Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War - Pohjoista mytologiaa

Peli saanut päivityksen. Korjaa samalla joitain häirinnyttä tekstikokoa.

Update 1.12:

  • Added fixes for text related issues.
  • Varioidaan bug fix and improvements

 
Saako subtitlejen kokoa säädettyä? Turhan pientä omaan makuun.

Parin tunnin jälkeen sanottava, että pelistä löytyy kaikki loistavan pelin ainekset: ääninäyttely toimii, pelissä on tunnelmaa, taistelusysteemi vaikuttaa todella pätevältä. Tarinan 'syvyys' on vielä kysymysmerkki tässä vaiheessa, alun perusteella vähintäänkin kiinnostava.

Suurimman vaikutuksena so far tehnyt pieni detalji: kun kirveen heittää johonkin niin siitä jää myös jälki.
 
Saako subtitlejen kokoa säädettyä? Turhan pientä omaan makuun.
Hetki sitten julkaistu päivitys 1.12 tuo mahdollisuuden suurentaa käyttöliittymän tekstin kokoa. Mahdollisesti myös subeihin tulee parannusta/muutosta:

"Hey there. We just released a new patch that focuses on text for map, goals, codex and the resources tab of the UI menus. Will be continuing to investigate more improvements"
 
Hyvältähän tämä vaikuttaa mutta jotenkin tuntuu että alkaa mennä häiritsevän paljon nappikombojen muistamiseen :( kaikista lisukkeita tulee joku erilainen L1, R1,R2, O jne kombo ) tässä pelissä ei kauheeta taukoa kannata pitää jos meijaa jatkossa pärjätä..
 
Hyvin näyttäis pyörivän tämän perusteella, vissiin päivitys auttanut.
Pro:n suorituskykytilan ruudunpäivitys on jo niin hyvä että sillä kannattaa pelata.

 
Tänään kuuden tunnin setti täynnä raivoa ja silmäkulmia kostuttavia näkymiä.

Pelaan suorituskyky edellä PS4 Prolla. Kaikki rullaa nätisti 1080p:llä. Vieressä on peli-PC, mutta en kaipaa sille puolen niin kauan kun konsoli pystyy tarjoamaan tällaista herkkua.

Pulmatehtävissä joskus kestää ennen kuin hoksaa. Taistelut ovat vaativia, eivät taidot riitä toiseksi vaikeimmalla tasolla, tiputin siihen mitä peli alussa suosittelee.

Näistä hektisestä väännöissä todella nauttii ja jossain vaiheessa siirryn takaisin haastavalle tasolle. Siellä Soulsin väännöt tulevat mieleen. Taistelussa täytyy pää pysyä mukana kaiken aikaa.
 
Ite otin hardilla ja alku olikin ehkä hieman vaikeeta kun kontrollit oli hakusessa. Tiesin kuitenkin että kyllä niihin tottuu ja kaipasin hieman haastetta. Nyt kun on pelannut vähä kauemmin niin taistelut sujuu, en halua että niitä vihuja vaan roiskii menemään vaa joutuu vähäsen näkee vaivaa. Souls fiilistä hieman muttei kuitenkaa niin armotonta menoa. Ei vielä ole joutunut vaihtaa helpommalle.
 
Valinnut myös sieltä pelin asetuksista "Immersive Mode":n, jotta hudia ei näytetä missään vaiheessa. Ruutu pysyy puhtaana ja ilman kompanssia mennään omilla havainnoilla. Ei näy myöskään mistä suunnasta tulee vihua tai mikä on heidän kuntonsa. Suosittelen!

Muutama kuva, jotka eivät paljastele olennaista sisällöstä.

DbaFscsW4AA0zLJ.jpg


DbaFscUXcAA_hzx.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
Valinnut myös sieltä pelin asetuksista "Immersive Mode":n, jotta hudia ei näytetä missään vaiheessa. Ruutu pysyy puhtaana ja ilman kompanssia mennään omilla havainnoilla. Ei näy myöskään mistä suunnasta tulee vihua tai mikä on heidän kuntonsa. Suosittelen!

Muutama kuva, jotka eivät paljastele olennaista sisällöstä.

DbaFscsW4AA0zLJ.jpg


DbaFscUXcAA_hzx.jpg

Kuvista päätellen sulla taitaa olla ne mustat palkit reunoissa, kantsis pleikkarin asetuksista muuttaa että saat nauttia koko ruudusta.

Pakkohan sitä iteki oli nyt laittaa se "immersive mode" siinä vielä hardmode niin nyt alkaa olee hyvällä tavalla haastetta.
 
Viimeksi muokattu:
Valinnut myös sieltä pelin asetuksista "Immersive Mode":n, jotta hudia ei näytetä missään vaiheessa. Ruutu pysyy puhtaana ja ilman kompanssia mennään omilla havainnoilla. Ei näy myöskään mistä suunnasta tulee vihua tai mikä on heidän kuntonsa. Suosittelen!

Muutama kuva, jotka eivät paljastele olennaista sisällöstä.

DbaFscsW4AA0zLJ.jpg


DbaFscUXcAA_hzx.jpg
Siitähän se riippuu minkälaisesta pelaamisesta pitää. Itse en kyllä pidä lainkaan pelaamisesta ilman HUD:ia. Eikä kyllä kiinnosta peleissä alkaa ilman pelin apuja suunnistamaan. Oikeassa elämässä saa aivan tarpeeksi arkisen elämän jutuista haasteita, joten en sellaisia haasteita peleissä kaipaa. Toki itse taistelut, action ja pulmatkin saavat olla minunkin puolestani haastavia. Souls-peleistä olen esim. suuresti nauttinut. Niissä on kuitenkin itselleni kyse siitä haastavasta taistelusta ja joskus myös pulmista.

Immersiota saa itselleni olla toki juonen ja grafiikan osalta. Mutta en kyllä kaipaa silti pelinomaisten apujen ja apuvälineiden poistamista. Pelit peleinä ja oikea elämä sitten ihan omana juttunaan, ainakin minulle kiitos!
 
No tuskin tällä hudin poistamisella nyt mitään oikean elämän työvoimatoimisto/kelan vitutusta haeta. Vaan haastetta jotka sitä kaipaa, itse huomasin ainakin että ne taiselut on paljon mielenkiintoisempia kun ei tiedä miten paljon vihulla mahtaa olla vielä helaa jäljellä jne. Paikasta toiseen liikkuminen ilman hudia ei ole tuottanut mitään ongelmia, varsinaan kun kyseessä ei ole massiivinen openworld. Mutta ymmärrän kyllä jotka sitä ei kaipaa, sama oli wildlandsis, alkoi olemaan eri meininki ilman apuja. Toki siinä se alkoi sen verran vituttaa että laitoin hudin takas, tässä se toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa ilman hudia mennään, tosin niin, että Touchpadiä kevyesti täppäämällä se käy pari sekkaa ruudulla. Suosittelen kyllä kanssa edes kokeilemaan. Pistää seuraamaan aivan eri tavalla pelimaailmaa, kun ei seuraa vaan sitä mihin suuntaan kompassi näyttää. Tässä tuo peli on vieläpä suunniteltu niin hyvin, että se kyllä kertoo erilaisilla audio-visuaalisilla vihjeillä monia hudissa olevista asioista muutenkin. Ja kuten tuossa edellä mainittiin niin taistelut muuttuvat mielenkiintoisemmiksi, kun ei tiedä koska vihollinen on kuolemaisillaan. Se pistää pelaamaan tarkemmin koko taistelun ajan, eikä tämä mielestäni vaikeuta peliä yhtään. :)
 
Tänään meni koko ilta ilman hudia, tosin itekki käytin sitä touchpad kikkaa sen verran nyt armoa annan. Mutta ei se missään taisteluissa auta, hardilla vielä vedän eikä se minusta tunnu edes mitenkä vaikeelta, tuntuu kun normilla vetäis. Ainostaan kun tulee jotain suurempi levusii vastaan niin siinä kuole kertalaakista, mahdollista ne on piestä mutta osumia ei oo varaa ottaa.

Alkaa olee kyllä ainakin muutamat kombot sen verran lihasmuistissa että taistelut sujuu enimmäkseen erittäin näyttävästi. Kyllähän tässä hieman pitää muistaa jos haluaa kaikki kikkoja käyttää mutta ei ne mitenkään mahdottomia ole, mortal kombatissa kun piti muistaa älyttömiä kombo nappula yhdistelmiä eri hahmojen kanssa, tässä se koostuu lähinnä L1 L2 R1 R2 eri järjestyksessä, välillä juoksusta jne.

Tykkään kyllä pelata rauhallisesti enkä hosumalla, ei ainostaan tässä pelissä vaan kaikissa. Fiilistely kuuluu siihen elämykseen ja varsinkin tässä pelissä on vaan pakko pysähtyä aina välillä, varsinkin botskimatkoilla kun kratos alkaa tarinoita kertomaan ja muutenkin maisemia ihastelemalla. Tekemistä tuntuu edelleen olevan paljon ja kyllä tästä platinaa kovasti havittelen. Sen jälkeen olen ehkä tyytyväinen... Tai käy The Last Of Ussit ja peli läpi useemman kerran, vielä sillä vaikeemmalla sitten.
 
En ensin meinannut peliä hankkia, mutta nyt tätä ketjua lukiessa ja videoita katsellessa joutuu heti töiden päälle suuntaamaan lähimpään kauppaan köyhtymään :D Toivottavasti löytyy hyllystä!

Onko suositeltavaa kokeilla alkuun Hardilla, jos kaipaa haastetta? Pystyikö sitä vaihtamaan sitten lennosta?
 
En ensin meinannut peliä hankkia, mutta nyt tätä ketjua lukiessa ja videoita katsellessa joutuu heti töiden päälle suuntaamaan lähimpään kauppaan köyhtymään :D Toivottavasti löytyy hyllystä!

Onko suositeltavaa kokeilla alkuun Hardilla, jos kaipaa haastetta? Pystyikö sitä vaihtamaan sitten lennosta?

Joo voi vaihtaa lennosta paitsi jos otat kaikista vaikeimman tason, siinä taisi olla teksti, että vaikeustasoa ei voi laskea kesken pelin.

Ite alottelin eka sillä toisiksi vaikeimmalla mutta omat taidot ei riittäny ni laskin sitte yhellä pykälällä. Se tosin tuntuu taas aavistuksen helpolta, että voi olla, että pitää koittaa vielä toisen kerran sitä vähä vaikeempaa. :)
 
No tuskin tällä hudin poistamisella nyt mitään oikean elämän työvoimatoimisto/kelan vitutusta haeta. Vaan haastetta jotka sitä kaipaa, itse huomasin ainakin että ne taiselut on paljon mielenkiintoisempia kun ei tiedä miten paljon vihulla mahtaa olla vielä helaa jäljellä jne. Paikasta toiseen liikkuminen ilman hudia ei ole tuottanut mitään ongelmia, varsinaan kun kyseessä ei ole massiivinen openworld. Mutta ymmärrän kyllä jotka sitä ei kaipaa, sama oli wildlandsis, alkoi olemaan eri meininki ilman apuja. Toki siinä se alkoi sen verran vituttaa että laitoin hudin takas, tässä se toimii.
En nyt tiedä mitä tuolla Kela/Työvoimatoimisto-vitutuksella oikein tarkoitat. En ole noiden palveluita vuosikymmeniin käyttänyt, joten en ole siis oikein kunnolla edes kartalla niiden kuvioista.

Tarkoitin vain sitä, että oikeassa elämässä saa jo tarpeeksi hankaluutta sellaisista ihan yksinkertaisista ja rutiininomaisen tylsistä asioista, joten en sellaisten asioiden kautta kaipaa kyllä yhtään haastavuutta peleihin.

Se, että joudun koko ajan kelaamaan ilmansuuntia ja pohtimaan missä oikein olen kartalla ja mihin suuntaan pitäisikään mennä, on ainakin itselleni juuri tällaista yksinkertaista rutiinia, jota en rentouttavaan pelikokemukseen kaipaa lainkaan. Sama pätee myös siihen, että pitäisi taistella vihuja vastaan tietämättä heidän hitpoint-tasoaan. Nuo asiat kun lisäävät sellaista epävarmuutta ja kontrollin puutetta sinänsä pelin kannalta turhissa asioissa. Juuri noita asioita (epävarmuutta ja kontrollin puutetta) saan kyllä ihan tarpeeksi oikeassa elämässä, enkä todellakaan niistä silloinkaan nauti, joten peleihin en tietenkään sellaisia halua lainkaan, jos vain itse voin siihen vaikuttaa.

Ja ennen kuin kukaan ehtii naureskella sitä, että pelin pitäisi olla helppo ja pidellä pelaajaa kädestä, totean edelleen, että taistelujen ja pelissä olevien pulmienkin haastavuudesta toki yleensä pidän. Souls-pelit ovatkin kaikkien aikojen suosikkipelejäni näistä syistä. En siis kuitenkaan kaipaa yksinkertaisiin ja rutiininomaisiin sekä itse pelaamisen kannalta mielestäni epäolennaisiin asioihin mitään ylimääräisiä hankaluuksia, koska sellaisilla asioilla pilataan pelin sujuva ja rento eteneminen. Pelaan pelejä kuitenkin ensisijassa rentoutuakseni, joten haluan haastetta vain tiettyihin asioihin, enkä jokaiseen pieneen ja merkityksettömään yksityiskohtaan.
 
Viimeksi muokattu:
En nyt oikein tiedä mitä tuolla Kela/Työvoimatoimisto-vitutuksella oikein tarkoitat. En ole noiden palveluita vuosikymmeniin käyttänyt, joten en ole siis oikein kunnolla edes kartalla niiden kuvioista.

Tarkoitin vain sitä, että oikeassa elämässä saa jo tarpeeksi hankaluutta sellaisissa ihan yksinkertaisista ja rutiininomaisen tylsistä asioista, joten en sellaisten asioiden kautta kaipaa kyllä yhtään haastavuutta peleihin.

Se, että joudun koko ajan kelaamaan ilmansuuntia ja pohtimaan missä oikein olen kartalla ja mihin suuntaan pitäisikään mennä, on ainakin itselleni juuri tällaista yksinkertaista rutiinia, jota en rentouttavaan pelikokemukseen kaipaa lainkaan. Sama pätee myös siihen, että pitäisi taistella vihuja vastaan tietämättä heidän hitpoint-tasoaan. Nuo asiat kun lisäävät sellaista epävarmuutta ja kontrollin puutetta sinänsä pelin kannalta turhissa asioissa. Juuri noita asioita (epävarmuutta ja kontrollin puutetta) saan kyllä ihan tarpeeksi oikeassa elämässä, enkä todellakaan niistä silloinkaan nauti, joten peleihin en tietenkään sellaisia halua lainkaan, jos vain itse voin siihen vaikuttaa.

Ja ennen kuin kukaan ehtii naureskella sitä, että pelin pitäisi olla helppo ja pidellä pelaajaa kädestä, totean edelleen, että taistelujen ja pelissä olevien pulmienkin haastavuudesta toki yleensä pidän. Souls-pelit ovatkin kaikkien aikojen suosikkipelejä näistä syistä. En siis kuitenkaan kaipaa yksinkertaisiin ja rutiininomaisiin sekä itse pelaamisen kannalta mielestäni epäolennaisiin asioihin mitään ylimääräisiä hankaluuksia, koska sellaisilla asioilla pilataan pelin sujuva ja rento eteneminen. Pelaan pelejä kuitenkin ensisijassa rentoutuakseni, joten haluan haastetta vain tiettyihin asioihin, enkä jokaiseen pieneen ja merkityksettömään yksityiskohtaan.

Hei, kyllä mä ymmärrän mitä tarkoitat. Kaikki pelaa pelit niin niiku ne itse tykkää niitä pelata eikä kukaan väitä että teet jotain väärin tai että jumalauta nyt kokeilet. Ite olen vaan sitä mieltä että monesti nykyään pelit tehdään aivan liian helpoksi, lukuunottamatta nämä souls pelit, division legendary missiot jne. Mutta näin niiku yleisesti, varsinkin kun Ni No Kuni 2 loistava peli mutta aivan liian helppo jossa pystyit pieksee 30 leveliä sun yläpuolella olevia vihuja 100 vuotta vanhalla miekalla kuoliaaks.

Kuten monet muutki pelit, pitää sua aivan liian paljon kätösestä eivätkä tarjoaa sitä haastetta niin tämän pelin kohdalla tämmönen pieni souls haaste on erittäin tervetullut. Ite en koe pelin haasteita mitenkään oikean elämän arkiongelmina. Oikeassa elämässä sitä huolehtii että pitää pestä tiskit ja pyykit ja rahaa tehää ja vaimon kanssa leikkiä, laskut maksaa ja navettaki pitäis laittaa. Tässä tapauksessa mä koen itse onnistumisen tunnetta piestyä vihollisia ilman että tiedän montako iskua se mahdollisesti vielä tarvii ja huokaisen vasta kun se ne piesty kuoliaaksi.

