Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII (12)

Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Olen tässä miettinyt että mitä lisenssejä minä laittaisin Asheen ja Peneloon..
Kertokaapas millaisiksi TE olette niitä kehittänyt?
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Eikös tuliaseilla ja erilaisilla jousipyssyillä yms. ole myös suurempi mahdollisuus "critical hit"-osumiin?
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Swhat sanoi:
Itse en tuota havaintoa tehnyt kylläkään. Näin on vain lukenut monessa paikassa, kun olen itse ihmetellyt tuota pyssyjen logiikkaa. :rolleyes: Bosseissa ilmeisestikin sama juttu, koska ainakin mulla Balthier saa yhtä paljon tuhoa aikaiseksi, kuin muutkin.
Mukavaa myös se, että pyssyillä ei ilmeisesti voi missata.

EDIT: Sen huomasin, että pyssyillä on hulvattoman pitkä latausaika. :(

Selvä homma. Ruutia vain piippuun.... :) Elikkäs, gunit aika hyödyllisiä kovia bossejakin vastaan...
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

The Punisher sanoi:
Olen tässä miettinyt että mitä lisenssejä minä laittaisin Asheen ja Peneloon..
Kertokaapas millaisiksi TE olette niitä kehittänyt?
Penelo ainakin sopii hyvin taikojaksi mielestäni, koska taitaa olla melko korkea Magic Power jo defaulttina. Ashesta en ole saanut ainakaan kovin hyvää taikojaa, pitänee tehdä täysi käännös jossain vaiheessa senkin kehitykselle.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Aleksi sanoi:
Selvä homma. Ruutia vain piippuun.... :) Elikkäs, gunit aika hyödyllisiä kovia bossejakin vastaan...

Näin olettaisin. Jos jollakin parempaa kokemusta guneista, niin kertokaa ihmeessä. Joillekin vihuille, ei kuitenkaan ollut bossi, Balthier kyllä teki mulla merkillisen vähän damagea, about 88. En sitten tiedä mistä johtui, yleensä kyllä tekee kunnolla. Olisihan se tietty vähän epäreiluakin, että gunit eivät tekisi bosseille tarpeeksi vahinkoa. Jos joku vaikka tekee kaikista hahmoista pelkkiä pyssymiehiä. :P

The Punisher sanoi:
Olen tässä miettinyt että mitä lisenssejä minä laittaisin Asheen ja Peneloon..
Kertokaapas millaisiksi TE olette niitä kehittänyt?

Mulla Ashe toimii white magena ja huitoo katanan (joka ilmeisesti soveltuu maageille) kanssa. Jonkinmoinen paladin siis ilmeisesti. Ashella on myös jonkin verran green, arcane ja time magickeja. Armoreina on mystic ja light.

Penelolla taas on tällä hetkellä ninja swordit ja daggerit käytössä ja hän osaa green, time ja arcane magickeja ja jonkin verran white magickeja. Penelo on mulla vähän semmoinen sekalainen huitelija, mutta ihan käyttökelpoinen. Armorina light armorit. Aluksi meinasin tehdä Penelosta summonerin, eli antaisin sille kaikki esperit, mutta päätin jakaa ne kaikkien kesken.

Oma tilanne pelissä:
Tällä hetkellä about 42h pelattu. Ei yhtään hajua, missä vaiheessa juonta olen, varmaankin jossain keskivaiheilla. Toisen esperin olen saanut ja kaikki hahmot about lvl 30 ja jokaisella 2 quickeningia.
Välillä tuntuu, että nuo quickeningit ovat melkosen epäreiluja, kun yksikin bossi kaatui pelkillä niillä ja toinen melkein. :rolleyes: Onneksi niitä ei ole pakko käyttää ja tuntuu tietty coolimmalta jos pieksee ihan kunnolla ilman moisia apuja. Voihan quickeningeillä hieman tietty avittaa.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Swhat sanoi:
Välillä tuntuu, että nuo quickeningit ovat melkosen epäreiluja, kun yksikin bossi kaatui pelkillä niillä ja toinen melkein. :rolleyes: Onneksi niitä ei ole pakko käyttää ja tuntuu tietty coolimmalta jos pieksee ihan kunnolla ilman moisia apuja. Voihan quickeningeillä hieman tietty avittaa.
En edelleenkään ymmärrä miten porukat saa bosseilta helaa pois kunnolla noilla quickeneillä, taidan olla auttamattoman käsi vain sitten, kun kuitenkin 5 hittiä saanut osumaan eikä oikeen mitään efektiä..
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Cem0 sanoi:
En edelleenkään ymmärrä miten porukat saa bosseilta helaa pois kunnolla noilla quickeneillä, taidan olla auttamattoman käsi vain sitten, kun kuitenkin 5 hittiä saanut osumaan eikä oikeen mitään efektiä..

