Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon: Wildlands

Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Onhan tämä nyt aivan helvetisti hauskempaa kuin division, joka tuli pelattua juuri ennen tätä,vaikka täysin erilaisia pelejä ovatkin.
Mahdollisimman stealthina ja suunnitelmallisesti tätä pitää pelata. En yhtään ihmettele, että peli on paskaa, jos lanaa tukikohtia jatkuvasti aseet laulaen niinkuin suurinosa youtube- pelaajistakin tuntuu peliä pelaavan.
Yksi asia mikä häiritsee todella paljon on se miten ruumiit häviävät käytännössä lähes välittömästi tapon jälkeen. Tämän vuoksi ei ole mitään merkitystä mihin ruumiin jättää, koska peli hävittää sen puolestasi välittömästi.
Toivon todella, että tämä on vain betan syytä ja julkaisuversiossa tätä ongelmaa ei ole.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Elite tasolla vetänyt "Navy Seals" meininkiä, hiipien ja tehokkaasti sekä samalla käskyttäen tyhmää AI:ta. Peli on ihan jees, hyviä ja huonoja puolia löytyy. Itselleni maistuisi vähän enempi Tom Clancy meininki eikä ihan näin Far Cry/Just Cause "gameplaylooppi".

Co-oppina peli on varmaan ihan hauska videoiden perusteella, vaikka paljon puutteita ja vikoja löytyykin. Varmaan tätä jaksaisi pelata sen 15h ja 20%, mutta sen jälkeen iskisi kyllästyminen liian isoon peliin ja jatkuvaan toistoon. Näkee samantien, että peli kaipaisi enemmän laatua ja vähemmän kokoa.

Äänimaailma on kyllä helevetin iso pettymys, on aika heikkoa tasoa open world tai räiskintäpelien mittapuulla. Olisi odottanut edes The Divisionin tasoa.

Viikonloppu menee pelin parissa varmasti ihan kivasti ja sitten syksyllä hommaa alelaarista pelin Navy Seals larppaamiseen.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ensiaskeleet otettu ja maistui varsin hyvältä. Olin aluksi aivan pihalla, kun liityin kavereiden peliin ja he spottailivat vihollisia, jotka niitettiin lähes saman tien. Valitsin aluksi veteraani-tason (recruit-veteran-elite-ghost) ja mietin, että miten vihollisten taso skaalautuu jos kaverit ovat valinneet eri tason, mennäänkö esim. ryhmänjohtajan valitseman tason mukaan? Ainakaan ei tullut mitään mainintaa, kun liityin peliin.

Viholliset vaikuttivat älykkäiltä ja suin päin ei kannattanut rynniä päälle, vaan ryhmänä suunnitelman kanssa. Pari kertaa halusin kokeilla ampumalla vihollisia kauempaa ja ei siinä kauaa kestänyt, kun vihollinen toipui yllätyksestä ja organisoi puolustuksen. Muutaman kerran näin punaisen valonvälähdyksen ja jäi epäselväksi mikä se oli - vihollisen havainnointikranaatti? Apujoukkoja saapui myös melko herkästi paikalle, vihollisen käyttäessä radiota. Isompien tehtävien ohella ryhmällemme tarjottiin kiitettävästi sivutehtäviä, joten aika ei käy pitkäksi pitkienkään siirtymien aikana. Päätehtävistä sellainen maininta, että jos tulet kesken kaiken onlineen ja kaverit ovat jo selvittäneet päätehtävän ensimmäisen osan, niin seuraava kohde ei näy kaikille ennen kuin kaikki ovat suorittaneet edeltävän osan tehtävästä (muiden pitää siis pelata uudestaan).

Divisioniin täällä on myös verrattu ja suurin ero siihen löytyy osumankestossa ja ajoneuvoissa. Kaikki kuolevat realistisesti ja ajoneuvoja on käytössä monipuolisesti - helikopteri, auto, vene, moottoripyörä, pienlentokone ja vihollisella näkyi myös panssarivaunuja. Osalla vihollisista oli käytössä suojapanssareita, joten päälaukaukset olivat tärkeitä. Joissakin tehtävissä piti päästä käsiksi upseeriin, jolta sai tärkeitä tietoja muista kohteista ja vihollisen havaitessa tiimin tämä ns. pomo koetti karata esim. autolla ja ajojahti oli ainoa keino saada tehtävä onnistumaan. Hyville kuskeille onkin kysyntää, etenkin kopterin ja autojen puikoissa. Aseilla varustettuja koptereita ei ole vielä näkynyt.

Jokaisella sotilaalla on oma kykypuunsa ja kokemusta kertyy mm. lootista, merkatuista kohteista, tapoista, ja vihollisen havainnoinneista. Huomioitavaa on, että havaituista vihollisista ja tapoista kaikki pelaajat saavat expaa, mutta lootit/sotasaaliit pitää jokaisen kerätä/merkitä henkilökohtaisesti kokemusta saadakseen. Lisäksi stealth-tapot toivat hyvän bonuksen päälle. Isompia pomoja ei toistaiseksi ole tullut vastaan, mutta näytti niitä (jollakin taktisella) kartalla olevan aika monta. Se ei vielä selvinnyt, onko vihollisia kentällä enemmän, mikäli Ghost-ryhmän lukumäärä vaihtelee.

Jotenkin tästä tulee mieleen muinainen PS2-peli Mercenaries, joka sekin oli mainio, tässä vain toimitaan ryhmässä. Vaikeustasosta mainitsen, että Veteran tuntui aivan liian helpolta, joten vähintään Elitellä täytyy lähteä liikkeelle. Kommunikointi on kyllä ensiarvoisen tärkeää, joten chattiyhteys on välttämätöntä. Kontrolleista sen verran, että ne ovat hyvin kattavia, mutta miksi tähtäyksen puolta ei voi valita? Etenkin oviaukoissa tämä olisi tärkeää. Ja lisätään vielä, että pikamatkustus on mahdollista dronen (ristiohjain ylös) kautta jos joukkuetoverit ovat kaukana, tosin tällöin joutuu hieman latailemaan. Muuten peli ei keskeytä lataamalla yhtään kartalla liikkuessa.

Hyvä peli!
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Löytyy 2 kutsua, lisätkää akitus uplayssa kaveriksi niin pistän tulemaan.

Koodit meni.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Meinaa toi pyssyn sihti oleen vähän kuin purukumissa kiinni... siinä on rosvo 3 metrin päässä muuta ei se rynkyn piippu vaan käänny... no sitten jos ja kun kääntyy putoo rosvo yhdellä päräyksellä, divarissa pitää ampua kolme lipasta :)
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tätä nyt, vaikka tommi läntisen pelejä ovatki kannata verrata divisioniin. Siinä kun on RPG MMO jossa hahmokehitys jne joka on siis borderlands/destiny mut vihut nyt sattuu olee ihmisiä mitä nyt jotkut eivät vieläkää hyväksy, sen takia niitä joutuu ampuu 100 lipasta päähän, kun tämä kummitus rekoni on taas ihan tactical shooter jossa vihujen ei ole tarkoitus kestää lippakaupalla.

Täysin siis eri pelejä, kantavat vain yhteistä tommi läntise'n nimeä.

Division tuli myös vuosi sitten, sitä on pelattu puhki ja nähty se kehityskaari ylä ja alamäet, läntisen kummitus on tuleva uunituore peli. Tottakai se tuntuu heti "paremmalta" kun division. Jos olisi asiat päinvastoin niin olisi ollut että, "ai että, kyllä tämä division on heti parempi kun wildlands".

Molemmat varmasti yhtä hyviä/huonoja. Miten vaan, ite ostan tämän ihan vaan coopin takia ja taukoa divisionast, ei sen takia että se peli on perseestä vaan sen takia että julkaisusta asti se on ollut mulla pääpelinä ja aikaa kertynyt siihen yli 60 päivää. Joten ihan tervettä haluta jotain muuta cooppi räiskintää väliin!
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tätä nyt, vaikka tommi läntisen pelejä ovatki kannata verrata divisioniin. Siinä kun on RPG MMO jossa hahmokehitys jne joka on siis borderlands/destiny mut vihut nyt sattuu olee ihmisiä mitä nyt jotkut eivät vieläkää hyväksy, sen takia niitä joutuu ampuu 100 lipasta päähän, kun tämä kummitus rekoni on taas ihan tactical shooter jossa vihujen ei ole tarkoitus kestää lippakaupalla.

Täysin siis eri pelejä, kantavat vain yhteistä tommi läntise'n nimeä.

Division tuli myös vuosi sitten, sitä on pelattu puhki ja nähty se kehityskaari ylä ja alamäet, läntisen kummitus on tuleva uunituore peli. Tottakai se tuntuu heti "paremmalta" kun division. Jos olisi asiat päinvastoin niin olisi ollut että, "ai että, kyllä tämä division on heti parempi kun wildlands".

Molemmat varmasti yhtä hyviä/huonoja. Miten vaan, ite ostan tämän ihan vaan coopin takia ja taukoa divisionast, ei sen takia että se peli on perseestä vaan sen takia että julkaisusta asti se on ollut mulla pääpelinä ja aikaa kertynyt siihen yli 60 päivää. Joten ihan tervettä haluta jotain muuta cooppi räiskintää väliin!


Jep
Ostoon menne mullakin. Parempi toi, että jos kerran osuu niin sattuu, myös itselle. Pelissä on aika paljon elementtejä, kun saavat viilattua kaikki kohdilleen. Aivan mukavia oho, elementtejä kun hyppäsin koneesta eikä ollutkaan sitä laskuvarjoa kuten kaverilla :)

Tässä pelissä pystyy paremmin hiippaileen ja hiljaisesti äänenvaimentimella yms.. Ei tarvi heti olla täysi hulapaloo jos ei halua.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Mentiin ilta täydellä tiimillä, alla vaikein taso Ghost. Tässä henki on höllässä ja Rambot kuolee ensimmäisinä. Sota on kaaosta ja se tuodaan esille kun jengiä alkaa lappaamaan päälle omiensa avuksi. Tehtävää lähestytään tiedustelun kautta. Drone ei lennä loputtomasti ilmassa, vaan myös sitä täytyy viritellä taitopisteillä. Samoin on laita oman hahmon. Tavaraa kerätään kohentamaan aseistusta. Maasta voi poimia aseen kaatuneelta. Siirtymät ovat pitkiä. Helikopterit, lentokoneet ja ajoneuvot kovassa käytössä.

Maastosta löytyy runsaasti peitteitä ja vaihtelevia pinnanmuotoja. Näitä hyväksi käyttämällä saa hyökkäysurat ulotettua lähelle kohdetta. Sääolot vaihtelevat yhdessä vuorokauden ajan kanssa. Peli on komean näköinen.

Parhaimmat naurut saatiin pelin bugeista. Hienoimmat fiilikset, kun lähestytään vihun tukikohtaa ja tiimikaverit kertovat omia näköhavaintoja.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Jaaniijuu.. Lisäystä uPlayssa jos tarvetta pleikka koodille, kaikki 3 vielä käyttämättä.

uPlay: Maito_
 
Vähän kerkesin betaa testata ja hyvälle maistuu. Ensi testauksella aseissa ei ollu oikeen sitä kuuluisaa munan tunnetta mutta muuten toimi kyllä. Viikonloppuna kerkee testata ja paukuttaa lisää. Peli ennakko varattuna ja ei mitään syytä perua varausta. Avoimessa maailmassa cooppi vääntö toimii kyllä. Ihmetyttää kyllä tän pelin dissaus ennen betaa pelkkien pelivideoiden perusteella. Puhutaan paskaa ilman mitään faktaa. No, kaikki ei tykkää. Toisille on kova paikka ku edessä lukee ghost recon ja ei saada sitä mistä oma pippeli nousee. Herätkää tähän päivään ihan oikeesti. Itse nauttinu kaikista aikaisemmista ghost reconeista ja tää ei tee poikkeusta. Eihän tää varmaan mitään game of the year tiitteleitä tuu voittamaan mutta varmasti ihan toimivaa vääntöö varsinkin hyvässä seurassa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Muutama tunti eilen porukalla ja onnistuin kyllästymään jo siinä ajassa. Alelaarikamaa jos sitäkään. Ei jatkoon. Kartta oli kyllä kiva. Jotenkin tuli sellaset just cause 3 fiilikset maisemista ja musiikeista.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Pelasin eilen reilu tunnin kaverin kanssa ja kolmisen tuntia yksin. Peli on hieno ja luotien osumakohdat on siististi tehty.

Kaveriporukalla tietysti hauskempaa, mutta kyllä tätä yksin jaksoin yllättävän kauan pelata. Ajoneuvojen ohjattavuus on kyllä aivan hirveetä ja autojen äänet on naurettavat. Nopeuden tuntuma on myös ihan kuraa. Tietyissä Helikoptereissa on aseet, mutta ei niillä juuri mitään tee, kun niissä ei ole tähtäystä. Tais sitten en löytänyt sitä.

Alkaa toistaa itseään todella nopeasti. Mennään paikasta toiseen ja erona on vain maisemat ja vihollisten määrä. Tuskin ostan tätä, kun kukaan kavereista ei innostunut edes sitä vähää mitä minä.

Tähtäyspuolen pystyy kyllä vaihtamaan Pleikkarilla R1 ja tietokoneen näppäimiä en tiedä. Joku aikaisemmin ihmetteli ettei näin voi tehdä.
 
Mitä ihmettä tuossa ekassa tehtävässä pitää tehdä? Kun siinä pitää kuulustella sitä luutnanttia kuka näkyy keltasena pisteenä, mutta siellä on se piste vaan kallion reunalla ja ei ketään missään. Kokeiltu aloittaa alustakin, mutta sitä ukkoo ei vaan ole siellä.

Edit: Ei sitä ukkoo vaan tule sinne. Noo eipä tää yllätä kun on bugisoftin pelistä kyse.

Edit2: 3 kertaa kun poisti savet niin sitten se ilmesty sinne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Kiitokset Tasis_MpT:lle "olkapään tähtäyksen" kertomisesta. Olen liikaa tottunut siihen, että se vaihtuisi tatista, ohjeita kun en lue koskaan ja kokeilen kaiken itse.

Tämä Kippo76:n mainitsema vihollisten savuna ilmaan katoaminen sattui eilen myös omalle kohdalle. Syytä en moiselle tiedä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ei sitä ukkoo vaan tule sinne. Noo eipä tää yllätä kun on bugisoftin pelistä kyse.

Lähdet testaamaan keskeneräistä peliä ja ihmettelet kun vastaan tulee bugeja? Tee ilmoitus havainnoistasi suoraan tekijöille. Kyseessä on edelleen betatesti.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Lähdet testaamaan keskeneräistä peliä ja ihmettelet kun vastaan tulee bugeja? Tee ilmoitus havainnoistasi suoraan tekijöille. Kyseessä on edelleen betatesti.

Keskeneräinen peli? Joo, julkaisuun enää kuukausi tuskin siinä ajassa mitään suuria muutoksia enää saadaan aikaiseksi, ehkä tyyliin pieniä korjauksia sieltä täältä mutta julkaisuun tuskin saadaan täysin ehjä ja viimeisen päälle hiottu kokonaisuus.

The Division on beta testissä vielä tälläkin hetkellä. Eikä olla saatu korjattua asioita jotka ilmeni jo betassa, joten lähetään siitä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Betan koodi ei välttämättä ole enää sitä tuoreinta, edes testijakson aikana.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ehdin ottaa ensiaskeleita eilen, vaikeustaso kannattaa heittää Ghostiin samantien että saa sen Tom Clancy/Ghost Recon-fiiliksen aikaiseksi. Vähän on jäykkä ohjaus vaikka Divisioniin verrattuna, en oo ihan varma olisiko Future Soldieriin kanssa. Liittyisikö grafiikan vaativuuteen, ei ole yksikään peli saanut mun PS4:ää puhisemaan niin lujaa kuin GRW. Kun nopeasti kääntyy niin motion blur on valtaisa.

En tykkää ollenkaan, ettei olkanäkökulmaa (eli miltä puolelta tähdätään) voi vaihtaa hiiren tatista. Kiitos Tasis_MpT kun kertoi mistä napista se vaihdetaan, pääsee tänään testaamaan :D Toivon mukaan peli tukee näppäin-remappauksia julkaisussa. Hyvä mennä suojaan ja koko kamerakulma tuijottaa seinään kulman sijaan, pitää mennä niin reunalle että viholliset näkee sut ennenkuin peli herää tajuamaan miltä puolelta haluat kurkata. Tässä olisi kyllä kysyntää Divisionin "jäykälle" suojamekaniikalle, eli suojaan mennään erillisellä käskyllä eikä siellä voi liikkua siten, ettet enää olisikaan suojassa vaikka animaatio muuta väittää. Urputan vaan koska tämä on IMO cover-based third person shooterissa se ensimmäinen asia mikä pitää tehdä oikein ja nyt on muka vielä hiomista, kun pelin julkaisuun on kuukausi aikaa.

Autot on taas kerran jotain ihme kumipalloja, en tajua miksei ajomallinnusta saa kuntoon ei GTA, ei GRW, ei Just Cause. Red Faction Guerrillassa oli sentään tekosyy tuolle, kun ajetaan planeettamaastureilla joiden rengashalkaisija on metri tai kaksi :D Tuntuu kuitenkin kaikki sandbox-enginet maailmassa olevan samasta puusta veistetty tämän suhteen.

Future Soldierista peritty oivallinen weapon customization ja thud-äänet luotien osumista, hyvähyvä! Drone-tunnustelu ja sync shot myös, oivallista. Vähän olen silti huolissani, että PS4-aikakaudella oppimiskynnys tuntuu R6 poislukien madaltuneen normaaliin TC-peliin verrattuna. Ei twitch shootereista tykkäävät rupea Ghost Reconeista tykkäämään vaikka tekisikin myönnytyksiä, mutta sillä kyllä saatetaan munkaltaisia vannoutuneita Tom Clancy-faneja saada varautuneiksi. Pelituntuma huomioiden tämä ei kyllä mielestäni PvP:ssä toimisi, joten ihan ymmärrettävää ettei sitä nyt tällä kertaa (kai?) tule.

Ai niin, yks vielä: helikopterit. Mitävvvv? GTA pelaat niin pitää opetella helikopterin lentäminen uudelleen. Battlefield pelaat niin pitää opetella helikopterin lentäminen uudelleen. GRW pelaat niin TAAS pitää opetella helikopterin lentäminen uudelleen. Jossain määrin huolestuttavaa että mm. HAWXeista tunnettu pelisarja tekee tällaista juniorileikkiä lentämisestä, näkyy taas tämä oppimiskynnyksen madaltaminen...

Tänään lisää farmia ja unlockeja, saattoi olla Ubilta virhe että beta aloitetaan ilman mitään kamoja ja perkkejä. Se herättää ihan väärän mielikuvan Tom Clancy-peleistä. Pitää tänään soolota XP tappiin ja sitten mennä coopaamaan, että voi sanoa pelistä jotain fiksuakin. Juuri nyt komppaan Ac3Waytä, että ehkä liikaa Far Cry/Just Cause -elementtejä. Ghost Reconilta voisi odottaa vaarallista, hidastempoista ja taktista lähestymistapaa jossa henki on herkässä ja tilannetaju ja yllätysmomentti ensisijaista. Onhan näitä elementtejä GRW:ssäkin, muttei ehkä niin korostettuina kuin mitä aiemmista sarjan osista olisi voinut odottaa. Nyt odotat yötä ja voit hiiviskellä ympyrää vartijan vierellä ja kolkkailla miten huvittaa (tämä muuten tappaa vihun vaikka HUD sanoo "knockout"). Tästä höpöstä saat myös kymmenkertaisen määrän XP:tä kuin ampumalla vihun kilometrin päästä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

The Division on beta testissä vielä tälläkin hetkellä. Eikä olla saatu korjattua asioita jotka ilmeni jo betassa, joten lähetään siitä.
Tällä ei ole mitään käytännön yhteyttä divisioniin. Sen kehitti joku ruotsalainen Massive. Tämän on kehittänyt muitakin Ghost Reconeja duunannut Ubisoft Paris. Pelimoottoritkin on erit. Kyllä, molempien kannessa lukee Ubisoft sekä Tom Clancy's..
 
Ylös Bottom