Vastaus: GAMESTOP - Info & Tiedotteet (Lue aloitusviesti! DVD-KAMPANJA PÄÄTTYNYT!)
Mitä tulee näihin Gamestopperin promoamiin epävirallisiin kampanjoihin, niin lopetetaan tosiaan jatkuva valittaminen ja mukaudutaan tilanteeseen. Jatkossa hyödyntäkää kampanjatieto heti samana päivänä ja varmistaka vielä myymälästä että onpi voimassa. Jälkikäteen on turha potkia betoniseiniä hajalle ja parkua boardilla palkeitaan päreiksi, jos "GS teki taas GS:t".
Kampanjathan eivät olleet epävirallisia, ainoastaan niistä tiedottaminen oli.
Ainakaan itse en ole niin lammasmainen orjaluonne, että pää kumarassa tyytyisin nöyrästi kiittelemään, että jättiläisfirman ilmoittamat kampanjaehdot ovat aina toisinaan olleet totta ja asiakkaille annetuista lupauksista on ainakin muutaman kerran pidetty kiinni.
Jos firmalla on väliin hyviä tarjouksia, se ei ole mikään "vapaudu vankilasta"-kortti jonka avulla voisi muuten jättää noudattamatta sääntöjä. Kyllä toiminnan pitää olla molemmin puolin rehellistä - vähimmäisvaatimuksena lakien ja säädösten noudattaminen, ja toivomuksena vielä hyvän kauppatavan ja vakiintuneiden käytäntöjen yhtenäinen seuraaminen.
Gamestop-ketjun epäselvyydet eivät tietenkään ole yhden myyjän vastuulla tai ratkottavissa, enkä usko että kukaan on tosissaan sellaista uskonutkaan. Vielä kerran kiitokseni Akille oman vapaa-ajan (?) uhraamisesta toisten peliharrastajien hyväksi.
Täytyy kuitenkin sanoa, että marttyyrin rooli ei oikein istu vapaaehtoisesti tiedottajan roolin ottaneelle. Vaikka kaikki tietävätkin, että kyse on vain yhdestä myyjästä, on silti aika lailla väistämätöntä että koko ketju henkilöityy häneen - siitä yksinkertaisesta syystä, että muunkaanlaista yhteistä rajapintaa asiakkaisiin ei kyseinen firma suvaitse tarjota.
Ilman muuta homma on epäkiitollista jos sen ottaa henkilökohtaisesti. Ei siis kannata ottaa. Palautetta annetaan käytössä olevia kanavia myöten, eikä näitä kanavia ole kovin paljoa tarjolla. Yksittäiselle myyjälle avautuminen liikkeessä ei myöskään ole kovin hedelmällistä - foorumikeskusteluista on sentään se hyöty, että palaute välittyy tehokkaammin useammalle ihmiselle, ja maaorganisaation johtokin voi ihan omin silmin käydä toteamassa ongelmakohdat, jos on niistä kiinnostunut.
Erinomaista kuitenkin, että Aki on ainakin yrittänyt viedä tietoa eteenpäin, myös komentoketjussa ylöspäin. Sekään ei ole aina kiitollinen tehtävä. Mielestäni ei edes ole kovin viisasta alkaa tehdä työnantajalle ilmaista työtä - etenkään sellaista josta saattaa seurata ongelmia omalle työsuhteelle, jos asiat jostakin syystä sattuisivatkin menemään pahasti pieleen. Itse asiassa pidän Akin nykyistä asemaa puun ja kuoren välissä sen verran ongelmallisena, että kannattaisi keskustella esimiesten kanssa siitä, miten tuon tehdyn markkinointityön voisi lukea osaksi palkallista työaikaa - asiakastiedottamisesta kun on uskoakseni ollut ketjulle moninkertainen hyöty saman ajan tiskin takana seisoskelevan yhden myyjän työpanokseen verrattuna.