Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Nyt on löytynyt ostaja vanhalle 32" LG:lle, eli eikun vain uutta etsiskelemään. Tämä television metsästys onkin aika vänkää touhua. Ennen kuolasin tuon Samsungin 40" M86/87 perään, ja nyt kun tuollaiseen olen saanut rahat kerättyä, tekee mieli ostaa viisi hunttia kallimpi Samsungin A656. Tai vaihtoehtoisesti Sonyn W4000. Ja kun rahat noihin on kerättynä, tulee taas jotain uutta ja ihmeellistä vielä kalliimpaan hintaan. Ah, mikä ihana noidankehä. Ei auta muu, kuin laittaa Pitkävetoa vaan sisään, että saa tuota massia suhteellisen vähällä vaivalla :)

Tänne varmaan sopii myös laittaa HD-Ready telkuistakin, kun ps3 seuraksi kumminkin tulee.

Eli, nyt kun jo tilaus PS3:sta laitettu, niin itsellekkin tulee käyttöä hd telkulle, kun toi vanha iso kuvaputki loota on hiukan rämä. Itse tehny hiukan etsivä työtä jo, ja katellu jostain lehdistä/katellu kaupoissa kun olen ollut, ja miten paljon eroavaisuuksia noissa on? Onko kontrastilla paljon väliä? Itseä eniten kiinnostanut Mirai 32 HD-ready 1:1500 kontrasti, 499 jimm's:stä, joka on tossa nurkan takana. Eli, kertokaapa mitkä on kriteerit kun metsästää full-hd, hd-ready telkkua? Ja voi myös linkittää tähän jos on tietoa. Kyllähän minä Full-HD:takin etsin, mutta rahat tiukoilla ps3 oston takia ja ne pakkaa maksamaan yli 1000.

Kiitos.

Tänne varmaan sopii myös laittaa HD-Ready telkuistakin, kun ps3 seuraksi kumminkin tulee.

Eli, nyt kun jo tilaus PS3:sta laitettu, niin itsellekkin tulee käyttöä hd telkulle, kun toi vanha iso kuvaputki loota on hiukan rämä. Itse tehny hiukan etsivä työtä jo, ja katellu jostain lehdistä/katellu kaupoissa kun olen ollut, ja miten paljon eroavaisuuksia noissa on? Onko kontrastilla paljon väliä? Itseä eniten kiinnostanut Mirai 32 HD-ready 1:1500 kontrasti, 499 jimm's:stä, joka on tossa nurkan takana. Eli, kertokaapa mitkä on kriteerit kun metsästää full-hd, hd-ready telkkua? Ja voi myös linkittää tähän jos on tietoa. Kyllähän minä Full-HD:takin etsin, mutta rahat tiukoilla ps3 oston takia ja ne pakkaa maksamaan yli 1000.

Kiitos.

Moi,

Käy vilkasemassa tätä keskustelua: http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=69340

32" Full HD töllöt tosiaan on siellä 1000e hinnoissa ja suuremmasta resoluutiosta tuskin on kauheasti hyötyä tässä kokoluokassa ellei käytä telkkua paljon PC:n kanssa. Jos sulla on varaa pistää muutama saturainen lisää tuohon Mirain hintaa niin saisit ihan kelvollisen HD ready television :)

Jimm`s pc-storessa olisi myös tälläinen 32" Full HD uutuus (919e): http://www.jimmspc-store.fi/tuote/LE32A558P2FXXC?t=false

Toi jimm'sin full-hd uutuus näyttää aika hyvältä. Katselen vielä, jos löytyy muita, jos ei, ostan tuon.

Joo, katson tuon nyt. Selailin jimm'sin sivuja, ja tämmösen huomasin:http://www.jimmspc-store.fi/tuote/KDL26S3000E?classid=2&groupid=161&subgroup=16103 ja http://www.jimmspc-store.fi/tuote/KDL32S3000E?classid=2&groupid=161&subgroup=16103
kumpi olisi parempi, tuossa kalliimmassa tietysti parempi kontrastisuhde.

Tämä halvempi S3000 on 26" ja kalliimpi 32". Eipä niissä ole muita isoja eroja kuin tuo koko ja 32" on 3x HDMI ja 26" 2x HDMI. S3000 on Sonyn low-cost mallistoa ja ihan ok vekotin peruskäyttöön.

Ohops, katoinkin väärin, ei tuo 26" sitten käy, vähintään 32" etsitään... No, nyt mulla on valinnat kummastakin puolesta, Hd-readystä ja full-hd:sta.

Ohops, katoinkin väärin, ei tuo 26" sitten käy, vähintään 32" etsitään... No, nyt mulla on valinnat kummastakin puolesta, Hd-readystä ja full-hd:sta.

Jep, mä tajusin kyllä että laitoit sen vahingossa mutta vastasin kuitenkin :cool: Jos harkitset tuota 32" Sonyn S-sarjaa niin vilkaise myös Samsungin R8-sarja, se kilpailee tuon S-sarjan kanssa.

E: Jimssi ei näköjään myy tuota Sampan R-sarjaa mutta M-sarjaa kauppaavat: http://www.jimmspc-store.fi/tuote/LE32M87BDX?t=false

E: Jottei valinta menisi liian helpoksi, jos tilaa riittää niin tutustu myös Full HD 37" M-sarjalaiseen (899e Marek Sound): http://www.mareksound.fi/?p=productsMore&iProduct=799

Viimeksi muokannut moderaattori:

Nyt olen tehnyt toivottavasti lopullisen päätöseni. Ja se on Panasonicin Full HD plasma. Ajatuksena oli kuitenkin säästää pari hunttia ja tilata tuo Saksasta. Onko kenelläkään tietoa, miten takuut Panasonicin laitteissa tällöin toimivat? Onko Euroopanlaajuista takuuta ollenkaan? Ja päteekö Suomen kuluttajansuoja ollenkaan, jos laite ei ole Suomesta ostettu? Eli esimerkiksi takuun jälkeinen virhevastuu säilyy?

Nyt olen tehnyt toivottavasti lopullisen päätöseni. Ja se on Panasonicin Full HD plasma. Ajatuksena oli kuitenkin säästää pari hunttia ja tilata tuo Saksasta. Onko kenelläkään tietoa, miten takuut Panasonicin laitteissa tällöin toimivat? Onko Euroopanlaajuista takuuta ollenkaan? Ja päteekö Suomen kuluttajansuoja ollenkaan, jos laite ei ole Suomesta ostettu? Eli esimerkiksi takuun jälkeinen virhevastuu säilyy?

En ole lukenut koko keskustelua joten en tiedä onko joku jo maininnut, mutta tuo telkkari voitti mikro bitissä testin. Jos olis rahaa niin ostaisin itse tuon saman töllön. Tällä hetkellä 40" sonyn hd ready. Muuten ihan hyvä telkku, mutta lisää kontrastia kyllä kaipaisin. Tuossa Panasonicissahan sitä riittää vaikka muille jakaa.

En ole lukenut koko keskustelua joten en tiedä onko joku jo maininnut, mutta tuo telkkari voitti mikro bitissä testin. Jos olis rahaa niin ostaisin itse tuon saman töllön. Tällä hetkellä 40" sonyn hd ready. Muuten ihan hyvä telkku, mutta lisää kontrastia kyllä kaipaisin. Tuossa Panasonicissahan sitä riittää vaikka muille jakaa.

Eipä tuota televisiota ole mielestäni edes mainittu tässä keskustelussa aiemmin. Itselläkin se ongelma, että mielelläni en televisiosta yli 1500 maksaisi (eikä vielä tällä hetkellä ole rahaakaan), joten tuo Saksasta tilaaminen tuntuisi järkevältä, jos takuut vain toimivat. Sieltä tuon saa himpun yli 1400 postikuluineen.

EU:ssa on yhtenäinen kuluttajasuojalaki joka on samankaltainen Suomen kuluttajasuojalain kanssa. Panasonicin television Saksasta ostaessa käsittääkseni takuu toimii Suomessa, Toshiban televisioissa taas ei tietääkseni toimi koska Suomessa ei ole heidän virallista maahantuojaa?

Panasonicin television Saksasta ostaessa käsittääkseni takuu toimii Suomessa, Toshiban televisioissa taas ei tietääkseni toimi koska Suomessa ei ole heidän virallista maahantuojaa?

Viilaa ihmeessä tuo "käsittääkseni" pois tuosta, niin voi kohtsilleen laittaa televisiota tilaukseen. :)

Ja osaakohan nuo UPS:n pojat kuljettaa noita plasmoja oikeaoppisesti - eli pystyssä?

Viilaa ihmeessä tuo "käsittääkseni" pois tuosta, niin voi kohtsilleen laittaa televisiota tilaukseen. :)

Tiedustele vielä tarkemmin tästä takuu asiasta myyjäliikkeen kanssa niin saat varmaa tietoa :)

Ja osaakohan nuo UPS:n pojat kuljettaa noita plasmoja oikeaoppisesti - eli pystyssä?

Siinä pahvilootassa pitäisi olla selvät merkinnät että pakettia pitää kantaa pystyssä, mutta käytännönpuoli voi olla sitten ihan jtn muuta :D

Tiedustele vielä tarkemmin tästä takuu asiasta myyjäliikkeen kanssa niin saat varmaa tietoa :)

Tällaisen vastauksen sain, kun kyselin tuota kuljetusta ja takuita:

1. We deliver all our Plasma TVs via delivery company. They should know, that they have to transport Plasmas in upright position.

2. The warranty should be valid in the whole european union. But you have to inform yourself in advance at the producer.

Molemmissa vastauksissa tuo aina niin ikävä "should" tökkää silmään. Kuljetuksen kanssa täytyy odotella muiden Suomesta tilanneiden kommentteja ennen omaa tilausta. Jos laitteet ovat tulleet ehjänä perille sinne, tulee ne suurella todennäköisyydellä ehjänä myös tänne.

Takuuasiassa täytyy tehdä, kuten kehotetaan, eli käännyn Panasonicin puoleen seuraavaksi.

Tällaisen vastauksen sain, kun kyselin tuota kuljetusta ja takuita:

Molemmissa vastauksissa tuo aina niin ikävä "should" tökkää silmään. Kuljetuksen kanssa täytyy odotella muiden Suomesta tilanneiden kommentteja ennen omaa tilausta. Jos laitteet ovat tulleet ehjänä perille sinne, tulee ne suurella todennäköisyydellä ehjänä myös tänne.

Takuuasiassa täytyy tehdä, kuten kehotetaan, eli käännyn Panasonicin puoleen seuraavaksi.

Kuten myyjä sanoi niin takuun pitäisi toimia normaalisti Suomessa, mutta kysy ihmeessä asiaa vielä Panalta. Mihis hintaa sulle irtois PZ85 Saksasta?

Niin tai näin niin ainakin paremmin nämä kuriirifirmat tavarat kuljettaa kuin Itella!

Kuten myyjä sanoi niin takuun pitäisi toimia normaalisti Suomessa, mutta kysy ihmeessä asiaa vielä Panalta. Mihis hintaa sulle irtois PZ85 Saksasta?

Ei itse asiassa kovin paljoa halvemmalla kuin Suomesta. Himpun yli 1400 toimituskuluineen tulisi Saksasta tilatessa maksamaan. Itselle tuo parinkin sadan säästö on kuitenkin niin iso raha, että kyllä se Saksata tilaaminen houkuttaa toden sanoen aika hemmetisti. Ja mitä olen netistä etsinyt tietoa, niin kyllä tuon takuun tosiaan pitäisi toimia suht koht normaalisti, mutta täytynee tsekata Panalta vielä kumminkin. Panan nettisivuilta en kuitenkaan löytänyt sähköpostiosoitetta, eli täytynee soittaa.

Ja Miklulla on kanssa erittäin hyvä pointti :) Ei vaan, ei ne Suomenkaan kustin polkijat ole vielä mitään saaneet rikki.

Otto, jos saa udella, mistä olet katselemassa noita telkkareita? Itseäkkin voisi kiinnostaa säästää sentti tai pari, jos saksasta tilaisi.

Ylös Bottom