Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olen koko ikäni toiminut telkkareiden parissa, joten tiedän mielestäni näistä aika hyvin. En väitä kuitenkaan olevani mikään totuus tässä asiassa. Jos itse saisin valita LG ja Samsungin väliltä ni en kauheasti miettisi.

Itselläni on parhaillaan Samsungin 50 tuumanen Full hd pelihuoneessa. Huikea telkkari gigantista 1000 eurolla (alennuksella).

LG ei kestä vertailua Sonyyn.

Pakko sanoa että ei kyllä vieläkään riitä perusteluiksi (ainakaan minulle) se että mielestäsi Samsung on parempi. Kerro edes miksi ne ovat mielestäsi parempia.

Itsellä on pelikäytössä LG:n 37" full hd tv (joku nyt jo myynnistä poistunut malli) ja vallan mainiosti on toiminut enkä ole juurikaan input lagia huomannut. Samsungeista ja Sonyista en hirveästi tiedä muuta kuin mitä on tullut netistä lueskeltua ja liikkeissä hieman katseltua niin en niistä sano sen suuremmin mitään.

Vielä tuohon loppukaneettiisi haluaisin perusteluja. Ettei vaan LG:n (ainakin) aiempi "halpamerkki"-brändi olisi vielä kolkuttelemassa taustalla?

Edit: Enkä siis tosiaan väitä että LG (tai mikään muukaan merkki) olisi automaattisesti parempi (tai huonompi) kuin toinen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Millä perusteella toi LG 7020 on huonompi kuin sony, nimenomaan pelikäyttöön? Sonyssa ainakin vasteaika on 8ms, kun LG:ssä 5ms.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Sonyssa ainakin vasteaika on 8ms, kun LG:ssä 5ms.
Noihin valmistajien itse ilmoittamiin vasteaikoihin kannattaa suhtautua varsin skeptisesti, koska niiden suhteen ei ole olemassa yhtä standardia mittaustapaa. Näytön teoreettinen vasteaika ei kerro input lagista vielä oikeastaan yhtään mitään.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Noihin valmistajien itse ilmoittamiin vasteaikoihin kannattaa suhtautua varsin skeptisesti, koska niiden suhteen ei ole olemassa yhtä standardia mittaustapaa. Näytön teoreettinen vasteaika ei kerro input lagista vielä oikeastaan yhtään mitään.

Onko mitään keinoa nähdä inputlagia jo specseistä, ettei tarvitse vasta kotona todeta?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Italian kielessä ei ollut sanaa hyvä ennenkuin tuli Sony Bravia. Bravo!

Suosittelen. Testattu on ja nähty LG:n vastaavien seurassa. Paremmasta saa maksaa vähän enemmän.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

En jaksa enää tapella asiasta, mutta hauskaltahan toi kuulostaa, kun vertaat 3-5 vuotta vanhaa LG:n malliasi noihin Samsung - malleihin, jotka on kaupoissa käytössä pelaamista varten.

Tv:n katseluun sopii sitten monet muutkin mallit. Tässä puhutaan vain pelitelkkarista.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Onko mitään keinoa nähdä inputlagia jo specseistä, ettei tarvitse vasta kotona todeta?
Ei valitettavasti. Ja koska kyse on aika spesifisestä asiasta, sitä ei ole monissa arvosteluissakaan otettu erityisemmin huomioon. Parhaiten input lag per TV-malli selviää asiantuntijafoorumeja (esim. www.avforums.com) seuraamalla.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tässä on nyt jonkinverran ollut noista pienemmistä näytöistä/TV juttua, niin kannampa oman korteni kekoon keskusteluun kun tuli asiaa pengottua muutama viikko sitten...

Eli päivitin jonkin aika sitten makkarin TV:n ja pelaamiseen liittyvät ominaisuudet oli valintaa tehdessä myös suurennuslasin alla, koska TV tullaan käyttämään satunnaisesti myös PS3 kanssa.

Päädyin sitten tällaseen. Samsung 2270HD.