Mutta kuten sanoin, jokainen pelaa peliä miten ne sitä nauttii pelata, jotkut normilla jotkut haluu sit haastetta ja hyvä kun jotkut pelit voi tarjota niitä molempia tai joku kultainen keskitie.
 
Onko suositeltavaa kokeilla alkuun Hardilla, jos kaipaa haastetta? Pystyikö sitä vaihtamaan sitten lennosta?

Ota alkuun se suositeltua vaikeustasoa pykälää haastavampi. Lähde sillä liikkeelle, ja toteat aika nopeasti löytyykö paukkuja selvitä. Siitä tiputtaa tarvittaessa helpomman suuntaan, kuten allekirjoittaneelle kävi. Olen luvannut itselleni vielä nostaa asetusta. Pakko.

Pelin täytyy tarjota todellinen haaste ja kuten mainittua, antaa siihen vielä hudin poistava ’Immersive Mode’ oman kivan lisämausteensa. Läpäisyn hetkellä voi todella tuntea saavuttaneensa jotain merkityksellistä. Kuten teki Bloodbornella.

Oli huvittavaa havaita miten taistelut tempaavat mukaansa. Sain pelituolilla ajettua matot rullalle ja jumiin. :D

 
Ota alkuun se suositeltua vaikeustasoa pykälää haastavampi. Lähde sillä liikkeelle, ja toteat aika nopeasti löytyykö paukkuja selvitä. Siitä tiputtaa tarvittaessa helpomman suuntaan, kuten allekirjoittaneelle kävi. Olen luvannut itselleni vielä nostaa asetusta. Pakko.

Pelin täytyy tarjota todellinen haaste ja kuten mainittua, antaa siihen vielä hudin poistava ’Immersive Mode’ oman kivan lisämausteensa. Läpäisyn hetkellä voi todella tuntea saavuttaneensa jotain merkityksellistä. Kuten teki Bloodbornella.

Oli huvittavaa havaita miten taistelut tempaavat mukaansa. Sain pelituolilla ajettua matot rullalle ja jumiin. :D


Niin sitä vaan voi peleissäkin ihmisten maut jakaantua todella radikaalisti. Itselleni tulee suorastaan epämukava olo jo pelkästään tuon HUD:ittoman pelaamisen katselemisesta. En todellakaan halua tuohon tapaan yhtä kaikkien aikojen peleistä pelata.

Vaikka GOW on fantastisen upea ja mukaansatempaava peli, en ainakaan itse halua sen olevan muuta kuin peli, joten kaipaan pelattavuutta kohentavia ja selkeyttäviä yksityiskohtia. Tuolla HUD:ittomuudella tulee jokaisesta pienestä yksityiskohdasta ahdistava ja painostava, kun pitää niin tarkkaan pelata jatkuvassa epävarmuudessa tilanteet kuin tilanteet.

Meitä on toki jokaiseen junaan, mutta minulle on silti vaikeaa ymmärtää miksi jotkut ihmiset haluavat niin kovasti pelillisyyden pois peleistä? Minulle pelit ovat aina vain pelejä enkä mitään totaalista immersiota niihin halua, vaan rentoa mutta pelin pääasioissa taitoja koettelevaa pelaamista. En halua jatkuvia rasitteita ja epävarmuutta peleissä, koska olen jo työstäni aivan tarpeeksi rasittunut yleensä työpäivän jälkeen, eivätkä tuollaiset rasitteet kyllä kiehdo viikonloppunakaan, vaan pelaamisen pitää ainakin itselleni olla ensisijaisesti rentouttavaa, eikä turhauttavaa.

Mutta joo, ei se minulta ole toki pois, jos jotkut teistä nauttivat HUD:ittomasta pelaamisesta. Se vain kuinka voimakkaasti jotkut täällä sitä hehkuttavat suunnilleen ainoana oikeana tapana pelata GOW:ia särähti sinänsä kuitenkin hieman minulle. Olisin ehkä kuitenkin vähän varovaisempi siinä millä tavalla tällaista pelaamista toisille suosittelee, vaikka kuinka hyvältä itselleen sellainen sitten tuntuukin. Uskon, että minunkin tavallani ajattelevia pelaajia on aika paljon, joten kyllä sekin tapa pelata on hyvä tapa siinä missä mahdollinen HUD:ittomuuskin siitä nauttiville.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom