Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]
Jee, parhaan pelin ketju on nostettu taas ylös
Nisun videosta sen verran, että suht alussa tapahtuva "kuolemien sarja" - siinä kohtaa on aivan upeasti tunnelmaan sopivaa musiikkia! Sopisi vaikka elokuvaan koska tahansa. Suomalaisen peliporukan kanssa kokemukset GH:n verkkopeleistä ovat olleet juurikin niitä parhaita, yhteistyö on niin voimakkaassa roolissa ja välillä on saatu jopa kokonainen kuuden joukkue pelaamaan samalle puolelle, Skype ahkerassa käytössä.
Toissapäivänä tuli myös tarinapeli korkattua muutaman tutun kanssa ja vaikka harvoin yksinpelejä harrastankin, niin kyllähän se juoni tempaisi kertaheitolla mukaansa. Elite-taso toi paljon haastetta, mutta myös paljon sitä onnistumisen tunnetta, kun tiiminä selvittiin eteenpäin. Joitakin toimintakohtauksia saisi toki olla enemmänkin perussetin, eli jalkaväkisisseilyn ohella, mutta hyvä näinkin. Siinä vain oli sitä jotain, kun ajetaan autolla eteenpäin ja uzit laulaen raivataan tietä kohti evakuoimispistettä tai jos pääsee taivaalta niittämään minigunin voimalla maajoukkoja, niin molemmissa kohtauksissa oli kaivattua meininkiä! Oma hohtonsa löytyy myös pienistä, taktisista tehtävistä, jossa UAV muuntautuu Nikko-auton muotoon ja rullaa verhottuna keskelle pahaa-aavistamatonta vihollishuonetta, unohtamatta yllätyksen tuomaa hidastettua osuutta, kun Ghost-ryhmä murtautuu huoneeseen.
Edellä mainituista jutuista juuri tuo random-peliseura on se pahin viihdykkeen tappaja, vaikka henkilökohtaisesti saisikin tehtyä kovaa tulosta... ei ole hyvän tiimityöskentelyn voittanutta. Monesti protestoinkin tuhlaamalla kranaattini kämppivän snipun jaloille, jos joukkueella ei kulje. Toinen mainittava asia on keskeneräiseen peliin liittyminen - sellaisissa on yleensä poikkeuksetta lagia, mutta asia korjaantuu seuraavaan mappiin mennessä. Parhaiten sen huomaa, kun spawnaat johonkin, niin ruudun pitää ilmestyä heti taistelukentälle. Jos siihen menee esim. 2 sekuntia, niin lagia on juuri sen verran.
Edellä mainitutkin asiat kyllä sietää, kun tarjolla on hyvää viihdettä. Voit olla etulinjan tappokone, rynkkymies ja kävelevä ammusvarasto joko tulikranaattien tai kovien kranaattien kanssa, joskus myös taktisella savulla on käyttöä. Oma suosikkini taas on nopeasti ampuvalla submachinegunilla varustettu engineer, jolla on pari sensoria ja kenttätietokone mukana. Käsiaseena tietty tainnutuspistooli ja siihen päälle jatkuva into haksata vihollisten sijaintia omille. Snipulla taas on mielestäni parhaat varusteet, myöhemmillä tasoilla aukeaa kaikkea kivaa. Vieläkin mietin, mitä ihmettä avaisin paikan tullen... P90 oli itsestäänselvyys, mutta entäpä se häivesuoja? Se kiinnostaisi, mutta samalla taisi olla miinatkin... ja "tainnutusansa", viuhkamiinan tapaan toimiva "haksausta harrastavan kämppijän unelma", vaikeita valintoja. Hassua kyllä, että nopeiten ampuvat ja isoimmat lippaat omaavat lähitaisteluaseet löytyvät juuri Recon-kitistä.
Sitten muutama kysymys tietäjille:
- Saako 50-tason kohdalla uuden respec-tokenin?
- Kuuleman mukaan "tiimalasibonus" toimii ensimmäisen pelitunnin ajan per vuorokausi, pitääkö paikkansa? (tällöin +50% enemmän kokemusta)
- Onko mahdollisesti tietoa tulevan mappipaketin hinnasta, jotakin talvikenttiä lupailivat?
- Voiko UCAV:llä spotata vihollisia, vai onko se vain emp-pommitusta ja kranaatteja varten?
Kiitokset jo etukäteen! Ja loppuun vielä eräs hauska kevennys... eilen tuli pelattua suht ylivoimaista vihollista vastaan ja oma joukkue käsitti lähinnä pelokkaita aloittelijoita, jotka kykkivät oman suoja-alueen takana piilossa. Koetin tästä huolimatta pelata normaalisti ja vallata kohteita + haksata porukkaa. Noin pelin puolivälissä sain riesakseni UAV:n, joka seurasi paikasta toiseen kuin hai laivaa. Aina jos sain teilattua pari-kolme vihollista, niin UAV tuli viereen kuin ärsyttääkseen ja hyttysen tapaan lenteli iholla. Etenkin jos koetin vallata jotakin pistettä (pelasin conflictia), niin tuli koko ajan sellainen fiilis, että joku iso pörriäinen surisee ympärillä ja viuhahtaa aina korkealle taivaalle, kun käy ensin näyttäytymässä nenäni edessä "ammu minut, etpäs osukaan, hähähää". Kaveri vastapuolella osasi ohjata kyseistä vekotinta todella taidokkaasti ja välillä taisi jopa nauttia aiheuttamastaan häirinnästä. Sain kyseisen vekottimen toki pari kertaa ammuttua alas, mutta vaikeaa se oli. Kenttänä tuolloin Pipeline, jossa on muutenkin aika lyhyet välit paikasta toiseen, oli jatkuvasti kiirettä "detected" -tekstin ollessa näkyvissä.
Tiedoksi muuten kaikille - jos saatte tapostanne Veteran-bonuksen, niin kyseessä on tason 50 saavuttanut pelaaja. Kiva tasoituselementti alemman tason pelaajille.
Edit: Jos satutte pelaamaan sitä surkeaakin surkeampaa Cargo-mappia, niin älkää nyt prkl istuko siellä päädyissä kökkimässä sen 200m kantaman snipunne kanssa! Porukalla on monesti vielä se OTR-skanneri käytössä ja kleikat suojana, niin yritä siinä sitten haastaa tarkka-ampujia. Rynkky kouraan ja sinne konttien sekaan juoksemaan!
Perkeleen snipuhorot!! Jos luit tämän, niin olen yllättynyt! Mikäli olet vakiosniputtaja, niin vaihda siihen perkeleen rynkkyyn!
Jee, parhaan pelin ketju on nostettu taas ylös
Nisun videosta sen verran, että suht alussa tapahtuva "kuolemien sarja" - siinä kohtaa on aivan upeasti tunnelmaan sopivaa musiikkia! Sopisi vaikka elokuvaan koska tahansa. Suomalaisen peliporukan kanssa kokemukset GH:n verkkopeleistä ovat olleet juurikin niitä parhaita, yhteistyö on niin voimakkaassa roolissa ja välillä on saatu jopa kokonainen kuuden joukkue pelaamaan samalle puolelle, Skype ahkerassa käytössä.
Toissapäivänä tuli myös tarinapeli korkattua muutaman tutun kanssa ja vaikka harvoin yksinpelejä harrastankin, niin kyllähän se juoni tempaisi kertaheitolla mukaansa. Elite-taso toi paljon haastetta, mutta myös paljon sitä onnistumisen tunnetta, kun tiiminä selvittiin eteenpäin. Joitakin toimintakohtauksia saisi toki olla enemmänkin perussetin, eli jalkaväkisisseilyn ohella, mutta hyvä näinkin. Siinä vain oli sitä jotain, kun ajetaan autolla eteenpäin ja uzit laulaen raivataan tietä kohti evakuoimispistettä tai jos pääsee taivaalta niittämään minigunin voimalla maajoukkoja, niin molemmissa kohtauksissa oli kaivattua meininkiä! Oma hohtonsa löytyy myös pienistä, taktisista tehtävistä, jossa UAV muuntautuu Nikko-auton muotoon ja rullaa verhottuna keskelle pahaa-aavistamatonta vihollishuonetta, unohtamatta yllätyksen tuomaa hidastettua osuutta, kun Ghost-ryhmä murtautuu huoneeseen.
Edellä mainituista jutuista juuri tuo random-peliseura on se pahin viihdykkeen tappaja, vaikka henkilökohtaisesti saisikin tehtyä kovaa tulosta... ei ole hyvän tiimityöskentelyn voittanutta. Monesti protestoinkin tuhlaamalla kranaattini kämppivän snipun jaloille, jos joukkueella ei kulje. Toinen mainittava asia on keskeneräiseen peliin liittyminen - sellaisissa on yleensä poikkeuksetta lagia, mutta asia korjaantuu seuraavaan mappiin mennessä. Parhaiten sen huomaa, kun spawnaat johonkin, niin ruudun pitää ilmestyä heti taistelukentälle. Jos siihen menee esim. 2 sekuntia, niin lagia on juuri sen verran.
Edellä mainitutkin asiat kyllä sietää, kun tarjolla on hyvää viihdettä. Voit olla etulinjan tappokone, rynkkymies ja kävelevä ammusvarasto joko tulikranaattien tai kovien kranaattien kanssa, joskus myös taktisella savulla on käyttöä. Oma suosikkini taas on nopeasti ampuvalla submachinegunilla varustettu engineer, jolla on pari sensoria ja kenttätietokone mukana. Käsiaseena tietty tainnutuspistooli ja siihen päälle jatkuva into haksata vihollisten sijaintia omille. Snipulla taas on mielestäni parhaat varusteet, myöhemmillä tasoilla aukeaa kaikkea kivaa. Vieläkin mietin, mitä ihmettä avaisin paikan tullen... P90 oli itsestäänselvyys, mutta entäpä se häivesuoja? Se kiinnostaisi, mutta samalla taisi olla miinatkin... ja "tainnutusansa", viuhkamiinan tapaan toimiva "haksausta harrastavan kämppijän unelma", vaikeita valintoja. Hassua kyllä, että nopeiten ampuvat ja isoimmat lippaat omaavat lähitaisteluaseet löytyvät juuri Recon-kitistä.
Sitten muutama kysymys tietäjille:
- Saako 50-tason kohdalla uuden respec-tokenin?
- Kuuleman mukaan "tiimalasibonus" toimii ensimmäisen pelitunnin ajan per vuorokausi, pitääkö paikkansa? (tällöin +50% enemmän kokemusta)
- Onko mahdollisesti tietoa tulevan mappipaketin hinnasta, jotakin talvikenttiä lupailivat?
- Voiko UCAV:llä spotata vihollisia, vai onko se vain emp-pommitusta ja kranaatteja varten?
Kiitokset jo etukäteen! Ja loppuun vielä eräs hauska kevennys... eilen tuli pelattua suht ylivoimaista vihollista vastaan ja oma joukkue käsitti lähinnä pelokkaita aloittelijoita, jotka kykkivät oman suoja-alueen takana piilossa. Koetin tästä huolimatta pelata normaalisti ja vallata kohteita + haksata porukkaa. Noin pelin puolivälissä sain riesakseni UAV:n, joka seurasi paikasta toiseen kuin hai laivaa. Aina jos sain teilattua pari-kolme vihollista, niin UAV tuli viereen kuin ärsyttääkseen ja hyttysen tapaan lenteli iholla. Etenkin jos koetin vallata jotakin pistettä (pelasin conflictia), niin tuli koko ajan sellainen fiilis, että joku iso pörriäinen surisee ympärillä ja viuhahtaa aina korkealle taivaalle, kun käy ensin näyttäytymässä nenäni edessä "ammu minut, etpäs osukaan, hähähää". Kaveri vastapuolella osasi ohjata kyseistä vekotinta todella taidokkaasti ja välillä taisi jopa nauttia aiheuttamastaan häirinnästä. Sain kyseisen vekottimen toki pari kertaa ammuttua alas, mutta vaikeaa se oli. Kenttänä tuolloin Pipeline, jossa on muutenkin aika lyhyet välit paikasta toiseen, oli jatkuvasti kiirettä "detected" -tekstin ollessa näkyvissä.
Tiedoksi muuten kaikille - jos saatte tapostanne Veteran-bonuksen, niin kyseessä on tason 50 saavuttanut pelaaja. Kiva tasoituselementti alemman tason pelaajille.
Edit: Jos satutte pelaamaan sitä surkeaakin surkeampaa Cargo-mappia, niin älkää nyt prkl istuko siellä päädyissä kökkimässä sen 200m kantaman snipunne kanssa! Porukalla on monesti vielä se OTR-skanneri käytössä ja kleikat suojana, niin yritä siinä sitten haastaa tarkka-ampujia. Rynkky kouraan ja sinne konttien sekaan juoksemaan!
Perkeleen snipuhorot!! Jos luit tämän, niin olen yllättynyt! Mikäli olet vakiosniputtaja, niin vaihda siihen perkeleen rynkkyyn!