Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost Recon: Wildlands

Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tällä ei ole mitään käytännön yhteyttä divisioniin. Sen kehitti joku ruotsalainen Massive. Tämän on kehittänyt muitakin Ghost Reconeja duunannut Ubisoft Paris. Pelimoottoritkin on erit. Kyllä, molempien kannessa lukee Ubisoft sekä Tom Clancy's..

Totta, Ubi on iso julkaisija (ja jonka omistama Quazal on yksi maailman suurimmista peliserveri-infroista Sonyn ja Steamin kanssa) ja sen alla on pyörinyt kymmeniä kehittäjästudioita.

Ministi on silti yhteys Divisioniin, koska Division on myös sandbox-peli ja sitä jouduttiin korjaamaan vuosi julkaisun jälkeen. Korjataan edelleen. Betan ensikokemusten perusteella GRW:tä uhkaa korjausrumba kanssa, ei kyllä samassa mittakaavassa kuin Divisionin jatkuva säätö gearissa ja pelimekaniikoissa, mutta ainakin random-bugit pelikartassa tietää vielä kuukausien työtä :)
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Lentelyt ja autoilut on aika sieltä....Ei tainnut asetuksista löytyä liiketunnistinohjailua, ainakin autoilu voisi onnistua jotenkin.


Ainoa peli tällä hetkellä, että ps4 pro :n tuuletin alkaa tuhista heti kun pelin saa tulille..Onkohan täs jotain mitä ei vielä huomaa ?
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Lähdet testaamaan keskeneräistä peliä ja ihmettelet kun vastaan tulee bugeja? Tee ilmoitus havainnoistasi suoraan tekijöille. Kyseessä on edelleen betatesti.

No totta tuokin, mutta ubisoftin pelithän on tunnetusti beta tasolla julkaisusta eteenpäin vähintään 1/2 vuotta. Mutta ei ton tasoista bugia voi todellakaan odottaa edes alpha versiossa. Tehtävää ei voi voi edes tehdä ilman save tiedostojen poistoa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

ubisoftin pelithän on tunnetusti beta tasolla julkaisusta eteenpäin vähintään 1/2 vuotta.
Far Cry Primal, Grow Up, Just Dance 2017, Trials of the Blood Dragon ja uusin TrackMania olivat beta vaiheessa pitkän aikaa julkaisun jälkeen?
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Peli lähtee ennakkotilaukseen tällä näytöllä. Asepornoa ja tiivistä tiimipeliä. Paljon muuta tarvita. Kaupanpäälle upeat maisemat ja laaja vapaa maailma. Eeppistä, itse tuotettua sisältöä luvassa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Ihan mielenkiintoiselta peliltä vaikuttaa ja kyllä tää tulee varmasti ostettu, mutta tosiaan sitten vasta kun beta testi on ohitte joskus kesällä/syksyllä. Ellei sitten tuu aikaisemmin jotain hyvää tarjousta.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Pitemmän session jälkeen pelin ydin alkanut kuoriutua, ehdottoman hauskaahan tää on etenkin coop-tilassa. Se Ghost ja Recon ei ole betassa vielä niin korostettuna kuin olisi voinut toivoa, mutta pelialueethan nousee vaikeustasossa ja aloittelijoille tarkoitettu läänihän se testissä on. "Steal the chopper" -tehtävät aiheutti hekottelua, kaksistaan oli vaikeaa saada 10 vartijaa huomaamatta tapettua. Parin yrityksen jälkeen kylmästi ryntäsin helikopterille vartijoista välittämättä, tällä tavalla oot ilmassa ja tavoittamattomissa ennenkuin vihut edes hiffaa mistä on kyse ja kiljuu hälyä. Ja tämä siis Ghost-vaikeustasolla :D

Haukuin aiemmin, että tähtäyspuolta vaihdetaan R1-napista eikä hiiren R3-tatista kuten normaalisti. Ei olisi pitänyt, tää on paljon intuitiivisempi tapa ja nyt tulee melkein joka kulmassa vaihdettua oikealle puolelle. Nyt kun kontrollimalliin on tottunut, tää toimii nopeammin ja sitä tulee käytettyä useammin kuin koskaan R3:a käyttävissä peleissä.

Hieman kirpoo silti, tämänkaltainen pelimaailma olisi omiaan esim. dynaamisesti kehitetyille tehtäville, GPS tag random spawniin ja se vie sut vihollispesään josta saa raidattua kovasti kaivattuja resursseja tai vaikkapa inteliä joka spawnaa sitten jotain muuta päälle. Beta-alueella on ainakin staattiset tehtävät kuten Just Causessa. On siellä pinnan alla Tom Clancyakin, peluuseenhan se menee kun kaikki muutkin TC:t ovat menneet :)
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tämä on kyllä vienyt mukanaan. Hieman pelonsekaisin tuntein odottelin kun on luvattu kuuta taivaalta ja maata Boliviasta, että miten lunastaa odotukset, mutta kyllä vakuuttaa - varsinkin kun hyviä coop-hiekkalaatikoita ei ole ikinä liikaa.

"Steal the chopper" -tehtävät aiheutti hekottelua

I see what you did there.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tämä on kyllä vienyt mukanaan. Hieman pelonsekaisin tuntein odottelin kun on luvattu kuuta taivaalta ja maata Boliviasta, että miten lunastaa odotukset, mutta kyllä vakuuttaa - varsinkin kun hyviä coop-hiekkalaatikoita ei ole ikinä liikaa.

Kyllä, tyydyttävää tiimityöskentelyä Ghost-tasolla luvassa. Tiimin jäsenet hyödyntävät omia vahvuuksiaan. Peli on juuri niin hyvä kuin peliseura haluaa siitä tehdä. Ulkoiset puitteet toissijaisia, tosin betan perusteella ovat puut ja talot paikallaan nekin. Ihailin tänään maisemia täyden vuorokauden kierron verran. Luonto elää omaa elämäänsä.

Vapaa maailma mahdollistaa tehtävät peli-illan voimavarojen mukaan. Mikäli ei saada kaikkia paikalle, voidaan vetää sivutehtäviä. Kerättävä materiaali addiktoi nuuskimaan paikat.

Se mistä pidän erityisesti, on uskottava kuvaus viidakosta/metsästä. Siitä kuvakaappaus:

C36KeMBWYAIdJUn
.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Eiköhän tämä ostoon mene, kun saa vähintään puoleen hintaan.
Division tulee mieleen kaikesta levelien keräyksestä, pois lukien että tässä et voi tarrautua esteen taakse mitä pidän huonona juttuna.
Ajoneuvoille voisivat tehdä jotakin aika ajomallit tosi huonot yhtä saippualla liukastelua.
Bugeja ei omalle kohdalle tullut vastaan muuta kuin kerran tiimikaveri katosi näkyvistä.
Aika varmasti tulee olemaan sellainen aika meh 7/10 peli jos tämä on sisältö mitä peli tarjoaa...
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

pari peli sessiota takana ja täytyy sanoa että positiivisesti yllätyin ja isosti. saattaa mennä hankintaan jo julkaisuun. koitin jonki verran yksin sekä cooppina kaksin ja kolmisin.

en ymmärrä miksi tätä kukaan vertais divisioniin. kaks täysin erityypin peliä. divisioiniin en tätä vertais muutakuin kuvakulman takia joskin se on toimivampi divisionissa. vanhoihin Ghost Reconeihin, joita itse pelannu, en myöskään kyllä vertais. esim. ite en osaa käskyttää bootti tiimiläisiä niin hyvin kuin vaikka ekassa. tosin sitähän tuli pelattua PCllä joten eriasiahan se on.

eniten tässä nyt huolestuttaa se josta joku muukin jo sanoi että tästä on se GHOST ja RECON aika kaukana. jopa ghost tasolla pärjäsi ihan kohtuullisesti ns. varovasti rynnäköimällä paikkoihin. vielä kuitenki napit ihan hakusessa, joten tuli tehtyä muutamia tyhmiä virheita paineen alla, reload ku piti mennä kyykkyyn ja ammuin vaiks piti tähdätä [emoji23] ✌️. tosin onhan tämä betan alue se helpoin, että eiköhän se siitä vaikeudu jatkossa.

tykkään siitä että tässäkin pienehkössä alueessa oli jo tunteja pelattavaa ja tavaroita löytyi ja oli mielenkiintoa niitä etsiä ja kasailla aseita ja koittaa eri taktiikoita esim. convoyta pysäyttäesssä tai unidadin "linnoitukseen" hyökkäämisessä.

muutamia bugeja tullu vastaan. kerran kaveri jäi kiinni johki kallion ja laatikon väliin, autot ei välillä aja ku tyylii ykkösellä, vaikka olisivat ihan uusia, cooppi ghostien nimi tägit pomppii välillä rajustikki vaikka ovat paikallaan ja yks sivutehtävä jumittaa eikä sitä voi uudelleen tehdä vaikka näyttää minulle että valittavana, kaverille ei näyttäny. eli ei mitää kamalaa mun mielestä.

tässä ympäristössä voisi kyllä PvP olla aika makiaa. täytyy toivoa että sellaisen vielä tekisivät vaikka sitten DLC muodossa niinkuin ubilla on tapana [emoji2]

kaiken kaikkiaan itse beta vaiheessa antaisin 8/10 kun on niin pirun nättiäkin joka puolella.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Pelimaailma on hyvin suunniteltu, löytyy riittävästi tyhjää tilaa ja ei kuitenkaan ole tylsä tai vailla yksityiskohtia. Se on hauska hypätä helikopterista laskuvarjolla vuorelle ja sieltä lähestyä hitaasti kohti vihollisia ryhmän kanssa. Samalla ihailee maisemia ja suunnittelee miten tekee iskun kohteseen. Eikä siinä kävelymatkalla tule 50 villieläintä ja 20 sivutehtävää vastaan kuten yleensä Ubisoftin peleissä on tapana.

Se on se hauskin vaihe, sen jälkeen homma meneekin paljon yksinkertaisemmaksi ja itseään toistavaksi, kun lähtee suorittamaan iskua tai tulee taistelu. Sitten, kun juoni ja tehtävät on heikkoja, koska pelissä on vain enemmän panostettu isoon sisältömäärään co-oppia pelaamista varten eikä yksityiskohtiin sekä laatuun. Käytännössä ekan tunnin jälkeen ei enää kokenut enää mitään uuttaa.

Arcademaisuudesta ja toistosta huolimatta tykkäsin pelistä, koska siinä pystyy kuitenkin jonkun verran toteuttamaan sotilas/iskujoukko pelaamista ja taktinen hidaskin eteneminen on mahdollista tiettyyn pisteeseen asti. Ja onhan kokoversiossa sitten flashbangit sun muut käytössä.

Peli kyllä tarvitsi paremman tekoälyn, sillä nyt se on samaa tasoa jonkun Just Causen kanssa. The Division sekä Far Cryt jo tarjoavat paljon älykkäämmän sekä monipuolisemman vastuksen. Sitten toki myös paljon viilausta ja päivityksiä siihen päälle niin kenties se olisi taas fiksumpi ostaa peli vasta myöhemmin alennuksesta.

Betaa oli kiva pelata, mutta 6-8h alkoi jo riittämään. Kokopelissä olisi sitten vielä se 20 aluetta ja 25 bossia lisää. Nyt tarvitaan tauko! :)
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

vielä kuitenki napit ihan hakusessa, joten tuli tehtyä muutamia tyhmiä virheita paineen alla

Tiimikaveri jahtaa autolla saattuetta, paiskon itse kranaatinheittimellä pelkääjän paikalta. Sitten saattue meneekin yllättäen aluerajan yli.

RETURN TO YOUR PLAYING ZONE 15... 14... 13...

"Paul BACK UP BACK UP BACK UP!"

Tiimikaveri sukeltaa ulos auton ovesta. Ei ollu käsijarru.

RETURN TO YOUR PLAYING ZONE 3... 2... 1...

[emoji23]
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tiimikaveri jahtaa autolla saattuetta, paiskon itse kranaatinheittimellä pelkääjän paikalta. Sitten saattue meneekin yllättäen aluerajan yli.

RETURN TO YOUR PLAYING ZONE 15... 14... 13...

"Paul BACK UP BACK UP BACK UP!"

Tiimikaveri sukeltaa ulos auton ovesta. Ei ollu käsijarru.

RETURN TO YOUR PLAYING ZONE 3... 2... 1...

[emoji23]

Ai, luulin että openworld.

... :D
 
Autolla ajo tässä on kyllä toteutettu mahdollisimman huonosti ja se vaatisi todella paljon säätämistä. Mutta kyl tässä on paljon potentiaalia, pelko vaan on että peli rupee tuttuun tapaan toistaan itseään ihan liikaa ja liian äkkiä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Olihan lystikäs beta - ostoon menee.

Muutama pikku mainittava fiba, mutta betaan kuuluvia. Uskon että myyntiversiossa jo kaikki skulaa tykimmin.

Oman poppoon kanssa pelattiin niin, että ite toimin iskuryhmän infil/exfil-kopukuskina ja pudotin porukkaa katoille snipaamaan ja loput kadulle meni ottamaan lähempää kontaktia vihollisesta/ettimään inteliä/kuulustelemaan jermuja jne.
Helvetin makee fiilis.

Toki myös kunnon koko ryhmän tulitaisteluita ja perääntymisiä takasin ylärinteeseen.

Mahtava beta.

P.S.
Helikopterille kaipaisin sivuttaista siirtymistä, ja peräpään tarkempaa ohjausta.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

The Division on beta testissä vielä tälläkin hetkellä. Eikä olla saatu korjattua asioita jotka ilmeni jo betassa, joten lähetään siitä.[/QUOTE]

Beta testi joo. Ei ehkä tähän kuulu mutta tuntuu et joka peli on beta. Kyllä joka saatanan pelissä on bukeja niin paljon että hirvittää. Herätys. Nää on videopelejä.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Mut joo. Tosiaa hyvä havainto. Aluksi tosi kivaa pelata varsinkin coop. Mut tunnin ehkä parin päästä iskee kyllästyminen. Ehkä full versio on antaa enemmän
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Tässä bugilistaa, tänään tuli taas monta lisää tietoon. Osaa on hieman hankala kuvailla, mutta kuvankaappaukset löytyvät tarvittaessa.

- Jos laskuvarjo avataan liian lähellä maata, niin pelaaja saattaa pudota maan läpi

- Viholliset saattavat kadota tai "teleporttaavat" vaihtaessaan paikkaa

- Auto katosi alta kesken matkan, kuski jäi ilmaan istumaan. Auto ajoi tilanteessa kauas, pois tehtäväalueelta

- Tutorial-vinkit eivät kadonneet ruudusta ja jäivät blokkaamaan näkyvyyttä, X:n painaminen ei saanut niitä poistumaan

- Kaksi sotilasta hyppäsi kopterin kyydistä laskuvarjolla, kuskin ja ampujan paikalta. Kolmas sotilas apukuskin puolelta vaihtoi kuskin paikalle, mutta ei voinut ohjata kopteria

- Grafiikkabugeja matkustettaessa, useita erilaisia mm. autossa ja kopterissa, ilmassa kävelemistä, kuolemia "ilmaan" (eri paikkaan kuin kuolit), joessa sukeltaminen (stealth) vei "maan alle"

- Siviilit "teleporttaavat" pois alta, kun kävelet niiden joukossa / siviilejä päin

- Ghost-ryhmän jäsen käveli ilmassa noin 1,5m korkeudella. Kun hän kiipesi laatikkopinon päälle, niin näkymä muuttui taas normaaliksi

- Ghost-ryhmän jäsen kiipesi auton konepellille, toinen kuskin paikalle. Auton lähtiessä liikkeelle konepellin päällä ollut "liukui" renkaiden tasolla maan pinnalla auton liikkeiden mukaan

Pieniä bugeja siis tuntuu riittävän aika lailla. Ne ovat kieltämättä huvittavan näköisiä ja naurattivat peliporukkaamme useampaan otteeseen, mutta onhan se nyt tökerön näköistä, kun neljän hengen porukka matkustaa kopterilla ja yksi kyydissä olleista näkyy seisoma-asennossa "kopterin katon läpi" (vaikea kuvailla) ja kopterin roottori pyörii pään kohdalla. Tai kaverin toimiessa auton kuskina kuski roikkuu ikkunassa ampuma-asennossa, vaikka hän ajoi autoa aivan normaalisti. Tai toisessa esimerkissä yksi matkustaja seisoi kopterin katolla roottorin pyöriessä. Kerran roottori taas ei näyttänyt pyörivän ollenkaan.

Pahin ylläolevista bugeista oli, kun tunkeuduimme vihollisen tukikohtaan ja yksi meistä kiipesi torniin ampumaan vihollisia. Hänet ammuttiin ja ruumis jäi mainitun tornin ja muurin väliin (muurin ja tornin välissä monta metriä) noin kolmen metrin korkeuteen leijumaan ja sotilas seisoi ilmassa paikoillaan. Ruumiin alapuolelta maan pinnalta hänet pystyi parantamaan ja tällöin kaatunut heräsi taas tornista.

Jos jollakulla on lisää kokemuksia betan bugeista, niin ilmoittakaa ihmeessä. Käännän nämä englanniksi ja lähetän eteenpäin.

Sen sanon, että Minor-tason bugeja kyllä on, mutta eivät ne niin pahasti peliä häiritse, etteikö sitä voisi pelata. Itse olen viihtynyt hyvin tämän parissa ja uskon, että suurin osa näistä tulee korjatuksi ennen julkaisua. Major-tason bugit ovat tietty eri asia, jos niitä on löytynyt, koska silloin pelissä ei voi edetä. Ainakin aikaisemmissa viesteissä mainittu kuulusteltavan upseerin katoaminen on yksi niistä ja tuo ruumiin "teleporttaaminen" eri kohtaan, minne sotilas oikeasti kaatui, ovat pahimmasta päästä. Silloin peli tuntui sekoilevan eniten, kun osa ryhmästä oli jo suorittanut esim. päätehtävät ja he olivat vain avustamassa niissä jotakin toista (tehtävää ei-suorittanutta) pelaajaa. Näissä esimerkiksi tehtävän kohdetta tai aluetta ei heti tullut näkyviin ja reittiä ei näkynyt kartalla.

Haastetta pelissä tulee varmasti riittämään, koska tänään kokeiltu Elite-taso vaikutti jo varsin hyvältä (lue: haastavalta) - mutta pitää muistaa, että karttoja on käsittääkseni 21 kappaletta ja ne on luokiteltu vaikeustasosta 1/5 (helpoin) aina vaikeustasoon 5/5 (vaikein) asti. Eniten odotan sellaisia Ghost-vaikeustason tehtäviä, joissa ei saa tulla hälytystä ollenkaan ja varovainen eteneminen + vihollisten huomaamattomat ja äänettömät tapot ovat suuressa roolissa ja ryhmän hyvä yhteispeli on avainasemassa.
 
Vastaus: Ghost Recon: Wildlands

Eniten odotan sellaisia Ghost-vaikeustason tehtäviä, joissa ei saa tulla hälytystä ollenkaan ja varovainen eteneminen + vihollisten huomaamattomat ja äänettömät tapot ovat suuressa roolissa ja ryhmän hyvä yhteispeli on avainasemassa.

Tällä mentiin meillä sen betan päälinnakkeen kohdalla. Äänenvaimennetut aseet, yöaikaan, huolellinen tiedustelu, kohteiden merkintä ja snipujen yhteislaukaukset, varmistukset tähystäjältä ennen seuraavaa siirtymää jne. Tunnelmallista jos mikä!

Osa vahdeista nukkumassa, joten ilman hälytyksiä saivat jatkaa pedissä, eikä lisäjoukkoja hälytetty paikalle. Tosin menin murtamaan kuulusteltavan niskat ennen aikojaan. :D
 
Ylös Bottom