Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XIII

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Onpa sanottava kommentteja. Peliä pelattu 36h ja chapter 11 menossa. Peli ollut kokonaisuutena pettymys. Juoni, hahmot, musiikit eikä hahmon kehityskään ole lähelläkään edellisiä osia. Grafiikat ovat hienot, mutta tekstuurit voisivat olla hienommatkin kun ottaa huomioon pelin täydellisen putkimaisuuden.

Tosin
tämä chapter 11 on ollut ihan piristävä poikkeus kun maailma avautui aivan toisella tavalla, ja saa tehdä vihdoin muutakin kuin pääjuonta. Valitettavasti sivutehtävät on karkeasti vain vihujen lahtaamista. Pääjuonikin on loppujen lopuksi hyvin itseään toistavalla kaavalla, vaikka maisemat vaihtuvatkin ihan kiitettävää tahtia. Taistelua muutama matsi -> hieman juonta -> taistelua muutama matsi -> hieman juonta -> isompi vastus -> hieman enemmän juonta -> ja näin jatkuu, ymmärrätte varmaan pointin.
Halusin pitää tästä teoksesta kuten aikaisemmistakin (pl. FF-X2 joka oli köykäisempi kuin muut), mutta ei voi mitään. Pelasin FFVII jälleen läpi viimeksi viime vuonna, ja olihan se grafiikkaa lukuunottamatta jokaisella osa-alueella parempi kuin tämä.

Monet sanovat että lineaarisuus ja kylien puute ei haittaa. Kyllä ne minusta haittaavat. Kivahan se oli päästä pitkän seikkailun jälkeen kylään katselemaan paikallista menoa, ostamaan erilaisista kaupoista parempia aseita ja varusteita ja ehkä tekemään jotain pientä sivumissionia. Eivät Jrpg:t mitään vapaita ole koskaan olleetkaan, enkä sitä kaipaakkaan, mutta ei sen ihan NÄIN putki tarvitse olla.

Jos jotain sanotaan mitkä ovat menneet paremmin kuin luulin, niin taistelu paranee aika kivasti alun jälkeen ja se etukäteen pelkäämäni tumma hahmo Sach onkin ihan hyvä.

Kokonaisuutena tähän vaiheeseen mennessä: 8/10 - Ihan kiva peli, sopivan pitkän tuntuinen ja hienon näköinen, mutta fiilistä, tarinaa ja ylimääräistä tekemistä puuttuu. Kritiikistäni huolimatta eihän tämä aivan susi tietenkään ole, ja 36h 1.5vk aikana on aika reilu pelimäärä minulle joka sinäänsä todistaa jo jotain vielä sarjassa jäljellä olevasta vetovoimasta.

Pettymys tässä silti paistaa päälimmäisenä mielessä :(
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Pettymys tässä silti paistaa päälimmäisenä mielessä :(

Aika samoilla mietteillä olen minäkin. Graafisesti todella hienosti tehty mutta muuten ei ole kyllä edellisten tuntemieni FF arvoinen (7, 8 ja 9). Putkimaisuus häiritsi ja häiritsee vieläkin itseäni ja tuo kylien puute. Teleporttaaminen on mielestäni todella typerää koska eihän noiden paikkojen nimiä voi muistaa sitten mitenkään... On myös liian vaikeat nimet kaikille paikoille :rolleyes: Jotenkin myös vapauden tunne puuttuu tätä peliä pelattessa.
Ja kun otat tehtävän niin täytyy 30sek välein vilkaista karttaa, että vieläkö ollaan oikeaan suuntaan menossa. Olisihan tähänkin voinut laittaa osoittimen siihen pikkukarttaan mikä on yläreunassa.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Chapter 12 on aivan saa**tanan vaikea. Kaikilla hahmoilla on 1 pääclassi Stage 9 vedetty, mutta silti on ihan mahdotonta voittaa noita pahiksia. Pakko kävellä puolien ohi. Nyt paikassa, missä Juggernautit on.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Ja kun otat tehtävän niin täytyy 30sek välein vilkaista karttaa, että vieläkö ollaan oikeaan suuntaan menossa. Olisihan tähänkin voinut laittaa osoittimen siihen pikkukarttaan mikä on yläreunassa.

