Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Itse pääsin kanssa vasta kuuden jälkeen töistä poikkeamaan paikallisessa Stopissa. Suuret kiitokset väelle ketkä puhuivat tuossa aiemmin, tuosta White Editionista, kerrankin uskomatonta tsägää ja sain kuin sainkin vikan kappaleen PS3 Whitea vaikka olinkin "matti myöhäsenä" liikenteessä. :D

Noh nyt sitten hetken taukoa ja sitten taas varailemaan Army Of Two, Splinter jne. Paljon on herkkua tuloillaan :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Info & Tiedotteet (Lue aloitusviesti!) [EA Deal of the Week: Brutal Legend - Siv

onko vaihtotarjous "GH5 bundle ja 2 peliä vaihdossa = 29,90e" jo loppunut?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Saako kysyä kuinka aikaisin porukka, jotka sai näitä AC2:n collector's editioneita, ovat pelinsä varanneet? Mietin vaan kun itse olen varannut elokuussa ja eipä tarjottu mitään muuta kun ihan perusversiota. Ainakin tunnelin stopissa käytäntö on tekstarien perusteella, että varausjärjestyksen mukaan jaetaan erikoisversiot.

Sinänsä kyllä ihmetyttää, että miksei sitten jaeta niitä lisälappusiakin varausjärjestyksen mukaan eikä sen perusteella kuka on työttömänä milloinkin ja ehtii paikalle heti kun liike aukeaa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Saako kysyä kuinka aikaisin porukka, jotka sai näitä AC2:n collector's editioneita, ovat pelinsä varanneet? Mietin vaan kun itse olen varannut elokuussa ja eipä tarjottu mitään muuta kun ihan perusversiota. Ainakin tunnelin stopissa käytäntö on tekstarien perusteella, että varausjärjestyksen mukaan jaetaan erikoisversiot.

Sinänsä kyllä ihmetyttää, että miksei sitten jaeta niitä lisälappusiakin varausjärjestyksen mukaan eikä sen perusteella kuka on työttömänä milloinkin ja ehtii paikalle heti kun liike aukeaa.

Itselle kanssa tarjottiin ihan perusversiota (itsekkin varasin tuon AC2. jo elokuussa), onneksi hoksasin kysyä onko mitään special editionia tarjolla/jäljellä ja sieltä se White Edition putiikin vika kappale sitten löytyikin. Nähtävästi noita pitää osata kysyä, ilman tätä threadia en olisi tiennyt koko white editionista mitään saati sitten kysellä sellaista :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Itselle kanssa tarjottiin ihan perusversiota (itsekkin varasin tuon AC2. jo elokuussa), onneksi hoksasin kysyä onko mitään special editionia tarjolla/jäljellä ja sieltä se White Edition putiikin vika kappale sitten löytyikin. Nähtävästi noita pitää osata kysyä, ilman tätä threadia en olisi tiennyt koko white editionista mitään saati sitten kysellä sellaista :)

Aika ***** reilua sitte lähettää asiakkaille edellisenä iltana tekstari, että spessu editionit meni jo varauksen mukaan. Ja sit niitä löytyykin hyllyistä. Voi jumalauta oikeesti.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Aika ***** reilua sitte lähettää asiakkaille edellisenä iltana tekstari, että spessu editionit meni jo varauksen mukaan. Ja sit niitä löytyykin hyllyistä. Voi jumalauta oikeesti.
Tekstiviestien lähettely on käytäntönä tietääkseni ainoastaan meillä Asematunnelilla ja yllä kirjoittanut asuu profiilinsa mukaan Tampereella, eli on todennäköisesti saanut myös WE:nsa Tampereen jommasta kummasta liikkeestä. Eli eipäs nyt sekoitella taas Elovena-puuroja ja Muksu-vellejä kuitenkaan.

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tekstiviestien lähettely on käytäntönä tietääkseni ainoastaan meillä Asematunnelilla ja yllä kirjoittanut asuu profiilinsa mukaan Tampereella, eli on todennäköisesti saanut myös WE:nsa Tampereen jommasta kummasta liikkeestä. Eli eipäs nyt sekoitella taas Elovena-puuroja ja Muksu-vellejä kuitenkaan.

-Aki / GameStop Asematunneli

Nykyään myös ainakin kamppi lähettää tekstareita. En tiiä oletko jotain sinne ylemmille siitä vihjaillut, mutta ihan positiivinen asia toi tekstarien yleistyminen :) Viellä kun saatte postituksen toimimaan jokaiseen liikkeeseen niin alkaa olemaan asiat melko hyvin hallussa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Onkos Gamestopeis edellee tarjous et 2 pelii + 1 euro niin saa varattua pelin :eek: en ole pitkään aikaa seuraillut niin oon vähä pihalla
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tekstiviestien lähettely on käytäntönä tietääkseni ainoastaan meillä Asematunnelilla ja yllä kirjoittanut asuu profiilinsa mukaan Tampereella, eli on todennäköisesti saanut myös WE:nsa Tampereen jommasta kummasta liikkeestä. Eli eipäs nyt sekoitella taas Elovena-puuroja ja Muksu-vellejä kuitenkaan.

-Aki / GameStop Asematunneli

Ei noi tekstari jutut tässä ota hermoon vaan tuo, että edes näiden erikoisversioiden jakamisessa ei ole yhtenäistä käytäntöä liikkeiden välillä vaan osa näköjään antaa kelle huvittaa ja toiset ainakin sanoo jakavansa varausjärjestyksen perusteella, mutta mistä sitäkään tietää. Ja tosiaan tuo että miksei se sama varausjärjestys päde siihen tavalliseen lisäsisältöönkin sitten?

Mutta nämä on taas näitä juttuja. On tässä tämän vuoden aikana tullut hyödynnettyä noita ennakkovaraustarjouksia ihan kiitettävästi ja siitä plussat gamestopille, mutta noin muuten olen kyllä selkeästi vähemmän kiikuttanut rahaa gamestopille kuin viime vuonna. Se johtuu juuri tästä yleisestä sähellyksestä, mitä nyt on vähän asian kun asian kanssa. Ja korostetaan nyt vielä varmuuden vuoksi, että en tästä syytä myyjiä enkä erityisesti Akia. Kyllähän se vika löytyy sieltä korkeammilta tahoilta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Saako kysyä kuinka aikaisin porukka, jotka sai näitä AC2:n collector's editioneita, ovat pelinsä varanneet? Mietin vaan kun itse olen varannut elokuussa ja eipä tarjottu mitään muuta kun ihan perusversiota. Ainakin tunnelin stopissa käytäntö on tekstarien perusteella, että varausjärjestyksen mukaan jaetaan erikoisversiot.

Sinänsä kyllä ihmetyttää, että miksei sitten jaeta niitä lisälappusiakin varausjärjestyksen mukaan eikä sen perusteella kuka on työttömänä milloinkin ja ehtii paikalle heti kun liike aukeaa.


Sellossa ne meni niille jotka oli ensimmäisenä hakemassa. Itse pääsin vasta puolelta päivin hakemaan ja kaikki 360 spessut olivat jo menneet.

Tämän takia en tule varaamaan Mass Effect 2:sta tai Bayonettaa Gamestopista sillä haluan olla varma että saan spessut. (en edes tiedä tuleeko Suomeen tuota Bayonettan spessua, Segan blogissa mainittiin vain muutama maa Euroopasta. UK ja jotain muita.)

Splinter Cellin kanssa en ole vielä varma.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tähän voisi jopa ihan GameStopper vastata:

Miksi tuo GameStopin spessuversio-käytäntö on tuollainen kuin se on? Siis selitykseksi annetaan, että "emme tiedä paljonko niitä versioita tulee", mutta miksei tätä tiedetä? Lähes kaikki nettikaupatkin ottavat spessutilauksia vastaan niin paljon kuin niitä tulee ja sitten tilaavat spessuja valmistajalta oikean määrän. Miksei GS voi ottaa spessuista tilauksia vastaan ja sitten tilata niitä vastaavan määrän? Spessuversioiden rajallisuuteen on vähän vaikea vedota, kun lähes kaikki tiedämme, että se limited -sana on yleensä vain myyntikikka. Ja edelleen, muut kaupat kyllä saavat spessuja ihan niin paljon kuin on tilaajiakin. Hyvin harvoin kuulee, että kenenkään spessutilausta oltaisiin nettikaupassa peruutettu sen takia, ettei versioita riittänytkään (toki näitäkin tapahtuu).

Tämä häiritsee hieman itseäni, kun tosissaan olisi niitä pelejä joista sen spessun haluaisi. Homma on vielä niin pirun epävarmaa, että edes paria viikkoa ennen julkkaria ei osata yhtään sanoa tuleeko spessuja vai ei. Esim. Dragon Agen tapauksessa sain päivää ennen julkkaria tietää, ettei Turun liike saakaan niitä ollenkaan. Spessusta olin käynyt kysymässä pari viikkoa takaperin ja silloin kyllä vakuuteltiin spessujen olevan listoilla, mutta määrästä ei tietenkään osattu sanoa.

EDIT. Lisätään vielä soppaan se, että perinteisesti GS:llä on pelimarkkinoilla sen verran valtaa, että saavat haalittua kaikki mahdolliset eksklusiivisuudet sun muut. Miksei GS haali sitten spessuja, vaan on niiden tarjoamisessa suurin piirtein alan huonoimpia puljuja juuri tuon epävarmuuden takia? Tietty aina muutama hyötyy ja saa sen spessun, mutta ei sen nyt mikään palkinto pitäisi olla. Jos kuluttaja on halukas laittamaan lisää rahaa pakettiin, niin kuuluisi saada ihan sen version, minkä itse haluaa. Näin homma muissa liikkeissä toimii, enkä ymmärrä miksi tämä on markkinajohtajalle näin suuri kompastuskivi.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tämän takia en tule varaamaan Mass Effect 2:sta tai Bayonettaa Gamestopista sillä haluan olla varma että saan spessut. (en edes tiedä tuleeko Suomeen tuota Bayonettan spessua,

Sama vika. Bayonetta ei ole niin tärkeä, mutta Mass Effect 2:n spessu on pakko saada ykkösosan spessun viereen.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Esim. Dragon Agen tapauksessa sain päivää ennen julkkaria tietää, ettei Turun liike saakaan niitä ollenkaan. Spessusta olin käynyt kysymässä pari viikkoa takaperin ja silloin kyllä vakuuteltiin spessujen olevan listoilla, mutta määrästä ei tietenkään osattu sanoa.

Dragon Agen Collector's Edition taitaa sinänsä olla huono esimerkki, että näitä on oikeasti olemassa rajoitettu määrä, minkä takia näitä ei missään GameStopissa ole tainnut olla kovinkaan runsaasti.

Se on kuitenkin totta, että kuulostaa hyvin oudolta, ettei GS pysty selvittämään monta spessuversiota on saapumassa julkaisupäiväksi. Luulisi, että tuollaisen massiivisen ketjun hyötyjä olisi nimenomaan toimiva logistiikka, tilausten seurattavuus ja tarkoituksenmukaisuus.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Dragon Agen Collector's Edition taitaa sinänsä olla huono esimerkki, että näitä on oikeasti olemassa rajoitettu määrä, minkä takia näitä ei missään GameStopissa ole tainnut olla kovinkaan runsaasti.

Se on kuitenkin totta, että kuulostaa hyvin oudolta, ettei GS pysty selvittämään monta spessuversiota on saapumassa julkaisupäiväksi. Luulisi, että tuollaisen massiivisen ketjun hyötyjä olisi nimenomaan toimiva logistiikka, tilausten seurattavuus ja tarkoituksenmukaisuus.
Joo ja DA oli myös siitä huono esimerkki, että ilmeisesti niitä spessuja tuli sitten päivän-pari myöhässä. Mutta pointti oli kuitenkin, että tuo oli viimeisin tuote, jonka kohdalla itseäni ärsytti tuo pirullinen epävarmuus. Kyllä ois spessun saanut, jos ois vaan kylmästi CDONista tilannut.

Mutta unohdetaan se DA. Itse todella haluaisin kuulla GameStopperin kannan asiaan, kun erityisesti tosiaan Massa kakkosen kohdalla tämä ongelma aktualisoituu, kun normiversio on niin perkeleen ruma.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tähän voisi jopa ihan GameStopper vastata:

Miksi tuo GameStopin spessuversio-käytäntö on tuollainen kuin se on? Siis selitykseksi annetaan, että "emme tiedä paljonko niitä versioita tulee", mutta miksei tätä tiedetä? Lähes kaikki nettikaupatkin ottavat spessutilauksia vastaan niin paljon kuin niitä tulee ja sitten tilaavat spessuja valmistajalta oikean määrän. Miksei GS voi ottaa spessuista tilauksia vastaan ja sitten tilata niitä vastaavan määrän? Spessuversioiden rajallisuuteen on vähän vaikea vedota, kun lähes kaikki tiedämme, että se limited -sana on yleensä vain myyntikikka. Ja edelleen, muut kaupat kyllä saavat spessuja ihan niin paljon kuin on tilaajiakin. Hyvin harvoin kuulee, että kenenkään spessutilausta oltaisiin nettikaupassa peruutettu sen takia, ettei versioita riittänytkään (toki näitäkin tapahtuu).

Tämä häiritsee hieman itseäni, kun tosissaan olisi niitä pelejä joista sen spessun haluaisi. Homma on vielä niin pirun epävarmaa, että edes paria viikkoa ennen julkkaria ei osata yhtään sanoa tuleeko spessuja vai ei. Esim. Dragon Agen tapauksessa sain päivää ennen julkkaria tietää, ettei Turun liike saakaan niitä ollenkaan. Spessusta olin käynyt kysymässä pari viikkoa takaperin ja silloin kyllä vakuuteltiin spessujen olevan listoilla, mutta määrästä ei tietenkään osattu sanoa.

EDIT. Lisätään vielä soppaan se, että perinteisesti GS:llä on pelimarkkinoilla sen verran valtaa, että saavat haalittua kaikki mahdolliset eksklusiivisuudet sun muut. Miksei GS haali sitten spessuja, vaan on niiden tarjoamisessa suurin piirtein alan huonoimpia puljuja juuri tuon epävarmuuden takia? Tietty aina muutama hyötyy ja saa sen spessun, mutta ei sen nyt mikään palkinto pitäisi olla. Jos on halukas laittamaan lisää rahaa pakettiin, niin kuuluisi saada ihan sen version, minkä itse haluaa. Näin homma muissa liikkeissä toimii, enkö ymmärrä miksi tämä on markkinajohtajalle näin suuri kompastuskivi.
En ole asiaa itse oikeastaan koskaan erityisemmin kyseenalaistanut, koska en ole itse välittänyt pelaajana niin paljon erikoisversioista, että olisin ainuttakaan sellaista itselleni halunnut ja täten ottanut selvää, miten rajattuja painoksia ne oikeastaan ovat. Nyt kun tämä asia on tullut useammin kuin kerran esille, lupaan välittää ylemmäs kysymyksen koskien erikoisversioiden saatavuutta ja niiden käytäntöjä, sekä mahdollisesti myös otan selvää, olisiko erikoisversioiden jakamisen yhtenäistäminen mahdollista (Varausjärjestys vs. Hakujärjestys). Tähän mennessä varsinkaan erikoisversioiden jakamisesta ei ole tietääkseni ollut ihan tietynlaista työohjetta, minkä sijaan jokainen myymälä on saanut toimia parhaaksi katsomallaan tavalla ja tämähän on tietenkin johtanut hyvin erilaisiin näkökulmiin. Itse olen katsonut aina reiluimmaksi, että erikoisversioita tarjotaan nimenomaan varausjärjestyksessä ihmisille, mutta muualla on toimittu ilmeisesti monilla eri tavoilla.

Kuten sanoin, otan tämän asian esille tarpeellisien tahojen kanssa, koska asia selvästikin aiheuttaa kysymyksiä, kummasteluja ja jopa ristiriitoja. Palataan asiaan.

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Tosta dragon agen collectors versiosta sen verran, että tais olla eilen ainakin yksi versio noita sellon tai omenan gamestopissa ku kummasakin vierailin. Ei vaan tuu mieleen et kummassa sen näin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Noista spessuversioista, omasta puolestani olin sattumalta Gamestopissa paikalla kun pahvilaatikot AC2 kohdalla avattiin julkaisua edeltävänä päivänä ja sain melko hyvän kuvan noista eri versioiden lukumääristä. Puolisen tusinaa näytti olevan noita boksin Black versioita tullut, White versiota jotain 10-15 ehkä. Noutaessani omani aamulla näin vain parin black version menevän enää asiakkaille, loput whitea joten muutama tuossa oli jo ehkä tainnut kadota matkalla ennen julkkaria, varma en tietenkään voi olla. Huom. ymmärrän kyllä täysin myyjiä jos pistävät esim itselleen sivuun haluamansa versiot. Joitain tälläinen toiminta saattaa kismittää, mutta jos esim itse olisin kyseisessä lafkassa duunissa minimiliksalla, niin tekisin aivan varmasti saman. "Monta noita special editioneja tuli, ai alle kymmenen, no pistä ainakin yksi mulle sivuun".

Tietenkin komppaan Stammya eli ei luulisi Gamestopin kaltaiselle liikkeelle olla vaikeata saada noista spessuversioista edes jotain päteviä lukumääriä asiakkaille ennen julkkaria (voi todella vaikuttaa lopulliseen päätökseen mistä liikkeestä spessuversiota lähtee edes varaamaan). Ja joo, ehkä nuo pelit henkilökunnalle voisi mennä vaikka jostain eri poolista kuin asiakkaille saapuvista paketeista mutta no, tuskinpa GS tälläisiä etuja omillekaan tarjoaa, varmaan myyjät joutuu samoja kamppiksia käyttämään kuin mekin, heh. Totta puhuen, GS:n työntekijöiden henkilökuntaedut ei nyt muutenkaan niin hirveästi kiinnosta... :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu

Noista spessuversioista, omasta puolestani olin sattumalta Gamestopissa paikalla kun pahvilaatikot AC2 kohdalla avattiin julkaisua edeltävänä päivänä ja sain melko hyvän kuvan noista eri versioiden lukumääristä. Puolisen tusinaa näytti olevan noita boksin Black versioita tullut, White versiota jotain 10-15 ehkä.
Muista liikkeistä en osaa tarkkaan sanoa, mutta meille Asematunnelilla tuli PS3:lle White Editionia 4 kpl ja Black Editionia 2 kpl, kun taas 360:lla vastaavat luvut olivat 6 kpl ja 2 kpl. Koodeja ja erikoisversioita järjestetään eri liikkeille useimmiten joko tasapuolisesti saman verran kaikille tai sitten suhteutettuna ennakkovarausten määrään, joten en kyllä usko, että yksikään liike Suomessa on saanut mainitsemaasi White Editionia 10-15 kappaletta.

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Ylös Bottom