Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War - Pohjoista mytologiaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Tuli vanhalle miehelle melkein itku kun:

Kratos sai käyttöönsä vanhat kaverukset, eli blades of chaos. Vaikka se kirves helvetin munakas onkin, tuli siinä nostalginen olo ku alkoi niillä huitoo ja ne efekti äänet! Huh huh!. Hieno kohtaus oli muutenkin kun nähtiin myös Kratoksen harhoja Athenasta. Ei sinänsä väliä, mutta tämmöset pienet viittaukset edellisiin osiin jää täysin kokematta jos ei ole aikasempia pelannut, silloin on kyseessä vain hieno kohtaus ja "kuka helvetti toi on".

Just kun tässä pelissä luulee että nyt se on sit tässä, lyödäänki eteen jotain ihan uutta ja täysin odottomatonta joka pitää pelaajan taas kiireisenä. Pikkuhiljaa alkaa tajuamaan miksi tästä on annettu 10/10 ja kehuja jokapuolella, tämä on yksikertaisesti vaan helvetin hyvä peli ja todella uusiutunut GOW/Kratos, vaikka jotkut eri mieltä tästä onkin. Saakin olla mun puolesta, mutta tämä varmasti jää mulle mieleen yhtenä parhaana PS4 pelinä ja se riittää!

Seikkailu jatkuu!
 
Aikaisemmat God of Warit oli itselle ”ok” kamaa, mutta tästä uudesta tarinavetoisesta suunnasta tykkään paljon ja tämä peli yllättää jatkuvasti heittämällä kaikkea siistiä eteen, eikä pelaamista halua lopettaa :)
 
Eipä tämä ainakaan helpota taakkaani. Siis pelin olen kyllä ehdottomasti ostamassa. Enää pitäisi päättää vaan versio. Diginä saisi sen deluxen 70 rahalla ja mä saisin fyysisen perusversion noin 30 rahalla ja limited editionin 60 rahalla. Onhan tuo limited kyllä komea koriste mutta onkohan se kuitenkaan 30 euron lisäpanostuksen arvoinen? Voi näitä elämän vaikeuksia :D
 
Kyllähän tää peli menee vähintään top 3:seen, ellei jopa paras peli itselle mitä ikinä oon pelannu:) sitä vaan joka yö huomaa, että jaa taas kello neljä yöllä kun ei vaan malta lopettaa:D nyt kun miettii, niin harmittaa kun en sitä collector editionia hommannu vaan pelkän pelin.. ainut miinus tulee jos sitä voi semmoseksi laskea, niin tuo pleikka huutaa ihan hullun lailla, ihme jos ei lentoon lähde:D
 
Kyllähän tää peli menee vähintään top 3:seen, ellei jopa paras peli itselle mitä ikinä oon pelannu:) sitä vaan joka yö huomaa, että jaa taas kello neljä yöllä kun ei vaan malta lopettaa:D nyt kun miettii, niin harmittaa kun en sitä collector editionia hommannu vaan pelkän pelin.. ainut miinus tulee jos sitä voi semmoseksi laskea, niin tuo pleikka huutaa ihan hullun lailla, ihme jos ei lentoon lähde:D
Mua taas v....taa koko pelissä tällä hetkellä vaan se ettei opiskelun takia oikein ehdi pelaamaan.

Mutta se vähä mitä olen ehtinyt pelaamaan tätä Collector's editionia jonka jo maaliskuun alussa tilasin niin on ollu kyllä paras peli koskaan itselleni.

Johtuu osittain toki siitäkin kun pelaan kuten nikistä näkee futispelejä kaikista eniten.
 
Noniin. Limited edition lähti tilaukseen että heilahti! Vaikka vannoinkin aikoinaan etten yhtään fyysistä peliä enää ostaisi PS4:lle niin joskus on vaan pakko antaa periksi. Sitäpaitsi tämä ratkaisu tuli silti 10 euroa edullisemmaksi kuin olisin ostanut digiversion :D Perinteen mukaan muutama peli pitää jättää aina hyllyyn muistoksi ja PS4 tapauksessa tällä hetkellä sinne tulee päätymään The last of us, Witcher 3 sekä God of War. Kai tämä sitten ihan hyvä peli on kun kerran kaikki niin sanoo :D
 
Täällä tein saman päätöksen ja lähdin lauantai-aamusta oikein asioikseen hakemaan pelin fyysistä kuljetusalustaa. Mestariteoksen muovinen kotelo koristamaan pelihyllyä. Lajissaan toinen tässä sukupolvessa.

Upea on myös peli ja mitään kiirettä läpäisyyn ei ole. Tänään ihasteltiin värikylläistä metsää ja saavutettiin juonessa uusi merkittävä käänne.
 
Kyllähän tää peli menee vähintään top 3:seen, ellei jopa paras peli itselle mitä ikinä oon pelannu:) sitä vaan joka yö huomaa, että jaa taas kello neljä yöllä kun ei vaan malta lopettaa:D nyt kun miettii, niin harmittaa kun en sitä collector editionia hommannu vaan pelkän pelin.. ainut miinus tulee jos sitä voi semmoseksi laskea, niin tuo pleikka huutaa ihan hullun lailla, ihme jos ei lentoon lähde:D

Se huutaa kun F15 hävittäjän moottori silloin kun pelaa "4koona", sit kun vaihtaa sen 1080p ja "60fps" niin huutelu vähenee huomattavasti, sekä peli pyörii muutenkin paljon paremmin sillä asetuksella.
 
Kierros pelin tehneen Santa Monica Studiosin tiloissa. Lopulta itse God of Warin pääjehu Cory Barlog esittelee paikkoja.

 
Ensimmäinen ärsytyksen aihe: ne punaiset "lonkerot" Alfheimin alueella. Jonkunlainen suunnittelun kukkanen, kun nitä varten pitää olla lähes millintarkasti oikeassa kohdassa, että ne saa rikottua yhdellä kirveen heitolla ja alueelta eteenpäin. Ymmärrän kyseisen "puzzlen" ja asian idean, mutta ei pitäisi olla noin millintarkkaa, varsinkaan pääjuonen tehtävien kohdalla.
 
Itseäni vähän huvittaa tuo että silloin harvoin kun pelissä kuuluu painaa neliötä niin Kratos huutaa kovaan ääneen "Boy!" :D

Mitä niistä kivitauluista saavuttaa? Mikäli Atreus osaa ne lukea.

Joskus se sanoo etten voi lukea tätä vielä.
 
Ensimmäinen ärsytyksen aihe: ne punaiset "lonkerot" Alfheimin alueella. Jonkunlainen suunnittelun kukkanen, kun nitä varten pitää olla lähes millintarkasti oikeassa kohdassa, että ne saa rikottua yhdellä kirveen heitolla ja alueelta eteenpäin. Ymmärrän kyseisen "puzzlen" ja asian idean, mutta ei pitäisi olla noin millintarkkaa, varsinkaan pääjuonen tehtävien kohdalla.
Mulla ne meni kaikki läpi aika lailla heittämällä - pun intended - eikä siis tuntunut, että pitää olla asemoitunut just oikein.
 
Mulla ne meni kaikki läpi aika lailla heittämällä - pun intended - eikä siis tuntunut, että pitää olla asemoitunut just oikein.

Joo kyllähän niistä läpi pääsi, mutta vähän liian monta kertaa joutui toteamaan "jaahas, etitääs vielä vähän sopivampi kohta", kun tuntui että ei millään osu kaikkiin. Puzzlena ihan okei ja hyvin käyttää kirveen heittoa hyödykseen, mutta omaan makuun vähän turhan tarkaksi pistetty.
 
Itseäni vähän huvittaa tuo että silloin harvoin kun pelissä kuuluu painaa neliötä niin Kratos huutaa kovaan ääneen "Boy!" :D

Mitä niistä kivitauluista saavuttaa? Mikäli Atreus osaa ne lukea.

Joskus se sanoo etten voi lukea tätä vielä.
Niistä ei saa muutakuin tietoa Loreen ja muistaakseni pienen määrän expaa. Ja jos ei tiedä milloin Atreus osaa lukea niitä, niin tulee aika selväks kunhan jatkaa storyä eteenpäin :)

Itse vedin pelin jo läpi ja ai, että mitä herkkua tämä oli! Aluksi E3 julkaisusta olin hieman skeptinen uudesta kamerasta ja Atreuksesta, mutta oli pakko silti ostaa tämä kun on aikasemmatkin GoW:it hommattu. Onneksi ostin. On todellakin mun Top-3 kaikkien aikojen parhaimpien pelien listassa mukana :D

Viikonloppuna aloitankin sit tämän uudestaan vaikeimmalla tasolla ja Immersive modella. :)
 
Hyvin maltilla olen yrittänyt tätä pelata, että iloa kestää (semmonen 2-3h per päivä). On kyllä loistava edelleen, hiukan "ärsyttää" että noita uusia vaihtoehtoisia paikkoja tuntuu löytyvän kokoajan lisää, niin ei pääse päätarinaa jatkamaan.

Vaikeusasteen kanssa itselläkin samoja vaikeuksia, balanced on turhan helppo ja astetta vaikeammalla tulee samantien turpaan. Sanotaan että riviviholliset tuolla balancedilla tuollaisena on ihan ok, mutta bossien kanssa tekis mieli aina laittaa vaikeammalle.
 
Hyvin maltilla olen yrittänyt tätä pelata, että iloa kestää (semmonen 2-3h per päivä). On kyllä loistava edelleen, hiukan "ärsyttää" että noita uusia vaihtoehtoisia paikkoja tuntuu löytyvän kokoajan lisää, niin ei pääse päätarinaa jatkamaan.

Vaikeusasteen kanssa itselläkin samoja vaikeuksia, balanced on turhan helppo ja astetta vaikeammalla tulee samantien turpaan. Sanotaan että riviviholliset tuolla balancedilla tuollaisena on ihan ok, mutta bossien kanssa tekis mieli aina laittaa vaikeammalle.

Ite myös vetänyt maltilla että koko tekeleestä saisi nauttia pitempään ja sillä vaikeemmalla tasolla mitä pystyy valitsee. Eipä vielä ole ongelmia, niissä realm pieksentähaasteissa joutuu kyl kamppailemaan, ei ole toistaseksi vielä sortunut/joutunut vaihtaa helpomalle. Tuntuis muutenki vähän kusetukselta, paikkoja tosiaan aukee aina lisää pikkuhiljaa niin olen tehnyt tyylii yhen tai pari story tehtävää illas ja sit kaikkea muuta välissä.

Kyl siihen vaikeustasoon tottuu, myönnän kyllä että on joutunut ottaa jotkut matsit muutaman kerran uusiks mutta se ei ole vielä haitannut. Sitä vaa pitää tietää mitä vihu tekee, koska käyttää torjuntaa ja koska hyökätä, ei riitä vaa et roiskii menemään ja siitä tykkään. Tulee kyl onnistumisen tunteita kun pitkän taistelun jälkeen se voitto vihdoin tulee.
 
Ylös Bottom