Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War - Pohjoista mytologiaa

Hmm onkohan tosta muuten ollut miten paljon puhetta että onko aivan open world ja pääseekö vanhoihin paikkoihin pelaamaan esim keräilemään ja muuta. Pitääpä tutkia vähän nettiä kun vapautuu aikaa.

Täytyy itsekin selailla. Open worldeja on tietysti paljon erilaisia latausajattomista GTA-systeemeistä Witcher 3:n ja Dragon Agen isoihin avoimiin alueisiin, joiden välillä voi pomppia halutessaan. Jos tässä on edes sellainen Dragon Age: Inquisitionin tapainen systeemi, jossa on monta erillistä isoa aluetta tutkittavaksi, niin sekin on omaan makuun riittävä "open world". Putkikenttien sijaan sellainen rauhallisempi ja tutkittavampi systeemi kyllä maistuisi nyt enemmän kuin hyvin.
 
Hmm onkohan tosta muuten ollut miten paljon puhetta että onko aivan open world ja pääseekö vanhoihin paikkoihin pelaamaan esim keräilemään ja muuta. Pitääpä tutkia vähän nettiä kun vapautuu aikaa.

Ei ole ihan open world, mutta paikkojen tutkimisesta palkitaan ja twitterissä pelin ohjaaja vahvisti, että läpipeluun jälkeen ainakin joitakin alueita pääsee tutkimaan.

I knew right away that I did not want to make an open-world game. I did not want to make a game in which people felt like they were doing a checklist of things. Kratos and Atreus have a goal that takes them all over the world, but always just off in the distance, there’s something that catches your eye. It’s this idea that we’re going to reward people for being curious or looking around. We’re not really ever going to put them in a position outside of that core experience, forcing them to do something.

https://wccftech.com/god-of-war-isnt-open-world-reward-explore/
 
No onkos tuossa God of Warissakaan nyt muka mitään muuta erityisesti muuttunut kuin kuvakulma jonkin verran?
On.





Tässä tietty tullaan sitte myös siihen, että moni tosi fani suuttuu ja sanoo, ettei peli ole enään edes samaa sarjaa. Hyvänä esimerkkinä tästä on RE7, joka on imo yksi sarjan parhaista peleistä mutta, josta moni oli sitä mieltä, ettei se ole edes RE-peli. :)
Ennakoiden ja pelivideoiden perusteella miellän tulevan GoW:n melkeinpä kokonaan uudeksi pelisarjaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Olihan tää nyt pakko laittaa sittenkin varaukseen. Eikös tämä ole God Of Warin päätös? Niin ainakin luin tai sit olen ymmärtänyt jotain ihan väärin, joka tapauksessa limited edition lähti et saa jotai pientä tilperhööriäki mukaan. Säästöpossu laihtuu!
 
Olihan tää nyt pakko laittaa sittenkin varaukseen. Eikös tämä ole God Of Warin päätös? Niin ainakin luin tai sit olen ymmärtänyt jotain ihan väärin, joka tapauksessa limited edition lähti et saa jotai pientä tilperhööriäki mukaan. Säästöpossu laihtuu!

Pelihän jatkaa tarinaa kolmannen osan jälkeen vaikka on käytännössä "reboot" mutta eiköhän sieltä uutta gowia pukkaa perään jossakin muodossa.

tässä vielä linkki: https://www.technobuffalo.com/2016/06/15/god-of-war-ps4-not-a-reboot-e3-2016/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Olihan tää nyt pakko laittaa sittenkin varaukseen. Eikös tämä ole God Of Warin päätös?
En ehdi etsiä lähdettä, mutta mielestäni Cory Balrog on todennut jossain haastattelussa, että God of War (2018) aloittaa uuden GoW -trilogian.
 
Minä en tiedä onko uusi trilogia vai mitä mutta uusia pelejä on jo suunnitteilla ettei tämä mihinkään lopu.
 
Jep. Ainakin vielä alkuvuodesta studiolla oli kunnianhimoiset tavoitteet pelisarjan suhteen. Toivottavasti jatkossa siirrytään rohkeammin uusien jumalaistarustojen pariin.

The Greek games were the Greek era of God of War," Barlog said in the latest issue of Game Informer. "Moving on, the next mythological belief system he interacts with became the Norse era of God of War. But we may end up going on to the Egyptian era and the Mayan era and so on and so forth.

...

