Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

FullHD-telkku PS3:n seuraksi

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SilentFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Trusted Reviews ei antanut kovin mairittelevaa arvostelua 46W4500:lle. 52 tuuman malli kyllä pärjäsi hyvin, mutta jostain syystä 46-tuumainen sai kuvanlaadusta vain 5/10.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Trusted Reviews ei antanut kovin mairittelevaa arvostelua 46W4500:lle. 52 tuuman malli kyllä pärjäsi hyvin, mutta jostain syystä 46-tuumainen sai kuvanlaadusta vain 5/10.

Ja syynä tähän on se val(k)ovuoto, jota erityisesti juuri tuossa 46" mallissa esiintyy (et vissiin lukenut artikkelia? :)). Samasta syystä myös 52" malli ei saanut kuin muistaakseni 8 kuvanlaadusta. On kuitenkin huomioitava, että tuo valovuoto vähenee huomattavasti käytössä jo viikon-kahden jälkeen. Monet dvdplazalla kommentoivat, että ko. ominaisuus on poistunut täysin.

Omassa 46" yksilössäni esiintyy myös tuota valovuotoa ja vaikka se on vähentynyt huomattavasti, on se edelleen näkyvissä esim. latausruuduissa, jossa koko ruutu on mustana. Saattaa myös pistää silmään esim. unchartedin pimeissä kohdissa. Sonyn huollossa sanoivat, että "lcd-vika" ja että esiintyy kaikissa LCD:ssä jossain määrin, mutta sen verran näitä raportteja on nimenomaan W4500 kohdalla tullut, että voidaan puhua jo ominaisuudesta. On kuitenkin myös yksilöitä, joissa tätä valovuotoa ei esiinny ollenkaan ja joissain se poistuu täysin ja sitten on näitä, joihin se jää olemaan vaihtelevissa määrin häiritsevästi.

Kyseessä on ensimmäinen LCD:ni ja olen tietysti pettynyt tuohon ominaisuuteen, mutta vähänkin kirkkaammalla kuvalähteellä telsun kuva on erinomainen, myös sd-digikuvalla.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Trusted Reviews ei antanut kovin mairittelevaa arvostelua 46W4500:lle. 52 tuuman malli kyllä pärjäsi hyvin, mutta jostain syystä 46-tuumainen sai kuvanlaadusta vain 5/10.

Mitenköhän on 40W4500:sen laita? Siitä ei ole arvostelua tuolla, 40W4000 pärjäsi hienosti, mutta kumpikohan noista sitten on lähempänä 40W4500:sta, eri kokonen W4500 vai 40W4000?

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2008/05/22/Sony-Bravia-KDL-40W4000-Full-HD-40in-LCD-TV/p1
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Mitenköhän on 40W4500:sen laita? Siitä ei ole arvostelua tuolla, 40W4000 pärjäsi hienosti, mutta kumpikohan noista sitten on lähempänä 40W4500:sta, eri kokonen W4500 vai 40W4000?
Työkaveri osti 40W4500:n pari viikkoa sitten, ja valovuotoa siinäkin mallissa valitettavasti on. Mutta ilmiön "vakavuudesta" kertoo ehkä se, että hän ei huomannut koko asiaa ennen kuin kerroin tuosta 52-tuumaisen testistä. :p
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tuntuu tää tv:nkin hankita olevan niin vaikeeta hommaa kun yrittää löytää parasta vastinetta rahalle :) Oon ajatellu itselle budjetiksi n. 1000e.

Jos puhutaan siitä, mikä on parasta vastinetta rahalle, mihin näistä teidän mielestä kannattaisi päättyä:

Sony 40v4000 n. 1000 (Suomesta)
Sony 40W4000 n. 1200 ja ylöspäin (vähän liikaa vielä itselle) [pixmaniasta postineen alle 1100, mutta en tiedä miten uskaltaa sieltä mitään tilata?]
Samsung 40a656 n. 1050 ja ylöspäin (karsittu versio Suomesta)

Jotenkin tuntuisi, että sijoitus Samsungiin tarjoaisi tällä hetkellä eniten vastinetta rahalle, jos noita hintoja miettii? Suurin luotto merkkinä ois Sony kohtaan, mutta Samsung vienee muotoilun puolella voiton (ei kyllä niin suurta merkitystä). Jotenkin hämärtyy erot teeveiden välillä, kun niistä niin jauhetaan, en itse hirveä hifistelijä ole, joten en ihan pieniä eroja varmasti edes huomaa. Se, että onko Samsungin kuuluisa lagi millään tapaa itseä häiritsevä on myös vähän häiritsevä kysymys. En pelaa fps pelejä ps3:lla, enkä kyllä muutenkaa usko että pieni viive mitenkää pelaamista haittaisi.

Taustatietoina voisin siis mainita, että katson leffoja ps3:lta, katseluetäisyys n.2.5m ja sd tuubaa (omalta boksilta, tv:n virittimillä ei mitään väliä) tulee katsottua myös aika paljon.

Varmaan monella samat fiilikset tällä hetkellä, mutta olisi kiva saada asiantuntevimpia mielipiteitä jos joltain löytyy?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Ja syynä tähän on se val(k)ovuoto, jota erityisesti juuri tuossa 46" mallissa esiintyy (et vissiin lukenut artikkelia? :)).
Miten on asian laita 46 - tuumaisen W4000 - mallin kanssa?

Täältä nimittäin löytyy sellainen ja kun tuon W4500 - mallin arvostelun luin, alkoi vähän pelottamaan :eek:
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tuntuu tää tv:nkin hankita olevan niin vaikeeta hommaa kun yrittää löytää parasta vastinetta rahalle :) Oon ajatellu itselle budjetiksi n. 1000e.

Jos puhutaan siitä, mikä on parasta vastinetta rahalle, mihin näistä teidän mielestä kannattaisi päättyä:

Sony 40v4000 n. 1000 (Suomesta)

Hae ennemmin gigantista satasta halvemamlla 40U4000 jos hiukan karumpi ulkonäkö passaa ja jos et tarvi televisiosta optista lähtöä äänelle. Se on muuten sama kone kuin tuo V.
Tai ota 2" isompi ja tyylikkäämpi Philipsin 5603D. Niin minä tein kun ei U:ta varastossa ole. Hyvä kone.

Sony 40W4000 n. 1200 ja ylöspäin (vähän liikaa vielä itselle) [pixmaniasta postineen alle 1100, mutta en tiedä miten uskaltaa sieltä mitään tilata?]

Tuohon hintaan pakottivat 75 jonku lisävakuttustakuupalvelun, eli eipä se sen halvemmaksi olisi tullut (kokeilin tehdä tilausta).

Samsung 40a656 n. 1050 ja ylöspäin (karsittu versio Suomesta)

Jos FPS:iä tai muuta aikakriittistä pelaat niin elä osta! Itse jätin tuon hankkimatta tuon inputlagin vuoksi.
Eriäviäkin mielipiteitä löytyy. Sulle kun ei FPS:t, eikä esim. mätkintäpelit tai urheilupelit ole kriittisiä niin tuo voisi ollakkin vaihtoehto. Sampoissa on kirkas ruutu eli heijastelee sitte kaikki valot katseluhuoneesta. Tokihan se varmaan on pimeänä ettei tuo välttämättä paha ole. ite en tykkää.

Sampalal on nollapikselitakuu ja takuu on kaksi vuotta. Sonyllä kans kaksi vuotta, paitti V/U:lla vuosi, ja pikseli takuuta ei ole. Sama homma Philipsillä.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Miten on asian laita 46 - tuumaisen W4000 - mallin kanssa?

Täältä nimittäin löytyy sellainen ja kun tuon W4500 - mallin arvostelun luin, alkoi vähän pelottamaan :eek:

Jos et ole tähänkään päivään mennessä huomannut kyseistä 'ominaisutta', mitä väliä sillä on minkään kanssa?
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Miklu: onko tuossa Philipsissä mustan taso siedettävä? Hinta ja ulkonäkö siinä on kyllä enemmän kuin kohdallaan. Joudun kyllä ostamaan osamaksulla joten tietääkö joku onnistuuko tuo gigantissa? Olen lueskellut noita w4500 keskusteluja paljon viime aikoina ja yllättävän paljon on valovuotoja ollut. Se on oikeastaan ainoa asia mikä siinä huolestuttaa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Miklu: onko tuossa Philipsissä mustan taso siedettävä? Hinta ja ulkonäkö siinä on kyllä enemmän kuin kohdallaan.

Siedettävä? No ainakin hintaisekseen on! :D
Sanotaanko nyt, että parempi kuin odotin. Toisaalta kattelen sopivasti hämärässä huoneessa tuota ruutua ja meikän killisilmille tuo toimii. Varmasti sen on sitä samaa siniharmaata mustaa mitä kaikissa muissakin mutta kai jotain kertoaa asiasta se, etten ole asiaan kiinnittänyt huomiota. En ole säädettyinä noita televisioita päässyt katselemaan toisten olkkareissa oikein paljon niin ei ole vertailupohjaa. Vanha Sonyn CRT oli kuitenkin tykimpi kone kuin moni näkemäni halppis LCD ja kuitenkin suhteellisen kriittinen olen kuvan suhteen... Eli kaippa se mustaa on :D

Yhtä kaikki, tuokin hilipsi on kotona ihan eri televisio ku mitä kaupassa kattelin ;)
Sen verran paljon säädöt vaikuttaa.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

GTA4:sta ei enään ole....miten olis GT5??
Käy sekin toki. :cool:

Itseasiassa GTA4 kiinnostaisi enemmän, kun se ei todellakaan valmiiksi pyöri sulavasti 60fps kuten GT5P tekee (lähes koko ajan), 60fps-peleissä vaikutus tuskin mikään suuri tai edes havaittava on. Kiinnostaisikin kuulla miten nuo motion flow/natural motion/yms vaikuttaa noihin verkkaiseman ruudunpäivityksen peleihin. Varmaan pikkuhiljaa alkaa löytymään enemmän noita telkkareitakin niin kuulee sitten vaikutuksista.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tuntuu tää tv:nkin hankita olevan niin vaikeeta hommaa kun yrittää löytää parasta vastinetta rahalle :) Oon ajatellu itselle budjetiksi n. 1000e.

Osta vaan tuo KDL-40W4000 et tule pettymään :)
Itse olen nyt lauantaista asti pelaillut ja kattellut leffoja ja edelleen tuo kuvanlaatu vain häikäisee :cool:
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Tai ota 2" isompi ja tyylikkäämpi Philipsin 5603D. Niin minä tein kun ei U:ta varastossa ole.

Philipsiä en kyllä neuvoisi ketään ostamaan, paitsi ehkä jos on itse valtuutettu tv-korjaaja. Philipsin tuotteilla kun ei välttämättä ole Suomessa juuri minkäänlaista takuuta. Philips on ollut vuosikausia kuluttajaviranomaisten mustalla listalla ja lainvastainen meno jatkuu edelleen samanlaisena.
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Philipsiä en kyllä neuvoisi ketään ostamaan, paitsi ehkä jos on itse valtuutettu tv-korjaaja. Philipsin tuotteilla kun ei välttämättä ole Suomessa juuri minkäänlaista takuuta. Philips on ollut vuosikausia kuluttajaviranomaisten mustalla listalla ja lainvastainen meno jatkuu edelleen samanlaisena.

Ou jesh... Eli niin kauan kaikki on hyvin kun kaikki on hyvin? :mad:
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Sony W4500 hinnat tuskin tulevat kummemmin tippumaan, ennen kuin uusia malleja ollaan tuomassa. Sony ei aina pysty edes valmistamaan paneeleja, niin paljon kuin kysyntää olisi (uusi tehdas eurooppaan valmistuu muistaakseni ensi vuonna?) Viime talvena W-sarjalaisista oli kova pula, mutta nyt kansainväliset markkinat hieman rauhoittuvat talousuutisoinnin takia.

40" ja 46" kuvakoossa on selkeä ero ja silmät nopeasti tottuvat uuteen isoon televisioon, jolloin voi alkaa kaivertamaan kun ei tullut sitä isompaa valittua. Hintakin kyllä sitten mukavasti pompsahtaa. Jos katsoo paljon SD-matskua 2-3,5m katseluetäisyydellä - niin 42" pitäisi hyvin riittää.

Valovuoto on LCD-televisioissa ärsyttävä ongelma ja joissakin malleissa se voi olla hyvin selvää. Kannattaa liikkeissä vaan ahkerasti testailla niitä televisioita eri lähdemateriaaleilla. Monissa HIFI-liikkeissä niitä saa hyvinkin vapaasti testailla, vaikka omalla materiaalilla.

Television valitseminen saattaa monesti olla työlästä hommaa ja päätökset muuttua moneen otteeseen ;)
 
Vastaus: Full HD-telkku PS3:n seuraksi

Itseasiassa GTA4 kiinnostaisi enemmän, kun se ei todellakaan valmiiksi pyöri sulavasti 60fps kuten GT5P tekee (lähes koko ajan), 60fps-peleissä vaikutus tuskin mikään suuri tai edes havaittava on. Kiinnostaisikin kuulla miten nuo motion flow/natural motion/yms vaikuttaa noihin verkkaiseman ruudunpäivityksen peleihin. Varmaan pikkuhiljaa alkaa löytymään enemmän noita telkkareitakin niin kuulee sitten vaikutuksista.

Olisko muita pelejä ehdottaa kuin tota GTA4:sta ei enään ole :o
 
Ylös Bottom