Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Final Fantasy XVI

Pitkästä aikaa olen todella innostunut pelistä enkä edes muista koska olisin viimeksi jaksanut pelata mitään pelin demoa loppuun asti ja vielä jäänyt kärsimään vieroitusoireista. Haluan tätä lisää ja heti!
 
Mä jätin demon suosiolla paitsioon. Haluan kokea kaiken sitten kun lätty on hyllyssä ja sehän on vasta elokuussa, koska silloin alkaa kk kesäloma.
 
Peli on sitten jo ihmisten käsissä että spoilereita välttävät varokaa. Youtube banniin pariksi viikoksi.

Edit: tässä olisi kokoversion suoritukyky testi. Tässä ei näytetä demoa pidemmälle joten ei voi sata varmaksi sanoa että video on kokoversiosta, mutta oletetaan että se on ja ei kannata odotella sen suhteen parannuksia. Tätä se on kun raudasta aletaan repiä enemmän irti niin suorituskyky kärsii, tätäkin pelattava 30 fps modissa.

 
Viimeksi muokattu:
Täytyypä kokeilla 30fps ja truemotion päälle saisko siten sulavan kokemuksen, koska tässä ei pieni input lag haittaa ja yksinpeli muutenkin. Harmi kyllä että näinkin farssi julkasussa kun oletin että niiden puheiden perusteella vihdoin muut nuolee niitä näppejään miten peli julkastaan valmiina.
 
Täytyypä kokeilla 30fps ja truemotion päälle saisko siten sulavan kokemuksen, koska tässä ei pieni input lag haittaa ja yksinpeli muutenkin. Harmi kyllä että näinkin farssi julkasussa kun oletin että niiden puheiden perusteella vihdoin muut nuolee niitä näppejään miten peli julkastaan valmiina.
en minä ainakaan huomannut mitää input yhtään hyvin pyöri parhaillaan grafiikan asetuksilla
 
Juuri pidetyn pressitilaisuuden tiedotteita.

Pelissä on 300mb day one patch. Tulee 20 päivä. Lupasivat myös motion blur asetuksia, uusia näppäin asetuksia ja jatkaa suorituskyvyn parantamista.

 
Demo pelattu ja vaikka en näiden uusimpien Final Fantasyjen fani oikein ole, niin sen verran tarina tempaisi mukaansa, että pitäähän tämä ostaa. Tietysti minulle tyypilliseen tapaan pitää ensin odottaa, että pelin saa 50€:n hintaan. Taistelut jäivät vähän kysymysmerkiksi, enkä vielä osaa sanoa pidinkö niistä, mutta ehkä niistäkin löytyy syvyyttä, kun pidemmälle pääsee. En siis ole katsonut julkistustraileria lukuun ottamatta, mitään tästä, joten voi olla, että myöhemmissä esittelyissä taistelusysteemiä on enemmänkin avattu.
 
täällä otetaan perinteisesti, niin sanotusti lentävä lähtö pelin kanssa ja pääseekin herkuttelemaan jo keskiviikkona, koko juhannus meneekin mukavasti pelin parissa kun on juhlittu (Käärijän keikka), liikuttu, treenattu ja otettu aurinkoa sen edestä että yhden puolikkaan viikon voi uhrata sitten pelille :), ei kyllä malta millään odottaa.
 
Olipas vakuuttava demo! Poikkeuksellisen pitkä pätkä peliä ja onnistui tehtävässään: sai minut kiinnostumaan pelistä ja jopa harkitsemaan ostamista. Audiovisuaalinen herkuttelu oli huippuluokkaa. Koukku upposi syvään, vaikka multa puuttuu täysin FF-nostalgianoste. Jostain syystä on kaikki vähänkin testatut FF:t jääneet kesken. Minä olin enemmän Ultima-sarjan faneja kasarilla ja ysärillä ja FF tuntui olevan mulle turhan häröpalloa. Maltan nyt kuitenkin odottaa arviot ennen kuin sormi hipelöi ostamisnappia.
 
FFXVI:n odottelu on ollut itselleni poikkeuksellinen sen suhteen, että en ole tällä kertaa hypännyt hype-junan kyytiin käytännössä ollenkaan. FF pelejä tullut kuitenkin pelattua ysäriltä asti ja kun esimerkiksi FFXV julkastiin, niin pistin julkaisua varten telkkarinkin vaihtoon, jotta saisin pelistä "kaiken irti", sen verran innoissani olin pelistä.

FFXV vaikkakin hyvä peli oli, osoittautui kuitenkin hieman pettymykseksi ja jopa FF7 remakestakin jäi hieman karvas maku suuhun, lähinnä pelin pienen scopen ja remaken ottamien vapauksien takia.
Ylipäätänsä tuntuu että Final Fantasyistä on kadonnut se ison seikkailun tuntu, jossa matkataan ympäri maailmaa kaupungeista toiseen.
Toki tämä on ymmärrettävää, koska pelisarja on nykyään enemmän nojautunut elokuvallisen kokemuksen puolelle ja old school ff-pelejä vastaavan scopen toteuttaminen "modernilla graafisella AAA-tasolla" olisi aivan tekemätön paikka edes jokseenkin järkevän kehitysajan puitteissa. Xenoblade Chronicles sarja on mielestäni kuitenkin löytänyt tähän liittyen sen sweet spotin, mitä moderneihin jrpg peleihin tulee.

Noh, se siitä rantista. Pelasin kuitenkin demon eilen ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt. Tässä hieman omia ajatuksia demosta:
- Vähemmän yllättäen graafinen ulkoasu oli oikein nättiä. Demon alueet tuntuivat kuitenkin hyvin staattisilta, ainakin tässä demossa ja vaikka peli on puhtaasti toimintaroolipeli niin useimmissa paikoissa ei esimerkiksi tynnyreitä yms. pystynyt särkemään, vaikkakin eräässä huoneessa iso ruokapöytä sai kyytiä taistelun tuoksinassa.
- Valitsin performance moden ja FPS heitteli kyllä todella paljon. Tietyissä paikoissa oli ihan siellä 30fps huitteilla, esim. linnan pihalla missä oli paljon NPC:eitä.
- Taistelusysteemi vaikutti asialliselta, vaikka demossa mekaniikat olivat vielä aika simppeleitä. Sitä Eikon Challengea kävin nopeasti testaamassa ja ne spessuhyökkäkset vaikuttivat siisteiltä. Pelasin sillä vaikeammalla action modella ilman avustus-itemeitä ja demo ainakin vaikutti hieman liian helpolta, mutta varmasti vaikeustaso rupeaa nousemaan alun jälkeen.
- Eikon taistelu demossa ja mitä olen videoita nähnyt, vaikuttavat aikalailla olevan "interaktiivisia välianimaatioita". Mekaniikat vaihtelet, mutta en usko että näissä kohtauksissa on juurikaan syvyyttä gameplayn osalta. Enemmän ne ovat sellaista eeppistä fiilistelyä, mutta siistejä kuitenkin ja varmasti hyvää vaihtelua perus-tekemiseen.
- Musiikit vaikuttivat oikein hyvältä, ff-teemaa oli hienosti käytetty parissakin yhteydessä eri lailla. Taistelumusat ja etenkin Eikon taistelun musiikki potkivat hienosti ja olivat eeppisiä. Omasta mielestäni ääniefektit olivat liian kovalla suhteessa musiikkiin ja tiputinkin niiden tason 80% kohdalle, tällöin ainakin omasta mielestäni musiikki pääsee enemmän framelle eikä huku jatkuvan huutamisen ja paukkeen taakse.
- Hieman huolettaa onko pelissä kuinka paljon pelkässä putkessa juoksentelua, ainakin yksi demon osuus oli tällainen, mutta tässä vaiheessa on vielä liian aikaista tuomita tällä saralla.
- Parasta demossa oli kuitenkin ehdottomasti lore, hahmot ja tarinan alku, vaikka toki demossa vasta raapaistiin vähän pintaa. Aikuismaisempi ote kuitenkin mielestäni toimii hyvin, eikä esim. kiroilu tuntunut itsestäni päälleliimatulta.

Peli menee nyt jokatapauksessa hankintaan heti julkaisupäivänä. Toivottavasti lopullisessa pelissä on nyt oikeasti isompiakin aluita, joilla pääsee pyörimään vapaasti.
 
Itsellä on aikamoinen odotustila päällä. Ei oikeen mikään jaksa kiinnostaa kun haluu päästä käsiks tähän. No torstai aamuna ehtii pelata sen prologin ja perjantaista lähtien onkin sitten 5 päivää vapaata ja ne on pyhitetty tälle teokselle.
 
Itsellä on aikamoinen odotustila päällä. Ei oikeen mikään jaksa kiinnostaa kun haluu päästä käsiks tähän. No torstai aamuna ehtii pelata sen prologin ja perjantaista lähtien onkin sitten 5 päivää vapaata ja ne on pyhitetty tälle teokselle.
Itsellä taas täysin päinvastainen fiilis, vaikka olen aivan järjetön FF fani niin silti ei vieläkään minkäänlaista innostusta peliä kohtaan.

Odotan erittäin mielenkiinnolla arvosteluita
 
Tänään tuli kuittaus konsolinetiltä, että deluxe paketti lähetetty. Nyt toivotaan ettei posti petä ja pääsee viim torstaina tämän kimppuun.
 
Olipas pettymys, kun katsoin vähän JAP- ja ENG-demoja pelistä ja huomasin, että huulisynkkaus on tehty englannin perusteella. Olisi ollut niin kiva pelata tämä japaniksi. Mutta niinhän se nykypäivänä menee yhä selvemmin, että Japanin perinteikkäistä roolipelisarjoista perinteikkäin, Dragon Quest, palvelee ennen kaikkea japanilaisyleisöä, ja vähemmän perinteikäs, Final Fantasy, länsiyleisöä.

Kai on silti oston arvoinen, etenkin jos arvostelukeskiarvo näyttää yli 90. Final Fantasy VII:n uusintaversio jokunen vuosi takaperin oli melkoista tervanjuontia, joten jollain tapaa erilaista peliä toivoisin tästä.
 
Kai on silti oston arvoinen, etenkin jos arvostelukeskiarvo näyttää yli 90. Final Fantasy VII:n uusintaversio jokunen vuosi takaperin oli melkoista tervanjuontia, joten jollain tapaa erilaista peliä toivoisin tästä.
Niin siis tämä tulee eroamaan edellisistä sarjan peleistä, voisinko sanoa jopa, todella massiivisesti. Huomattavan aikuismaisempi ote tarinassa sekä tapahtumissa ja taistelumekaniikan uudistukset ovat sellaisia, joita ei ole FF-sarjan peleissä totuttu näkemään turhan paljon tähän saakka.
 
ai saatana huomenna sitten mennään, kyllähän tätä onkin odotettu, olen läpäissyt tuon demon trial osion jo varmaan 10 kertaa joten se kertoo jo niistä omista odotuksistani, täällä kun joku ilmoitti että, starfieldin pressi vähä laski FF odotuksia tämän suhteen niin täällä päin vastoin demo vielä nosti odotukset täysin kattoon, ja peliä odotellaan kun lapsena joulua :)

Sen verran on sanottava noista arvosanoista että omat odotukset arvosanojen suhteen on luokkaa 84-88, +90 arvosanoja pitäisi huippu suorituksena perusteluna se että FF ei ole pitkään aikaan saavuttanut tuota maagista +90 haamurajaa, arvosteluja ei luonnolisesti tule katsottua ku numerot ja verdictit, koska blindina lähdetään tuttuun tapaan. Arvostelut tulevat ilmeisesti huomenna kello 17.00, joten eivät edes ehdi tulla ennenkö täällä alkaa FF matka ja nautin jo demosta niin suunnattomasti, että eipä niillä arvosteluilla ole mitään väliä. huomenna sitten vielä Prologue uusiksi ja sitten se onkin GAME ON!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom