Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War - Pohjoista mytologiaa

Siis tota en henkilökohtaisesti tajuu että miten tässä on liikaa pomoja?

En oikein osaa muuten sitä selittää, kun että tuli jossain kohtaa sellanen fiilis, että taasko näitä, joilla on ''elämäpalkki''.

Täällä myös peli läpi. Tunteja en tiedä, mutta kyllä mennään päälle 20 tunnin.
Jäin kaipaamaan naiskauneutta, jota aiemmat osat tarjosivat.

Itse pidin kännykässä ajanottoo aina päällä kun pelasin. Halusin nähdä kauanko menee tarinaan. Nyt kun sanoit, niin myös itselle tuli jossain kohtaa mieleen, varsinkin kun näki sen noita muijan, että olispa tässä edes tissejä esillä. Jossain aiemmassa god of warissa olen nähny eroottisen kohtauksen. Valitettavasti jäi haaveeksi.
 
En oikein osaa muuten sitä selittää, kun että tuli jossain kohtaa sellanen fiilis, että taasko näitä, joilla on ''elämäpalkki''.

Vedin läpi hudin poistavalla ’Immersive modella’, joten kaikki palkit ja muu neuvoa antava loisti poissaolollaan. Jäi palkit alun jälkeen näkemättä.

Tämä tarkentaa maaston ja tilan tarkkailua, kun kaikki informaatio perustuu aisteihin.

Eiköhän tälle ole jatkoa luvassa, johon onnistunut reboottaus antaa vain lisää kierroksia. Saa nähdä, lupaavatko jo jotain kuukauden päästä E3:lla.
 
En oikein osaa muuten sitä selittää, kun että tuli jossain kohtaa sellanen fiilis, että taasko näitä, joilla on ''elämäpalkki''.



Itse pidin kännykässä ajanottoo aina päällä kun pelasin. Halusin nähdä kauanko menee tarinaan. Nyt kun sanoit, niin myös itselle tuli jossain kohtaa mieleen, varsinkin kun näki sen noita muijan, että olispa tässä edes tissejä esillä. Jossain aiemmassa god of warissa olen nähny eroottisen kohtauksen. Valitettavasti jäi haaveeksi.

Olishan se melko koomista, "boy, menee ulos leikkimään käpysillä, mulla ja noidalla on täs vähä hommia".
 
^ Jep.

Hankala kuvitella, miten panokohtauksen liittäminen tarinaan onnistuisi mallikkaasti. Etenkin kun huomioi GoW:n tarinan,
missä Kratoksen tehtävänä on toteuttaa kuolleen vaimon viimeinen toive ja jota Kratos selvästi ikävöi pelin aikana.

Äh. Nyt tuli taas kauhea kutina palata pelin ääreen, mutta töitä ja kotiaskareita olisi rästissä vielä iltamyöhään asti.
 
Meni täälläkin eilen tarina läpi. Onhan tuo jäätävä seikkailu. :) Pelit joissa tarina mua todella kiinnnostaa voi laskea yhdellä kädellä. Tässä se nyt vähän väkisinkin kiinnosti. Harvoin sitä omassa ajatuksissakin vähän "järkkyy" kun pelissä jotain tapahtuu. Tässä tarina otti täysin mukaansa.

Tuo miten kamera toimi läpi pelin oli kyllä jotain mitä ei oo aikasemmin pelissä näkyny. Ainakaan itse e tuollaista ole huomannut että pelistä hypätään suoraan animaatioon ja päinvastoin ilman minkäänlaista katkoa.
Kyllä tää mestariteos Platinan saa siitä pitää vaan tehdä nuo kaikki ylimääräiset jutut. Mitä jäi tarinan vuoksi tekemättä.

Toiminta oli oikeastaan näyttävämpää kuin osasi ennalta niistä harvoista videoista odottaa. Heitettävä kirves en tiedä kuka sen keksi mutta ansaitsee mitalin ideastaan :D Erityisen hienoa oli että myös se takaisin kutsu saattoi vahingoittaa vihollisia.

Vaan se täällä jo mainittu panokohtaus puuttui! :D

Täyden kympin peli. Paljon saa tapahtua että joku muu voittaa vuoden pelin. :D

Tuli tuossa myös ostettua noin 300 sivun manuaali peliin josta voin lukea jos menee vaikeaksi.
 
Ainakaan itse e tuollaista ole huomannut että pelistä hypätään suoraan animaatioon ja päinvastoin ilman minkäänlaista katkoa.
MGS 4:ssa ajoittain siirryttiin erittäin sulavasti valmiiksi purkitetusta kohtauksesta gameplay osuuksiin. Vaikka pelin julkaisusta on jo kulunut 10 vuotta (?), niin muistan edelleen miten vaikuttunut olin tuosta. Tietty MGS 4:n kohdalla ei tehty sulavaa siirtymistä gameplay osuudesta -> välikohtauksiin, mikä näkee GoW:ssa.

Täälläpäin ollaan luultavasti tarinan loppupuolella. Eilen illalla-yöllä oli vaikea lopettaa pelisessiota, sillä peli heitti nopealla sykäyksellä kiinnostavia juonenkäänteitä pelaajan eteen. Ensiksi taistellaan
Thorin jälkeläisiä vastaan, jotka olivat hyvällä tapaa vastenmielisen oloisia hahmoja. Muutoinkin tuo 2 vs 2 pomotaistelu oli onnistuneesti tehty.

Hyvin nopeasti tuon jälkeen tapahtui täysin yllättävä käänne, kun
Kratos pakon sanelemana otti käyttöön vanhat kettinki aseet ja matkasi Pohjolan helvettiin. Se on sanottava, että Leviathan kirveen sekä nyrkkien/kilven käyttäminen on huomattavasti nautinnollisempaa ja taktisesti vaativampaa puuhaa mitä Blades of Chaosin käyttäminen.
 
MGS 4:ssa ajoittain siirryttiin erittäin sulavasti valmiiksi purkitetusta kohtauksesta gameplay osuuksiin. Vaikka pelin julkaisusta on jo kulunut 10 vuotta (?), niin muistan edelleen miten vaikuttunut olin tuosta. Tietty MGS 4:n kohdalla ei tehty sulavaa siirtymistä gameplay osuudesta -> välikohtauksiin, mikä näkee GoW:ssa.

Täälläpäin ollaan luultavasti tarinan loppupuolella. Eilen illalla-yöllä oli vaikea lopettaa pelisessiota, sillä peli heitti nopealla sykäyksellä kiinnostavia juonenkäänteitä pelaajan eteen. Ensiksi taistellaan
Thorin jälkeläisiä vastaan, jotka olivat hyvällä tapaa vastenmielisen oloisia hahmoja. Muutoinkin tuo 2 vs 2 pomotaistelu oli onnistuneesti tehty.

Hyvin nopeasti tuon jälkeen tapahtui täysin yllättävä käänne, kun
Kratos pakon sanelemana otti käyttöön vanhat kettinki aseet ja matkasi Pohjolan helvettiin. Se on sanottava, että Leviathan kirveen sekä nyrkkien/kilven käyttäminen on huomattavasti nautinnollisempaa ja taktisesti vaativampaa puuhaa mitä Blades of Chaosin käyttäminen.

Siitä ite tykkäsin koko pelissä että just kun luulet että, "noni tässä tää nyt on" tulee eteen jotain aivan uusia käänteitä.

Sitten aseista:
Blades of Chaos olin onnistunut pitämään täysin salassa, olin ihan varma että koko pelissä on vain tuo kirves ja kilpi. Jonka takia tuo tuli täysin puskista yllätyksenä, nostalginen fiilis ja jumalauta kun hieno oli niillä taas heilua, vaikka Kratos on muuttunut mies, eihän se ole Kratos ilman sen Blades Of Chaos™ miekkoja. Ne on kieltämättä enemmän semmosia hack n'slash aseita ja niillä pystyy pieksee paljon helpommin kun mitä kirveellä. Kirves ei kuitenkaan miekkojen jälkeen jäänyt vaa selkään roikkumaan, sillä huomasin että kirves on edelleen se väkövin ase, miekoilla putsattiin lähinnä heikompia/isompia laumoja.
 
