Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God of War III [PS3]

Vastaus: God of War III [PS3]

Voisikohan olla että mitä enemmän platinum pystejä pelistä on hankittu niin sitä enemmän sivusto paljastuu, koska platinum pystistähän tuon kyseisen sivun linkki löytyy.

Mitenkäs niitä platinum-pystejä saa hankittua tästä pelistä enemmän, jos niitä on saatavilla vain yksi? :p

Eikähän tuo ihan ajan myötä paljastu. Yläkulman neliosainen häkkyrä antaa luvan odottaa vielä yhtä pykälää ennen lopullista aiheen paljastumista.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Tarviis vähän apua pomotaistelussa.

Eli olen jonkun jättiläisen kanssa tappelussa, semmonen harmaa kaveri. Ekassa osassa piti varoa sen puhaltelua ja kättä jolla se välillä löi. Ekassa osassa irrotin sen keskisormen kynnen. Nyt olen sen naaman edessä ja se vaan puhaltelee siinä ja silmät loistaa. Mitä tuossa pitää tehdä?
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Tarviis vähän apua pomotaistelussa.

Eli olen jonkun jättiläisen kanssa tappelussa, semmonen harmaa kaveri. Ekassa osassa piti varoa sen puhaltelua ja kättä jolla se välillä löi. Ekassa osassa irrotin sen keskisormen kynnen. Nyt olen sen naaman edessä ja se vaan puhaltelee siinä ja silmät loistaa. Mitä tuossa pitää tehdä?

Sama mitä teit aivan ensimmäiseksi koko pomotaistelussa, eli käytä Helioksen päätä sokaisemaan Cronos (se harmaa titaani/jätti). L2 + kolmio on ratkaisu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: God of War III [PS3]

Mitenkäs niitä platinum-pystejä saa hankittua tästä pelistä enemmän, jos niitä on saatavilla vain yksi? :p

Eikähän tuo ihan ajan myötä paljastu. Yläkulman neliosainen häkkyrä antaa luvan odottaa vielä yhtä pykälää ennen lopullista aiheen paljastumista.

Tietenkin yksi henkilö voi vain hankkia yhden platinumin, mutta kaikkien platinumin hankkineiden platinumit laskettaisiin yhteen. Nimittäin tuo mittari liikkuu aika randomisti, kun pari päivää sitten sain oman platinumin ja kävin tuolla sivulla niin mittari oli mennyt tuosta matkasta 1 pykälän ja seuraavasta about 1/4 eli aikamoisen harppauksen tuo on ottanut parin päivän aikana.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Tietenkin yksi henkilö voi vain hankkia yhden platinumin, mutta kaikkien platinumin hankkineiden platinumit laskettaisiin yhteen.

Näin ajateltuna ihan mielenkiintoinen ajatus. Kovasti joka tapauksessa tuon paljastumista odottelen. Olkoon DLC:tä tai kokonaan uusi peli, kiinnostaa silti.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Peliin on julkaistu v1.01-päivitys, jonka pitäisi korjata "langattoman ohjaimen ongelmia", eli olisikohan tuohon parjattuun tuplahyppyyn tullut fiilausta ja höyläystä.
Juuri tuosta näyttää olevan kyse.
As you may be aware, some customers have had issues with their wireless controllers while playing God of War III. In some cases this has resulted in difficulty opening chests (holding down R1) or jumping/gliding (holding down X). The problem has occurred randomly in environments where there are multiple Wi-Fi devices within range of the PlayStation 3. It is not an issue with the PS3 system, but an issue with reading data coming from the wireless controller. We take a great deal of pride in the smooth responsiveness of God of War III, therefore I’m pleased to report that we’ve taken appropriate steps to fix this problem.

Lähde: GodOfWar.com
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Satunnaisestii on pistänyt häiritsemään, että autosavet toimivat pomotaisteiluissa vähän miten sattuu.
Hardilla vääntäessä meinaa välillä usko loppua kun on yrittänyt paukuttaa tunnista toiseen jotain kuvaruudun kokoista monsteria. Jotkut välietapin "vihut" pistää myös verenpaineen välillä koville kuten nyt:
Jättiläis-skorpioni kera mini-skorppareiden. Toivoisi, että peli tallentaisi kun on vetänyt ensimmäiset kolme jalkaa alta.
Vaikka on mennyt eka osio ilman suurempaa damagea, niin sen huitaisusta tai hännän alle jäämisestä menettää puolet energiasta, niin ei ole paljoa varaa toistella virheitä. Joskus myös Kratos vaan jää sinne jalkoihin jumiin eikä pääse irti vaikka kuinka koittaa keplotella itsensä sieltä pois. Hatuttaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: God of War III [PS3]

Hankin tämän tänään. Eipä ole ainakaan vielä parin tunnin pelailun jälkeen erityisesti kolahtanut. Aika geneeristä hack/slash + quickmode napinpainallus putkijuoksua.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Hankin tämän tänään. Eipä ole ainakaan vielä parin tunnin pelailun jälkeen erityisesti kolahtanut. Aika geneeristä hack/slash + quickmode napinpainallus putkijuoksua.

Jos ei ole pelannut ekaa 2 osaa silloin kun se tuli, niin näyttää varmasti genriseltä hakkaus-peliltä. Monet pelit ovat jo nyt ehtineet "apinoida" God of Waria. Ja sitä samaahan tämäkin on kun ensimmäiset 2 osaa, pienillä parannuksilla. Harmi että ei kolahda, pelin ohjattavuus on timanttia (päivityksen jälkeen). :)
 
Vastaus: God of War III [PS3]

...pelin ohjattavuus on timanttia (päivityksen jälkeen). :)

Ilkkumatta kenellekään, se päivitys siis todellakin vaikuttaa testauksesi perusteella? Näin ollen, täytyy sitten todeta etteivät ne väitteet bugeista olleet aivan hatusta vedettyjä (varsinkin kun tekijätkin sen vielä varmistavat) ja hyvä että ne viat on saatu korjattua.

Viestin lähetti alunperin jiimu
Satunnaisesti on pistänyt häiritsemään, että autosavet toimivat pomotaisteiluissa vähän miten sattuu.

Äläs nyt. Tämä pelihän on todella käyttäjäystävällinen kokemattomampiakin pelaajia kohtaan. Tekisi mieli sanoa että liikaakin, mutta en sano. Tuli nimittäin koettua itselläkin muutama kymmenen yllätys kuolemaa, vaikka näitä hack/slash:eja on tullut hakattua iät ja ajat.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Monet pelit ovat jo nyt ehtineet "apinoida" God of Waria. Ja sitä samaahan tämäkin on kun ensimmäiset 2 osaa, pienillä parannuksilla.

Osittain tuo olikin minun viestini. Kohtalainen tarina (en ole varma tässä tapauksessa vielä) ja hyvät graffat eivät minulle enää nykyään riitä, tarvitaan jonkinasteista omintakeisuutta pelisysteemissä/ohjauksessa/jne. Jotain joka tehdään eri tavalla kuin muissa peleissä. Heavy Rain oli esim. erilainen.

Nykyään pelit ovat kategorisoituneet samoin kuin leffat ovat kategorisoituneet toiminta/komedia/kauhu/draama/jne. Ymmärtäähän sen kun rahaa tuottavia tekeleitä pitää työntää ulos kiihtyvällä vauhdilla, mutta toisaalta niin kauan kun ihmiset ostavat näitä niin pelifirmat (tai hollywood) eivät näe syytä muuttaa toimivaa kaavaa. Joops.

Ymmärränhän minä senkin että vaikkapa peliarvostelijoilla olisi kovin vaikeaa nostaa yhtä peliä toisen yläpuolelle näillä minun kriteereilläni..
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Ilkkumatta kenellekään, se päivitys siis todellakin vaikuttaa testauksesi perusteella? Näin ollen, täytyy sitten todeta etteivät ne väitteet bugeista olleet aivan hatusta vedettyjä (varsinkin kun tekijätkin sen vielä varmistavat) ja hyvä että ne viat on saatu korjattua.

Itse en edes katsonut, mitä päivitys korjasi, mutta parannuksen huomasi heti. Ei ole enää bugittanut kertaakaan hypyissä tai arkuissa.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Onhan tämä putkessa menemistä, mutta erottautuu massasta siinä, että peli sisältää paljon enemmän oivalluksia, hiotuimpia timantteja mitä muilla saman genren kilpailijoilla. Tässä muutama poiminta ja samalla oma puollustuspuheenvuoroni (melko subjektiivinen hehkutus:D)

Puzzlemaisuus alentaa verenpainetta ja adrenaliinia tiukkojen mätkintöjen jälkeen. Ei pelkästään riitä, että siirtelee palikoita a ja b, vaan puzzlekohdat ovat moniulotteisia aivoriihin paikkoja, joita ei varmaan valtaosa selvitä ihan yheltä istumalta. Voin toki olla väärässä, mutta näin oletuksena ovat haastavia.

Aseet ja esineet ovat visuaalisesti näyttäviä, joista muutamia käytetään myös muuhunkin kuin vihollisten löylyttämiseen. Niillä löytyy käyttötarkoituksia eri tilanteissa. Niiden sisältämä raakamaisuus ja kombojen yhdistelmä aiheuttaisi varmaan usealle kukkahattu-tädille jonkinasteisen sydänhalvauksen...
Taistelutilanteet ovat niin ikään ikään sangen maukasta sorttia, sekä pelaamiseltaan, kuin kuvakulmiltaan. Titan tasolla mentäessä ei riitä nappuloiden sekalainen raiskaaminen, vaan niitä tulee naputella ajatuksen kanssa, L1:stä unohtamatta.
Perinteinen liukuhihnapelaaminen loistaa poissaolollaan. Peli käyttää koko X ja Y -akselia tehokkaammin, tyylitellymmin hyväksi, vähentäen yleistä toiston tuntua (vertailuna vaikka Infamous ja Prototype)

Kreikkalainen mytologiakeskeisyys antaa tarpeet ja ainekset luoda täysin luonnonlakien vastainen, eeppinen ympäristö, joiden ympärille myyttiset hahmot, missä mittasuhteet ovat molemmissa luokkaa VAL-TA-VA - joka tärisyttää isompaakin kerrostaloa, äänimaailman ja äänentoistojärjestelmän kulkiessa käsikynkkää.
GOW3 on todellista silmäkarkkia - herkkua, jota en ole nähnyt kauppojen hyllyllä aikoihin.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Osittain tuo olikin minun viestini. Kohtalainen tarina (en ole varma tässä tapauksessa vielä) ja hyvät graffat eivät minulle enää nykyään riitä, tarvitaan jonkinasteista omintakeisuutta pelisysteemissä/ohjauksessa/jne. Jotain joka tehdään eri tavalla kuin muissa peleissä. Heavy Rain oli esim. erilainen.

Nykyään pelit ovat kategorisoituneet samoin kuin leffat ovat kategorisoituneet toiminta/komedia/kauhu/draama/jne. Ymmärtäähän sen kun rahaa tuottavia tekeleitä pitää työntää ulos kiihtyvällä vauhdilla, mutta toisaalta niin kauan kun ihmiset ostavat näitä niin pelifirmat (tai hollywood) eivät näe syytä muuttaa toimivaa kaavaa. Joops.

Ymmärränhän minä senkin että vaikkapa peliarvostelijoilla olisi kovin vaikeaa nostaa yhtä peliä toisen yläpuolelle näillä minun kriteereilläni..

Kyllähän se näin on... Pelit eivät oikein uskalla ottaa riskejä enään, koska silloin pelaat todellista uhkapeliä jossa hyväkään tulos ei välttämättä meinaa voittoa. Ennen pelit olivat pienempiä, niin pystyttiin ottamaan enempi riskejä.

Mutta olisin suoraan sanottuna pettynyt jos peliä olisi menty sörkkimään "liikaa". :p
God of Warissa on kuitenkin lineraalista, mutta silti parhaiten toteutettua taistelupeliä, joka ainakin minuun iskee kuin 1000 volttia. Kiva nähdä pelin tarina loppuun.

God of War 1 on minusta kaikkien aikojen paras peli. Ja se on paljon se (ottaen huomioon että on tullut pelailtua jo kaksikymentä vuotta, eri konsoleilla)... Mutta kuten sanoin, ymmärrän täysin sun pointin. Pitää ostaa se Heavy Rain jossain vaiheessa. :)
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Tuli nyt sitten tämäkin mestariteos pelattua läpi normal -vaikeusateella. Paljon oli matkassa mukana hyviä ja huonoja hetkiä mutta sitkeästi menin läpi siitä huolimatta, vaikka peli tarjoili mulle easy -vaikeuastetta enemmän kuin sormilla ja varpailla pystyy yhteen laskemaan. Todella mahtava fiilis oli peliä pelatessa ja grafiikoita sekä sitä tunnelmaa ei voi kyllä liikaa ylistää.

Tarina oli kyllä mun mielestä sopivan mittainen ja sen voi aloittaa jossain kohtaan sitten vaikeammalla vaikeusasteella. On kyl semmonen fiilis että Titan/Chaos -vaikeuasasteella ei pitkälle pötkitä! Erityisen ärsyttäviksi koituivat muutamat kohdat, joita piti monet tunnit vääntää hermojen menemiseen asti. Vaan eipä luovutettu!

Siellä labyrintissä se Hades Cerberus Breeder eli kolmipäinen kerberos oli kyllä ton tarinan vaikein vastustaja mielestäni. Tuli pelkästään sitä vastaan tapeltua kait se 3tuntia kunnes sitten sain sen voitettua vihdoin ja viimein. Tätä ragea lisäsi ne 2 faunia, jotka meinasi jo siellä puutarha kohdassa saada meitsin epätoivon partaalle.

Puzzlet olivat yllättävän haastavia mulle, esim. se puutarha puzzle tuhlas mun elämästä turhan paljon aikaa kunnes sitten sorruin youtubeen (vaikka oikeasti yritin monta tuntia ratkoa sitä). Niin helppoja kuin ne loppujen lopuks olikin...
Noh, nytte on tarina kertaalleen läpäisty ja pitää niitä challengeja tehdä sekä niitä videoita katsella.

Mahtava peli ei voi muuta sanoa. Näin sulavaa ja nättiä grafiikkaa en kyllä vähään aikaa ole nähnyt missään pelissä! Brutaali ladies man Kratos on kyllä ehkä rankin pelihahmo millä oon ikinä pelannut :D Saapa nyt sitten nähdä oliko tämä 3-osa oikeasti päätös tälle sarjalle ;)
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Alkaa hieman mietityttää että olenko vahingossa ottanut Easy Moden käyttöön Chaoksella kun kuolin yhdessä kohdassa yli 20 kertaa mutta ei kertaakaan tullut sitä. Viimeksi vastaava viesti tuli ihan alussa mutta mielestäni klikkasin No. Ja eipä se näy missään että onko se valittuna. Vaikeampaa pelaaminen kuitenkin on kuin Titanilla.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Alkaa hieman mietityttää että olenko vahingossa ottanut Easy Moden käyttöön Chaoksella kun kuolin yhdessä kohdassa yli 20 kertaa mutta ei kertaakaan tullut sitä. Viimeksi vastaava viesti tuli ihan alussa mutta mielestäni klikkasin No. Ja eipä se näy missään että onko se valittuna. Vaikeampaa pelaaminen kuitenkin on kuin Titanilla.

Sehän selviää siitä miten nopeasti sun terveys putoaa. :)

Mutta olisi kyllä hienoa jos se näkyisi vaikka sielä statseissa. Itsekkin ihmettelin otinko Easy moden kun ekaa kertaa pelasin peliä ja kuolin jotain 5-10 kertaa samaan hyppyyn sen ekan Hades tallenuksen jälkeisillä tasanteilla (pirun ohjain-bugit! >.<).

Mutta se olisi kuitenkin yksi tapa selvittää otitko Easy moden.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Tulipahan tuossa viikonloppuna pelailtua loppuun ja aika eeppinen pakettihan tämä loppujen lopuksi oli. Tarjosi ~10 tuntia brutaalista mätkettä ja ajoittaisia hermojen meneyksiä. Normaalilla pelasin ja näköjään tuli kuoltua reilut 70 kertaa, että sillä viisiin. Suurin osa niistä voidaan panna kämmikuolemien piikkiin (pahin vastus on pohjaton kuilu).
Bosseista ei mikään ollut ylivaikea ja odotin Zeuksen olevan kovempi vastus, mutta tuntui jopa helpommalta kuin Hades.
 
Ylös Bottom