Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

On kyllä moninpelin lisäksi loistava yksinpeli! Tuli eilen mentyä keskitasolla läpi ja oli heti pakko aloittaa vaikeammalla vaikeustasolla uudestaan. Ehkä hieman helpohko keskitasolla, loppupään checkpointtien välimatkan kasvatusta lukuunottamatta. Muutama erittäin viihdyttävä tehtävä saatu kyhättyä. Hiipailuun kannustetaan, mutta pakko ei tietenkään ole. Parhaillaan mielestäni peli on kuitenkin kun suunnittelee tarkkaan tilannetta tutkimalla kenet tiputtaa ekana etteivät muut huomaa ja miten siitä jatkaa eteenpäin. Vankilaan hiippailutehtävä jäi varsinkin mieleen. Tarina tosin on niin ja näin, mutta eipä se nyt häviä muillekkaan nykyisille sotapeleistä. Minulla vain olisi yksi ehdotus Venäläisille vanginvartijoille välineeksi näkymättömän Jenkkiläisen hi-tech sotilaan paljastamiseksi ja kukistamiseksi: Koira.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Ihan hyvää moninpelivinkkiä uuden videon muodossa.

[video=youtube;nAVJCE280oI]http://www.youtube.com/watch?v=nAVJCE280oI[/video]
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Onkos kukaan kokeillut jaetunruudun moninpeliä? Minkäslaista meno tälleen? Jos nyt oikein ymmärtänyt, niin kampanjaahan ei pääse kahdestaan pelaamaan offlinessä, vaan jokin oma pelimuoto kyhätty tälle. Samansuuntaista kuin MW3:sessa, jossa lahdattiin aalloittain tulevia vihollisia?

Varmasti aika pitkälti oman ostopäätöksen ratkaisee juurikin tämä kaverin kanssa samalta sohvalta pelaamisen mahdollisuus :P
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Mikäli kaipailee co-op peliseuraa niin voi lisäillä psn: Techniqo
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Olisikohan tässä viimein socomin korvaajaksi taktisemmissä räiskinnöissä? Ei oikein tuo uusin socom napannut betan perusteella ja tämä hieman kutittelisi kyllä lompakon nyörejä. Mutta kummalle alustalle PS3 vai boxi? Onko moninpelissä kuolema per rundi vai samanlaista respawn huorausta kuin kaikissa nykyräiskinnöissä?
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Olisikohan tässä viimein socomin korvaajaksi taktisemmissä räiskinnöissä? Ei oikein tuo uusin socom napannut betan perusteella ja tämä hieman kutittelisi kyllä lompakon nyörejä. Mutta kummalle alustalle PS3 vai boxi? Onko moninpelissä kuolema per rundi vai samanlaista respawn huorausta kuin kaikissa nykyräiskinnöissä?

Ehdottomasti on. Itse pidän tästä enemmän, kun Socomista jota tuli useita tunteja tuherrettua verkossa. Loistava yksinpeli sekä moninpeli. Lisäksi splittinä pelattavana Guerilla tila.

Moninpelistä löytyy muistaakseni viisi pelimuotoa. Siege on näistä ainut, jossa ei ole kuin elämä per rundi.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Olisikohan tässä viimein socomin korvaajaksi taktisemmissä räiskinnöissä?

Kyllä tästä sellainen taitaa olla muovautumassa. Taktista on ja ennenkaikkea tiimipeliä. Suomipartyn mukana ilo pelata, mutta menee myös näin randomisti kuten tänään. Asepornoilu viety pidemmälle kuin koskaan ennen, vieläpä pääsee heti radalle testaamaan miten istuu tuorein viritelmä näihin käsiin.

Tänään toimin tiukasti omassa roolissani ja spottailin vihuja yläilmojen dronella. Puollustustehtävässä omat tiesivät jo pitkän matkaa ennalta mistä tullaan päälle ja osasivat vastata sopivassa hetkessä kuolettavin terveisin. Pelaajat eivät ilmeisesti ole tätä vielä ymmärtäneet, kun ihan saa melkein olla niskassa kiinni pörräämässä eikä ammuta alas.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Tänään tuli kokeiltua moninpeliä ensimmäistä kertaa betan jälkeen. Todella nautittavaa meininkiä.. silloin kun homma toimii. Saboteur tuntuu olevan pelikelvoton koska kaikissa kolmessa pelissä tuli "sopivasti" host migration kun pommin kanssa oli lähellä vihujen basea. Ja vielä monta kertaa samassa pelissäkin. Ei kiva. Tulee ihan tämä mieleen :D Ja sitten vielä sen lisäksi oli ongelmia pommin kanssa. Sitä vaan ei yksinkertaisesti saanut poimittua. Conflict sitä vasten toimi hyvin ja kiväärimiehellä tuli päästyä tosi nopeasti 9 tasolle osaavassa porukassa.

Ai niin jostain syystä moninpeli ei tue 3D:tä :mad: Yksinpelissä tuo näyttää niin kivalta.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Onkos kukaan kokeillut jaetunruudun moninpeliä? Minkäslaista meno tälleen? Jos nyt oikein ymmärtänyt, niin kampanjaahan ei pääse kahdestaan pelaamaan offlinessä, vaan jokin oma pelimuoto kyhätty tälle. Samansuuntaista kuin MW3:sessa, jossa lahdattiin aalloittain tulevia vihollisia?

Varmasti aika pitkälti oman ostopäätöksen ratkaisee juurikin tämä kaverin kanssa samalta sohvalta pelaamisen mahdollisuus :P

Asiaan itse perehdyttyäni tein päätöksen, että kampanjan pelaaminen jaetulla ruudulla ei onnistu. Fuckkkkk. Itsekin ennakkotilasin pelin jo siksi, kun aiemmin hehkutettiin jossakin, että uutta Ghost Reconia voi pelata split screeninä myös kampanjaa. Sitten tuossa Guerrilla modessa voi pelata jaetulla ruudulla, mutta siinä on ainakin minun mielestäni se huono puoli, että jos pelaat sitä ainoana ihmispelaajana/ihmispelaajia on kaksi, siellä ei ole sinulle botteja kavereina. Hirveän hankala puolustaa yhtä aluetta yksinään kun vihollisia tulee joka suunnasta :D

Korjatkaa jos olen väärässä.

Voiko siis multiplayeriä pelata jaetulla ruudulla kaverin kanssa?! En ole vielä multiplayeriin asti päässyt, siinä syy siis kysymykseen. :P
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Mitenkäs toi Med kitti oikeen toimii? Laitoin sen varutuksiin, mutta en saa sitä kätösiin mitenkään..pystyykö sillä edes healaa itteensä tai jättää maahan niinkun battlefieldissä. :/ ja mikä toi sähköshokki ase on ja millon saa? Ärsyttävää ku joku tekee sen sulle ja jäät maahan makaamaan ja sitten se jotenkin herättää sut henkiin ja tappaa uudestaan, eikai siinä tule 2 kuolemaa scoreihin? :(
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Elite-tasolla vietiin taas kampanjaa eilen yhteistyössä tehtäväkaupalla eteenpäin. Upeita hetkiä, kun kentän läpäisy voi onnistua turhaa meteliä pitämättä ja kaikkia ei tarvitse välttämättä lanata sen läpäistäkseen. Vaikka yleensä kelloa vastaan eteneminen on enemmän stressaavaa kuin mukavaa, oli se tässä eräässä tehtävässä varsin antoisaa. Vauhdilla vuoristorata läpi useamman yrityksen jälkeen, pysähtyä ei saanut ja yhtenä poppoona alusta loppuun. Meillä oli kolmen ihmispelaajan lisäksi yksi koneen ohjaama hahmo. Tämä ei tunaroi, eikä nosta itseään millään tavoin esille joten pelimenestys nyt ei ainakaan hänestä ole kiinni. Enemmän sellainen harmaan tasainen puurtaja siellä taustalla. Päärooli on pelaajilla ja siitä pisteet kotiin. Aseiden kanssa saa olla tarkkana, itsellä unohtui silu matkasta, ja niinpä paljastumisen pelossa ainoa mahdollisuus oli hoitaa toimet hiljaisesti käsikopelolla tai sitten vain seurata muita perästä. Onneksi kuitenkin aselaatikosta pääsi jo pian poimimaan paremmin ghost -imagoon sopivammat työkalut.

Cooppi-pelaajien pakkohankinta aivan selkeästi. Verkon yli ja ilman matchmakingiä.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Mitenkäs toi Med kitti oikeen toimii? Laitoin sen varutuksiin, mutta en saa sitä kätösiin mitenkään..pystyykö sillä edes healaa itteensä tai jättää maahan niinkun battlefieldissä. :/ ja mikä toi sähköshokki ase on ja millon saa? Ärsyttävää ku joku tekee sen sulle ja jäät maahan makaamaan ja sitten se jotenkin herättää sut henkiin ja tappaa uudestaan, eikai siinä tule 2 kuolemaa scoreihin? :(

Varmaankin olet jo kerinnyt perehtymään asiaan, muttaa vastataampa nyt kuitenkin. Se med kit on vaan menossa mukana, se käytetään vaan silloin, kun olet haavoittuneen tiimikaverin luona/olet itse haavoittunut. Kun kitin käyttö on mahdollista tulee siihen alapuolelle teksti mihin aina tulee kaikki coverit, swapit ja sun muut, niin siinä lukee vaan sitten, että hold to heal. Toimintonappi vaan pohjaan ja avot.

Stun gunin taisi jo saada heti alussa? Sivuaseeksi mahdollista laittaa. Tällä pystyy stunnaamaan siis vihulaisia minkä jälkeen hakkerointi on mahdollista. Tähänhän siis ei kuole, että täytyy muistaa että mikäli itse tekee tämän niin nitistää vihun hakkeroimisen päätteeksi. :P



ASIASTA NELJÄNTEEN:
Tuotatuota, meikäläisen Ghost Recon on ruvennut hieman ärsyttävällä tavalla lagimaan. Joskus pystyy pelaamaan ihan normaalisti, mutta yleensä huomaan, että pelin äänet tulevat usean sekunnin myöhässä (puhutaan n.3-6sekunnista). Esimerkiksi: Ammun.....Kuuluu pamahdus. :D Harmillisen ärsyttävää. Joskus minulla aikoinaan joku Assassins Creed teki saman, mutta vain ehkä pari kertaa koko pelaamisen aikana ja tuokin lähti sitten pois vain käynnistämällä pelin uudestaan. Sama pätee kuitenkin myös Ghostissa, mutta helvetti kun se peli pitää startata uusiks jokaisen multiplayer matsin jälkeen :D Yksinkertaisesti vain yksilöllinen bugi mikä toivottavasti lähtee mahdollisien tulevien päivityksien myötä pois, vai pitääkö minun uusi peli jostain pieraista? D:
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Pieni lisäys vielä tuohon medikittiin eli kuka tahansa pelaaja millä tahansa hahmoluokalla voi healata toisen haavoittuneen pelaajan. Medikit päällä toimenpide menee vain hieman nopeammin mutta ero aika marginaalinen. Lisäksi jos itse haavoittuu niin sillä voi healia itsensä. Tätä ei voi tehdä ilman medkittiä vaan silloin on sen varassa että sulla on täyspäisiä tiimikavereita jotka käsittää helata. Usein ne ei löydä sua heti, tähän auttaa d-pad alas painaminen jolloin pelihahmo huutaa apuja ja muille näkyy hahmon päällä huutomerkki. Hyppii siis helpommin silmille.

Itse suosittelen Riflemanille mielummin ammuslaatikkoa heti kun vain aukeaa. Sillä pystyy auttamaan jatkuvalla syötöllä koko muuta tiimiä kun taas tuo medikitti on vähän sellainen itsekkään pelaajan turha varuste joka ei oikeesti vaikuta pelin kulkuun juurikaan. Ei varsinkaan jos puhutaan respapelimuodosta, Siegessä sitten eri asia. Siinähän se voi joskus ratkaista pelin.

Esimerkiksi: Ammun.....Kuuluu pamahdus. :D Harmillisen ärsyttävää. Joskus minulla aikoinaan joku Assassins Creed teki saman, mutta vain ehkä pari kertaa koko pelaamisen aikana ja tuokin lähti sitten pois vain käynnistämällä pelin uudestaan. Sama pätee kuitenkin myös Ghostissa, mutta helvetti kun se peli pitää startata uusiks jokaisen multiplayer matsin jälkeen :D Yksinkertaisesti vain yksilöllinen bugi mikä toivottavasti lähtee mahdollisien tulevien päivityksien myötä pois, vai pitääkö minun uusi peli jostain pieraista? D:

Yhdellä kaverilla on wanha sotaratsu 40 G versio ja välillä sekin valittaa jostain äänibugituksista. Ihmetellyt mitä se puhuu. Olisiko niin että pelillä on ongelmia wanhemman raudan kanssa. Aika harva meinaa valittaa, pelin/koneen uudelleen asennus voisi auttaa? Ootko lueskellut Ubin foorumilta että muilla olisi? Jonkun verran pyörinyt siellä lukemassa enkä ole törmännyt mihinkään tämän tyyppiseen tyyppivikaan.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Eilen rikoin tämän kans omaa sääntöäni, ja aloitin pelaamaan multiplayeria ennen kuin kamppanja on läpi ( betaa ei lasketa ). Ja kyllä on loistavaa meininkiä. Aidosti taktinen ammuskelu, ja onnistumisen tunne on aivan mahtava kun onnistuu valtaamaan vihun hallussa olevan kohteen. Tästä voisi pari suuremman kokoluokan räiskintää ottaa mallia, että miten pelaajia kannustetaan tiimityöhön ja objectiven pelaamiseen. Minusta on hienoa, että tapoista ei saa hirveitä pisteitä, paitsi jos ammut kaveria kiusaavan vihun tai objectivea valtaamassa olevan. Siegessä taitaa olla eri asia, mutta sitä en vielä uskaltanut koittaa näillä taidoilla. Nyt vaan pitäis ostaa uusi headsetti et sais kaiken irti, koska kuin suoraan huonosta koululaisvitsistä, koira söi edellisen toissapäivänä.. Onneks ei ollut kuin 2 viikkoa vanha sonyn oma 7.1 surround headset.. PRKL:mad:
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

E3 kunniaksi saa 10 Uplay pisteellä imuroida "Rooftops" Guerrilla coop kartan. Nyt Guerrilla mappeja on Signature editioneissa jo peräti 7. Ei ihan heti lopu Reconissa pelattava jos nuokin kaikki meinaa painaa lävite. Otin talteen ja pyrähdin mapissa pikaisesti, ihan siistiltä se vaikutti niinkus muutkin.

Uplay
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

E3 kunniaksi saa 10 Uplay pisteellä imuroida "Rooftops" Guerrilla coop kartan. Nyt Guerrilla mappeja on Signature editioneissa jo peräti 7. Ei ihan heti lopu Reconissa pelattava jos nuokin kaikki meinaa painaa lävite. Otin talteen ja pyrähdin mapissa pikaisesti, ihan siistiltä se vaikutti niinkus muutkin.
Nappasin ton, miten sai lunastettua sen signature editonin "Moscow suburubs" olen iskenyt sen koodin kyllä storeen, mutta ei se antanut mun ladata mitään...oletin että se sisältö on peli levyllä mutta kuitenkin ei sitä mappia löytynyt tuolta Guerilla coopista, eli minulla on vain 6 mappia siellä. hmm....
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Nappasin ton, miten sai lunastettua sen signature editonin "Moscow suburubs" olen iskenyt sen koodin kyllä storeen, mutta ei se antanut mun ladata mitään...oletin että se sisältö on peli levyllä mutta kuitenkin ei sitä mappia löytynyt tuolta Guerilla coopista, eli minulla on vain 6 mappia siellä. hmm....

Kappas vaan, siellä on nyt vain kuusi mappia mullakin näkyvissä. Olin ihan siinä uskossa että se Moskova tuli ja ehkä jopa näkyi joskus tuossa listassa. Mutta en nyt muista kun siitä on jo aikaa kun olin tuossa näkymässä viimeksi. Mutta nyt ei ainakaan Moskovaa näy. Eipä noille nyt tällä sekunnillä käyttöä olisikaan mutta pitääkin selvitellä tuo, kyllä ne joskus tarvitaan. Voi olla jostain bugistakin kyse.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Okei no nyt käsitän vissiin tuon homma, eli sellasta Moscow Suburbs mappi on EU versiossa kaiketi nimellä "Tramstation" tms. Ja rooftops mappi oli alunperinkin mukana siinä näkymässä mutta se oli harmaana kunnes lunasti sen Uplaystä. Eli Sig. editionissa onkin siis tällä hetkellä 6 mappia ja normissa 5. Saas nähdä tuleeko DLC muodossa lisää, luultavasti. Tosin riittäähän noissakin hakattavaa kymmeniksi tunniksi jos haluaa kaikki aallot painaa läpi jne.
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Vielä on tarinaa jäljellä, mutta monta upeaa yhteistä kokemusta jo jaettu. Koko tarina läpi yhteistyömuodossa on jotain sellaista herkkua, josta sopii pitääkin hieman enemmän ääntä.

Tässä muutamia ottoja näistä hienoista hetkistä:

[MEDIA]3926[/MEDIA]
 
Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]

Beta bugasi taannoin niin paljon onlinessa, ettei päässyt kunnolla testaamaan, mutta onneksi kuuntelin kavereiden suosituksia ja ostin tänään (torstaina) tämän pelin. Olen mättänyt vain verkossa ja tässäpä tähänastisia kokemuksia:

+ Osumankesto on säilynyt samana betasta, se on mainio
+ Lähtöaseet eivät ole liian huonoja tuloksen tekemiseen, pelityyli ratkaisee eniten
+ Taktisuutta on paljon mukana, koska tiimipeliin panostetaan niin vahvasti
+ Kartat tuntuvat pelaajamäärään (max. 8vs8) nähden sopivilta
+ Asevarustelijan taivas, eri pyssyjen ja hahmon täydelliseen modifiointiin voi käyttää helposti tunninkin verran aikaa, kun oikein innostuu
+ Kokemuspisteitä jaetaan ehkä turhankin anteliaasti, mutta saapahan varusteita paljon nopeammin avatuksi
+ Kun juostaan, niin siinä on meininkiä - kohteeseen on aidosti vaikea osua silloin ja liikkumisnopeus on aina vakio varusteista riippumatta
+ Flashbangit ovat hyviä, niillä saattaa parhaimmillaan sokaista pelaajan moneksi sekunniksi
+ Kämppijöitä rankaistaan aika rankalla kädellä, kun havaitsemiskranaatit ja UAV:t lentelevät ilmassa, mutta itse pidän sitä vain hyvänä asiana, se saa pelin elämään koko ajan
+ Kranaateissa on edelleen munaa, niillä tappaa tarpeeksi suurella säteellä. Joskus ne tosin vain kaatavat ja satuttavat paljon, mutta eivät teilaa sotilastasi

Mutta, myös miinuspuolia löytyy (koskee vain multiplayeriä)

- Headsettien kanssa on edelleen sekoilua, välillä ei kuule tiettyjä henkilöitä ja lähetys ei toimi
- Squadiin liittyminen tökkii, useimmiten tulee ilmoitus "connection to server lost", kun koetat liittyä kaverin peliin
- Tehtiin neljän henkilön squad ja koetettiin liittyä peliin, välillä kolme pääsi mukaan, välillä vain kaksi, kaikkia ei kertaakaan
- Lagiongelmaa esiintyi pari-kolme kertaa (otanta arviolta noin 20-25 matsia) ja yleensä sitä oli parista sekunnista jopa viiteen sekuntiin. Parhaiten sen huomaa, kun koetat spawnata ja ilmestyminen kentälle kestää lagin keston verran
- Kerran putosin serveriltä pois kesken pelin, en tiedä hyppäsikö hosti pois (tms) vai mitä tapahtui
- Kun kavereita kutsuu squadiin, niin joutuu pahimmassa tapauksessa selaamaan koko pitkän kaverilistan läpi, ennen kuin haluttu henkilö löytyy. Helpointa pyytää muita liittymään mukaan
- Jos serveri on tyhjä liittyessäsi moninpeliin yli kahden hengen squadilla, niin peli jakaa ryhmän joskus kahteen eri squadiin. Useimmiten kuitenkin peli tajuaa laittaa kaverit samaan ryhmään, kunhan serverille tulee tarpeeksi pelaajia. Tasapainon heittely aiheuttaa porukan erkaantumista
- Killcam on mielestäni todella surkea nopeissa tilanteissa, usein näkee vihun ampuvan suurimman osan ohitse - eikä se ole lagin syytä
- Ehkä kuitenkin haluaisi sotia edes 12vs12, se toisi vielä enemmän vaihtoehtoja tähän peliin. Toimii kuitenkin myös nykyisellä kokoonpanolla
- Toisinaan ei meinaa millään tulla pelaajia vajaalle serverille. Turhan kauaa ei kannata odotella, vaan uutta hakua ja pääsee nopeammin pelaamaan
- Yksi jäätyminenkin tapahtui hieman ennen kolmea yöllä, pleikka tilttasi heti mapin latauduttua - alla tuliterä 160gb slim


Mainittakoon, että vaihdoin modeemia illan aikana - tässä jälkimmäisessä on NAT 1 ja aiemmassa NAT 2. Heti vaihdon jälkeen pääsin ilman ongelmia liittymään kavereiden serverille ja samaan squadiinkin. Saattoi tietty olla sattumaa, tai sitten kannatti kokeilla vaihtoa.

Edit. Pari miinuskohtaa lisätty
 
Ylös Bottom