Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War - Pohjoista mytologiaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Nyt pitää jättää ketjun seuraaminen siksi aikaa, että saa pelattua pelin loppuun. Sen verran kuitenkin kysyisin, että pääseekö läpäisemisen jälkeen vielä maailmaa tutkimaan ja etsimään puuttuvia tavaroita?
 
Nyt pitää jättää ketjun seuraaminen siksi aikaa, että saa pelattua pelin loppuun. Sen verran kuitenkin kysyisin, että pääseekö läpäisemisen jälkeen vielä maailmaa tutkimaan ja etsimään puuttuvia tavaroita?
Pääsee. Muista kuitenkin, että pelissä on kaksi eri loppua. Ensimmäinen laukaisee lopputekstit niin, että pystyt samalla ohjailemaan Kratosta. Tekemällä kuitenkin jotain tämänkin vaiheen jälkeen saa peliin vielä bonuslopun, jonka jälkeen peli pukkaa melkein puolen tunnin ajaksi lopputekstejä siten, että ei olla enää pelimaailmassa.
Eli menemällä vielä Kratoksen kotiin tuon jälkeen saa vielä tuon toisen lopun.
En tuolloin kokeillut saako ne jotain nappia painamalla menemään pois, vaan hoidin sitten samaan aikaan kotiaskareita. Jos ei satu nappia painamalla menemään pois nuo lopputekstit, niin ei kuitenkaan hätää siinä mielessä, että niiden viimeinkin loputtua voi kuitenkin siis vielä pelaamista pelimaailmassa jatkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaisi Limited Editionit olevan kovaa huutoa ainakin CDonilla elleivät muuta sekoile sielä. Aikaisemmin kyseinen LE oli ennakkotilauksessa ja yhtäkkiä katosi kokonaan kuin pieru saharaan valikoimasta ja tällä viikolla palasi takaisin. Tein tilauksen ja kun tarkistin tilanteen niin taas oli kadonnut. Onneksi omani sentäs lähti juuri saapumaan :)
 
No siel varmaan just ku tulee näkyviin että on ennakkotilattavissa niin ne tilataan hetkessä ja sit poistavat koko tilauksen. Sama oli VPDeessä että niitä riitti vain ennakkotilanneille, puolenkuunpelit nostin hintaa 79.90->98e, ebayssä myydään naurettavaan hintaan jne.
 
En tuolloin kokeillut saako ne jotain nappia painamalla menemään pois, vaan hoidin sitten samaan aikaan kotiaskareita. Jos ei satu nappia painamalla menemään pois nuo lopputekstit, niin ei kuitenkaan hätää siinä mielessä, että niiden viimeinkin loputtua voi kuitenkin siis vielä pelaamista pelimaailmassa jatkaa.
Saa ohitettua nuo lopputekstit.
 
Ei uskalla kattoo kun Joe usein spoilaa asioita.

Sama. Alkua tosin vilkaisin ja siinä ei vielä mitään radikaalia tullut, mutta ei sitä haluaisi tällaisessa pelissä yhtään mitään ennalta tietää.

Tän takia menikin koko youtube pannaan toistaiseksi. Katsoin muutaman videon ennen pelin ostamista taistelumekaanikasta ym, ja nyt mun youtuuppi tarjoaa mulle etusivulle koko pelin juonineen päivineen "God of War, Boss battle with XXXXXX" ja "Final Boss XXXXXX on GoW" ja toivon että unohan noi nimet äkkiä :D vähän kyrsii kun noita rupes tuleen ku sieniä sateella. Vaikken mitään juonivideoita olekaan sieltä katsonut, eikä oo omia tilauksia nuo.

Oma tahti on tosi hidas tässä, ei ehdi joka päivä pelaamaan ja yritän nauttia ne vähäiset hetket mitä on, niin pelin parissa.
 
Mua henkilökohtaisesti ottaa pannuun myös semmoset spoilakuset mitkä ei edes liity varsinaisesti tarinaan tai mitään, mut tyyliin "Siel tyynyn alla on sitten semmonen jättikokoinen mansikka, sen kun saa niin kratos muuttuu punaiseksi ja pystyy ampuu mehiläisiä nenästä" spoilaukset. Joo ei liity tarinaan mutta varsinkin tässä pelissä kun tuntuu olevan niin paljon salaisuuksia mitkä ei liity itse tarinaan mutta jotka haluu itte löytää. Tässä on vähäsen niitä ollut ja sit vaan yrittänyt olla lukematta.

Youtubessa kaikki maholliset God Of War videot on kyllä 100% bannissa mulla niin kauan että kaikki on ite tehty.
 
Mua henkilökohtaisesti ottaa pannuun myös semmoset spoilakuset mitkä ei edes liity varsinaisesti tarinaan tai mitään, mut tyyliin "Siel tyynyn alla on sitten semmonen jättikokoinen mansikka, sen kun saa niin kratos muuttuu punaiseksi ja pystyy ampuu mehiläisiä nenästä" spoilaukset. Joo ei liity tarinaan mutta varsinkin tässä pelissä kun tuntuu olevan niin paljon salaisuuksia mitkä ei liity itse tarinaan mutta jotka haluu itte löytää. Tässä on vähäsen niitä ollut ja sit vaan yrittänyt olla lukematta.

Youtubessa kaikki maholliset God Of War videot on kyllä 100% bannissa mulla niin kauan että kaikki on ite tehty.
Mitähän salaisuuksia tässä nyt on spoilattu? Jos viittaat tuohon kahteen loppuun, niin niistähän ei sitten mitään tarkempaa tullut sanottua. Ne molemmat löytää, jos löytää. Luulen vaan, että kaikki eivät enää jatkaisi pelin parissa sen jälkeen, kun ovat pelin ensimmäisiin lopputeksteihin päässeet. Ehkä meitä on jopa enemmistö, jotka senkin jälkeen jatkavat vielä pelin parissa, mutta usko pois, että myös niitä pelaajia on, jotka pelaavat pelejä melkeinpä vain tarinoiden takia. Itsekin olen siihen suuntaan ainakin jonkin verran, mutta kun peli on riittävän hyvä muiltakin osin, niin joskus (harvoin) jaksan hinkata sitä vielä jonkin aikaa tarinan päättymisen jälkeen. Tarinan vuoksi pelaavat todennäköisesti motivoituvat ainakin jonkin aikaa pelaamaan, jos tietävät pelissä olevan vielä jonkinlaisen bonus-lopun. Itselleni ei ainakaan sellaisen olemassaolosta kertominen ole spoilausta. Mutta kai tällaisessakin asiassa voi sitten olla aika erilaisia mielipiteitä.
 
Yritetään pitää juonikuviot siellä sumuverhon takana, spoilertageja käyttämällä. Mielummin herkästi kuin jälkiviisaasti.

Muutoin ei uskalla ketjua lukea ennen läpäisyä.
 
En yleensä löydä aihetta valittaa, kun peliä patchataan, mutta IHAN JOKA PÄIVÄ päivittäminen on jo ehkä vähän naurettavaa ja liioittelua. Pelihän on timantti, ei siinä mitään.
 
En yleensä löydä aihetta valittaa, kun peliä patchataan, mutta IHAN JOKA PÄIVÄ päivittäminen on jo ehkä vähän naurettavaa ja liioittelua. Pelihän on timantti, ei siinä mitään.

Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. Eihän se montaa sekuntia kestä, kun sen päivittäisen noin 50 megaa lataa, mutta se päivityksen asennus...Ainakin itsellä se "Kopioidaan(%-luku)"-teksti juoksee siinä aina kohtuullisen hitaasti. Sen reilu 5 minuuttia se kestää joka päivä. Ei sen isompi juttu tai valitus, mutta olen samaa mieltä, että voisivat sitten kerralla pistää sen 500 megaa jakoon, niin ei tarvitsisi joka päivä sitä asennusta odotella.
 
Olisi myös kiva tietää, että mitä noi päivitykset korjaavat, kun siellä lukee vain "minor fixes and improvements"
 
En yleensä löydä aihetta valittaa, kun peliä patchataan, mutta IHAN JOKA PÄIVÄ päivittäminen on jo ehkä vähän naurettavaa ja liioittelua. Pelihän on timantti, ei siinä mitään.

Ehkä siellä sitten korjataan vähän liiankin nopeasti asioita, mitkä rikkoo sitten taas jotain muuta toisaalta ja taas on seuraavan päivän paketti valmis ;)
 
Nisu on ei niin yllättävän yllättävästi tekijän puolella. On kyllä ihan törkeän hyvä peli. Mutta pohjoinen ei oo kyllä Kreikan tasoa minun mielestä. Mutta siistiä on kyllä koivuja nähdä pelissä.
 
Nisu on ei niin yllättävän yllättävästi tekijän puolella. On kyllä ihan törkeän hyvä peli. Mutta pohjoinen ei oo kyllä Kreikan tasoa minun mielestä. Mutta siistiä on kyllä koivuja nähdä pelissä.
No on se nyt kumma, jos pelin nopea ja usein tapahtuva patchaaminenkin saadaan tehtyä ongelmaksi. Itselleni ainoastaan positiivinen asia, että nimenomaan havaittuihin ongelmiin tartutaan mahdollisimman pikaisesti. Mitään ongelmia en ainakaan itse noissa patcheissa todennut. Erittäin pieniä ja huomaamattomia latauksia, ja moitteettomasti on peli toiminut.

Aivan alussa oli kyllä minulla seivien kanssa joku bugi varmaankin, kun usean tunnin pelaamisen seivit olivat mystisesti kadonneet, ja jouduin aloittamaan pelin uudelleen alusta. Lisäksi kerran hyytyi peli johonkin kohtaan niin, että oli pakko buutata, jotta pääsi jatkamaan. Muutoin erittäin hyvin toiminut, enkä peliä rikkovia bugeja havainnut tarinan läpi pelatessani. Huikea peli kaiken kaikkiaan, enkä näe mitään syytä dissata pelin tekijää tästä pelistä.
 
Viimeksi muokattu:
Olin tulossa kirjoittamaan ihan samaa. Eihän se montaa sekuntia kestä, kun sen päivittäisen noin 50 megaa lataa, mutta se päivityksen asennus...Ainakin itsellä se "Kopioidaan(%-luku)"-teksti juoksee siinä aina kohtuullisen hitaasti. Sen reilu 5 minuuttia se kestää joka päivä. Ei sen isompi juttu tai valitus, mutta olen samaa mieltä, että voisivat sitten kerralla pistää sen 500 megaa jakoon, niin ei tarvitsisi joka päivä sitä asennusta odotella.
Onko sulla mahdollisesti kovalevy jo aika täynnä? Itselläni ainakin tuo kopiointi asentaessa toteutuu vain silloin, kun kovalevy alkaa olla jo suhteellisen täynnä. Sinänsä mahtuu vielä pelejä, mutta asennettaessa vain joutuu jostain syystä silloin tuota kopiointia tekemään. Jos on ollut reilusti kovalevyllä tilaa, niin en ole koskaan törmännyt tuohon kopiointi-ilmoitukseen patcheja asentaessa.
 
Onko sulla mahdollisesti kovalevy jo aika täynnä? Itselläni ainakin tuo kopiointi asentaessa toteutuu vain silloin, kun kovalevy alkaa olla jo suhteellisen täynnä. Sinänsä mahtuu vielä pelejä, mutta asennettaessa vain joutuu jostain syystä silloin tuota kopiointia tekemään. Jos on ollut reilusti kovalevyllä tilaa, niin en ole koskaan törmännyt tuohon kopiointi-ilmoitukseen patcheja asentaessa.

Onhan siellä reilusti tavaraa joo, joten voi johtua kyllä tuostakin. Tosin sellainen jännä juttu on tullut huomattua, että joskus jonkun toisen pelin päivitys asentuu ilman kopiointia ja joskus taas tulee se kopiointi. Tiedä sitten tuosta...
 
Onko sulla mahdollisesti kovalevy jo aika täynnä? Itselläni ainakin tuo kopiointi asentaessa toteutuu vain silloin, kun kovalevy alkaa olla jo suhteellisen täynnä. Sinänsä mahtuu vielä pelejä, mutta asennettaessa vain joutuu jostain syystä silloin tuota kopiointia tekemään. Jos on ollut reilusti kovalevyllä tilaa, niin en ole koskaan törmännyt tuohon kopiointi-ilmoitukseen patcheja asentaessa.
Kopiointivaiheen kestoon ei vaikuta vapaa tila vaan se, kuinka paljon ja millaisia päivityksiä peliin on tullut, ja onko samaan aikaan menossa muita latauksia ja/tai päivityksiä (kopiointivaiheesa). Käytännössä uutta päivitystä asennettaessa kopioidaan kaikki aiemmin tullut päivitysdata, ei vain sitä juuri ladattua päivitystiedostoa.

God Of Warin digiversio oli julkaisuhetkellä 42,58 gigaa. Nyt kun ollaan versiossa 1.17, on koko kasvanut 46,14 gigatavuun. Eli vaikka sieltä tulisi kuinka pieni päivitys vain (esim. tuo v1.17 oli vain n. 70-80 megatavua), täytyy silti joka kerta kopioida vajaat 4 gigaa. Tilanne vain pahenee aikaa myöten, jos julkaistaan valtavia päivityksiä, jotka kasvattavat asennuksen kokoa. Esimerkiksi World Of Tanksiin on nykyään jo yli 30 gigaa kookkaampi möykky kuin julkaisunsa aikaan.

Kun Sonyn käyttöjärjestelmää on suunniteltu, siellä tuskin on edes ajateltukaan, että pelien kiintolevyjalanjäljet saattaisivat päivityksillä paisua noin valtavasti. Senpä takia tuo systeemi puree itseään pahasti nilkkaan WOTin kaltaisissa ääritapauksissa. Yli 30 gigan kopiointi kun kestää mekaanisella kiintolevyllä aika hyvän tovin.
 
Ylös Bottom