Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII (12)

Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Legge sanoi:
Mutta se ei vaan alkuun istu vanhan FF-veteraanin aivoon, kun aikaisemmissa peleissä taisteluista on juostu ehkä pari kertaa karkuun koko pelin aikana. Tässä saa toistuvasti juosta ihan kunnolla henkensä edestä :D

Elikkäs et ole tainnut pelata Nessin FF:iä 1-3? Niissä nimenomaan jos lähdet liian pitkälle tutkimaan, niin alkaa ihmissusia sun muita vampyyreja tulemaan vastaan. Ei se vielä veteraani ole joka on pelannut surkeaa FFVII:tä ja kelvollisempia muita 8-10. :p Tuo seiskakysymys on siinä mielessä jännä että kun olin pelannut loistavaa FFVI:tä niin sitä odotti seuraavalta paljon kun siirryttiin uuden sukupolven konsolille. Vielä mitä... ;)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Aleksi sanoi:
Elikkäs et ole tainnut pelata Nessin FF:iä 1-3? Niissä nimenomaan jos lähdet liian pitkälle tutkimaan, niin alkaa ihmissusia sun muita vampyyreja tulemaan vastaan. Ei se vielä veteraani ole joka on pelannut surkeaa FFVII:tä ja kelvollisempia muita 8-10. :p Tuo seiskakysymys on siinä mielessä jännä että kun olin pelannut loistavaa FFVI:tä niin sitä odotti seuraavalta paljon kun siirryttiin uuden sukupolven konsolille. Vielä mitä... ;)

Luetko yhtään, mitä kirjoitan?

Vaikka kuinka ekspettäisikin, niin välillä tulee ihan normaaleissa juoneen liittyvissä paikoissa vastaan sellaisia jamppoja, että karkuun pitää juosta

XII:ssä noita superökkejä tuntuu tulevan eteen myös "normaalilla" juoneen kuuluvalla reitillä. NES:n Final Fantasyja en ole tosiaan pelannut, mutta kaikkia muita kyllä ;)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Legge sanoi:
Luetko yhtään, mitä kirjoitan?

Tuo alempi kommentti missä puhun FF7:sta oli tarkoitettu aikaisemmille kommenteille. En vain niitä muistanut siteerata. Elikkäs mielestäni luin postisi. Ja tosiaan, palatakseni takaisin FFXII:iin tuntuu että tekijät ovat yrittäneet tehdä samanlaisen kokemuksen kuin NES:in FF:ät. Niissäkin (ainakin FF2:sessa muistaakseni) oli poliittinen juoni, vastarintaliike yms. Ainakin joltain osin. :p
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

XShava sanoi:
Mulla vasta 6h (Todellisuudessa kuolemien takia varmaan 12h) takana, mutta aika ärsyttävä paikoitellan. En ole edes pysynyt laskuissa, montako kertaa olen kuollut kun vastaan tuleekin vähän kovempi örkki normaalitasoisten joukossa.

Kannattaa sitä Libraa käyttää ihan suosiolla, niin välttyy ikäviltä kuolemilta, itsekin tosin opin tämän kantapään kautta:)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Aleksi sanoi:
Tuo alempi kommentti missä puhun FF7:sta oli tarkoitettu aikaisemmille kommenteille. En vain niitä muistanut siteerata. Elikkäs mielestäni luin postisi. Ja tosiaan, palatakseni takaisin FFXII:iin tuntuu että tekijät ovat yrittäneet tehdä samanlaisen kokemuksen kuin NES:in FF:ät. Niissäkin (ainakin FF2:sessa muistaakseni) oli poliittinen juoni, vastarintaliike yms. Ainakin joltain osin. :p

Tarkoitin lähinnä lausettasi "Niissä nimenomaan jos lähdet liian pitkälle tutkimaan". Minun mielestäni XII:ssä superökkejä tulee vastaan ihan pitkältä tutkimattakin.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Jossain aika FF XII:n alkupuolella tuli sellasia ihmeen lintuja vastaan jotka kuoli kahesta iskusta. Niitä tuli 3kpl. Ekat 2 tapoin niillä kahella iskulla, mutta kolmasta hakkasin monta minuuttia kunnes kaikki hahmot heittivät lusikan nurkkaan.