Tuntuu itelläkin kyllä tekevän välillä merkillisen vähän tuhoa, vaikka saankin melko monta hittiä peräkkäin. Sillon kun sen bossin yhdellä combosysteemillä pistin matalaksi, niin se teki vahinkoa melkein 17k:n edestä ja comboja tuli 11. Liekö tuuripeliä. Tuurilla tuon 11 quickeningin combon ainakin sain. :rolleyes:
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Swhat sanoi:
Välillä tuntuu, että nuo quickeningit ovat melkosen epäreiluja, kun yksikin bossi kaatui pelkillä niillä ja toinen melkein. :rolleyes: Onneksi niitä ei ole pakko käyttää ja tuntuu tietty coolimmalta jos pieksee ihan kunnolla ilman moisia apuja. Voihan quickeningeillä hieman tietty avittaa.

Tässä kohtaa täytyy olla kyllä vähän eri mieltä ainakin osittain. Onnistuin tekemään 15 chainin quickeniningin erääseen hunt markkiin Garamsythe Waterwayssa ja silloin taisi olla 2 quickening rankkia joka hemmolla. Damagea tuli tehtyä silti alle 1/3 tämän max. HP määrästä. Tämän jälkeen luonnollisesti aloitettiin nollalukemista MP:n suhteen, joka teki lopputaistelusta astetta vaikeamman.

On tullut huomattua, että useissa tilanteissa pärjää paremmin vain luottaen HP<50%=Curaga-gambitteihin ja normaaleihin iskuihin.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Pitää varmaan itekkin laittaa Penelo taikojaksi ja sitten Ashe miekkatyypiks tai sellaseks.. En oo vielkää osannu päättää :D
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

^Tuohon ylempään:

Mullakin oli aluksi vaikeuksia päättää, mitä tekisi parilla hahmolla. Että mitä aseita, suojia ja ammatteja niille kehittelisi. Jotenkin se sitten vain selkisi itsestään ja onneksi tämä lisenssisysteemi joustaa mukavasti. Olevinaan päätin jossain vaiheessa, mitä meen milläkin, mutta mieli on muuttunut parikin kertaa joidenkin kohalla. Franista esim. tein black magen bown kanssa, vaikka olin suunnitellut Penelosta sen tekeväni ja aseeksi olisi tullut staff tai katana. Penelo toimii kyllä mullakin ihan hyvin maagina.

crowned sanoi:
Tässä kohtaa täytyy olla kyllä vähän eri mieltä ainakin osittain. Onnistuin tekemään 15 chainin quickeniningin erääseen hunt markkiin Garamsythe Waterwayssa ja silloin taisi olla 2 quickening rankkia joka hemmolla. Damagea tuli tehtyä silti alle 1/3 tämän max. HP määrästä. Tämän jälkeen luonnollisesti aloitettiin nollalukemista MP:n suhteen, joka teki lopputaistelusta astetta vaikeamman.

On tullut huomattua, että useissa tilanteissa pärjää paremmin vain luottaen HP<50%=Curaga-gambitteihin ja normaaleihin iskuihin.

Juu uskoisin kyllä, että ei ne quickeningit niin epäreiluja ole sentään. Ei ne bossit ja muut mullakaan yleensä kuole pelkillä quickeningeillä, mutta pari bossia on kaatunut varsin helposti. Lieköhän sitten vähän helpompia ollut. Eräs helposti kaatunut oli esim.
Vinuskar Stilshire of Miriamissa.
Kovin hirveästi en ole quickeningeihin vielä tutustunut. Tuo tasapainottaa tosiaan hyvin, että MP:t lähtevät pois, se on tullut huomattua. Välillä tullut ongelmiakin sen kanssa. Ethereitäkään ei viitsisi käytellä, kun niitä ei voi mistään kaiketi ostaa?

15 chain on jo aika mukava. Itse sain tosiaan hädin tuskin tuon 11 chainin. Siinäkin oli parissa vikassa mukana älytön tuuri, että oikeita nappeja painoin.
Ainakin osa noista hunteista on mukavan haastavia, olen niitä vasta muutaman tehnyt ja nyt ajattelin niitä suoritella. Välillä pitää montakin leveliä hankkia kokemusta, ennenkuin niitä markkeja vastaan uskaltaa hyökätä.

