujärjestelmää odotin kauhulla, mutta ihan kohtuullinenhan tämä on. Kaipaisin kuitenki mahdollisuutta automaattisesti pysäyttää taistelun heti, kun oman sällin vuoro tulee.

- Vaikeusaste on liian vaihteleva. Suurin osa vihollisista kaatuu Gambit: Attack All Foesilla helposti, mutta välillä kulman takaa tulee joku megamölli joka tappaa kerralla koko ryhmän. Tallennuspaikat voisi jo 2000 luvulla unohtaa. Lisäksi noista Quickeningeista on tullut aivan liian tehokkaita.

- Licence board tuntuu vain nopeasti kyhätyltä Sphereboardin kopiolta. Kun jokainen taito, loitsu ja varuste pitää vielä erikseen ostaa, ei yhden laatan avaamisesta yleensä paljoa kostu.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Shaban sanoi:
- Juoni on kovin tylsä ja hahmot persoonattomia. Ennemmin otan vaikka sen teiniangstirakkaustarinan kuin tälläisen järjettömän tylsän poliittisen ketkuilun. Noh ehkä tämä vielä muuttuu.

- Vaikeusaste on liian vaihteleva. Suurin osa vihollisista kaatuu Gambit: Attack All Foesilla helposti, mutta välillä kulman takaa tulee joku megamölli joka tappaa kerralla koko ryhmän. Tallennuspaikat voisi jo 2000 luvulla unohtaa. Lisäksi noista Quickeningeista on tullut aivan liian tehokkaita.

En tiedä, kuinka nopeasti olet tarinaa mennyt eteen päin, mutta kyllä juoni alkaa parantua roimasti 30 tunnin kohdilla...keep the faith.

Tuo ökkiäisten epätasaisuus pisti itselläkin taas eilen silmään. Ensin mätetään jotain tusinalepakoita pataan, ja sitten mutkan takaa iskee t-rexejä ym. kauheita smörgelöitä. Vaikka kuinka ekspettäisikin, niin välillä tulee ihan normaaleissa juoneen liittyvissä paikoissa vastaan sellaisia jamppoja, että karkuun pitää juosta...noh, ehkä se on kivaa vaihtelua, että välillä on pelko persuksissa.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

TitusPullo sanoi:
Final Fantasy 7 on mestariteos vailla vertaa. End of thread.
Pyh, Final Fantasy VI pyyhkii lattiaa Final Fantasy VII:llä, end of story.

Ennemmin otan vaikka sen teiniangstirakkaustarinan kuin tälläisen järjettömän tylsän poliittisen ketkuilun.
Tylsä ja tylsä... :rolleyes: Minusta juuri FFXII:n poliittinen juonittelu on eräs pelin parhaista irtirepäisyistä normi-FF:stä. Ei sitä aina tarvitse pelastaa koko maailmaa pelottavalta pahalta. Hahmoistakin ainoastaan Baschilta puuttuu syvyyttä (niin :cool: kuin hahmo onkin...), muilla sitä on ihan riittämiin.

Ensin mätetään jotain tusinalepakoita pataan, ja sitten mutkan takaa iskee t-rexejä ym. kauheita smörgelöitä.
Tuohan nyt on aivan tietoinen valinta, eikä huonoa vaikeustasolla tasapainottelua. :rolleyes: Eiköhän sitä kannata pelin edetessä oppia, että yleensä iso = voimakas -> ei kannata välttämättä heti hyökkiä kimppuun, mikäli on vasta saapunut uudelle alueelle.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Legge sanoi:
Tuo ökkiäisten epätasaisuus pisti itselläkin taas eilen silmään. Ensin mätetään jotain tusinalepakoita pataan, ja sitten mutkan takaa iskee t-rexejä ym. kauheita smörgelöitä. Vaikka kuinka ekspettäisikin, niin välillä tulee ihan normaaleissa juoneen liittyvissä paikoissa vastaan sellaisia jamppoja, että karkuun pitää juosta...noh, ehkä se on kivaa vaihtelua, että välillä on pelko persuksissa.

20h kohdilla olen. Ukot noin 20lvl:
Giza plainsilla sateiden alkaessa tulee vastaan ihania Storm elementaleja, jotka vaikuttavat aivan mahdottomilta. Ne käyttävät thundaraa, joka tappaa ukon yhdestä osumasta ja kivana bonuksena tähtäytyy kaikkiin omiin hahmoihin. Ainoa tapa pysyä hengissä on käyttää reflectiä, jolloin sen loitsut kimpoavat takaisin parantamaan sitä. Ainoa millä olen saanut osumaa sisään on soul eater, millä menettää noin 25hp. Kokeilin jopa summonoida sen ensimmäisen örkin, mutta elementaali oli immuuni summonin iskuille.

Mitä järkeä tuollaisissa oikein on? Ei voi rauhassa tutkia kun pitää kokoajan olla juoksemassa karkuun. Vai olisiko jollain vinkkejä noiden voittamiseksi?

Pelissä itseäni ärsyttää eniten ainainen rahan puute. Ei ole mihinkään varaa ja aina uuden alueen alkaessa pitää pari tuntia grindailla että saisi muutaman (hi)potionin ostettua. Lisäksi skillit ovat aivan ylihinnoiteltuja ja oikeasti ainoat hyödylliset tähän mennessä ovat olleet steal ja souleater. Vähän ehkä tyhmästi isoilta möröiltä ei saa mitään legendaarisia aseita/varusteita pöllittyä, joten ehkäpä tuo stealkaan ei niin hyödykäs ole.

Mutta kuitenkin, kyllä tämä jokaisen ps2-omistajan pelihyllyyn kuuluu. On vaan suurella rahalla tehty ja se näkyy.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Ei muuta kuin stealia kehiin, kannattaa painaa mieleen minkälaista tavaraa miltäkin öhköltä saa niin voi puolentunnin tappelulla saada jo tuhansista kymmeniin tuhansiin rahaa. Riippuu tietenkin missä vaiheessa peliä on.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

FamaZ sanoi:
Tuohan nyt on aivan tietoinen valinta, eikä huonoa vaikeustasolla tasapainottelua. :rolleyes: Eiköhän sitä kannata pelin edetessä oppia, että yleensä iso = voimakas -> ei kannata välttämättä heti hyökkiä kimppuun, mikäli on vasta saapunut uudelle alueelle.

Mutta se ei vaan alkuun istu vanhan FF-veteraanin aivoon, kun aikaisemmissa peleissä taisteluista on juostu ehkä pari kertaa karkuun koko pelin aikana. Tässä saa toistuvasti juosta ihan kunnolla henkensä edestä :D
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Elementaalit eivät Gizassa hyökkää, ellet itse iske niitä tai käytä taikoja niiden lähellä.


Ja kyllä XII:n juoni on tylsä. Dialogi on laadukasta ja hahmot ovat viileitä, mutta minkäs teet kun kaikki tapahtuu jatkuvasti josssain muualla. Todellakin, karmea Phantom Menace tulee sillointällön mieleen.

Ja mikä helvetti pelinkehittäjiä on viirannut kun laittoivat jotain vitun playboy-pupuja peliin ? Naurettavin rotu mihin olen fiktiossa törmännyt. Piikkikoroilla ja tangoilla varustettuja puputyttöjä metsässä... kyllä. Uskottavuus rapisi kyllä tuolla Viera villagessa ihan kympillä.

Muuten on tyyli pysynyt loistavana noita Vieroja lukuunottamatta.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Mulla vasta 6h (Todellisuudessa kuolemien takia varmaan 12h) takana, mutta aika ärsyttävä paikoitellan. En ole edes pysynyt laskuissa, montako kertaa olen kuollut kun vastaan tuleekin vähän kovempi örkki normaalitasoisten joukossa.

Lisäksi ärsyttää nuo perhanan lisenssit, kun kumminkin joutuu vielä ostelemaan ne käyttöön.

Samaten tappelusysteemi ei kanssa miellytä, tulee vähän sellanen olotila että valitaan kerran hyökkäys ja sitten vaan odotellaan milloin kaveri suostuisi miekkaa heiluttamaan. Ilman että itse voit mitään tehdä.

Jotenkin paremmat fiilikset jäänyt tulevasta Rogue Galaxystä kuin tästä uusimmasta Finalista.
 
Ylös Bottom