Kyllä siinä ois karkuunkin voinu lähteä, mutta ihan periaatteesta halusin testata kumpi selviää, sille jäi joku milli energiaa.

FF-veteraani saa olla aika ihmeissään tollasista ylläreistä heti pelin alkupuolella, varsinkin kun kyse ei ollut ilmiselvästä asiasta kuten siitä että se Dino on normaalia kovempi.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Legge sanoi:
Tarkoitin lähinnä lausettasi "Niissä nimenomaan jos lähdet liian pitkälle tutkimaan". Minun mielestäni XII:ssä superökkejä tulee vastaan ihan pitkältä tutkimattakin.
Juuh, mutta maailmasta on haluttu tehdä sinänsä "realistinen", ettei vahvoilla & heikommilla vihollisilla ole mitään selkeää rajaa mistä niitä löytää (ja samasta syystä tietyt viholliset hyökkäävät joidenkin vihollisten kimppuun). Eihän oikeastikaan luonnossa ole yhdessä paikassa vain pikkuisia, vaarattomia eläimiä ja sitten kunhan menet "tarpeeksi pitkälle", vastaan tulee isompia ja pahempia elukoita. Pienen tunturisopulikannan lähistöllä saattaa siis majailla iso paha susi, ihan vain vinkiksi jos joskut liikut luonnossa. ;)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Radikus sanoi:
Jossain aika FF XII:n alkupuolella tuli sellasia ihmeen lintuja vastaan jotka kuoli kahesta iskusta. Niitä tuli 3kpl. Ekat 2 tapoin niillä kahella iskulla, mutta kolmasta hakkasin monta minuuttia kunnes kaikki hahmot heittivät lusikan nurkkaan.

Kyllä siinä ois karkuunkin voinu lähteä, mutta ihan periaatteesta halusin testata kumpi selviää, sille jäi joku milli energiaa.

FF-veteraani saa olla aika ihmeissään tollasista ylläreistä heti pelin alkupuolella, varsinkin kun kyse ei ollut ilmiselvästä asiasta kuten siitä että se Dino on normaalia kovempi.

Taisin itsekkin törmätä tuohon ödöön, kyseessä taitaa olal joku rare monsterin tapanen, noita tulee silloin tällöin vastaan (vahvempia kuin muut alueella olevaat, mutta lähes samanoloinen). Kaksi tähän mennessä sattunut kohdalleni. Välillä kyllä masentaa kun vahingossa eksyy jonnekkin, mihin ei pitäisi, niin se on luulot ja henki pois heti :p
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

FamaZ sanoi:
Juuh, mutta maailmasta on haluttu tehdä sinänsä "realistinen", ettei vahvoilla & heikommilla vihollisilla ole mitään selkeää rajaa mistä niitä löytää (ja samasta syystä tietyt viholliset hyökkäävät joidenkin vihollisten kimppuun). Eihän oikeastikaan luonnossa ole yhdessä paikassa vain pikkuisia, vaarattomia eläimiä ja sitten kunhan menet "tarpeeksi pitkälle", vastaan tulee isompia ja pahempia elukoita. Pienen tunturisopulikannan lähistöllä saattaa siis majailla iso paha susi, ihan vain vinkiksi jos joskut liikut luonnossa. ;)

Minä en ostanutkaan luontosimulaattoria, vaan Final Fantasyn :D Mutta turha tässä sen enempää on makuasioista kiistellä. Fakta on, että vastaan tulee isoja TODELLA pahoja ökkejä, vaikka ei haluaisikaan...jokainen voi itse päättää, tykkääkö siitä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Jees, kantsii tosiaan Libraa käyttää. Sillä näkee vihujen nimet ja kaikki joilla ei ole minkäänlaista aakkosta nimen perässä on rare/markki :)

ps. rareilta kantsii pölliä :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Fakta on, että vastaan tulee isoja TODELLA pahoja ökkejä, vaikka ei haluaisikaan...jokainen voi itse päättää, tykkääkö siitä.

Fakta on se, että peli antaa sinulle "mahdollisuuden" joko väistää örkki tai tapattaa oma ryhmä. Valinta on sinun.

Yhtään "väkisellä" tappoa ei pelissä ole.

Pistäkää se Libra Gambittiin niin se on koko ajan päällä. Suckers :D
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Zoukka sanoi:
Fakta on se, että peli antaa sinulle "mahdollisuuden" joko väistää örkki tai tapattaa oma ryhmä. Valinta on sinun.

Yhtään "väkisellä" tappoa ei pelissä ole.

Jolloin lopputulos on se, että juokset pää kolmantena jalkana kohti ulospääsyä lauma hirviöitä perässä. Jos satut kääntymään väärään suuntaan, niin pahimmassa tapauksessa ottaa ohra kyrsä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Legge sanoi:
Jolloin lopputulos on se, että juokset pää kolmantena jalkana kohti ulospääsyä lauma hirviöitä perässä. Jos satut kääntymään väärään suuntaan, niin pahimmassa tapauksessa ottaa ohra kyrsä.

Öh vihollisen statsit näkee Libralla paljon ennen kuin se huomaa partysi. Näin ei tarvitse juosta edes pakoon.

Vihreällä enkkupalkilla varustetut öpöt eivät edes välitä sinusta ellet targetoi niitä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Zoukka sanoi:
Öh vihollisen statsit näkee Libralla paljon ennen kuin se huomaa partysi. Näin ei tarvitse juosta edes pakoon.

Vihreällä enkkupalkilla varustetut öpöt eivät edes välitä sinusta ellet targetoi niitä.

Väität, että et ole törmännyt luolastoissa kohtiin, joissa on niin paljon kovia vihuja, että niiden ohi ei voi juosta huomaamatta? Aukeat paikat ovat toki eri asia, joissa viholliset voi kierrellä haluamallaan tavalla.

Eihän siinä juoksemisessa mitään vikaa periaatteessa ole. Minä vain tykkäisin enemmän mätkiä luolastoissa turpaan vihuja, jotka ovat sopivan haastavia. Kuten sanottua, avoimissa paikoissa kovat vihut ovat hyvä asia ja karsivat jyvät akanoista laajaa maailmaa tutkiessa.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Hmm... Kokeilin eka kerran tänään, ei tuntunut kovin hyvälle pelille.. Meinaan kokoajan mietin vaan: "Missäs se save point on että voisin lopettaa ja jatkaa myöhemmin?"

Muissa osissa oli kokoajan: "Pakko jatkaa vielä hetki!".

>.<
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Legge sanoi:
Väität, että et ole törmännyt luolastoissa kohtiin, joissa on niin paljon kovia vihuja, että niiden ohi ei voi juosta huomaamatta? Aukeat paikat ovat toki eri asia, joissa viholliset voi kierrellä haluamallaan tavalla.

Hmm... en kyllä muista yhtään pakollista luolastoa, jossa super-mörköjä olisi vastaan kävellyt. Paitsi ehkä se Mines jossa on niitä T-rexeja, mutta eivät ne mitenkään erikoisia ole. Itseasiassa jollain blindilla niistä selviää ilman vauriota.

Mutta kaipa sekin vaikuttaa, että olin joskus RPG-junkie. Tai sitten et ole eksynyt juonipolulta kertaakaan tekemään muita juttuja ja levelisi ovat perseestä. Kolmatta vaihtoehtoa en jaksa ääneen sanoa :D
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Zoukka sanoi:
Hmm... en kyllä muista yhtään pakollista luolastoa, jossa super-mörköjä olisi vastaan kävellyt. Paitsi ehkä se Mines jossa on niitä T-rexeja, mutta eivät ne mitenkään erikoisia ole. Itseasiassa jollain blindilla niistä selviää ilman vauriota.

Mutta kaipa sekin vaikuttaa, että olin joskus RPG-junkie. Tai sitten et ole eksynyt juonipolulta kertaakaan tekemään muita juttuja ja levelisi ovat perseestä. Kolmatta vaihtoehtoa en jaksa ääneen sanoa :D

No siinä olet kyllä oikeassa, että sivutehtäviä en ole jaksanut tehdä huimia määriä...ei ole XII siinä määrin koukuttanut edellisien FF:ien tavoin. Hauska huomio muuten, että olin juuri juoksennellut tuolla kaivoksessa, kun kirjoitin ekan kommenttini :D
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Eikös joku muuten sanonut että miksi vihun statsit näkee vain jos laittaa attack? Näkeehän ne ilman sitäkin kun painaa vain "nuoli näppäintä" oikealle. Samoin jos painaa D-padia ylös niin voi vaihtaa party leaderia helposti.

Itellä ei ole ollut ongelmia vihujen kanssa, muuten kuin alussa ja nyt löysin paikan jossa tulee jotain yli 60 lvl:isiä vihuja vastaan. Eipä siinä jätän ne suosiolla rauhaan. Huntteja olen tehnyt lähemmäs 20. Tyypit on lvl 51-54. Mitä hahmoja muuten sinä käytät ja mitkä ovat heidän roolinsa?

Oma poppoo:
Vaan: Miekkamies, elikkäs perusmättäjä.
Basch: Kirveshemmo, sama kuin ylempi. :p
Ashe: Juosiampuja, WhiteMagic/BlackMagic ja vähä Greeniä.

Laittakaas listaa jos viitsitte, olisi kiva lukea minkälaisella koostumuksella peliä pelaatte. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Minä kehitin vain kolmea hahmoa, jotka olivat Vaan, Balthier ja Basch, jotka olivat käytännössä identtisiä hahmoja, eli heavy armorit ja miekat jokaisella ja luonnollisesti kolme esperiä jokaisella: License board oli myöskin jokaisella täysin nuuskittu läpi, mutta ihan parhaimpia aseita ei ollut. Gambitit oli järjestetty niin, että kaikilla hahmoilla oli koko ajan päällä Haste, Protect ja Shell, lisäksi yhdellä hahmolla Libra. Attack all foes taisi olla suurimman osan ajasta päällä ainakin myöhemmässä vaiheessa, paitsi lentäviin mörköihin oli ensiksi Thundaga tai vastaava, mutta vaihdoin sen Telekinesiin heti kun sen sain. Hahmot lopussa muistaakseni tasoilla 83-85... Iteminä oli pitkään se license pinnojen tuplaaja, vaihdoin sen kokemuspistedein tuplaajaan käytännössä heti kun se tuli mahdolliseksi, tässä vaiheessa tosin license board olikin jo ryöstökalastettu melkein sukupuuttoon.

edit: oli niissä gambiteissa muutakin, mutta ei jaksa kaikkea kirjoittaa...

edit2: niin meni esperit ja quickeningit sekaisin, eli jälkimmäisiä oli ne kolme per jamppa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Itse lähdin liikkeelle Vaan (keihäät ja taiat), Basch (kirvesmies berserkillä) sekä Ashe (jouskari sekä taikoja. Tällä hetkellä vielä quickeningit vasta level 1 kaikilla, poislukien ashe, jolla myös lvl 2. Belias ainuana esperinä Vaanilla. Yleensä tällaisissa peleissä olen kehittänyt hahmot tasaisesti, mutta jotenkin se tässä tuntuu luonnottomalta (tosin FF X kävi samalla lailla, kolmen kärki erottui helposti).

Ja Zoukan kanssa olen samaa mieltä Vieroista, ei oikein sovi tähän peliin. Muutenkaan ei peli ole antanut samaa kokemusta kuin esimerkiksi FF VI, mutta kyllä tätä silti tulee innolla pelattua.
 
Ylös Bottom