Kyse on tietsikkanäytön ja TV:n risteytyksestä. Eli aikalailla näytön olonen, mutta antenni ja kaapeli virittimet löytyy myös. HDMI liitäntöjä oli vain yksi, mutta tuskin enempää ikinä siihen kaipaankaan. Ensi viikolla otan tuon telkkarin lomalle mukaan PS3 kaveriksi, eli viikon päästä olen sitten viisaampia että miten sen kanssa pelaaminen sitten ihan oikeasti sujuu? Vielä en ole ehtinyt testata kuin TV-käytön.

Toinen potentiaalinen vaihtoehto valintaa tehdessä oli hieman vanhempi malli eli, eli 2333 HD.

Tätä saattaa jostain markettien tarkouksista kohta saada hyvinkin kohtuulliseen hintaan lähiaikoina koska malli on kai jäämässä pois? Eli silmät kannattaa pitää auki sittarissa jos tällasta telkkaria/näyttöä on vailla.

2333HD myydään sekä molemmilla, että pelkällä T-digivirittimellä, eli kannattaa olla hereillä kun ostaa että tulee sopiva. Esim. Veikon koneesta irtoaa tällä hetkellä T-virittimellä 269 ja molemmilla 299. Tässä mallissa on 2 kpl. HDMI liittimiä eli sen suhteen parempi kuin tuo oma valintani. Ruutu on myös aavistuksen isompi. Valinta osui lopulta tuohon 2270HD malliin hieman uudemman tekniikan ansiosta ja osa 2333 HD:n käyttäjistä oli foorumeilla valitellut laitteen tuottamasta "ininästä"

PS. Niin nämä molemmat mallit on Full-HD, tosin sen tuoma hyöty lienee tässä kokoluokassa aikas marginaalinen ja merkityksetön asia PS3 käytttöä ajatellen.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

En jaksa enää tapella asiasta, mutta hauskaltahan toi kuulostaa, kun vertaat 3-5 vuotta vanhaa LG:n malliasi noihin Samsung - malleihin, jotka on kaupoissa käytössä pelaamista varten.

Tv:n katseluun sopii sitten monet muutkin mallit. Tässä puhutaan vain pelitelkkarista.

Jaa, kerrotko vielä että missä kohtaa minä vertaan omaa telkkariani mihinkään? Tv:n katseluun sopii tosiaan monet mallit mutta pelaamiseen vain uusimmat, näinkö ajattelet?

Yhtään perustelua en ole vieläkään täällä nähnyt noille sinun aiemmille väitteillesi.

Pistää aina joskus ärsyttämään nämä "mielipidefaktat" noin niinkuin yleisesti :mad:

Mutta olkoon tämä tässä, tämä kun ei näytä hirveästi asiaa edistävän ja jatketaan vaikka privalla jos tunnet tarvetta.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Perusteluja ei tarvitse laittaa, koska kaikki nämä asiat ymmärtää. Tv:n katseluun voi laittaa monia hyviä telkkareita (samsung, sony, panasonic ja lg). Pelaamisessa ykkönen on Samsung!! Se ei ole mielipideasia mikä on hyvä töllö. Se mistä sinä pidät on mielipideasia. Pelkkiä teknisiä ominaisuuksia on turha katsoa.

Ei muutenkaan kannata ikinä ostaa kaikkein uusinta ja kalleinta telkkaria (ei edes pelitelkkariksi). Kaikkein uusinkin malli on jo tavallaan vanha. Uutta tulee kokoajan. Nyt myydään LED-televisioita, vaikka nekin kuolevat sukupuuttoon hyvin nopeasti. Seuraava "mullistus" on jo keksitty, mutta ei siitä kannata vielä ihmisille puhua. :D Rahastetaan nyt ensin.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Perusteluja ei tarvitse laittaa, koska kaikki nämä asiat ymmärtää. Se ei ole mielipideasia mikä on hyvä töllö. Se mistä sinä pidät on mielipideasia. Pelkkiä teknisiä ominaisuuksia on turha katsoa.

Ottamatta kantaa töllöjen merkkeihin on todettava, että aika jäätävää tekstiä. Mitään oikeita perusteluja et vieläkään ole saanut aikaiseksi sen vuoksi, että kaikki nämä asiat ymmärtävät? Ilmeisesti sinä olet asian ylin auktoriteetti, joka määrää mikä on parempi, muiden tehtävänä on vain sitten hyväksyä nämä jumalaiset tiedot. Tämä selvä, näytä tietä meille, oi suuri johtajamme.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Miljoona sivua löytyy netistä perusteluja. Itse kun vertailen telkkareita niin kuvan laatu on ainoa mikä merkkaa. Siinä Samsungin Game Mode ratkaisee kaiken. Mulla on hyvä pelitöllö ja se riittää minulle. En halua tapella kenenkään kanssa. Minä suosin Samsungia ja joku toinen toista.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Voisiko joku jäsen suositella 42" töllöä <800€, jonka on todennut hyväksi pelikäytössä. Onko kellään esim Sony KDL-40V5500 Bravia?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Voisiko joku jäsen suositella 42" töllöä <800€, jonka on todennut hyväksi pelikäytössä. Onko kellään esim Sony KDL-40V5500 Bravia?

Täältä löytyy sony KDL-46v5500 joka sopii pelaamiseen erittäin hyvin, olen ollut tyytyväinen kyseiseen laitteeseen, voin suositella.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Olen nyt päätynyt kahden vaiheille. Joko Sony V5500, tai Sony W5500. Hintaeroa ei käytännössä ole, mutta onko eroa pelikäytössä? W5500 on 100hz, mutta ilmeisesti siinä on enemmän input lagia kuin V5500. Onko jollain kokemusta näistä kahdesta? 100hz ei ole välttämättömyys, mutta jos samalla hinnalla saa, niin mielellään otan. Kuhan input lagia ei ole enempää.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Perusteluja ei tarvitse laittaa, koska kaikki nämä asiat ymmärtää. Tv:n katseluun voi laittaa monia hyviä telkkareita (samsung, sony, panasonic ja lg). Pelaamisessa ykkönen on Samsung!! Se ei ole mielipideasia mikä on hyvä töllö. Se mistä sinä pidät on mielipideasia. Pelkkiä teknisiä ominaisuuksia on turha katsoa.

Niin pitkään, kun kantaansa ei perustele on tämäkin mielipideasia. Ilmeisesti itse pelaat Samsungin televisiolla ja silloinhan se tietysti on paras.

Itse olen aivan lähiaikoina omistanut 3 eri lcd töllötintä joista viimeisimpänä toshiban kone ja pitää sanoa, että ehdottomasti parasta kuvaa tulee viimeisimmästä koneesta.
Tämä tulee esille niin televisota, dvd:tä katsellessa sekä pelatessa. Sitä on äärettömän vaikea sanoa mikä on lagina tässä koneessa, mutta ne pelit joita itse pelailen on aivan yhdentekevää mitä se on. Itse en onneksi ole mikään kultasilmä ja uskon, että suurin osa käyttäjistä ei tarvitse mitään yyber hifi telkkaria.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itse olen tässä katsellut uutta telkkua tuon PS3:n kaveriksi, kun tällä hetkellä pelikäytössä 22" Full HD-näyttö, ja alkaa vituttamaan tuo johdon repiminen ja siirto PC:n ja PS3:n välillä. Oma huone on sen verran pieni, että 37" melkein max. koko telkulle. Mitä nyt lehtiä ja nettiä selaillut, niin seuraavat tarjoukset on osunut silmiin:

Anttilasta 37" Philips 37PFL564H 699€
Citymarketista 37" Samsung LE37B535 649€ ja 32" LG 32LF2500 499€

Mitä nyt aikaisempia kommentteja lukenut, niin LG:tä kannattaa välttää ja Samsungia suosia? Eli Citymarket tehnyt tällä hetkellä parhaan ja houkuttelevimman tarjouksen. Mutta onko noissa kahdessa suurikin ero että kannattaa laittaa 150€ lisää tuohon Samsungiin? Onko 32" ja 37" kauheastikkin eri kokoisia kun en ole vielä paikan päälle päässyt katsomaan. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom