Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XII (12)

Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Alun huuman jälkeen kyllä tuntuu että License board on liian pieni. Miksi sitä lautaa ei voinut jakaa esim. näin: Fighterit vasemmalle ylös, elikkä sieltä löytyy kaikki miekat/kirveet kilvet ja heavy armorit ja acessorit jotka auttavat fighteriä esim. better chance to block yms. Oikea yläkulma Black Maget: löytyy kaikki niille tarkotetut staffit, spellit,acessorit ja armorit. White Mage oikea alas, siellä parannustaiat, potion loret yms. ja Green Mage vasen alas ja vaikka Chaos Mage keskellä jolle kuuluu kaikki loput Time Magickit sun muut.

Tuo on vain oma mielipiteeni, eli jos licenseboardissa olisi selkeät suunta vaihtoehdot niin ei tarvitsisi ostaa kaikille kaikkea ja jokaiselle hahmoluokalle olisi oma lauta joka olisi niin suuri, että kaikkea ei voisi edes saada vaikka hahmon saisikin levelille 99.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Äkkikuoleman vaara on turhan suuri. Taas äsken jostain vain tuli iso pallo ja tappoi kaikki Firagalla. :mad:
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Aleksi sanoi:
Laittakaas listaa jos viitsitte, olisi kiva lukea minkälaisella koostumuksella peliä pelaatte. :)

Minä olen vielä aika alussa, mutta listaanpa silti:
Tunnit: n. 26h
LVL: Kaikki 20 tai 21
Quickeningeja: Vaanilla ainokainen 1, löysin juuri 2 lisää.
Esperit: 1, ei vielä annettu kenellekään, kun en osaa päättää kenelle. :rolleyes:

Vaan: Daggerit/Swordit w/ shield, Heavy/light armorit, Semmonen perushuitoja.
Ashe: Miekat w/shield, Mystic/light armorit, White/green mage.
Tulee käyttämään varmaankin katanaa. Eikös se ollut se miekka, mikä soveltuu myös maagille?
Basch: Aelytoen warriorimaettaejae, BFSs elikäs hervottomat miekat ja spearit, Heavy (metal) armorit. Myöhemmin ehkä myös axet käyttöön.
Balthier: Guns n' Crossbows, Light/heavy armorit, Possen technick -osaaja.
Penelo: Daggerit, Mystic/light armorit, Green (+ehkä joku muu) mage.
Tulee melko varmasti käyttämään ninja swordeja.
Fran: Bowt, Light armorit, black mage.
Myöhemmin ehkä myös crossbowt.

Äh. Kävin mättämässä sinä Wild Sauriania kuonoon, mutta latasin heti perään tallennuksesta, kun mesta tuntui kovin tyhjältä ilman sitä. :D Ja kun sinne ei tietenkään respannut uutta tilalle, sen verran expaa siitä tuli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Swhat sanoi:
Äh. Kävin mättämässä sinä Wild Sauriania kuonoon, mutta latasin heti perään tallennuksesta, kun mesta tuntui kovin tyhjältä ilman sitä. :D Ja kun sinne ei tietenkään respannut uutta tilalle, sen verran expaa siitä tuli.

Teet jotain muuta jonkun aikaa niin pitäisi tulla uudestaan. En kyllä ole aivan varma. :p
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Nyt on toistakymmentä tuntia takana ja pakko sanoa, että on kyllä helvetin hyvä peli. Eniten minua kiinnostaa laajat asevalikoimat, mm. Warhammerit ja axet, joita en ole ennen Fantaseissa edes nähnyt. Myös valinnanvapaus hahmojen kehityksessä on kivaa...


Alussa oli sellainen tunne, että ei oikein jaksaisi kiinnostua, mutta sen jälkeen, kun sieltä ekasta kaupungista pääsee pois lähtee peli vauhtiin.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Ludson sanoi:
Nyt on toistakymmentä tuntia takana ja pakko sanoa, että on kyllä helvetin hyvä peli. Eniten minua kiinnostaa laajat asevalikoimat, mm. Warhammerit ja axet, joita en ole ennen Fantaseissa edes nähnyt. Myös valinnanvapaus hahmojen kehityksessä on kivaa...


Alussa oli sellainen tunne, että ei oikein jaksaisi kiinnostua, mutta sen jälkeen, kun sieltä ekasta kaupungista pääsee pois lähtee peli vauhtiin.


Kiva kuulla... :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

yks asia joka nyt ärsyttää ihan hulluna on nää hemmetin tyhmät ansa!!!!:mad: niissä ei oo mun mielestä mitän järkeä.. kavelet vaan jossain ja yhtä äkkiä sulla on sun kaikki äijät kuoleena.. siis mitä hemmettii:confused: :confused: kertokaa että mikä siinä on ideana:mad:
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

nemesis thegod sanoi:
yks asia joka nyt ärsyttää ihan hulluna on nää hemmetin tyhmät ansa!!!!:mad: niissä ei oo mun mielestä mitän järkeä.. kavelet vaan jossain ja yhtä äkkiä sulla on sun kaikki äijät kuoleena.. siis mitä hemmettii:confused: :confused: kertokaa että mikä siinä on ideana:mad:

Pistä hahmoille gambit Self:Libra, tai varusteeksi Bangle, niin näet ansat. Niiden yli voi myös leijua Floatilla.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Cyrus1 sanoi:
Siis kuoleeko niihin joku oikeasti?:D
Totta maar jos kävelet kolmeen ansaan putkeen. Itsellänihän ei kyseistä ongelmaa tosin ole koska olen pro ja käytän libraryy.

Lukekaa rivien välistä nynneröt! :/
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Shaban sanoi:
- Vaikeusaste on liian vaihteleva. Suurin osa vihollisista kaatuu Gambit: Attack All Foesilla helposti, mutta välillä kulman takaa tulee joku megamölli joka tappaa kerralla koko ryhmän. Tallennuspaikat voisi jo 2000 luvulla unohtaa. Lisäksi noista Quickeningeista on tullut aivan liian tehokkaita.

No sen vuoksi se onkin peli eikä 60-tuntinen taisteluanimaatio.

Tallennuspaikkoja on tullut tosiaan pelin aikana pohdittua, ne luovat kovasti tunnelmaa ja jännitystä. Sitä ei tunne olevansa turvassa, jos edellisestä tallennuspisteestä on pitkän aikaa, ja PC-tyylinen saveanytime-ratkaisu voisi pilata tämän tunnelman täysin, vrt. Max Payne. Sen sijaan turvallisilla alueilla niitä tallennuspisteitä löytyy paljon, ei tarvitse paljoa rampata jos tulee yhtäkkisiä tallennushaluja. Kyllä tätä ratkaisua on selvästi harkittu.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Cyrus1 sanoi:
Siis kuoleeko niihin joku oikeasti?:D

No en itsekään kertaakaan saanut kaikkia äijiä noilla hengiltä, mutta monta kertaa joku saattoi kuolla. Ja kyllä yhdessä kohtaa ajattelin, että on ollut kyllä aika kakkapää pelisuunnittelija kun oli pistänyt lähemmäksi kymmenen ansaa peräjälkeen suorana viivana save crystallin eteen, ja muistaakseni tässä kohtaa oli vielä aika pitkä väli crystallien välillä. Jos olisin tuohon kohtaan kuollut niin voi olla että olisin murskannut pelilevyn:)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Dr Evil sanoi:
No en itsekään kertaakaan saanut kaikkia äijiä noilla hengiltä, mutta monta kertaa joku saattoi kuolla. Ja kyllä yhdessä kohtaa ajattelin, että on ollut kyllä aika kakkapää pelisuunnittelija kun oli pistänyt lähemmäksi kymmenen ansaa peräjälkeen suorana viivana save crystallin eteen, ja muistaakseni tässä kohtaa oli vielä aika pitkä väli crystallien välillä. Jos olisin tuohon kohtaan kuollut niin voi olla että olisin murskannut pelilevyn:)


no siis en mäkään niihin kokonaan oo koskaan kuollu.. mutta se just et muutama äijjä niihin aina voi kuolla....
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Olen selaillut osan ketjusta läpi, mutta mitään mainintaa en ole nähnyt pistooleista. Ihmetyttää, kun pistoolit antavat paljon heikompaa Attack-lukemaa kuin muut, mutta taistelussa kuitenkin oikeat lukemat ovat samaa tasoa tai jopa korkeampaa kuin muilla tuhon välikappaleilla, mitä niitä nyt on ehtinyt seurailla. Optimize-komentokin ehdottelee aina muita aseita pistoolien tilalle, vaan varmaan jokin syy on niissä pitäytyä?

Zoukka sanoi:
Ääninäyttelykin on hyvällä mallilla tosin Franin ääninäyttelijä taitaa tehdä ensimmäistä duuniaan. Vähän vie "vanhalta" ja viisaalta Elffin korvikkeelta uskottavuutta...

No ei ihan ensimmäistä, mutta tuore kyky on kyseessä. Minusta ääni sopii kuitenkin oikein hyvin, ja söpö ääni sopii erittäin luontevasti nököhampaiselle jänistytölle. Kun Fran on muutenkin niin nuorekas niin miksi ei sitten myös hänen äänensä.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Franin ääni on kyllä siitä jännä, että siihen kesti kaikista kauiten tottua sen jälkeen, kun oli tottunut vuosien aikana japanilaisien trailereiden ja ihan japanilaisen version pelaamisenkin jälkeen hänen japanilaiseen ääneen. Muilla siirtymisvaihe kesti vain hetken, mutta Franin kanssa meni kauemmin. Kun siihen kuitenkin tottui, niin ihan hyvältä kuulostaa. Hieman oudolta kyllä kaiken brittienglannin ym. seassa, mutta lopulta sopii Franin hahmolle ihan hyvin.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Nonnih, välikatsaus.
Olen pelannut n. 28h, ja taas tuli kohta mitä ei vain jaksais, noh kylläpä tuo kai siitä ku ensin vähän grindailee rahaa uusiin varusteisiin.
Vaan, Penelo ja Fran ovat lvl25 ja muut ovat n. 20-22, kaikilla on 2 quickeniä. Ihmetyttää vaan että ei niinku millää tunnu saavan Ashesta kunnon taikuria, vaikka license boardin pitäisi tämän kai mahdollistaa.

Ainakin mitä olen huomannut, niin hahmo kilvellä (minulla Vaan) on juuri passeli tankkaukseen kun sai tuon Decoy spellinki käyttöön, melkosen näppärä, säästyy suurimmilta healerien kuolemilta ja taistelut tuntuvat menevän aika sutjakkaasti nykyään.

Yksi kysymys olisi, ehkä en ole vain tarpeeksi tarkkaan lukenut ohjeita, mutta en vain oikein tajua Quickenien sitä damagea, kun tuntuu vaihtelevan niin maan perkeleesti, välillä ei saa mitää aikaa vaikka saa 5 hittii osumaan :/

Henne Minesin Tiamat oli aika rankka taistelu, joka kylläkin meni sitten läpi lvl23 tyypeillä yhdellä ryhmällä, tähän tuhraantui n. 4 yritys kertaa.

Se viidakon Elder Dragon tjsp, olin juuri tallentanut ja astuin sen hampaisiin, yllätykseksi se meni yhdeltä seisomalta lävitse, ilman quickenejä tai mitään, kesti vaan pirun kauan ja yksi etheri upposi healeriin.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Onhan siinä se hyvä puoli että kun kaikki kolme hahmoa kuolee, voi vielä reservistä ottaa tilalle muutaman. Ja jos hyvin käy niin kerkeää niillä nakata Phoenix Downit ja herätellä ne hahmot joilla pääosin pelaa. :)
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Mahewcoro sanoi:
Olen selaillut osan ketjusta läpi, mutta mitään mainintaa en ole nähnyt pistooleista. Ihmetyttää, kun pistoolit antavat paljon heikompaa Attack-lukemaa kuin muut, mutta taistelussa kuitenkin oikeat lukemat ovat samaa tasoa tai jopa korkeampaa kuin muilla tuhon välikappaleilla, mitä niitä nyt on ehtinyt seurailla. Optimize-komentokin ehdottelee aina muita aseita pistoolien tilalle, vaan varmaan jokin syy on niissä pitäytyä?

Taisi tuo tuliasehomma mennä silleen, että niidenhän attack power tai vastaava tosiaan on pienempi, kuin muiden aseiden, mutta ne ei välitä vihulaisien defencestä. Elikkäs tuo defence ei vähennä pyssyjen tekemää vahinkoa.
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Swhat sanoi:
Taisi tuo tuliasehomma mennä silleen, että niidenhän attack power tai vastaava tosiaan on pienempi, kuin muiden aseiden, mutta ne ei välitä vihulaisien defencestä. Elikkäs tuo defence ei vähennä pyssyjen tekemää vahinkoa.

Mielenkiintoinen havainto. Koskee tuo defence homma myös bosseja?
 
Vastaus: Final Fantasy XII (12)

Aleksi sanoi:
Mielenkiintoinen havainto. Koskee tuo defence homma myös bosseja?

Itse en tuota havaintoa tehnyt kylläkään. Näin on vain lukenut monessa paikassa, kun olen itse ihmetellyt tuota pyssyjen logiikkaa. :rolleyes: Bosseissa ilmeisestikin sama juttu, koska ainakin mulla Balthier saa yhtä paljon tuhoa aikaiseksi, kuin muutkin.
Mukavaa myös se, että pyssyillä ei ilmeisesti voi missata.

EDIT: Sen huomasin, että pyssyillä on hulvattoman pitkä latausaika. :(
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom