Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Formula 1

Vastaus: Formula 1

Itsekin kun uutisen näin, että eniten voittoja määrää mestaruuden, olin pudota tuolilta. Eihän tuossa ole mitään järkeä? Ymmärrän sen, että halutaan, että kuskit kilpailevat tosissaan voitosta, eikä vain kyttäile taustalla ja pelaile varman päälle, mutta silti. Tämän järjestelmän mukaan muulla kuin voitolla ei ole mitään merkitystä. Ehkä siinä vaiheessa voisin tämän ymmärtää ja jopa hyväksyä, jos olisi niin, että kaikki tallit ja kilpailijat olisivat niin tasaväkisiä, että voittajaksi voisi päätyä kuka tahansa. Mutta kun todellisuus on se, että palkintopallin ykköseksi on vain ehkä viidellä kilpailijalla mahdollista päästä. Muut ajaa vain sitten koko vuoden kierroksia...

Jos halutaan, että kilpailusta tulisi jännitävempää ja, että kilpailijat ajaisivat siitä voitosta, niin ehkä olisi kannattanut harkita pistelaskua uudestaan. Pistetään pisteet niin, että 10, 5, 4, 3, 2 ja 1. Näin kaksi kakkossijaa vastaisi voitettua kilpailua, eli ei vain riitä, että ajellaan varman päälle ja otetaan se varma toinen sija.

Noh...mielenkiinnolla seurataan millainen kaudesta tulee.

EDIT: Okei. Eli näyttäisi siltä, että vielä tämä kausi mennään vanhan 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1-pistejärjestelmän mukaan. Toivotaan, että näin kävisi...
 
Vastaus: Formula 1

Itse asetelmatkin ovat vähintäänkin mielenkiintoiset kauteen lähdettäessä. McLarenin uutukainen on ilmeisen surkea tällä hetkellä, sillä heidän johtohenkilöt lyttäävät omat mahdollisuudet kuorossa. Vaikuttaa siltä, että jopa pistetaistelu saattaa heidän osaltaan jäädä kauden ensimmäisissä kisoissa haaveeksi. Hamiltonin kiistaton suosiminen viime kaudella söi sen verran miestä, etten itse vain osaa olla asiasta kovin murheissani. :)

Ja tällä kaudella tilanne on se, että auton tulee toimia heti ensimmäisessä kisassa, jotta vakavaan oravanpyörään joutuminen vältetään. Testirajoitukset tekevät takaa-ajon äärimmäisen vaikeaksi. Mikäli auto ei viimeistään Eurooppaan tultaessa toimi, on loppukaudesta ennustettavissa melkoista tarpomista.

Brawn GP on ollut testeissä vahva, mutta kisakausi on pitkä, kuluttava ja kallis. Heidän mahdollisuuksiinsa pitkässä sarjassa en jaksa uskoa.

Vaikuttaakin siltä, että Ferrari tulee olemaan ykköstalli tulevalla kaudella. Aerodyaamisin ratkaisuin yliohjaavammaksi tehty auto suosii Ferrari-kuljettajista Kimiä, joten uskoisin Massan jäävän taakse. Mikäli Massa jää taakse, on Kimi todella lähellä mestaruutta.
 
Vastaus: Formula 1

Ja tällä kaudella tilanne on se, että auton tulee toimia heti ensimmäisessä kisassa, jotta vakavaan oravanpyörään joutuminen vältetään. Testirajoitukset tekevät takaa-ajon äärimmäisen vaikeaksi. Mikäli auto ei viimeistään Eurooppaan tultaessa toimi, on loppukaudesta ennustettavissa melkoista tarpomista.

Kyllä. Ja tällä kaudella ei voi tehdä niin kuin useimpina aikaisempina kausina ollaan tehty. Eli tullaan edellisen kauden autolla jota on pikkaisen paranneltu ja sitten vasta Monacossa otetaan kokonaan uusi auto käyttöön. Radikaalit muutokset ovat pakottaneet siihen, että auto on lähestulkoon alusta loppuun uudelleen.
 
Vastaus: Formula 1

Toivotaan, että uudet autot sekoittavat pakkaa paremmuusjärjestyksen suhteen. Toivotaan, että yhä useammalla tallilla on siis mahikset kärkisijoille. Tasainen - ei 2-3 tallin dominoiva - kausi FTW.
 
Vastaus: Formula 1

Ei voi sanoa, kuin VAU, mikä aika-ajo! Mielettömän tasaista menoa. Jos viimeisessä osiossakin 1-10 sijan ajat ovat sekunnin sisässä, niin onhan säännöillä saatu kisailu todella tasaiseksi! Ehkä ainoa ärsyttävä asia aika-ajossa oli Kimin jäänti Massan taakse. Hamilton jätettiin sijalle 15, mikä on mielenkiitoista, koska nyt nähdään onko Hamilton oikeasti niin zeniläinen hymyilijä, kuin ajaessaan aina voitosta.
 
Vastaus: Formula 1

Nyt jos koskaan on hyvä aika hankkia MTV3 MAX! Aika-ajoista päätellen kausi tulee olemaan erittäin jännä, kun lähes kaikkien täytyy kehitellä autojaan. Mahdollisia mestareita löytyy nyt ihan kunnolla, eikä vain 3 kuten viime vuonna.

Milloin olette viimeksi kuulleet, että Button tai Barrichello hallitsevat aika-ajoa - ja tod. näk. huomisen kisaa - lähes ylivoimaisesti?
 
Vastaus: Formula 1

No minkästakia sitten Kovalainen ja Hämäläinen ei pärjännyt, vaikka samat moottorit kuitennii on?
oisko syynä se, ettei oo sitä semmottista diffuusoria Mäklaarenissa käytössä ;)

Ei kuulemma ole auto täydessä ajokunnossa.
 
Vastaus: Formula 1

Heitän veikkauksen että Hamilton voittaa mestaruuden...

Mutta eihän sitä pistemäärävoittosysteemii otettukkaan nyt käyttöön?
^ Aivan scheisse keksintö.
 
Vastaus: Formula 1

Tulihan se kaksoisvoitto Brawnille. Kyllä mahtaa olla muilla talleilla kuten Ferrari ja McLaren nielemistä kun keltanokka talli menee aivan omassa kastissaan. No joo Barrichellon 2.sija oli kyllä onnenkantamoinen , mutta Buttonin kisa oli lähes virheetön ja selvästi ansaittu. Mielenkiintoinen ja varsin yllättävä(kin) kausi on nyt avattu.
 
Vastaus: Formula 1

Mitä voi odottaa kun nero nimeltä Ross Brawn on piirtänyt autoa jo viime kauden alusta saakka. Hyvä valinta, ettei sitä Bruno Sennaa talliinsa ottanut vaan varmat työjuhdat nimeltä Button ja Barrichello.

Säälittävää ajoa Kimiltä, pystyy sortuu omiin virheisiin yms. Ei näin. Ehkä ensi kisaan sitten. Veikkaan Malesiassa kyllä edelleen vahvaa esitystä sekä Brawnille, että Toyotalle.

Harmi myöskin Vettelin puolesta, meni tyrimään oman kisansa pienen myöhäisen jarrutuksen ansiosta, noh osasi kuitenki ottaa syyn itselleen. Better luck next time!

Ensi kisan TOP5 (ei välttämättä tässä järjestyksessä):
Barrichello
Button
Massa
Trulli
Vettel
 
Vastaus: Formula 1

Mestari löytyy hamilton/brawn gp akselilta.

E:Kimille ei hyvä heilu..omaan mokaan taas meni.

Tais Kimin auto hajota enemmän siinä Baritsellon kanssa törmäämiseen, veikkaan, että ajoivat kisan loppuun ihan sen takia, että saisivat edes jotain tulosta kisasta ja jos sitä vikaa joka kolaroinnista tuli nii ois alettu korjailemaan, olisi kisa ollut ohi siinäkin tapauksessa... siis pisteittä jääty.

Mutta erittäin hienoa että juuri Brawn GP otti kaksoisvoiton, toivonkin, että Baritsello vie koko roskan, jos Suomalaiset ei sitä vie.
 
Vastaus: Formula 1

Tais Kimin auto hajota enemmän siinä Baritsellon kanssa törmäämiseen, veikkaan, että ajoivat kisan loppuun ihan sen takia, että saisivat edes jotain tulosta kisasta ja jos sitä vikaa joka kolaroinnista tuli nii ois alettu korjailemaan, olisi kisa ollut ohi siinäkin tapauksessa... siis pisteittä jääty.

Mutta erittäin hienoa että juuri Brawn GP otti kaksoisvoiton, toivonkin, että Baritsello vie koko roskan, jos Suomalaiset ei sitä vie.

Oli kyllä ruupenin kanssa niin pieni pusu etten usko että siinä mitään hajosi. Tais olla oma moka, ikävä kyllä. Ei hyvältä näytä loppukausi, kun alkaakin näin v**un hyvin. Saattaa tulla raskasta katseltavaa...
 
Vastaus: Formula 1

Oli kyllä ruupenin kanssa niin pieni pusu etten usko että siinä mitään hajosi. Tais olla oma moka, ikävä kyllä. Ei hyvältä näytä loppukausi, kun alkaakin näin v**un hyvin. Saattaa tulla raskasta katseltavaa...

Mutta eipä toi Austraalia ole koskaan Suomalaisilla kovinkaan hyvin mennyt... ei ne pari voittoa ole paljon mitään, kun vertaa siihen, kuinka monta kisaa Suomalaiset ovat siellä ajanut ;)
No ensi viikolla uudestaan.
 
Vastaus: Formula 1

Kyllä se vaan sen verran kovasti siihen seinään töksähti jotta siinä se kisa meni lopullisesti vituiks.Ja jos sitä hassia ei ois tullu niin sijotus ois ollu paaaaljon parempi..ja minkäs vuoks se seinään ajo..ai niin...oman vian vuoksihan se:D

Monoo vaan.
 
Vastaus: Formula 1

Ferrarin pääinssi Chris Dyer oli sitä mieltä, että Kimin tasauspyörästö oli poks ja syy kimin keskeytykseen. Aiheuttiko se Kimin pyörähdyksen on taas eri asia.
 
Ylös Bottom