Vastaus: Ghost Recon Future Soldier [PS3/X360]
Beta bugasi taannoin niin paljon onlinessa, ettei päässyt kunnolla testaamaan, mutta onneksi kuuntelin kavereiden suosituksia ja ostin tänään (torstaina) tämän pelin. Olen mättänyt vain verkossa ja tässäpä tähänastisia kokemuksia:
+ Osumankesto on säilynyt samana betasta, se on mainio
+ Lähtöaseet eivät ole liian huonoja tuloksen tekemiseen, pelityyli ratkaisee eniten
+ Taktisuutta on paljon mukana, koska tiimipeliin panostetaan niin vahvasti
+ Kartat tuntuvat pelaajamäärään (max. 8vs8) nähden sopivilta
+ Asevarustelijan taivas, eri pyssyjen ja hahmon täydelliseen modifiointiin voi käyttää helposti tunninkin verran aikaa, kun oikein innostuu
+ Kokemuspisteitä jaetaan ehkä turhankin anteliaasti, mutta saapahan varusteita paljon nopeammin avatuksi
+ Kun juostaan, niin siinä on meininkiä - kohteeseen on aidosti vaikea osua silloin ja liikkumisnopeus on aina vakio varusteista riippumatta
+ Flashbangit ovat hyviä, niillä saattaa parhaimmillaan sokaista pelaajan moneksi sekunniksi
+ Kämppijöitä rankaistaan aika rankalla kädellä, kun havaitsemiskranaatit ja UAV:t lentelevät ilmassa, mutta itse pidän sitä vain hyvänä asiana, se saa pelin elämään koko ajan
+ Kranaateissa on edelleen munaa, niillä tappaa tarpeeksi suurella säteellä. Joskus ne tosin vain kaatavat ja satuttavat paljon, mutta eivät teilaa sotilastasi
Mutta, myös miinuspuolia löytyy (koskee vain multiplayeriä)
- Headsettien kanssa on edelleen sekoilua, välillä ei kuule tiettyjä henkilöitä ja lähetys ei toimi
- Squadiin liittyminen tökkii, useimmiten tulee ilmoitus "connection to server lost", kun koetat liittyä kaverin peliin
- Tehtiin neljän henkilön squad ja koetettiin liittyä peliin, välillä kolme pääsi mukaan, välillä vain kaksi, kaikkia ei kertaakaan
- Lagiongelmaa esiintyi pari-kolme kertaa (otanta arviolta noin 20-25 matsia) ja yleensä sitä oli parista sekunnista jopa viiteen sekuntiin. Parhaiten sen huomaa, kun koetat spawnata ja ilmestyminen kentälle kestää lagin keston verran
- Kerran putosin serveriltä pois kesken pelin, en tiedä hyppäsikö hosti pois (tms) vai mitä tapahtui
- Kun kavereita kutsuu squadiin, niin joutuu pahimmassa tapauksessa selaamaan koko pitkän kaverilistan läpi, ennen kuin haluttu henkilö löytyy. Helpointa pyytää muita liittymään mukaan
- Jos serveri on tyhjä liittyessäsi moninpeliin yli kahden hengen squadilla, niin peli jakaa ryhmän joskus kahteen eri squadiin. Useimmiten kuitenkin peli tajuaa laittaa kaverit samaan ryhmään, kunhan serverille tulee tarpeeksi pelaajia. Tasapainon heittely aiheuttaa porukan erkaantumista
- Killcam on mielestäni todella surkea nopeissa tilanteissa, usein näkee vihun ampuvan suurimman osan ohitse - eikä se ole lagin syytä
- Ehkä kuitenkin haluaisi sotia edes 12vs12, se toisi vielä enemmän vaihtoehtoja tähän peliin. Toimii kuitenkin myös nykyisellä kokoonpanolla
- Toisinaan ei meinaa millään tulla pelaajia vajaalle serverille. Turhan kauaa ei kannata odotella, vaan uutta hakua ja pääsee nopeammin pelaamaan
- Yksi jäätyminenkin tapahtui hieman ennen kolmea yöllä, pleikka tilttasi heti mapin latauduttua - alla tuliterä 160gb slim
Mainittakoon, että vaihdoin modeemia illan aikana - tässä jälkimmäisessä on NAT 1 ja aiemmassa NAT 2. Heti vaihdon jälkeen pääsin ilman ongelmia liittymään kavereiden serverille ja samaan squadiinkin. Saattoi tietty olla sattumaa, tai sitten kannatti kokeilla vaihtoa.
Edit. Pari miinuskohtaa lisätty