Platina hommattu ja nyt tekisi mieli aloittaa alusta, mutta taidan pitää taukoa God of Warista (ainakin hetken) :)

D1FFFCE9-3C0D-4599-9C88-29003E543171.jpeg
 
Lentikö edes ärräpäitä vaikeimmalla tasolla kun platinoit? En oo kyllä katsonut edes trophyja mutta oletan että vaikeimmalla on pitäny pelata. Tästä pelistä kyllä itseäkin kiinnostais platina.

Ei ollu mun mielestä vaikeustasoon sidottuja trophyjä ollenkaan.
 
Lentikö edes ärräpäitä vaikeimmalla tasolla kun platinoit? En oo kyllä katsonut edes trophyja mutta oletan että vaikeimmalla on pitäny pelata. Tästä pelistä kyllä itseäkin kiinnostais platina.

Ei ole vaikeustaso trophyjä, mutta pientä grindausta oli. Kuitenkin suht helppo platina jos jaksaa aikaa käyttää.
 
Menihän se vihdoin läpi vaikka välillä maistui aika puulta, kaikenkaikkiaan kuitenkin hyvä peli ja loistavia hetkiä pelissä oli paljon. Grafiikat nyt tietysti on ylistetty jo taivaisiin, onhan tämä yksi hienoimmista konsoli peleistä koskaan. Äänimaailma näyttelijöistä lintujen viserryksiin oli rautaa alusta loppuun, ihan ei parhaimpien tasolle päästä mutta todella hyvää kuitenkin. Tarina oli se asia jonka takia jaksoi painaa loppuun asti, muuten olisi saattanut jopa jäädä kesken mutta sen verran mielenkiintoista oli että halusi nähdä loppuun asti mitä tapahtuu.

Sitten ne negatiiviset asiat ja se oli todella puuduttava jatkuvien vihollislaumojen lahtaaminen ja samojen paikkojen koluaminen sata kertaa. Tiedän että tämä on GoW ja taisteleminen kuuluu niihin, mutta kun puhuttiin että sarja on uudistettu isolla kädellä niin odotin enemmän seikkailua ja tutkimista, nyt sitä katkotaan jatkuvasti turhilla vihollislaumoilla.

En tiedä palaanko koskaan tekemään kaikkia sivutehtäviä, koska nyt ei tee mieli koskea peliin ollenkaan vähään aikaan. Kuitenkin, kuten sanoin niin hyvä peli ja jatkoa odotan kyllä ja mielenkiinnolla odotan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. 8.5 loppuarvosanaks.
 
Tuli tuossa mieleen että onko tämmöisellä hahmolla kun Kratos oikeasti joku rooli siinä Kreikan mytologiassa?

Vai keksittiinkö silloin noin vuonna 2003 vaan tyhjästä peli jonka hahmo laittaa koko mytologian hahmot uuteen järjestykseen? :D

Ja tällä pelillä aloitettiin kokonaan uusi saaga :)
 
Kyllä se Kratos on ihan keksitty hahmo joka sit pistää jumalia halki poikki ja pinoon.
 
Kratos (m.kreik. Κράτος, suom. voima) oli kreikkalaisessa mytologiassa Pallaksen ja Styksin poika ja Niken, Zeloksen ja Bian veli.[1][2]

Kratos oli voiman, mahdin ja suvereenin vallan henkilöitymä. Yhdessä sisaruksiensa kanssa hän oli Zeuksen seuralainen ja pani täytäntöön hänen käskyjänsä.[2] Aiskhylos menee vielä pidemmälle ja kuvaa Kratoksen hahmona, joka tottelee sokeasti Zeuksen käskyjä kykenemättä tuntemaan sääliä eikä voi ymmärtää niitä, jotka eivät tee samoin.[3]

Videopelihahmo Kratos perustuu mytologian hahmoon Kratos.
 
Ylös Bottom