Barlog went on to say that God of War as a franchise needs to be bigger than it currently is, rising to the level of Uncharted or Assassin's Creed when it comes to popularity. "To me, that was important, because I really think we needed to have a much bigger audience,” Barlog says. "I want this to reach a lot of people; I want this to be on the level of the Uncharteds and the Assassin's Creeds. We want to grow this franchise big time."
 
Tuleeko muille hitusen Horizon Zero Dawn fiilikset tästä? Noin ihan niiku jo ulkoasun perusteella, punatukkanen tyttö ja robotit vaan vaihtunut parrakkaasee äijjään ja mörköihin, mukana kulkee myös pieni poika joka muistuttaa hieman The Last Of Us Joel ja Ellien seikkailua.
 
On.





Ennakoiden ja pelivideoiden perusteella miellän tulevan GoW:n melkeinpä kokonaan uudeksi pelisarjaksi.

Niin, olen toki uudesta GoW:ista nähnyt paljon matskua ja lukenut myös siitä paljon. Hyvältähän tuo näyttää ja vaikuttaa, ja menee itsellänikin heti hankintaan. Tosin en näe peliä millään tavalla omaperäisenä, tai edes kovasti erilaisena kuin GoW:it tähän mennessä. Samaa juttuahan siinä taas kerran kierrätetään, eli hack’n’slash meininkiä juonella ja seikkailullisilla elementeillä höystettynä.

Kuvakulma ja mytologia toki uudet, mutta jos ajatellaan perusasioita, niin saman vanhan kierrättämisestähän tuossa nyt kuitenkin edelleen on kyse. Toki uusia lisäjuttuja varmasti löytyy paljonkin, mutta en näe sinänsä kuvakulman muuttumista ja uutta mytologiaa sinänsä minään aivan mullistavina uudistuksina ainakaan itse. Toki peli näyttää todella hyvältä ja tuo muutos mytologiaankin kiinnostaa itseäni. Tosin olisin ostanut uusimman vaikka olisi ollut vanha kuvakulma ja vanha mytologiakin. Sen verran kova GoW-fani olen sinänsä aina ollut.
 
Minulle tästä tulee mieleen souls pelit, pelityyli on hyvin samanlainen parry mekaniikkoineen. Myöskin kerätään valuuttaa vihuista joka toimii hahmon ja aseiden kehityksessä jne. mutta enemmän brutaliimpi ja kratoksen iskuissa on kunnolla voiman tuntua.
 
Tosin olisin ostanut uusimman vaikka olisi ollut vanha kuvakulma ja vanha mytologiakin. Sen verran kova GoW-fani olen sinänsä aina ollut.
Itse tilasin tämän (tietysti kalleimman version) jo helmikuussa tästä syystä ;)

Huomenna tulee se Mad Max niin sitä hakataan siihen saakka.
 
Kyllä hypejuna on tehokkaasti ja kitkattomasti puksuttanut ja vaikka olin julkistuksen jälkeen ihan varma etten tätä ainakaan julkaisussa osta, olen nyt viimeisten uutisten ja puffien myötä muuttamassa mieltä. Kyllähän tämä alkaa näyttää vahvalta ehdokkaalta alkuvuoden kovimmaksi julkaisuksi. En niin hirveästi aiempien pelimekaniikoista perustanut, mutta tässä uusitun mekaniikan myötä näyttää myös pelattavuus mielekkäämmältä. Vielä pari viikkoa odottelua! :)
 
Siellä taas twitterissä kuhistaan, monet ovat jo pelin saaneet kätösiinsä ja läpi pelanneet. Ensi viikon lopulla saavat sitten kertoa infoa kun arvostelu embargo loppuu. Kova on luotto peliin kun noin aikasessa vaiheessa saadaan arvosteluja.

 
Viimeksi muokattu:
Uusimman pelaajan kannessa komeilee gow. Ilmestyy huomenna, oliskos siinä myös sitten arvostelu.
Tuskin. Embargo päättyy 12. päivä ja luultavasti tämä pätee myös printtimedian väkeen.

Viikon päästä tulee tehtyä päätös ennakkotilauksen suhteen. Se on kuitenkin varma asia, että loppukuusta pääsee laatupelin ääreen oli sitten kyseessä Y6 tai GoW.
 
Pelissä kuullaan ”muinais norjaa” aina kuoroa myöten. Viimein pohjoinen Eurooppa saa näkyvyyttä.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom