Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GameStop / EB Games (vanha ketju / suljettu)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: GameStop / EB Games

dae sanoi:
Sain äärimmäistä vittuilua GS:sta kun kysyin paikan päällä, että päteekö tarjous jos ostan ale-pelit saman kaupan hyllystä. Myyjä rupesi vittuilemaan ja syyttämään minua kikkailusta ja reilun tarjouksen hyväksikäytöstä vaikken mitään vielä ollut ostanutkaan. Tiedustelin eroa siihen, että ostaisin samat pelit muista alelaareista, eikä myyjä osannut vastata tähän mitään rakentavaa.

Oma näkökulmani asiaan on, että tarjoukset on tehty hyväksikäytettäviksi. Ja tarjous jossa ei ole mitään ehtoja, on hieno tarjous jos sitä pystytään kunnioittamaan. Tässä tapauksessa GS:n myyjien puolelta on alkanut ilmetä paljon puhuttua kikkailua, sillä pelit eivät tunnu kelpaavan enää. Toisaalta jos asiakas tuo hyväkuntoisia pelejä vaihtoon, ei hän ole syyllistynyt tarjouksen ehtojen mukaan mihinkään "kikkailuun".

Myyjillä on toki oikeus hylätä vaihtopelit, mutta tarjouksessa tästä ei mainita mitään, vaan annetaan olettaa että kaikki käy. Tämä lienee siitä syystä, että kaikki ehdot vähentävät paikalle tulevien asiakkaiden määrää. Ei mitään väliä saako asiakas tarjouksen etuja, kunhan astelee liikkeeseen sisään.

Olin myös yhteydessä kuluttajaneuvojaan, joka kehoitti siirtymään kuluttaja-asiamiehen puoleen, koska hänellä on paremmat valtuudet keskustella asiasta. Kuluttajaneuvoja kuitenkin ilmaisi oman näkökantansa asiaan ja sanoi, että jollei myyjä ole mitään ehtoja tarjouksen yhteydessä maininnut, tulisi sen ottaa kaikki pelit vastaan, jos ne vaan ovat fyysiseltä kunnoltaan hyväksyttäviä.

Lisäksi GS-ketju on varmasti tiennyt mihin tarjous johtaa tai sitten on aika vaihtaa väkeä näiden tarjousten ideoijien joukosta.

Omalta osaltani siirryn käyttämään muiden pelikauppojen palveluja, heti tämän GS:n kampanjan jälkeen. Näiden muiden kauppojen tarjoukset sentään pitävät kutinsa.

Hyvä, että joku uskalsi viedä asian eteenpäin. Ja tarjous on kyllä vähintään hämärä.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

dae sanoi:
Kuluttajaneuvoja kuitenkin ilmaisi oman näkökantansa asiaan ja sanoi, että jollei myyjä ole mitään ehtoja tarjouksen yhteydessä maininnut, tulisi sen ottaa kaikki pelit vastaan, jos ne vaan ovat fyysiseltä kunnoltaan hyväksyttäviä.
Jos huono fyysinen kunto on hyväksyttävä peruste hylätä peli niin miksi ei muut syyt joiden perusteella peliliikkeet yleensä arvioivat vaihtoon kelpaavia pelejä. Eli se että peli on arvoton, koska sillä ei ole yhtään kysyntää.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

kauppari sanoi:
Hyvä, että joku uskalsi viedä asian eteenpäin. Ja tarjous on kyllä vähintään hämärä.
Kyllä! Tarpeeksi paljon kun valitetaan, päästään pian Amerikan malliin, jossa myyjät eivät uskalla luvata mitään, tai ainakin kaikkin tarjouksiin isketään kymmenen sivun disclaimerit, joilla varmistetaan selusta. Reilun pelin henkeä ei edellytettäkö asiakkaiden noudattavan. Caveat venditor!
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Maxx sanoi:
Jos huono fyysinen kunto on hyväksyttävä peruste hylätä peli niin miksi ei muut syyt joiden perusteella peliliikkeet yleensä arvioivat vaihtoon kelpaavia pelejä. Eli se että peli on arvoton, koska sillä ei ole yhtään kysyntää.

Tässä oli kyse siitä, että vaihtoon tuotava peli on toimiva ts. ei halki tai säpäleinä tai naarmuilla.
Myyjä voi aina tällä verukkeella hylätä pelin sääntöjen mukaisesti.

Asiakkaaden reiluudesta sen verran, että asiakas on reilu toimiessaan tarjouksen ehtojen mukaisesti. Asiakkaan ei ole ehkä mahdollista tarkastaa pelikaupan hyllyjä ennen kauppaan menemistä, mikä kelpaa mikä ei. Jos tarjouksen ehdot tulevat ilmi vasta kaupassa, on myyjä vastuullinen korvaamaan asiakkaalle koituneet matkakulut. Eli jos ajan autolla tarjouksen perässä Oulusta Treelle/Jyväskylään, tulisi myyjän korvata matkakulut jos pelit eivät kelpaisikaan, ainakin teoriassa.

Mikään ei pakota myyjää toimimaan tarjouksen mukaan, myyjällä on täysi valta. Eikä tähän tarvita disclaimereita. Kuluttaja-asiamies jakaa suosituksia. Mikäli asia viedään pidemmälle, GS todennäköisesti saisi muistutuksen markkinoinnin säännöistä ja pahimmassa tapauksessa joku voisi viedä asian kuluttajariitalautakuntaan, jolloin GS joutuisi mustalle listalle mikä ei liene kovin positiivista mainosta.

edit: krjotusvrheet :/
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Maxx sanoi:
Jos huono fyysinen kunto on hyväksyttävä peruste hylätä peli niin miksi ei muut syyt joiden perusteella peliliikkeet yleensä arvioivat vaihtoon kelpaavia pelejä. Eli se että peli on arvoton, koska sillä ei ole yhtään kysyntää.
Tämäpä on ollut oma pointtini jo pitkään mutta en koskaan vaan ole saannu yhtä pätevästi ulos :)
Eihän käytettyjen autojen kauppiaatkaan osta kaikkea paskaa mitä sinne tuodaan vaikka plakaatissa selvästi lukee vain että "ostamme autoja". Myöskään ne eivät osta lukemattomia määriä samoja autoja olivatpa ne kuinka toimivia tahansa.
Pitää olla todella oman nokkansa tuijottaja jos ei tätä seikkaa pysty edes ajattelemaan ja olettaa että liikkeellä ei olisi päätösvaltaa mitä pelejä vastaan otettaisiin.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Ekseli sanoi:
Tämäpä on ollut oma pointtini jo pitkään mutta en koskaan vaan ole saannu yhtä pätevästi ulos :)
Eihän käytettyjen autojen kauppiaatkaan osta kaikkea paskaa mitä sinne tuodaan vaikka plakaatissa selvästi lukee vain että "ostamme autoja". Pitää olla todella oman nokkansa tuijottaja jos ei tätä seikkaa pysty edes ajattelemaan ja olettaa että liikkeellä ei olisi päätösvaltaa mitä pelejä vastaan otettaisiin.

On eri asia mainostaa "Ostamme autoja!" ja "Osta auto, saat vanhasta autostasi 500e hyvitystä!" tai "Osta sänky, haemme vanhan pois ilmaiseksi!".

Viimeisessä tapauksessa olisi ikävä huomata (kärjistettynä), että uuden sängyn tuoneet kaverit katsoisivat vanhaa sänkyä ja sanoisivat: "Ei me tätä sänkyä kyllä voida viedä pois".

Televisiomyynnissä annetaan 50e vanhasta televisiosta useasti. Tämä on järkevä summa. Kyseessä on vain se asia, että GS:n vaihtotarjous ei ole järkevä. 5vanhaa => 1uuteen kuulostaa huomattavasti kannattavammalta.

edit:
En näe sanamuotoa "Ostamme autoja!" tarjouksena vaikka kuinka yritän, eikä tässä tarjouksessa kerrota mitä olet autostasi saamassa.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

No en viitsi tästä enään tapella kun näyttää jäävän hyvin tarjouksen osalta kohdeltu, työssäkäyvä kuluttaja tässä vaiheessa massan jalkoihin. Ja onhan se että itselläni on ehkä enemmän kuin täysin puolueellinen kuva asiasta kun itsekkin työskentelen palvelualalla joten ymmärrän täysin GS myyjien dilemman joidenkin pelien osalta.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Ekseli sanoi:
No en viitsi tästä enään tapella kun näyttää jäävän hyvin tarjouksen osalta kohdeltu, työssäkäyvä kuluttaja tässä vaiheessa massan jalkoihin. Ja onhan se että itselläni on ehkä enemmän kuin täysin puolueellinen kuva asiasta kun itsekkin työskentelen palvelualalla joten ymmärrän täysin GS myyjien dilemman joidenkin pelien osalta.

Ymmärrän kyllä miksi tilanne on mikä on. Olen itsekin muutaman pelin vaihtanut GS:n tarjousta "hyväksikäyttäen" ja olen tyytyväinen saamaani palveluun (työntekijöissä ei mitään vikaa). Itseäni jäi kiinnostamaan GS:n toiminta, ajatellen markkinoinnin sääntöjä. Uskaltaisin väittää, että tarjous on suurimman osan kohdalla toiminut hyvin, "kikkailtu" tai ei. Jos kuitenkin tarkoituksena oli luoda hyvää kuvaa GS:sta, tuli kampanjan myötä reilu kourallinen ihmisiä, jotka eivät olleet kovin tyytyväisiä toimintaan ja he varmasti kertovat sen myös kavereilleen. >:B
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Täytyy muistaa, että Gamestop saa uudet pelit edullisemmin kuin tavallinen kuluttaja ja käytetyistä peleistä saa aika hyvin tuottoa vaikka joukkoon sattuu muutama huonompikin. Epäilen, ettei maailman suurin peliliikeketju ole niin tyhmä ja sinisilmäinen, että suomalaiset halpakoria nuohoavat teinit saavat sen vararikkoon. Varmasti rajojen kokeilu on yksi syy tarjoukseen.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Eikös ny lopeteta kinastelu ja ollaan ilosia että meille tämmöinen mahdollisuus on annettu, hylkäs ne joitain pelejä tai ei? :)
 
Vastaus: GameStop / EB Games

dae sanoi:
On eri asia mainostaa "Ostamme autoja!" ja "Osta auto, saat vanhasta autostasi 500e hyvitystä!" tai "Osta sänky, haemme vanhan pois ilmaiseksi!".

GS:n tarjous on tarkkaan tummennetun kaltainen. Monesti autoliike lisää tuohon vielä sen, että auton täytyy olla katsastettu. Muutenhan meidän foorumin kaverit hakisivat metsistä poltettuja autoja, ja ostaisivat 1000 kesäauton 500 :D Gs:nkin olis pitänyt tarkentaa ilmoitustaan. Kylllä mä kuitenkin edellyttäisin, että käytetyt pelit olisivat ehjiä, kun niitä vien sinne. Muuten liikekin voisi antaa rikkinäisiä vaihdossa.

5vanhaa ja 1 uusi olisi ollut paljon järkevämpi veto kaupalta, mut minkäs teet? :)
 
Vastaus: GameStop / EB Games

pate79 sanoi:
5vanhaa ja 1 uusi olisi ollut paljon järkevämpi veto kaupalta, mut minkäs teet? :)

Tämähän on kaupan normaali-vaihtosuhde. Eli viisi vanhaa peliä, euro väliin ja uusi taskuun.
Nyt avajaistarjouksena on tälläinen joka mullistaa pelimarkkinat ainakin kahdeksi kuukaudeksi.

Ketju saa hyvän määrän vaihtopelejä, kuluttajat oppivat tuntemaan liikkeen, kuluttajille jää liikkeestä hyvä maku näinkin reilusta tarjouksesta (poislukien vittumarkot joiden NHL2003:set ei kelvannutkaan) ja jotkut jopa ostavat sieltä käytettyjä pelejä.

Sitten perinteiseen suomalaiseen tyyliin jos jokin asia ei suju niinkun on "luvattu" niin heti ollaan itkemässä kuluttaja-asiamiehelle, "asiakas on aina oikeassa" on pinttynyt suomalaisiin liiankin hyvin.
Itse vuosia joskus asiakaspalvelutehtävissä työskennelleenä voin todeta että 99 % tapauksista asiakas on väärässä.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

jryi sanoi:
Kyllä! Tarpeeksi paljon kun valitetaan, päästään pian Amerikan malliin, jossa myyjät eivät uskalla luvata mitään, tai ainakin kaikkin tarjouksiin isketään kymmenen sivun disclaimerit, joilla varmistetaan selusta. Reilun pelin henkeä ei edellytettäkö asiakkaiden noudattavan. Caveat venditor!

Onhan se nyt syvältä kun ei tiedä mitkä pelit käyvät ja mitkä ei. Olisivat voineet sentään hieman tarkentaa tuota tarjousta. Ei siihen mitään 10 sivun ehtoja tarvita.

Ja vielä sekin kun eri liikeille käyvät eri pelit. Jotkin GameStopit ottavat pelin kuin pelin jotkut taas eivät. Ja välillä tämä on jopa myyjä kohtaista mitkä pelit käyvät ja mitkä ei.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

tommy55 sanoi:
Tämähän on kaupan normaali-vaihtosuhde. Eli viisi vanhaa peliä, euro väliin ja uusi taskuun.
Nyt avajaistarjouksena on tälläinen joka mullistaa pelimarkkinat ainakin kahdeksi kuukaudeksi.

Ketju saa hyvän määrän vaihtopelejä, kuluttajat oppivat tuntemaan liikkeen, kuluttajille jää liikkeestä hyvä maku näinkin reilusta tarjouksesta (poislukien vittumarkot joiden NHL2003:set ei kelvannutkaan) ja jotkut jopa ostavat sieltä käytettyjä pelejä.

Sitten perinteiseen suomalaiseen tyyliin jos jokin asia ei suju niinkun on "luvattu" niin heti ollaan itkemässä kuluttaja-asiamiehelle, "asiakas on aina oikeassa" on pinttynyt suomalaisiin liiankin hyvin.
Itse vuosia joskus asiakaspalvelutehtävissä työskennelleenä voin todeta että 99 % tapauksista asiakas on väärässä.

Tähän väliin pakko kysäistä miten määrittelet tuon termin "vittumarko"?
Se herättää jonkin verran hupia meikäläisessä aina, kun se täälä ilmenee, vaikken tiedä mitä se tarkoittaa :p
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Ketjua voisi hiljalleen jatkaa uusillakin kokemuksilla, eikä märehtiä ja pyöritellä omia sekä muiden vähemmän onnistuneita kauppoja jatkuvilla lisäkommenteilla. On hyvin ymmärrettävää, että omalla kohdalla tapahtunut vääryys pitää saada julkituotua, mutta koitetaan pitää se jollain tavalla kohtuullisessa mitakaavassa.

Tämä siksi, koska ketjussa on monia tarjouksen käyttäjiä, jotka ovat saaneet täysin moitteetonta palvelua tai muuten asiointi sujunut hyvin, eivätkä hekään postaustolkulla hehkuta saamaansa loistopalvelua. Paha kello kuuluu luonnollisesti kovempaa ja kauemmas, mutta rajansa kaikella.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

dae sanoi:
Sain äärimmäistä vittuilua GS:sta kun kysyin paikan päällä, että päteekö tarjous jos ostan ale-pelit saman kaupan hyllystä. Myyjä rupesi vittuilemaan ja syyttämään minua kikkailusta ja reilun tarjouksen hyväksikäytöstä vaikken mitään vielä ollut ostanutkaan. Tiedustelin eroa siihen, että ostaisin samat pelit muista alelaareista, eikä myyjä osannut vastata tähän mitään rakentavaa.

Oma näkökulmani asiaan on, että tarjoukset on tehty hyväksikäytettäviksi. Ja tarjous jossa ei ole mitään ehtoja, on hieno tarjous jos sitä pystytään kunnioittamaan. Tässä tapauksessa GS:n myyjien puolelta on alkanut ilmetä paljon puhuttua kikkailua, sillä pelit eivät tunnu kelpaavan enää. Toisaalta jos asiakas tuo hyväkuntoisia pelejä vaihtoon, ei hän ole syyllistynyt tarjouksen ehtojen mukaan mihinkään "kikkailuun".

Myyjillä on toki oikeus hylätä vaihtopelit, mutta tarjouksessa tästä ei mainita mitään, vaan annetaan olettaa että kaikki käy. Tämä lienee siitä syystä, että kaikki ehdot vähentävät paikalle tulevien asiakkaiden määrää. Ei mitään väliä saako asiakas tarjouksen etuja, kunhan astelee liikkeeseen sisään.

Olin myös yhteydessä kuluttajaneuvojaan, joka kehoitti siirtymään kuluttaja-asiamiehen puoleen, koska hänellä on paremmat valtuudet keskustella asiasta. Kuluttajaneuvoja kuitenkin ilmaisi oman näkökantansa asiaan ja sanoi, että jollei myyjä ole mitään ehtoja tarjouksen yhteydessä maininnut, tulisi sen ottaa kaikki pelit vastaan, jos ne vaan ovat fyysiseltä kunnoltaan hyväksyttäviä.

Lisäksi GS-ketju on varmasti tiennyt mihin tarjous johtaa tai sitten on aika vaihtaa väkeä näiden tarjousten ideoijien joukosta.

Omalta osaltani siirryn käyttämään muiden pelikauppojen palveluja, heti tämän GS:n kampanjan jälkeen. Näiden muiden kauppojen tarjoukset sentään pitävät kutinsa.

edit:
Kuluttajaneuvoja sanoi tarkemmin ottaen:
Jos tarjouksessa ei ole ehtoja, tulisi hyväkuntoiset pelit ottaa vastaan. Myyjä ei voi tietää kuinka paljon pelistä on maksettu ja kuinka paljon sitä on käytetty.

Olet idiootti.

Turha sitä on odottaa mitään fanfaareja tai lässytyksiä jos noin röyhkeästi olet hyväksikäyttämässä todella reilua vaihtotarjousta. Tämä tarjoushan on - kuten kaikki älylliset olennot ovat tajunneet - todella reilu EB/GS:ltä, mutta sinun kaltaisten paukapäiden takia niihin on aina pistettävä (kuten jryikin sanoi) älyttömät disclaimerit estämään röyhkeitä väärinkäytöksiä. Väärinkäytöstähän tämän tarjouksen kanssa on nähty jo monessa muodossa, mutta röyhkeintä on jo edes tuollaisen ehdottaminen (että ostaa hyllystä jotain halpoja pelejä ja sit vie ne heti takaisin) ja "rakentavan" vastauksen odottaminen.
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Hyvät immeiset.

Sääntöjen mukaan asiakas toimii rehellisesti kun noudattaa mainosta/tarjousta, eli vie sinne 3 mitä tahansa käytettyä peliä. Oli se sitten vuodelta 2001 oleva alelaaripeli tai viikko sitten ostettu uusi nhl. Mutta ajatelkaa nyt, jos todella olisit rehellinen niin ajattelisit kauppaa ja sen tulevaisuutta. Nyt näyttää kyllä pahasti siltä että EB ei toista tämän tapaista tarjousta enää ikinä näiden alelaaripeliongelmien takia. Itsehän olen vienyt kyseiseen kauppaan 12 peliä (9 omia "laatu pelejä", ja 3 kirpparilta ostettua "laatupeliä".
 
Vastaus: GameStop / EB Games

Tähän väliin pieni arvostelu asematunnelin gamestopista.

Asiakaspalvelu: Hyvä. 2 asiantuntevaa miespuolista henkilöä avustamassa + 1 vähemmän pätevä naispuolinen henkilö.
Hinnat: Kallista. Alkuperäiset hinnat ovat todella törkeät. 75e pelistä minkä voi saada 10-20e halvemmalla muualta on liikaa.
Varasto: Heikko. Tästä on paha sanoa näin uudesta liikkeestä + tarjouksen aiheuttamasta asiakastulvasta, mutta tämän hetken tilanne on suoraan sanottuna paska. Kaikki suosituimmat pelit ovat loppu (halo 3 oli loppu heti kolmantena päivänä ja joutui odottamaan yli viikon että sitä sai uudestaan, SKATE:a en ole vieläkään saanut johtuen varasto-ongelmista ja GH II oli loppu muutamaan otteeseen.)
Liikkeen tilat: Pieni mutta siisti koppi. Ruuhka-aikana hieman hiostava tunnelma.
Tarjous: EPIC!
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom