Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Hetki sitten julkaistu päivitys 1.12 tuo mahdollisuuden suurentaa käyttöliittymän tekstin kokoa. Mahdollisesti myös subeihin tulee parannusta/muutosta:Saako subtitlejen kokoa säädettyä? Turhan pientä omaan makuun.
Valinnut myös sieltä pelin asetuksista "Immersive Mode":n, jotta hudia ei näytetä missään vaiheessa. Ruutu pysyy puhtaana ja ilman kompanssia mennään omilla havainnoilla. Ei näy myöskään mistä suunnasta tulee vihua tai mikä on heidän kuntonsa. Suosittelen!
Muutama kuva, jotka eivät paljastele olennaista sisällöstä.
Siitähän se riippuu minkälaisesta pelaamisesta pitää. Itse en kyllä pidä lainkaan pelaamisesta ilman HUD:ia. Eikä kyllä kiinnosta peleissä alkaa ilman pelin apuja suunnistamaan. Oikeassa elämässä saa aivan tarpeeksi arkisen elämän jutuista haasteita, joten en sellaisia haasteita peleissä kaipaa. Toki itse taistelut, action ja pulmatkin saavat olla minunkin puolestani haastavia. Souls-peleistä olen esim. suuresti nauttinut. Niissä on kuitenkin itselleni kyse siitä haastavasta taistelusta ja joskus myös pulmista.Valinnut myös sieltä pelin asetuksista "Immersive Mode":n, jotta hudia ei näytetä missään vaiheessa. Ruutu pysyy puhtaana ja ilman kompanssia mennään omilla havainnoilla. Ei näy myöskään mistä suunnasta tulee vihua tai mikä on heidän kuntonsa. Suosittelen!
Muutama kuva, jotka eivät paljastele olennaista sisällöstä.
En ensin meinannut peliä hankkia, mutta nyt tätä ketjua lukiessa ja videoita katsellessa joutuu heti töiden päälle suuntaamaan lähimpään kauppaan köyhtymään Toivottavasti löytyy hyllystä!
Onko suositeltavaa kokeilla alkuun Hardilla, jos kaipaa haastetta? Pystyikö sitä vaihtamaan sitten lennosta?
En nyt tiedä mitä tuolla Kela/Työvoimatoimisto-vitutuksella oikein tarkoitat. En ole noiden palveluita vuosikymmeniin käyttänyt, joten en ole siis oikein kunnolla edes kartalla niiden kuvioista.No tuskin tällä hudin poistamisella nyt mitään oikean elämän työvoimatoimisto/kelan vitutusta haeta. Vaan haastetta jotka sitä kaipaa, itse huomasin ainakin että ne taiselut on paljon mielenkiintoisempia kun ei tiedä miten paljon vihulla mahtaa olla vielä helaa jäljellä jne. Paikasta toiseen liikkuminen ilman hudia ei ole tuottanut mitään ongelmia, varsinaan kun kyseessä ei ole massiivinen openworld. Mutta ymmärrän kyllä jotka sitä ei kaipaa, sama oli wildlandsis, alkoi olemaan eri meininki ilman apuja. Toki siinä se alkoi sen verran vituttaa että laitoin hudin takas, tässä se toimii.
En nyt oikein tiedä mitä tuolla Kela/Työvoimatoimisto-vitutuksella oikein tarkoitat. En ole noiden palveluita vuosikymmeniin käyttänyt, joten en ole siis oikein kunnolla edes kartalla niiden kuvioista.
Tarkoitin vain sitä, että oikeassa elämässä saa jo tarpeeksi hankaluutta sellaisissa ihan yksinkertaisista ja rutiininomaisen tylsistä asioista, joten en sellaisten asioiden kautta kaipaa kyllä yhtään haastavuutta peleihin.
Se, että joudun koko ajan kelaamaan ilmansuuntia ja pohtimaan missä oikein olen kartalla ja mihin suuntaan pitäisikään mennä, on ainakin itselleni juuri tällaista yksinkertaista rutiinia, jota en rentouttavaan pelikokemukseen kaipaa lainkaan. Sama pätee myös siihen, että pitäisi taistella vihuja vastaan tietämättä heidän hitpoint-tasoaan. Nuo asiat kun lisäävät sellaista epävarmuutta ja kontrollin puutetta sinänsä pelin kannalta turhissa asioissa. Juuri noita asioita (epävarmuutta ja kontrollin puutetta) saan kyllä ihan tarpeeksi oikeassa elämässä, enkä todellakaan niistä silloinkaan nauti, joten peleihin en tietenkään sellaisia halua lainkaan, jos vain itse voin siihen vaikuttaa.
Ja ennen kuin kukaan ehtii naureskella sitä, että pelin pitäisi olla helppo ja pidellä pelaajaa kädestä, totean edelleen, että taistelujen ja pelissä olevien pulmienkin haastavuudesta toki yleensä pidän. Souls-pelit ovatkin kaikkien aikojen suosikkipelejä näistä syistä. En siis kuitenkaan kaipaa yksinkertaisiin ja rutiininomaisiin sekä itse pelaamisen kannalta mielestäni epäolennaisiin asioihin mitään ylimääräisiä hankaluuksia, koska sellaisilla asioilla pilataan pelin sujuva ja rento eteneminen. Pelaan pelejä kuitenkin ensisijassa rentoutuakseni, joten haluan haastetta vain tiettyihin asioihin, enkä jokaiseen pieneen ja merkityksettömään yksityiskohtaan.
Onko suositeltavaa kokeilla alkuun Hardilla, jos kaipaa haastetta? Pystyikö sitä vaihtamaan sitten lennosta?
Ota alkuun se suositeltua vaikeustasoa pykälää haastavampi. Lähde sillä liikkeelle, ja toteat aika nopeasti löytyykö paukkuja selvitä. Siitä tiputtaa tarvittaessa helpomman suuntaan, kuten allekirjoittaneelle kävi. Olen luvannut itselleni vielä nostaa asetusta. Pakko.
Pelin täytyy tarjota todellinen haaste ja kuten mainittua, antaa siihen vielä hudin poistava ’Immersive Mode’ oman kivan lisämausteensa. Läpäisyn hetkellä voi todella tuntea saavuttaneensa jotain merkityksellistä. Kuten teki Bloodbornella.
Oli huvittavaa havaita miten taistelut tempaavat mukaansa. Sain pelituolilla ajettua matot rullalle ja jumiin.