Vastaus: Ghost Recon: Wildlands
Tässä bugilistaa, tänään tuli taas monta lisää tietoon. Osaa on hieman hankala kuvailla, mutta kuvankaappaukset löytyvät tarvittaessa.
- Jos laskuvarjo avataan liian lähellä maata, niin pelaaja saattaa pudota maan läpi
- Viholliset saattavat kadota tai "teleporttaavat" vaihtaessaan paikkaa
- Auto katosi alta kesken matkan, kuski jäi ilmaan istumaan. Auto ajoi tilanteessa kauas, pois tehtäväalueelta
- Tutorial-vinkit eivät kadonneet ruudusta ja jäivät blokkaamaan näkyvyyttä, X:n painaminen ei saanut niitä poistumaan
- Kaksi sotilasta hyppäsi kopterin kyydistä laskuvarjolla, kuskin ja ampujan paikalta. Kolmas sotilas apukuskin puolelta vaihtoi kuskin paikalle, mutta ei voinut ohjata kopteria
- Grafiikkabugeja matkustettaessa, useita erilaisia mm. autossa ja kopterissa, ilmassa kävelemistä, kuolemia "ilmaan" (eri paikkaan kuin kuolit), joessa sukeltaminen (stealth) vei "maan alle"
- Siviilit "teleporttaavat" pois alta, kun kävelet niiden joukossa / siviilejä päin
- Ghost-ryhmän jäsen käveli ilmassa noin 1,5m korkeudella. Kun hän kiipesi laatikkopinon päälle, niin näkymä muuttui taas normaaliksi
- Ghost-ryhmän jäsen kiipesi auton konepellille, toinen kuskin paikalle. Auton lähtiessä liikkeelle konepellin päällä ollut "liukui" renkaiden tasolla maan pinnalla auton liikkeiden mukaan
Pieniä bugeja siis tuntuu riittävän aika lailla. Ne ovat kieltämättä huvittavan näköisiä ja naurattivat peliporukkaamme useampaan otteeseen, mutta onhan se nyt tökerön näköistä, kun neljän hengen porukka matkustaa kopterilla ja yksi kyydissä olleista näkyy seisoma-asennossa "kopterin katon läpi" (vaikea kuvailla) ja kopterin roottori pyörii pään kohdalla. Tai kaverin toimiessa auton kuskina kuski roikkuu ikkunassa ampuma-asennossa, vaikka hän ajoi autoa aivan normaalisti. Tai toisessa esimerkissä yksi matkustaja seisoi kopterin katolla roottorin pyöriessä. Kerran roottori taas ei näyttänyt pyörivän ollenkaan.
Pahin ylläolevista bugeista oli, kun tunkeuduimme vihollisen tukikohtaan ja yksi meistä kiipesi torniin ampumaan vihollisia. Hänet ammuttiin ja ruumis jäi mainitun tornin ja muurin väliin (muurin ja tornin välissä monta metriä) noin kolmen metrin korkeuteen leijumaan ja sotilas seisoi ilmassa paikoillaan. Ruumiin alapuolelta maan pinnalta hänet pystyi parantamaan ja tällöin kaatunut heräsi taas tornista.
Jos jollakulla on lisää kokemuksia betan bugeista, niin ilmoittakaa ihmeessä. Käännän nämä englanniksi ja lähetän eteenpäin.
Sen sanon, että Minor-tason bugeja kyllä on, mutta eivät ne niin pahasti peliä häiritse, etteikö sitä voisi pelata. Itse olen viihtynyt hyvin tämän parissa ja uskon, että suurin osa näistä tulee korjatuksi ennen julkaisua. Major-tason bugit ovat tietty eri asia, jos niitä on löytynyt, koska silloin pelissä ei voi edetä. Ainakin aikaisemmissa viesteissä mainittu kuulusteltavan upseerin katoaminen on yksi niistä ja tuo ruumiin "teleporttaaminen" eri kohtaan, minne sotilas oikeasti kaatui, ovat pahimmasta päästä. Silloin peli tuntui sekoilevan eniten, kun osa ryhmästä oli jo suorittanut esim. päätehtävät ja he olivat vain avustamassa niissä jotakin toista (tehtävää ei-suorittanutta) pelaajaa. Näissä esimerkiksi tehtävän kohdetta tai aluetta ei heti tullut näkyviin ja reittiä ei näkynyt kartalla.
Haastetta pelissä tulee varmasti riittämään, koska tänään kokeiltu Elite-taso vaikutti jo varsin hyvältä (lue: haastavalta) - mutta pitää muistaa, että karttoja on käsittääkseni 21 kappaletta ja ne on luokiteltu vaikeustasosta 1/5 (helpoin) aina vaikeustasoon 5/5 (vaikein) asti. Eniten odotan sellaisia Ghost-vaikeustason tehtäviä, joissa ei saa tulla hälytystä ollenkaan ja varovainen eteneminen + vihollisten huomaamattomat ja äänettömät tapot ovat suuressa roolissa ja ryhmän hyvä yhteispeli on avainasemassa.