Huhhuh.. Onpa tullut hölöpöteltyä tänne, hiljennympä takaisin pelailemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Quickeningit oli ainakin itselläni ylivoimakamaa paitsi aivan pelin loppupuolella kun varsinkin markeilla rupesi olemaan paljon hp:ta, silloinkin viimeisteli ne yleensä quickeningillä :)
En tiedä sitten ovatko jotenkin muuttaneet PAL versioon niitä heikommiksi tai jotain mutta ntsc versiossa oli kyllä ylihyviä toisin kuin esperit, jotka kyllä keräsin kaikki mutta vain yhden taisin unlockata licence boardista ja senkin pakosta ekan läpipeluun aikana. Myöhemmin toki oli pakko kaikkien deathblowt tsiigata :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Kadaj sanoi:
Quickeningit oli ainakin itselläni ylivoimakamaa paitsi aivan pelin loppupuolella kun varsinkin markeilla rupesi olemaan paljon hp:ta, silloinkin viimeisteli ne yleensä quickeningillä :)
En tiedä sitten ovatko jotenkin muuttaneet PAL versioon niitä heikommiksi tai jotain mutta ntsc versiossa oli kyllä ylihyviä toisin kuin esperit, jotka kyllä keräsin kaikki mutta vain yhden taisin unlockata licence boardista ja senkin pakosta ekan läpipeluun aikana. Myöhemmin toki oli pakko kaikkien deathblowt tsiigata :)

Ei itsellekkään noi quickkeningit oo ollu se pääavain voittoihin ja esperit tuntus toimivan "paremmin". Se voi olla että niitä on sitten muutettu usa versiosta, tai sitten emme vaan osaa.

Nyt jotain 26h takana, vähän markkeja keräilen ennen kuin jatkan juonta, level noin 35 :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Markeista voisin sn verran sanoa että yli 20 on kaatunut. Se mikä myös tekee hunteista hauskaa on metsästettävien vihujen koko. Yleensä normaalivihuja paljon isompia, mikä lisää mukavasti "puu kaatuu" tunnetta kun saa vihun tapettua.

Billien laittajilla on joskus myös aika huvittavat syyt saada se Markki hengiltä. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Swhat sanoi:
15 chain on jo aika mukava. Itse sain tosiaan hädin tuskin tuon 11 chainin. Siinäkin oli parissa vikassa mukana älytön tuuri, että oikeita nappeja painoin.
Ainakin osa noista hunteista on mukavan haastavia, olen niitä vasta muutaman tehnyt ja nyt ajattelin niitä suoritella. Välillä pitää montakin leveliä hankkia kokemusta, ennenkuin niitä markkeja vastaan uskaltaa hyökätä.

En tiedä itsekään miten siihen pystyin ja uskallan myöntää, että oli kyllä täysin tuurista kiinni. Yleensä ne tuppaa oleen sitä 5-8 chainin luokkaa. Tosin nyt kun sain 3 rankin quickeningit kaikille niin tuntuu, että niitä chaineja on helpompi saada pidemmiksi. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Olen aika paljon myöhässä aiheesta, mutta annan omat vaikutelmat pelistä. Neljätoista tuntia pelaamista takana ja olen tällä hetkellä
Käynyt Valley of the Deadissa ja Leviathanin laivue on juuri tuhoutunut.

Todella lyhyt ja ytimekäs yhteenveto pointeistani, tuskinpa kukaan mitään pitkää tarinaa jaksaa kuitenkaan lukea:

Konsolinetin arvion 8½ on aika hyvä arvosana tälle. Ei nämä Final Fantasyt mitään maailmaa mullistavia enää ole, kun näitä on jo nähty. Hirveästihän vaivaa tähän on selvästi tekijöiltä mennyt, mutta ei se suoraan oikeuta superarvosanaa. Hyvä peli tämä silti on, minkä 8½ antaa ymmärtääkin.

Plussat:
  • Vaikeustaso on mitä mainioin - en ole hirveästi grindaillut ja monesti poachaillut tavaroita rahan perässä. Pomotaistelut ovat mukavan haastavaa vaihtelua, varsinkin hunttien suorittaminen ennen kuin on superkehittynyt vaatii melkoisesti suunnittelua. Olen yrittänyt tappaa mahdollisimman aikaisin kaikki markit - Cluckatricen sain melkein hengiltä ennen aavikolle lähtöä tarkalla pelisuunnitelmalla, silti en ihan siihen pystynyt. Tälläiset haasteet ovat tervettulleita. Jos ei pärjää, voi aina hankkia itselleen leveliä lisää perinteiseen tyyliin.
  • Gambit systeemi on loistava. Vaatii oikeasti vähän mietintää, miten saa porukasta mahdollisimman tehokkaan eikä sitten tarvitse itse nakutella komentoja. Battlenopeuden pidän maksimissa ja komennonsyöttämisen activena pahoja pomotaisteluita lukuunottamatta.
  • Onhan ne graffat komeat, kieltämättä.

Miinukset:
  • Lisenssit on liian helppo hankkia ja lisenssipojojen hankkiminen rasittavaa grindausta. Jotkut lisenssit voisivat vaatia jotain erikoisempaa. Esimerkiksi pomon tappaessa voisi saada jonkun erikoislisenssipisteen jolla voi avata tietyn kyvyn. Muutenkin saisi olla enemmän 'tämä tai tuo' valintoja.
  • Liikaa hahmoja. Kolme levelaa, muuta jäävät jälkeen. Lisenssipisteet tulevat kaikille, myös kokemuksen pitäisi tulla.

Ylivoimaisesti eniten minua häiritsevät asiat:
  • Juoni on suuri parannus edellisiin final fantasyihin, mutta ei tämä mitään kovin upeata vieläkään ole.
  • Dialogi on hirveää paskaa. Tuossa Valley of the Deadin jälkeen, kun kööri keskustelee siitä mitä pitäisi seuraavaksi tehdä tosi dramaattisin puhein, meinasi itku tulla. Kun pelissä lausutaan tosissaan repliikkejä kuten 'These are grave times indeed' tai 'They shall feel remorse!' yms, niin peli on aika pitkälti menetetty. Kuulostaa suunnilleen huonolta Shakespeare-imitaatiolta.
  • Miksi hahmot ähkyvät kuin pornoleffassa jos on vähänkin tukala tilanne tai vihainen mieliala?



Aika pitkä tästä sitten kuitenkin tuli. Ei voi mitään.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Googleen FFXII Quickening guide ja lukekaa läpi jostain esiin putkahtava ohjeistus siitä "miten" se vahinko määräytyy ja mikä spelli tulee niiden "yhdistelmästä".

Sitte niilläkin oppii pelailemaan erinlailla. :) Ei mitään maata mullistavaa, mutta hyödyllistä jos ei ole hokaissut ideaa minkä mukaan se määräytyy se viimeisenä tuleva spelli. Kehotan kyllä jokaista lukemaan. Ja tosiaan ideanahan ei ole saada vain mahdollisimman paljo comboo mittariin.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Jos puhutte muuten erinäisistä tekniikoista ja miten saa jotain parhaita kamoja tms, niin pistäkääpä ihmeessä spoiler tagit.


Guidet on häviäjille. :cool:
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Linkitys sanoi:
Jos puhutte muuten erinäisistä tekniikoista ja miten saa jotain parhaita kamoja tms, niin pistäkääpä ihmeessä spoiler tagit.


Guidet on häviäjille. :cool:

Siitä harvinainen peli että ilman guideja on mahdoton kaikkee hommata :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Linkitys sanoi:
Guidet on häviäjille. :cool:

Jossain vaiheessa tulet vilkasemaan JOTAIN guidee peliin liittyen, koska et tuu yksin saamaan kaikkee kaivettua esiin.

Siitä vaan onnee miettimään ja sykkimään sitä quickeningia :-) Henk.kohtasesti en usko, että saat irrotettua sitä tehokkainta (olikohan se black hole?) siitä quickeningistä ilman sitä, että joku sanoo sulle/luet jostain miten sen saa tehtyä. Hervottomalla tuurilla ehkä, mutta erittäin epätodennäköistä. Onnea yritykselle, muuta en voi kyllä sanoa.

Tossa kattelin, noin 250h upotettu peliin ja eiköhän se ala oleen about ränkätty mun osalta loppuun... Eiköhän ole nyt seuraavan pelin aika mulle :)
Hyvä peli kyllä.


- nallukat
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

nallet sanoi:
Tossa kattelin, noin 250h upotettu peliin ja eiköhän se ala oleen about ränkätty mun osalta loppuun... Eiköhän ole nyt seuraavan pelin aika mulle :)
Hyvä peli kyllä.


- nallukat

Tuli ite aikoinaan upotettua FFX:ään 360 tuntia + 2 uutta peli tallennusta (160 tuntia toisessa ja toisessa olikohan 60). Tosin tämä FFXII on sen verta laajempi että saa nähdä paljonko tähän vielä uppoaa. :)
 
Ylös Bottom