Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Doctor Pepper
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

NÄIN OLET KUNNON GS-FANIPOIKA - LUE OHJEET!

1. Älä kuuntele tai lue kritiikkiä GS:sta, vaikka se olisikin rakentavaa.
2. Vie vaihtotarjouksiin vain Suomesta ostettuja, täysihintaisia pelejä. Varmuuden vuoksi jätä se toiseksi uusin NHL kotiin, sillä GS saa varmasti niitä liikaakin, vaikka peli kelpaisi vaihtoon.
3. Ota ennakkovarauslahjat huumorilla. Myyjäthän nyt ovat myyjiä. Vaihtotarjous oli jo niin hyvä, että ekstroja ei kannata vaatia, ettei vain suututa myyjää.
4. Muista ostaa välillä täysihintainen, 69,90e maksava peli GS:sta, jotta voisit osoittaa olevasi kuuliainen asiakas, ja saat samalla paremman omantunnon siitä, ettet ole vaihtotarjouksien riistokäyttäjä.
5. Jos kampanjaehdot muuttuvat kesken tarjouskauden, niin muista, että GS:lla on siihen täysi oikeus. He voivat tehdä sellaisia tarjouksia kuin haluavat.
6. Jotta voisit olla vieläkin kovempi fanipoika, niin hyväksy nämä ehtojen muuttumiset mukisematta. Onhan se ne tarjoukset silti niin hyviä!
7. Käy heti pian varaamassa uusi peli, jotta voit näyttää myyjille, että ainakin sinä säilyt heille kuuliaisena, kaikesta huolimatta.
8. Voit tilata pelejä UK:sta, mutta älä käytä niitä vaihdokkeina.

Keksi lisää itse.

P.S. Ei sitten ollut mikään hyökkäys GS:a vastaan, kannattaa joidenkin vain miettiä niitä asioita loogisesti, eikä heti turvautua "oli kuitenkin hyvä tarjous", "viet kuitenkin Beowulffia", "ei niitä ekstroja ole ennenkään saanut" -kortteihin.

Ja loppuun tietenkin :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

En sen enempää halua tarttua tuohon ennakkotilaajien extroihin, mutta ompa tullut GS:a tässä PS3:n aika varailtua ennakkoon luokkaa 30 peliä ja vissiin kolmen (3!) kohdalla olen jotain extroja saanut, vaikka olen yleensä heti aamusta ollut peliä hakemassa. Yksi näistä kolmesta oli vielä sellainen, että liikkeen ulkopuolella oli mainos extroista, sitä peliä kohtaan, jonka huomasin poistuessani liikkeestä ja kun palasin tiskille takaisin kysymään, että mikäs lisäherkku se on, niin myyjä oli ihan huuli pyöreenä "Emmä vaan tiedä, mun mielestä noi extrat on vaan X360-versioon", mutta selvitti hän kuitenkin sen ja sain extrat, jotka oli ihan hyvät, kun kyseessä oli uusin Riddick-peli ja exroihin kuului mm. DVD-versio siitä leffasta :)

Tehdään nyt vielä selväksi, että yleisesti noi extrat ei juuri kiinnosta, vaan se peli itsessään, mutta olisi se hyvä, että myyjät tietäisivät niistä asioista oma-aloitteisesti jotain, kun siellä kerran töissä ovat ja tarjoaisivat niitä niille, joille niitä kuuluu tarjota, ettei asiakkaan itse tarvitsisi pitkin nettiä selvittää, että "mikä mulle kuuluu".

Edit: Tuohon asiakaspalveluun sen verran, että olen itsekin työskennellyt erikoisliikkeessä asiakaspalvelijana/asiantuntijana, ja voin sanoa, ettei siellä pomo kovin kauaa katsele, jos joka toiseen kysymykseen vastaa "emmää vaan tiedä, kun ei kyseinen asia mua liikuta".
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kovalchukki taitaa olla melkoinen massimies, mutta mitäs muutakaan voi lätkätähdeltä odottaa. Kun raha on tiukassa, niin se 50-70% säästäminen per ostettu peli on lähes elinehto sille, että tätä harrastusta pystyy tässä laajuudessa harrastamaan. Tämän sukupolven aikana olen itse säästänyt arviolta 500-700 euroa hieman katsomalla mistä ja miten pelini ostan.

Kyllä GameStopissa itseäni miellyttää sellainen perinteisen pelikaupan fiilis yhdistettynä suuren maailman meininkiin, mutta ei se ole riittävää syy maksaa peleistä 69 euroa. Vaihtotarjoukset on tietysti asia erikseen, mutta muutoin GameStop tai mikään muukaan suomalainen liike ei valitettavasti pysty kilpailemaan ulkomaisia vaihtoehtoja vastaan. Affenanmaa on tietysti askel oikeaan suuntaan.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Ei toki, mutta sinne voisi viedä vaikka niitä pelejä, joita on esim GS:a ostanut aikaisemmin ;) Onhan tuo Brittikikkailu ihan hyvä tapa säästää kymppi-pari rahaa, jos viitsii nähdä sen vaivan, mutta itse en ainakaan viitsi ja minusta on suoraan sanottuna oksettavaa lukea täältä foorumilta "vein pelit X ja Y GS:iin ja varasin pelin Z ja se jäi maksamaan jotain euroa yhteensä". En osaa sanoa miksi, mutta tuleepa vaan.
Minulle on herttaisen yhdentekevää, mitä pelejä viette ja mitä ette ja miten kikkailette, mutta minua ei huvittaisi sitten lukea täältä itkua, kun jotkut hyvitysehdot huononevat, oli sitten syy suoraan tuo halpiskikkailu tai epäsuoraan siitä johtuva syy.
Ei kaikki aina rahasta ole kiinni. Itselläkään ei mikään kiire nykyään ole hommata uusia pelejä, ostan ne muutaman kuukauden jälkijunassa jolloin hinta on sen 13-23eur yleensä briteistä tilattuna (NHL XX on poikkeus josta voi maksaa vaikka 72.90eur Prismassa, jos saa hei kätösiin :D). Noita 13eur pelejä tulee tilattua harva se viikko, ja tietää kuitenkin (tai siis, tiesi) että niistä pääsee eroon helposti GS:n kautta, jos ei iskekään. Näin kävi juuri viime viikolla mm. Prince of Persian kanssa joka oli saanut suht hyviä arvosanoja, mutta omasta mielestä oli aivan syvältä. Sinnehän se GS:n solahti juuri läpipelatun BF:BC:n kanssa.

Nyt tarvii alkaa miettimään hieman tarkemmin mitä tilailee, jollei tule jotain keinoa varmistaa että peli sisältää tarvittavat merkinnät ja sen voi halutessaan kierrättää. Toki 13eur ei ole kuin 2-5 isoa tuoppia mutta mieluummin ottaa ne tuopitkin kuin turhia pölynkerääjiä ottaa pelihyllyynsä. :rolleyes:

Pelien hinnat yleisestikin, taitaa aika defacto olla tuo 69.90eur, ei kyllä tarjoa vastinetta mielestäni rahalle, oikeampi hinta olisi siinä VK.com suoratoimitusten nurkilla eli 45-50eur. Noilla hinnoilla yleensä ulkomailta noita saakin ennakkoon tilattua jos on pakko joku saada heti julkaisusta.

Mutta joo eipä tästä suurta kriisiä taida tulla kun noita PEGI merkintöjä on näemmä kuitenkin isossa osassa pelejä, oli sitten ostettu mistä hyvänsä päin EU:ta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Tehdään nyt vielä selväksi, että yleisesti noi extrat ei juuri kiinnosta, vaan se peli itsessään, mutta olisi se hyvä, että myyjät tietäisivät niistä asioista oma-aloitteisesti jotain, kun siellä kerran töissä ovat ja tarjoaisivat niitä niille, joille niitä kuuluu tarjota, ettei asiakkaan itse tarvitsisi pitkin nettiä selvittää, että "mikä mulle kuuluu".

Hyvä pointti (mua tosin kiinnostaa extratkin). Sen verran lisään benefit of the doubtia että useammassa GS:ssa asioineena olen antanut itseni ymmärtää, ettei GS:n sisällä vain tieto kulje. Esim tämä punapalloboikotti ei suinkaan päivittynyt kaikkiin GS samaan aikaan (liikkeitä yksilöimättä). Lisäksi eivät vissiin oikeasti tiedä varmuudella paljonko niitä extroja tulee.

Eli myyjän EMT on yllättävän usein sama kuin "meille ei <voimasana> kerrota mitään", eikä aina "olen epäpätevä hommassani".
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Ehkä jotakin rakentavaakin voisi kirjoittaa välillä.

Exclusion list kauppakohtaiseksi seuraavalla tavalla: Jokaisessa liikkeessä on oma pieni hyllynsä, jossa sijaitsevat niiden pelien kannet, jotka eivät liikkeelle sillä hetkellä kelpaa. Näin voisi asiakas tarkistaa ennen kassalle menoa että kelpaako oma peli. Näin GS voisi rajoittaa ei-haluttujen pelien tulvaa, eikä ihmiset voisi viedä sitä Beowulf-roskaa. Jäisi myös osaltaan "riistomeininki" pois, eli halpispelien ulkomailta tilaaminen GS:n vaihdokeiksi.

Esimerkiksi tuolla tavalla olisi säännöt selvät, ja GS voisi jotenkin järkevästi ja hyväksytysti ohjailla vaihtopelien tulvaa. Nyt tilanne on aika kiusallinen, kun säännöt ja muut jutut muuttuvat.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Ei kaikki aina rahasta ole kiinni. Itselläkään ei mikään kiire nykyään ole hommata uusia pelejä, ostan ne muutaman kuukauden jälkijunassa jolloin hinta on sen 13-23eur yleensä briteistä tilattuna (NHL XX on poikkeus josta voi maksaa vaikka 72.90eur Prismassa, jos saa hei kätösiin :D). Noita 13eur pelejä tulee tilattua harva se viikko, ja tietää kuitenkin (tai siis, tiesi) että niistä pääsee eroon helposti GS:n kautta, jos ei iskekään. Näin kävi juuri viime viikolla mm. Prince of Persian kanssa joka oli saanut suht hyviä arvosanoja, mutta omasta mielestä oli aivan syvältä. Sinnehän se GS:n solahti juuri läpipelatun BF:BC:n kanssa.

Nyt tarvii alkaa miettimään hieman tarkemmin mitä tilailee, jollei tule jotain keinoa varmistaa että peli sisältää tarvittavat merkinnät ja sen voi halutessaan kierrättää. Toki 13eur ei ole kuin 2-5 isoa tuoppia mutta mieluummin ottaa ne tuopitkin kuin turhia pölynkerääjiä ottaa pelihyllyynsä. :rolleyes:

Pelien hinnat yleisestikin, taitaa aika defacto olla tuo 69.90eur, ei kyllä tarjoa vastinetta mielestäni rahalle, oikeampi hinta olisi siinä VK.com suoratoimitusten nurkilla eli 45-50eur. Noilla hinnoilla yleensä ulkomailta noita saakin ennakkoon tilattua jos on pakko joku saada heti julkaisusta.

Mutta joo eipä tästä suurta kriisiä taida tulla kun noita PEGI merkintöjä on näemmä kuitenkin isossa osassa pelejä, oli sitten ostettu mistä hyvänsä päin EU:ta.

Siis tottakai Briteistä saa tilata pelejä pelaamista varten Herran Jestas!! :D Minua vaan sylettää ne tapaukset, jotka tilaa/ostaa halpispelin, riisuu päältä muovit ja juoksee GS:iin niiden kanssa. Tietysti tarjouksia saa ja pitää hyödyntää, jos jostain löytää KIINNOSTAVAN tai KOKEILUN ARVOISEN pelin halvalla, tyhmäähän se olisi, jos ei hyödyntäisi :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Pientä palautetta Gamestopille: Mielenkiintoinen tapa teillä ainakin Kampin myymälässä myydä vakuutusta pelien toimivuudelle. Myyjä sanoi jotakuinkin näin:"Kiinostaako vakuutus pelille, jos levy ei toimi tai naarmuutuu niin vuoden ajan saa vaihtaa uuteen. Meille saa palauttaa vain avaamattomat paketit, eli jo senkin takia kannattaa vakuutus ottaa jos levy on viallinen ostettaessa!" No huhu, joku voi oikeasti uskoa että kaupalla ei ole velvollisuutta rikkinäistä tuotetta vaihtaa... Vähän ammatimaisuutta myyjien otteisiin, kiitos.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Ehkä jotakin rakentavaakin voisi kirjoittaa välillä.

Exclusion list kauppakohtaiseksi seuraavalla tavalla: Jokaisessa liikkeessä on oma pieni hyllynsä, jossa sijaitsevat niiden pelien kannet, jotka eivät liikkeelle sillä hetkellä kelpaa. Näin voisi asiakas tarkistaa ennen kassalle menoa että kelpaako oma peli. Näin GS voisi rajoittaa ei-haluttujen pelien tulvaa, eikä ihmiset voisi viedä sitä Beowulf-roskaa. Jäisi myös osaltaan "riistomeininki" pois, eli halpispelien ulkomailta tilaaminen GS:n vaihdokeiksi.

Esimerkiksi tuolla tavalla olisi säännöt selvät, ja GS voisi jotenkin järkevästi ja hyväksytysti ohjailla vaihtopelien tulvaa. Nyt tilanne on aika kiusallinen, kun säännöt ja muut jutut muuttuvat.
Vaikuttaa varsin huonolta idealta. Tällä hetkellä ehdot ovat sentään periaatteessa paperille kirjattu ja ihmiset myös tarkkaan tietävät, koska nämä ehdot muuttuvat. Ehdottamassasi systeemissä se menini tähän "Kävin eilen liikkeessä katsomassa mitkä pelit eivät kelpaa, mutta minulla ei ollut vaihtareita mukana. Tänään kun menin liikkeeseen, niin jo oltiin kelpaamattomien hyllyä päivitetty, eivätkä pelini enää kelvanneetkaan. Turha reissu.". Entäs sitten ne ketkä asuvat sen ~100km päässä Stopista?

En oikein käsitä mitä hyötyä tosta systeemistä olisi nykyiseen meininkiin verrattuna. En tiedä onko Stopilla tarvetta myymäläkohtaiselle exclusion-listalle (meneekö ne kaikki käytetyt pelit juuri siihen kyseiseen liikkeeseen myyntiin?), mutta tarvittaessa sekin saataisiin nykyisellä tyylillä nettiin nähtäväksi.

Kovalchuk sanoi:
Minua vaan sylettää ne tapaukset, jotka tilaa/ostaa halpispelin, riisuu päältä muovit ja juoksee GS:iin niiden kanssa.
Avataas tätä lisää, kun asia minua kiinnostaa. Miksi sinua tällainen asia sylettää?
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Vaikuttaa varsin huonolta idealta. Tällä hetkellä ehdot ovat sentään periaatteessa paperille kirjattu ja ihmiset myös tarkkaan tietävät, koska nämä ehdot muuttuvat. Ehdottamassasi systeemissä se menini tähän "Kävin eilen liikkeessä katsomassa mitkä pelit eivät kelpaa, mutta minulla ei ollut vaihtareita mukana. Tänään kun menin liikkeeseen, niin jo oltiin kelpaamattomien hyllyä päivitetty, eivätkä pelini enää kelvanneetkaan. Turha reissu.". Entäs sitten ne ketkä asuvat sen ~100km päässä Stopista?

En oikein käsitä mitä hyötyä tosta systeemistä olisi nykyiseen meininkiin verrattuna. En tiedä onko Stopilla tarvetta myymäläkohtaiselle exclusion-listalle (meneekö ne kaikki käytetyt pelit juuri siihen kyseiseen liikkeeseen myyntiin?), mutta tarvittaessa sekin saataisiin nykyisellä tyylillä nettiin nähtäväksi.

No ensiksi tuohon ensimmäiseen esimerkkiisi, että jos on pidemmän matkan päästä tulossa niin voisi soittaa ja kysyä että käykö nämä ja nämä pelit. Exclusion list voisi vaikka vaihtua yön tai viikonlopun aikana.

Systeemi (pitäisi kyllä vielä kehittää sitä paljonkin, mutta) takaisi sen, että säännöt olisivat selvät, ja Gamestop voisi jotenkin ohjailla että mitä pelejä haluaisivat.

Huono puoli olisi kyllä se, että peräkkäisinä päivinä vaihtoon viedyt pelit voisivat olla eri arvoisia, riippuen onko niitä tuotu paljon. Tämä on taas sellainen asia, josta löytyy hyviä ja huonoja puolia.

Ehkä ehdotus oli jonkinlainen avaus uusien sääntöjen suhteen. Tarkoitus oli saada sääntöihin selkeyttä. Se, ettei niitä muuteta kesken kaiken ja ne olisivat kaikille samat.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

jukkaloora sanoi:
Ehkä jotakin rakentavaakin voisi kirjoittaa välillä.

Exclusion list kauppakohtaiseksi seuraavalla tavalla: Jokaisessa liikkeessä on oma pieni hyllynsä, jossa sijaitsevat niiden pelien kannet, jotka eivät liikkeelle sillä hetkellä kelpaa. Näin voisi asiakas tarkistaa ennen kassalle menoa että kelpaako oma peli. Näin GS voisi rajoittaa ei-haluttujen pelien tulvaa, eikä ihmiset voisi viedä sitä Beowulf-roskaa. Jäisi myös osaltaan "riistomeininki" pois, eli halpispelien ulkomailta tilaaminen GS:n vaihdokeiksi.

Esimerkiksi tuolla tavalla olisi säännöt selvät, ja GS voisi jotenkin järkevästi ja hyväksytysti ohjailla vaihtopelien tulvaa. Nyt tilanne on aika kiusallinen, kun säännöt ja muut jutut muuttuvat.

Joo samaa mieltä kuin stammy. Siis jos ei oo edes sen verta munaa mennä sinne tiskille ja käydä rehtiä kauppaa niin voi sitten mun puolesta nekin tyypit tulla tänne mussuttamaan kun elämä potkii päähän. Ei se nyt omatuntoa niin paljoa hetkauta jos myyjä sanoo peleille 'ei'. Ja kuten täälläkin mainittu, eiköhän kohtapuolin tule ihan virallista infoa asian suhteen niin kaupankäynti on entistä selvempää.

Mites on muuten yleensä tämä punapallomerkinnät briteissä, kuinka yleinen merkintä on maassa? Kattelin vaan suppeaa kokoelmaani, ja näistä ainakin GTA4 sekä MGS4 omaavat kyseisen merkinnän. Itse en hirveästi kuitenkaan omista, joten ne jotka omistavat enemmän voivat kertoa vähän suhteista.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Joo samaa mieltä kuin stammy. Siis jos ei oo edes sen verta munaa mennä sinne tiskille ja käydä rehtiä kauppaa niin voi sitten mun puolesta nekin tyypit tulla tänne mussuttamaan kun elämä potkii päähän. Ei se nyt omatuntoa niin paljoa hetkauta jos myyjä sanoo peleille 'ei'. Ja kuten täälläkin mainittu, eiköhän kohtapuolin tule ihan virallista infoa asian suhteen niin kaupankäynti on entistä selvempää.

Nyt en ymmärtänyt vastaustasi. Voisitko selventää?
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Mites on muuten yleensä tämä punapallomerkinnät briteissä, kuinka yleinen merkintä on maassa?
Nopeasti Playn valikoimaa selaamalla sanoisin 50/50 ja ilmeisesti PEGI on lisääntymässä koko ajan, eikä toisin päin.

Tuota jukkalooran systeemiä en kyllä ymmärrä alkuunkaan. Puhutaan selkeydestä ja sääntöjen pitävyydestä, mutta silti niitä ollaan tuossa systeemissä muuttamassa ilmeisesti lähes harva se päivä (!). Pelit mitkä kelpaavat ovat juuri niitä sääntöjä.

Mitä vikaa on nykyisessä systeemissä? Exclusion listan pelimäärä kasvaa sangen hillitysti joka kuukausi, mikä mielestäni kertoo siitä, ettei GameStop saa "tarpeeksi" niitä tiettyjä pelejä. Esimerkiksi monet CDONin pelit eivät ole listalla, vaikka niitä on myyty kuukausia alle kympin. Joko se trokaus on pienempää kuin monet täällä luulevat tai sitten se on GameStopille enemmän ok kuin monet täällä luulevat. Kallistun jälkimmäiseen.

Uskokaa nyt jo hyvät ihmiset, että GS tekee massia näillä vaihtotarjouksilla. Näitä vaihtotarjouksia on pyöritetty jo useampi vuosi ja koko ajan kiihtyvällä tahdilla. Mitä se teille kertoo?

"GameStop on uhri ja asiakas riistäjä" -näkemys on harvinaisen vääristynyt.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Joo samaa mieltä kuin stammy. Siis jos ei oo edes sen verta munaa mennä sinne tiskille ja käydä rehtiä kauppaa niin voi sitten mun puolesta nekin tyypit tulla tänne mussuttamaan kun elämä potkii päähän. Ei se nyt omatuntoa niin paljoa hetkauta jos myyjä sanoo peleille 'ei'. Ja kuten täälläkin mainittu, eiköhän kohtapuolin tule ihan virallista infoa asian suhteen niin kaupankäynti on entistä selvempää.

Mites on muuten yleensä tämä punapallomerkinnät briteissä, kuinka yleinen merkintä on maassa? Kattelin vaan suppeaa kokoelmaani, ja näistä ainakin GTA4 sekä MGS4 omaavat kyseisen merkinnän. Itse en hirveästi kuitenkaan omista, joten ne jotka omistavat enemmän voivat kertoa vähän suhteista.

Omassa kokoelmassa ei ole kuin 18 merkillä olevia punapalloja ja muut Britti pelit ovat PEGIä
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Avataas tätä lisää, kun asia minua kiinnostaa. Miksi sinua tällainen asia sylettää?

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin en osaa yksilöidä tätä :D En siis osaa sanoa, että miksi tuo on niin vastenmielistä, mutta sen verran sanon, että samanlainen tunne tulee, kun havaitsen kusetusta tapahtuvan minkä asian tiimoilta vain. Mutta ei kai meidän tarvitse tästä jauhaa tämän enempää, eihän?
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Tämän ketjun voisi jakaa kahtia:
GAMESTOP - Info, tiedotteet
GAMESTOP - keskustelu

Eihän täältä löydä mitään lukemisen arvoista enää, kun sivut ovat täynnä asiaa sen tarkemmin tietämättömien spekulointeja (sekin ok tietyssä määrin, mutta liika on liikaa). Itse seuraan tätä ketjua lähinnä uusien tarjousten/ehtojen/täsmennysten vuoksi.

Eli siis joku virallinen tiedotus/fakta -ketju, ja toinen yleistä löpinää varten.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, niin en osaa yksilöidä tätä :D En siis osaa sanoa, että miksi tuo on niin vastenmielistä, mutta sen verran sanon, että samanlainen tunne tulee, kun havaitsen kusetusta tapahtuvan minkä asian tiimoilta vain. Mutta ei kai meidän tarvitse tästä jauhaa tämän enempää, eihän?
Mielestäni tarvitsee, sillä ihmisten kusettajaksi leimaaminen on melko vahva syytös. Jos nyt sitten selvennät millaista kusetusta tällaisessa toiminnassa mielestäsi tapahtuu?