Tuosta tuli mieleen... Ärsyttää suunnattomasti että karttaa ei pysty lukitsemaan pohjoiseen, vaan kartta pyörii siihen suuntaan mihin kamerakulma sattuu osoittamaan. Äärimmäisen ärsyttävää. Joutuu ite aina pyöritteleen päätä että mitenkäspäin se kartta tällä kertaa on.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Grindaamisesta.

Niin että jos jollain on kokemusta noista adamantoisista, niin voisi kertoa että minkälaiset healtit ja muut pitäisi partyllä olla, koska mietin että pitäisi varmaan noita alkaa farmailemaan kun haluasin nuo kaikki aseet saada upittua ylös. Tai jos tulee jotain muita hyviä farmailu spotteja mieleen niin kertokaa ihmeessä! Peli on vedetty läpi.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Grindaamisesta.

Niin että jos jollain on kokemusta noista adamantoisista, niin voisi kertoa että minkälaiset healtit ja muut pitäisi partyllä olla, koska mietin että pitäisi varmaan noita alkaa farmailemaan kun haluasin nuo kaikki aseet saada upittua ylös. Tai jos tulee jotain muita hyviä farmailu spotteja mieleen niin kertokaa ihmeessä! Peli on vedetty läpi.

Yli 17k hp:ta kaikilla. Itse käytin aluksi Fangia, Vanillea sekä Sazhia. Heille equippasin sprint shoesit ja earth dmg reducea, eli clay ringit / korkeampia vastaavia. Ei ollut suurempia ongelmia. Kannattaa välttää meleettämistä jos olet juuri vetänyt pelin läpi, koska stomppi oneshottaa luultavimmin jos jäät aivan siihen alle.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Älä lue, jos et halua tietää mitään chapter 11:sta.

Nyt tuli itsekin päästyä siihen odotettuun chapter 11. Vaihteluahan tuo on vaan tulipa ongelmia vastaan, kun perusvihuilta meinaa ottaa turpiin aika sujuvasti. Onko tuohon alkuun mitään hyvää grindaus paikkaa vai pitääkö vaan alkaa lahtailemaan niitä pirun fisupiskejä?
Niin ja meinasin, että voisi nuo sivutehtävät tässä vaiheessa peliä tehdä edes suurimmaksi osaksi, kun on tapana että mielenkiinto meinaa lopahtaa pelin läpiementyä. Läpimenon jälkeen kumminkin voi palata?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Älä lue, jos et halua tietää mitään chapter 11:sta.

Nyt tuli itsekin päästyä siihen odotettuun chapter 11. Vaihteluahan tuo on vaan tulipa ongelmia vastaan, kun perusvihuilta meinaa ottaa turpiin aika sujuvasti. Onko tuohon alkuun mitään hyvää grindaus paikkaa vai pitääkö vaan alkaa lahtailemaan niitä pirun fisupiskejä?
Niin ja meinasin, että voisi nuo sivutehtävät tässä vaiheessa peliä tehdä edes suurimmaksi osaksi, kun on tapana että mielenkiinto meinaa lopahtaa pelin läpiementyä. Läpimenon jälkeen kumminkin voi palata?

Kappale 11:n aluespoileria, ei tarinaa.
Kannattaa pelata hieman eteenpäin kunnes pääsee tuon avoimen maailman reunalla olevaan kaivokseen. Siellä on helppoja vihollisia, joista saa paljon CP:tä ja sieltä voi tietysti palata takaisin. Tosin kannattaa suorittaa ainakin pari tehtävää ennen tuonne menemistä, että saa teleporttikiven käyttöön.

Sivutehtävistä.
Sivutehtäviä voi suorittaa ennen pelin läpäisyä, mutta en tiedä kuinka paljoa. Itse suoritin niitä muistaakseni noin parikymmentä ennen pelin läpäisyä. Kannattaa etenkin suorittaa teleporttikivien tehtävät, jotta pääsee helposti siirtymään alueiden välillä pelin läpäisyn jälkeen. Monet tehtävät tosin saattavat olla mahdottomia tai ainakin erittäin vaikeita ennen pelin läpäisyä, sillä vasta pelin läpäisyn jälkeen saa koko crystariumin käyttöön.

Pelin läpäisyn jälkeisestä grindauksesta:
CP:tä saa mielestäni grindattua helposti myös pelin jälkeen tuolla kaivoksessa. Siellä on kohta teleport-kiven jälkeen, missä rampin alapäässä on kolme "jääpommia" ja vähän siitä eteenpäin yksi "jääpommi" ja kolme ruskeaa limaa. Nämä kaksi ryhmää kuolevat molemmat noin 5-15:sta sekunnissa ja CP:tä tulee Growth Eggin kanssa noin 7000 ja 11000. Eilen tässä tein mittauksen, missä tulin tulokseen, että saan noin 1,1 miljoonaa CP:tä tunnissa.

Growth Egginhän saa helposti tehtävästä 55 (muistaakseni, sen saa kuitenkin Oerban kylästä). Vihollinen on Neochu ja sen voi tappaa vanillen death-loitsulla. Jos heti pelin läpäisyn jälkeen menee tappamaan, kannattaa ottaa tiimiin Vanille, joku sentinel ja hyvä medic (eli käytännössä Hope), ja pistää Fortisol ja Aegisol buffit päälle ennen taistelua, jotta selviää hengissä sen aikaa, että saa deathia castattua. Tätä pitää tosin yrittää mahdollisesti monta kertaa ennen kuin onnistuu. Marlboro Wand Vanillelle auttaa hieman.

Rahaa olen farmannut viimiestä bossia ennen olevilta Sacrifice-vihollisilta. Ne tiputtavat parfumeita, joista saa rahaa ihan mukavasti. Ne tosin spawnaavat takaisin aika huonosti joten kun on tappanut molemmat ryhmät, jotuu palaamaan teleportilla toiseen paikkaan, että saa ne uudestaan tapettavaksi. Seuraavaksi täytyy mennä koittamaan Adamantoisejen tappamista.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

On tämä aikamoista pakkopullaa, loppuisipa pian niin voi panna pelin kiertoon seuraavalle onnettomalle.... Kesken en kuitenkaan jätä, pakko se on nyt katsoa miten tämä tarina päättyy.

Purnausta Chapter 12
Turhauttavaa kun ei noista kovista vastustajista Juggernautit tms. saa yhtään CP:tä. Näyttää että mitä isompi äpärä sen vähemmän CP:tä. Todella turhauttavaa vääntää kovia taisteluja noita vastaan kun palkinnoksi saa sitten sen millin liikkeen Crystariumissa. Olisi pitänyt grindata sitä helppoa CP:tä kun sitä oli tarjolla...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kappale 11:n aluespoileria, ei tarinaa.
Kannattaa pelata hieman eteenpäin kunnes pääsee tuon avoimen maailman reunalla olevaan kaivokseen. Siellä on helppoja vihollisia, joista saa paljon CP:tä ja sieltä voi tietysti palata takaisin. Tosin kannattaa suorittaa ainakin pari tehtävää ennen tuonne menemistä, että saa teleporttikiven käyttöön.

Sivutehtävistä.
Sivutehtäviä voi suorittaa ennen pelin läpäisyä, mutta en tiedä kuinka paljoa. Itse suoritin niitä muistaakseni noin parikymmentä ennen pelin läpäisyä. Kannattaa etenkin suorittaa teleporttikivien tehtävät, jotta pääsee helposti siirtymään alueiden välillä pelin läpäisyn jälkeen. Monet tehtävät tosin saattavat olla mahdottomia tai ainakin erittäin vaikeita ennen pelin läpäisyä, sillä vasta pelin läpäisyn jälkeen saa koko crystariumin käyttöön.

Pelin läpäisyn jälkeisestä grindauksesta:
CP:tä saa mielestäni grindattua helposti myös pelin jälkeen tuolla kaivoksessa. Siellä on kohta teleport-kiven jälkeen, missä rampin alapäässä on kolme "jääpommia" ja vähän siitä eteenpäin yksi "jääpommi" ja kolme ruskeaa limaa. Nämä kaksi ryhmää kuolevat molemmat noin 5-15:sta sekunnissa ja CP:tä tulee Growth Eggin kanssa noin 7000 ja 11000. Eilen tässä tein mittauksen, missä tulin tulokseen, että saan noin 1,1 miljoonaa CP:tä tunnissa.

Growth Egginhän saa helposti tehtävästä 55 (muistaakseni, sen saa kuitenkin Oerban kylästä). Vihollinen on Neochu ja sen voi tappaa vanillen death-loitsulla. Jos heti pelin läpäisyn jälkeen menee tappamaan, kannattaa ottaa tiimiin Vanille, joku sentinel ja hyvä medic (eli käytännössä Hope), ja pistää Fortisol ja Aegisol buffit päälle ennen taistelua, jotta selviää hengissä sen aikaa, että saa deathia castattua. Tätä pitää tosin yrittää mahdollisesti monta kertaa ennen kuin onnistuu. Marlboro Wand Vanillelle auttaa hieman.

Rahaa olen farmannut viimiestä bossia ennen olevilta Sacrifice-vihollisilta. Ne tiputtavat parfumeita, joista saa rahaa ihan mukavasti. Ne tosin spawnaavat takaisin aika huonosti joten kun on tappanut molemmat ryhmät, jotuu palaamaan teleportilla toiseen paikkaan, että saa ne uudestaan tapettavaksi. Seuraavaksi täytyy mennä koittamaan Adamantoisejen tappamista.

Kiitti vinkeistä. Nyt voikin sitten tutustua tuohon paikkaan paremmin.

Edellinen viestini on muokattu:eek:
Ei kait tuo minun viesti nyt kauheemmin ois spoilannut ja laitoinhan minä pikku varoituksenkin tummennettuna:p
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Hahmoista sen verran, että tuo Vanelle äpärä on niin harvinaisen ärsyttävän kuuloinen, ihan kuin ö-luokan pornotähti olisi palkattu äänehtelemään jokainen hahmon suusta tuleva ähkinä ja kimitys...

Sanopa muuta! Joka välivideossa jossa se on mukana ni "äh?" "öh?" "uuh!!"

Itellä takana jotain 8h peliä ja tosiaan tuntuu ärsyttävältä toi putkijuoksu, vaikka sen sellaiseksi tiesikin. Ei tarvii hyppiäkkään ja ei voi tippua yhtään väärään paikkaan kun näkymättömät seinät edessä. Liian helpoks tehty. Taistelut X:n painelua ja Paradigmin vaihtoa aina tarvittaessa. Katsellaan mitä tuleman pitää...
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Mitäh, Vanillehan on ihana :D Just tommonen ihq-söötti pirtsakka ritsa. Enemmän ärsyttää noi muitten hahmojen itsesäälit :rolleyes:

Jeps, 18 tuntia pelattu ja suoraa ränniähän tässä on tähän asti juostu. Mitä nyt välillä täytyy kentän alkaessa kävellä 5 sekkaa taaksepäin että saa avattua jonkun arkun... Taisteluistakin on selvitty aikalailla vaihtamalla paradigmia ja hakkaamalla autobattlea. Diversity yleensä päällä ja sitten välillä joku jossa on Medicci messissä. Ja aikalailla koko ajan on tullut 5 tähteä tappeluista.
Vielä en ole kertaakaan jäänyt grindaamaan (mielestäni ajanhukkaa) eikä tossa ole kuin pari vähän vaikeampaa vastusta ole ollut.

Mutta, onhan se saakelin hienon näköinen peli.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Kyllä vanillen voihkiminen ärsyttää ja myös se Sazts on yli-inhimillisen ärsyttävä kun siitä on tehty sellanen yks stereotyypoiden ja huonojen vitsien kirjo.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Oma tiimini oli Light, Fang ja Hope.
- Ennen taistelun alkua kannattaa käyttää Aegisolia ja Fortisolia ja pitää SAB/SEN/SAB Paradigm päällä.
- Debuffaat vihollista ja vaihdat COM/SEN/RAV Paradigmiin.
- Kun vihollinen tekee sen voimakkaimman iskun, vaihda nopeasti SEN/SEN/SEN Paradigmiin.
- Aina vihollisen haavoittumattomuus liikkeen jälkeen käytät SAB/SEN/SAB Paradigmia.
- Kun tarvitset parantamista, käytä MED/SEN/MED Paradigmia.
- Sitten kun buffisi katoavat, käytä SYN/SYN/SYN Paradigmia, mieluiten silloin kun viholliseen ei voi iskeä.

Toivottavasti tämä auttaa.

Täytyypä koittaa näillä. Tuntuu ainakin 5 tähteä hyvin vaikealta vaikka olisikin hyvin valmistautunut. No kohtahan sen näkee.:)


DLC "Hot Coffee" feat Vanille? Ääninäyttely on jo tehty joten ei vaatisi tekijöiltä paljon. Saispahan muijan ees hetken hiljaseks :D Suht ärsyttävä varsinkin tappeluissa kun Vanille on Ravengerina niin sieltä tulee jotain ihme ihquilua jokasen magicin jälkeen.

DLC:tä ei taida olla tulossa ollenkaan vai onko squarelta tullut jotain virallista vahvistusta lähiaikoina?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Proudcladin 2 muodosta kysyttävää.

1. Muodossahan oli niin, että jos sen saa staggeriin, se alkaa vetää jumalattoman kovia iskuja, ja partyni kuolee nopeasti. Se piti vetää ilman staggeriin pistämistä. Tuolla 2.muodolla vaan on ihan sikana enuja (Se kolmisen miljoonaa hpta) että pelkällä COM/COM/MED tiimillä mnenisi tuhottomasti aikaa sen vetoon, etten tiedä ehtisikö doom ensin. Eli saako tuon 2.muodon pistää staggeriin vai ei?
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Proudcladin 2 muodosta kysyttävää.

1. Muodossahan oli niin, että jos sen saa staggeriin, se alkaa vetää jumalattoman kovia iskuja, ja partyni kuolee nopeasti. Se piti vetää ilman staggeriin pistämistä. Tuolla 2.muodolla vaan on ihan sikana enuja (Se kolmisen miljoonaa hpta) että pelkällä COM/COM/MED tiimillä mnenisi tuhottomasti aikaa sen vetoon, etten tiedä ehtisikö doom ensin. Eli saako tuon 2.muodon pistää staggeriin vai ei?
Mä tuossa juuri annoin tuolle kyytiä. Yritin vältellä sitä staggeria mutta taisin kerran sen kuitenkin tahallaan siihen vetää. Jos sen vetää staggeriin on suositeltavaa olla ahnehtimatta ihan tappiin vaan vetää se MED/MED/SEN käyttöön jo hyvissä ajoin ja menettää vähän tehokasta takomisaikaa. Muuten takosin sen aika lähelle staggeria jotta saa vähän kerrointa mukaan, se oli sitten helppoa kun ei ne muut liikkeet ole kovinkaan kaksisia. Vähän siihen aikaa meni, mutta ei missään älyttömissä määrissä.

Sillä ei ole doomia, ainakaan minä en siihen törmännyt vaikka pidemmällä kaavalla vedin.
 
Vastaus: Final Fantasy XIII [PS3]

Päätin vetää ton viimesen bossin uudelleen tuon Superstar-trophyn toivossa ja sehän sieltä tupsahtikin mutta onko kukaan muu huomannut että kun sen trophyn saamalla saa myös lightning teeman niin että lightningin jalka näyttää hirvittävän karvaiselta :D muuten hyvä teema mutta toi aina ottaa silmään kun täräytän pleikan tulille :D
 
Ylös Bottom