Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
jos ihan tavallisia xbox pelejä, arvelen 5-10€ jos sitäkään ja x360 ehkä 10-20€ tiennoilla riippuen kuinka vanha peli on kyseessä. Uusimmista ja kysyttyimmistä peleistä ehkä 20-30€. Ehdotan kovasti että soitat huomenna lähimpään Gs kauppaan ja kysyt pelien vaihtoarvoa (muutama kappale) jos on iso määrä peliä, niin suoraan kaupan tiskille.Niin vähän ajattelinki. Mutta eihän noista xboxin peleistä kovin paljon saa jos ne vie sinne. vai saako onko jollain kokemusta?
jos ihan tavallisia xbox pelejä, arvelen alle 10€ jos sitäkään ja x360 ehkä 10-20€ tiennoilla riippuen kuinka vanha peli on kyseessä. Uusimmista ja kysyttyimmistä peleistä ehkä 20-30€. Ehdotan kovasti että soitat huomenna lähimpään Gs kauppaan ja kysyt pelien vaihtoarvoa (muutama kappale) jos on iso määrä peliä, niin suoraan kaupan tiskille.
Ps. Yllä kirjoitettu hinnat ovat pelkkiä arvauksia kokemuksen pohjalta.
epäilen kovasti ettei saa. Soita lähimpään GS ja selvitäMitämieltä olette onko forza 3 , Grid , nhl 10 enään suosittuja.? onko edes mahdollista saada se 20 e ?![]()
Surkeasti hyvittävät, ennemmin kannattaa viedä oikeisiin peliliikkeisiin jos sellaisia lähistöllä on.
Pääkonttori lienee Helsingissä, mutta en tiedä tuon tarkemmin.Täällä kasa puhelinnumeroita. Soita ja tiedustele pääkonttorin numeroa, ellei joku täällä tiedä paremmin.Moro.
Mistä löydän GameStop Finlandin "pääkonttorin" yhteystiedot? Nettisivuilta ei ainakaan tunnu löytyvän.
Tämmöistä tietoa tarjoaa Gamestop:Toinen kysymys koskee sitten GameStopin "virallsta" linjaa pelien hajoamisen suhteen.
Siinäpä tuo seisoo. Pelilevyt kuuluvat kulutushyödykkeisiin, joille annetaan tavallisesti yllämainitun kaltainen tai lyhyempi toimintatakuu. Omasi oli hankittu 4-5 kuukautta sitten, joten toimintatakuu ei ole enää voimassa. Ikäviä tapauksia, mutta mikäli peliliike ei halua joustaa, niin asialle ei voi oikein mitään.VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUDET?
GameStopilla on voimassa kaikissa tuotteissa 10 päivän vaihto- ja palautusoikein tarkoin säännöin. Uusien pelien kohdalla vaihto- ja palautusoikeus koskee avaamattomia/sinetöityjä pelejä, joissa kuitin kera pelin voi vaihtaa toiseen, mikäli osti esimerkiksi lahjaksi väärän pelin. Tai rahat saa takaisin, mikäli peli on viallinen. Käytettyjen pelien kohdalla pätevät samat säännöt muuten, mutta luonnollisestikaan käytetty peli ei voi olla avaamaton, jolloin palautusoikeus on astetta joustavampi.
Tämän käyttöönottoa voipi harkita, jos pelilevyjä alkaa enemmän mennä ruttuun. Itse en ole hankkinut, eli omalla vastuulla ostetaan ja pelataan. Lapsiperheellisille tai muuten lisäturvaa kaipaaville sopinee suojatakuu parhaiten.Tänä syksynä GameStop lanseerasi palveluihinsa nimellä Game Protection kulkevan järjestelmän, jonka avulla tarjoamme pienellä lisähinnalla vuoden takuun (tai vakuutuksen, mitä sanaa halutaankaan käyttää) ostamallesi pelille.
Jos peli maksaa 29,80€ tai vähemmän, maksaa takuu 1€. Jos peli maksaa 29,90€ tai enemmän, maksaa takuu 3€.
Game Protectionin pelillesi ottamalla voit vaihtaa vuoden sisällä pelin kerran toiseen vastaavaan peliin (tai jos tuote on loppu, toiseen samanarvoiseen), olipa peli sitten konsolin naarmuttama, peli levy haljennut keskeltä, koira pureskellut levyn kelvottomaksi, pikkusisarus hakannut sen leluvasaralla osiin tai olipa käynyt mitä tahansa. Kun Game Protection on hankittu, ei peliä vaihdettaessa kysellä syitä pelin hajoamiselle kuin korkeintaan uteliaisuudesta. Vaihto onnistuu joka tapauksessa
GameStopilla ei ole minkäänlaista Suomen pääkonttoria. Ainoastaan myymälät, niiden myymäläpäälliköt ja aluepäälliköt. Suomen GameStopit ovat osa Skandinavian haaraa, jonka ainoa pääkonttori sijaitsee Ruotsissa. Sinne ollaan tekemisissä kaikissa asioissa oikeastaan, mitkä eivät ole hoidettavissa myymälien ja aluepäälliköiden kesken.
Mitä tulee hajonneeseen peliin, on tilanne minusta ihan yksinkertainen. Peli on ostettu myymälästä 4-5 kuukautta sitten, tuolloin siinä oli kaupan puolesta se 10 päivän takuu (jonka ohella pelille voi ostaa GameProtectionin vuodeksi, mikä kattaa kaiken) ja tuon jälkeen kauppa ei ole vastuussa asioista. Jos levy sattuu olemaan jokin sunnuntaikappale tai ei kestä normaalia kulutusta tarpeeksi pitkään, on vastuussa ennemmin akseli valmistaja-jakelija-paino ja niin edelleen. Tässä vaiheessa loppuu oma tietoisuuteni siitä, mihin on oltava yhteydessä.
Suoraan sanoen en ymmärrä, millä perusteella tästä voisi alkaa kauppaa tai myyjiä syyttelemään, koska jos tuo vaihto- ja palautuspolitiikka olisi lepsumpi, käytettäisiin sitä hyväksi häikäilemättömästi. Samat säännöt on oltava kaikilla ja tuo 4-5 kuukautta on jo niin pitkä aika, ettei se liikkeelle kuulu. Homman nimihän on kuitenkin se, että loppupeleissä kaupatkin ovat vain välikäsiä, jotka välittävät tuotetta valmistajilta eteenpäin.
Niin, ja kun noita yhteystietoja kysyttiin, niin voit kyllä jättää minulle vaikka puhelinnumeron pikaviestillä, jos haluat keskustella asiasta jomman kumman aluepäällikön kanssa. Heidän tai varsinkaan pääkonttorin yhteystietoja ei ole sopivaa jaella asiakkaille.
-Aki / GameStop Asematunneli
Tähän vielä huomio:Perustan vain käsitykseni tuotteen virheestä seuraavaan:
"Tavaran ominaisuudet ja virhe
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös
5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa." (Finlex:stä lainattua).
-lisäksi kun edelliseen lisätään GameStopin tarjoama "GameProtection", niin voidaan ilmeisesti olettaa, että pelilevyn tulisi kestää vähintään se vuosi.
Voi kuitenkin olla että noista johtuu tuo pelin toimimattomuus. Blu-Ray kun tuntuu olevan todella herkkä naarmuille ja lialle. Ainakin elokuvapuolella pienetkin sormenjäljet tai likahiukkaset voivat estää levyä toimimasta.Pelilevyssä ei ole halkeamia, eikä naarmuja. -tai kaksi pienenpientä naarmua, jotka tuskin silmällä havaitsee.
Pelilevy ei minusta ole mikään laite, joten siinä mielessä laitteita koskevat takuu- ja virhevastuukäytännöt eivät sitä koske. On kuitenkin totta, että pelilevyn kaltaisen tuotteen pitäisi kestää useita (kymmeniä) vuosia ihan normaalia käyttöä ja säilytystä.
Minusta tällaisessa tapauksessa vastuu kuuluu kuitenkin pelin julkaisijalle, ei GameStopille.
Takuuaikana ensisijaisesti jälleenmyyjäliikkeeseen, mutta takuun päättymisen jälkeen maahantuojaan.Lisäksi: Jos mulla sattuisikin hajoamaan pleikkarista blue ray asema, niin olisinko velvollinen ottamaan yhteyttä; blue ray aseman valmistajaan, sonyyn, maahantuojaan, vai jälleenmyyjäliikkeeseen joka pleikkarin minulle on myynyt??
Takuuaikana ensisijaisesti jälleenmyyjäliikkeeseen, mutta takuun päättymisen jälkeen maahantuojaan.
Pelilevyllä ei ole tiettävästi takuuaikaa, joten saman logiikan perusteella yhteydenotot suuntautuisivat maahantuojaan. Electronic Artsin tapauksessa taitavat itse olla oma maahantuojansa.
Sitten sitä suuremmalla syyllä kannattaa olla yhteydessä Electronic Artsiin. Julkaisijalle tai laitevalmistajalle se maahantuojakin loppupeleissä takuuvaihtoon menevät tuotteet lähettää.-ja tässä pelilevy casessa maahantuoja on GameStop. Maahantuojaan on siis otettu yhteyttä. Tosin paikallisliikkeen tasolla, koska GameStopilta ei löydy yhteystietoja ns. pääkonttoriin. Palasimme siis lähtöruutuun.
Teknisiä ongelmia pelin kanssa?
Mikäli sinulla on teknisiä ongelmia pelisi kanssa, niin nopein tapa
etsiä ongelmiin ratkaisua on mennä osoitteeseen
www.suomi.ea.com/tekninentuki
EA Suomen puhelinpalvelu palvelee maanantaista perjantaihin klo
9-18.00 numerossa: 09 2319 4356
(Maksaa paikallisverkkomaksun. Tarkista tarkat kustannukset omalta
teleoperaattoriltasi.)