Ymmärrän kyllä, että kyseessä on varmasti enemmänkin sellainen "tunne munatskuissa" -tyyppinen fiilinki kuin rationaalisen ajattelun tulos, mutta sylettäähän tuo minua silti.

Vai kusettajia oikeen.

Ehkä te voitte ajatella niitä pelejä trokaavia halpoina maahantuojina, jotka tuovat pelejä joukolla GS:lle juuri alle verorajojen, jotta GS voi sitten kusettaa niitä "käytettyjen" pelien ostajia. Emt.

Tai sitten voidaan ajatella, että ehkä kyseessä on kuitenkin win-win-tilanne (tämähän on mm. GameStopperin kanta asiaan) ja olla leimaamatta ketään tai mitään kusettajaksi. Ihan jokaisen oma valinta.

R2_ :Topickissa on kyllä selkeästi mainittu mistä se viimeinen ja tärkeä solid-info löytyy.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Nyt en ymmärtänyt vastaustasi. Voisitko selventää?

Tuosta ideoimastasi muutoksesta vaan tuli sellanen fiilis, että sinne kaupan näyteikkunaan on siis tultava pelit, joista näkee mikä peli kelpaa vaihdettavaksi ja mikä ei kun ei voi mennä myyjältä kysymään. En nyt itsekään käsitä mikä tässä hommassa sitten tekisi paremman. Ja ainahan voi soittaa liikkeeseen tai katsoa netistä mikä kelpaa ja mikä ei. Mutta toki, selvennä itse tätä ehdottamaasi sääntöä mikäli en ymmärtänyt pointiasi.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Tämän ketjun voisi jakaa kahtia:

Eli siis joku virallinen tiedotus/fakta -ketju, ja toinen yleistä löpinää varten.
Varteenotettava idea. Erityisesti tuo spekulointi on mennyt jo lähes absurdiuteen saakka. Ihmisten pitäisi ymmärtää, että joskus vaan tehdään huonoja päätöksiä selvittämättä kaikkia asiaan liittyviä seikkoja. Jossain riittävän korkealla korporaatiossa on varmaankin saatu idea uudesta käytännöstä, mutta kukaan ei ole vaivautunut miettimään asiaa rititävän syvällisesti.

Nyt palautetta on joka tapauksessa viety eteenpäin ja asia eskaloitu. Ratkaisun tai edes vastauksen saaminen voi kuitenkin kestää, koska nyt siellä tilannetta varmasti joudutaan miettimään uudelleen. Ja jottei hätiköityjä ratkaisuja (ja siitä syntyviä mahdollisia uusia korjausliikkeitä) tulisi tehtyä, vie asian syvällinen selvittäminen aikaa.

Spekulaatio tapahtumien alkuperästä voi olla ihan hauskaa, mutta tuskin kuitenkaan niin hyödyllistä, että sillä kannattaa tätä ketjua floodata kymmenien viestien voimin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Tuota jukkalooran systeemiä en kyllä ymmärrä alkuunkaan. Puhutaan selkeydestä ja sääntöjen pitävyydestä, mutta silti niitä ollaan tuossa systeemissä muuttamassa ilmeisesti lähes harva se päivä (!). Pelit mitkä kelpaavat ovat juuri niitä sääntöjä.

Itse ajattelin asian seuraavasti:

Sääntö = Exclusion list vaihtelee myymälöittäin ja siihen voi tehdä muutoksia (esimerkiksi) yön aikana.

Siis sääntö ei muutu, mutta pelit muuttuvat. Kelpaavat pelit eivät olisi sääntöjä.

Ja tuo oli vain keskustelun avaus, ei mikään sellainen joka pitäisi ottaa käyttöön. Sitä saa kehittää tai muokata, mutta jotain rakentavaa keskustelua olisi mukava käydä.
 
Ylös Bottom