Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Peli läpi ja aikaa kului n. 50h. Ihan kaikkea en jaksanut nysvätä kun olivat aika kaukana teleporteista. Peli oli keskimääräisesti hyvä, heikompaa keskikastia taistelun tönkköys ja loppuosio. Lopun jälkeen ei oikein ollut motivaatiota tehdä jäljelle jääneitä juttuja.
Semmoinen 8/10 tapaus. Potentiaalia oli mutta ei nyt tällä kertaa huipuksi jaksanut nousta.
 
Joo kans läpi meni ja niin

Loppu olin ihan kaunis ja taistelu oli ok mut en tiiä.

Joku tais kans sanoo että nyt pikku tauko ja uudella kaavalla sit.

Hyvä peli ei siinä mitään ja ei oo huono merkki jos lopussa pieni kyynel tuli vaikka luulin että oon yhtä kova jätkä ku Kratos.
 
New game + tulossa keväällä. Mikähän tää villitys on että näitä pusketaan pihalle vasta päivityksenä. Ei nyt luulis olevan kauhean iso homma jotta sille ei voisi uhrata aikaa pelin kehityksen lomassa.

 
New game + tulossa keväällä. Mikähän tää villitys on että näitä pusketaan pihalle vasta päivityksenä. Ei nyt luulis olevan kauhean iso homma jotta sille ei voisi uhrata aikaa pelin kehityksen lomassa.



Joo, ihme muotia kyl! Jotenki semmonen fiilis et pusketaan näitä NG plussia myöhemmin pihalle että peli taas "herättää" keskustelua ja mahdollisesti vanhat pelaajat palaa takas peliin ja houkuttaa uusia lisää, en tiie pelien tekemisestä mittää mut luulis et tommonen NG+ olis tyylii c++add newgame+/(enter)are you sure[yes]->publish. Ei edes yhtä riviä koodia!
 
Edellisessä osassa oli ainakin jonkun verran uutta NG+ modessa, ja oletan että tässä olisi vielä enemmän. Eli ei ihan identtinen pitäisi olla toinen pelikerta. Esim Fromsoftin peleissä ei taida olla juuri mitään uutta, ainakin Bloodbornessa ei muistaakseni ollut eroa, eli aika helppo lisäys peliin.
 
Pelit joissa NG+:n oon alottanu voi laskee yhden käden sormilla, en tiedä mitä lisäarvoo se tuo.
Samat sanat. Pari kertaa kokeillut pelata tuollaisia, ja kyllä se kiinnostus on aikalailla nollatasoa. Kesken on jäänyt jo varhaiseen vaiheeseen. Läpi pelattu peli kun on nimenomaan läpi pelattu. Läpipelaamisen jälkeen on aika pelata jo jotain ihan muuta.
 
Samat sanat. Pari kertaa kokeillut pelata tuollaisia, ja kyllä se kiinnostus on aikalailla nollatasoa. Kesken on jäänyt jo varhaiseen vaiheeseen. Läpi pelattu peli kun on nimenomaan läpi pelattu. Läpipelaamisen jälkeen on aika pelata jo jotain ihan muuta.

Nii, pelissä pitää olla endgame tai sit se ng+ pitää tuua jotain oikeesti uutta, vahvempia vihuja, uusia tehtäviä. Toki ei se nyt täysin uusi elämys tuu enää olee mut pitää siinä olla joku parempi koukku kun pari trophyä.

En oo vielä lähelläkää dying light2 ng plussaa, mut äkkiseltää mitä luin siinä on paljon muutakin kun pelkästään et pelaat pelin uusiks.
 
Läpi meni 35 tunnissa. Paljon jäi sivujuttuja tekemättä, koska tuo pääjuoni koukutti pahasti :D Toki nyt voi keskittyä niihin kaikkiin sivujuttuihin, mutta pakko pitää taukoa.

Koska tuo loppu iski täysillä ja oli kyllä tunteellinen ja eeppinen. Kuten koko peli. Tarina, hahmot, dialogi ja gameplay ovat kyllä 5/5. Vuoden peli itselle. Menee jopa Elden Ringin edelle.

Mahtava peli, jota voin suositella kaikille :)
 
Pikku hiljaa alkaa jo hieman tuntua että tämä peli alkaa ehkä sujumaan taistelun osalta. Olen saanut sen terättömän miekan (tietäjät tietää) joten sen mahdollistamia juttuja sitten olen tehnyt. Haastetta on ja yhden meinasin jättää väliin mutta eilenpä sitten testasin ja lopulta tuntui että pääsi jotenkin sisään hommaan paremmin ja voitin homman.

Mutta se mikä enemmän virkisti pelaamista oli kun sai keihään käyttöönsä. No toki se on yleensäkin metroidvanioissa totta että kun saa tarpeeksi asioita käyttöönsä niin tuntuu taas tuoreelta mutta tuosta tuli ihan oma lemppari nyt helposti.

Muutenkin peli yhä pitää imussaan mutta onhan tuo huvittavaa että joka nurkan takana on arkku, jonka jälkeen puzzle, jonka jälkeen taas arkku. Näiden välissä on sitten tasaisesti tiputeltu taisteluita. Tämä on niin kaavamainen tuossa että jos jotakuta on huvittanut esim. Gears of Warien ilmiselvät taisteluareena (eli isommat alueet, joilla polvenkorkuisia esteitä) niin tässä on vielä selkeämmin tuollainen pelimäinen kaava nähtävissä.

Ei tuo minua siis millään lailla ole haitannut mutta hupia siitä on kyllä hetkittäin saanut kun miettinyt että miten nuo arkut on tuolla saaneet olla Kratoksen tuloon asti ihan rauhassa, tai miksi ylipäänsä ne on niin esillä jos niissä on aarteita ja/tai jonkun viimeinen leposija.
 
Päätarina vedetty läpi ja kaikki sivutehtävät tuli tehtyä, mutta nehän perhana olivat laittaneet lisää tehtäviä päätarinan jälkeen pelattavaksi. Upeeta, ei itsellä ainakaan loppunut nälkä päätarinaan
 
Pukki tämän toi ja nyt neljä tuntia pelattu. Hienolta näyttää haluais vaan pelata lisää. Tätä en ymmärrä miksi hypyt, kiipeämiset on oletuksella o-napissa, onneks pystyy vaihtamaan x-nappiin kun on luontevampaa. Onko tällä yritetty hakea eroavaisuutta vai mikä homma kun eihän missään pelissä noin ole.

Nää puzzlet. Jo lähtökohtaisesti vihaan peleissä niitä koska en yleensä tajua niitä. Vaikka laitoin asetuksista apuja päälle niin ei peli auta siltikään yhtään. Kerran jo katoin tubesta että mitä hittoa tässä pitää tehdä. Nyt jo suunnittelen, että kun pääsen tarinan läpi, kerään tuben avulla kaikki. Pääseekö tässä muuten pikasiirtymään vapaasti tarinan läpäisyn jälkeen?
 
Pukki tämän toi ja nyt neljä tuntia pelattu. Hienolta näyttää haluais vaan pelata lisää. Tätä en ymmärrä miksi hypyt, kiipeämiset on oletuksella o-napissa, onneks pystyy vaihtamaan x-nappiin kun on luontevampaa. Onko tällä yritetty hakea eroavaisuutta vai mikä homma kun eihän missään pelissä noin ole.

Nää puzzlet. Jo lähtökohtaisesti vihaan peleissä niitä koska en yleensä tajua niitä. Vaikka laitoin asetuksista apuja päälle niin ei peli auta siltikään yhtään. Kerran jo katoin tubesta että mitä hittoa tässä pitää tehdä. Nyt jo suunnittelen, että kun pääsen tarinan läpi, kerään tuben avulla kaikki. Pääseekö tässä muuten pikasiirtymään vapaasti tarinan läpäisyn jälkeen?

Pelissä ei varsinaisesti ole fast travelia, eli et voi vaan mapista klikata ja siirtyä suoraan kohteesta A kohteeseen --> B vaan sun pitää mennä ovelle josta sitten voit vasta valita paikan joita aukee sit pikkuhiljaa pelin edetessä.

Jos puzzlet jo nyt ottaa pannuun niin voin sanoo että vietät sit melko ison osan ajasta youtubessa, niitä ku meinaan riittää. Toki siinä ku pelimekaanikat aukee nii ei ne nyt jokainen oo mitää mensan jäsenille tehty, tai oikeestaa mitkä. Jotkut vaatii ehkä hieman enemmän päihkäilyä kun toiset.
 
Päätarina tuotti hieman pettymyksen. Se loppu tuli aika nopeasti minun mielestä. Tuntui että siitä suurimmasta twististä eteenpäin ja ennen loppuvaiheen alkua puuttuisi jotakin välistä, tarina etenee mielettömän äkisti. Toiseksi vaikeimmalla pelasin ja platinan sain.
Olisi ollut kiva jos olisi enemmän käyty läpi Kratoksen menneisyyttä varsinkin se että millaista tuhoa hän on saannut aikaan (ehkä hieman nostalgia hakuista). Voisi muutkin hieman enemmän kavahtaa Kratoksen pyytämistä kenraaliksi, mutta Kratos itse taas toteaa että se taitaa olla ainut realistinen vaihtoehto viimeiselle hyökkäykselle. Tämä voisi johtaa parempaan hyvityksen esittämiseen varsinkin viimeisessä vaiheessa missä sitten tehtäisin selkeästi jumalaisia tekoja mutta Kratos itse osoittaisi sitä omaa kasvuaan mistä hän voi itsekin alkaa uskoa itsensä muuttuneen kun ei harrasta super tuhoamista (tosin Ragnarök) vaan osaa kohdistaa sen voiman oikein. Ja tämän myötä siirtää kirjasto questin sitten päätarinan jälkeiseen hetkeen.
Ironwood vaihe oli mahdottoman pitkä. Sitä olisi pitänyt pätkiä pienimmiksi osiksi ja Atreus sitten ravaa siellä salaa ja tällä tavalla sitä omaa tarinaansa kehittää.
Atreuksen tukihahmot näissä omissa vaiheissa on aika tylsiä. Ihan ihme teinidraamalta tuntui.
Mutta varmaan pahinta Atreuksen pelikohtauksissa oli se että Atreuksella oli minusta erittäin tylsä pelata. Vihollisille on tehty lobotomia näissä vaiheissa verrattuna Kratoksella pelaamiseen näitä samoja vastustajia vastaan. Ja näitä on myös helpotettu toisellakin tavalla esim. huomasin vahingossa että Thor pystyy tappamaan sen Ancientin mikä tulee vastaan. Olin johonkin puoleen väliin sen terveyden tiputtanut kun lähdin pikku vihollisten perään niin Thor sitten hoitikin sen loppuun

Mutta jos edellisen pelin pelimekaniikka miellytti niin eipä tämän kanssa pety. Siitä en tykkää että kun kuolema korjaa niin saa terveyden takaisin maksimiin. Pitäisikö peli sitten suunnitella siten että joka tappelun välissä tai välipisteissä se terveys palautuu täyteen. Menettää terveyden määrä ja kuoleman varominen merkityksensä kun tietää että mokan jälkeen sen saa täyteen ja siinä menee se haaste sitten selvitä sillä alkuperäisellä terveyden määrällä.

Uudet musiikit eivät iskeneet samalla tavalla kuin ensimmäisen osan. Kyllähän niitä käytettiin myös tässä mutta en anna siitä lisäpisteitä.

Olisipa loppuvaihe ollut vielä eeppisemmän näköinen, jäi vähän meh-fiilis.
 
Täälläkin tuli tasan 2min ennen vuoden vaihdetta napsautettua peli 100% läpi ja platina trophy plakkariin. Oli kyllä aivan törkeän kova peli alusta loppuun! Siitä on taas hetki vierähtänyt, kun joku peli on imaissut näin mukaansa, että malttaa hakata 100% läpi. Aivan heittämällä vuoden paras peli itelle ja menisin jopa niin pitkälle, että PS3:sta eteenpäin paras Sonyn yksinoikeus.

Peli oli aivan silkkisen sulavaa pelattavaa ja eteenkin taistelut oli parasta mitä tosiaan Arkham sarjan Batmaneitä lukuunottamatta on tullut koettua missään pelissä. Tarina imi mukaansa ja upeita hahmoja tuli vastaan jatkuvalla syötöllä. Myös audio-visuaalinen anti oli aivan huippuluokkaa ja siihen päälle peli pyöri vielä 60fps (tai enemmänkin VRR töllöllä) niin huh huh!

Nyt on sitten pientä tyhjyyttä ilmassa, että mitäs sitä seuraavaksi pelailisi. :)
 
Siitä en tykkää että kun kuolema korjaa niin saa terveyden takaisin maksimiin. Pitäisikö peli sitten suunnitella siten että joka tappelun välissä tai välipisteissä se terveys palautuu täyteen. Menettää terveyden määrä ja kuoleman varominen merkityksensä kun tietää että mokan jälkeen sen saa täyteen ja siinä menee se haaste sitten selvitä sillä alkuperäisellä terveyden määrällä.
Mielipideasioitahan nämä taas tällaiset on mutta ei sekään kauheasti pelaajan ajan arvostamista ole että täytyisi joka kerta käydä keräämässä jotain elämäpalleroita kun tietää että on pomotaisto edessä. Vai oliko tuo sinun ajatuksesi että pitää mennä sillä mitä on? Peleissähän on jo ihan normaalia se että panoksia ja terveyttä jaetaan sen mukaan onko niille tarvetta, joten vaihtoehtoja jäisi kaksi: ensimmäinen on se että joka kerta täytyisi nuohota maat ja mannut joidenkin energiapalleroiden perässä tai sitten toinen on se että ihan reilusti annetaan ne täydet suoraan.

Siis jopa souls-pelit antaa täydet elämät joka yritykselle, joten ehkä tuollainen "pärjää mitä sattuu olemaan" on vähän tympeää pelisuunnittelua.
 
Mielipideasioitahan nämä taas tällaiset on mutta ei sekään kauheasti pelaajan ajan arvostamista ole että täytyisi joka kerta käydä keräämässä jotain elämäpalleroita kun tietää että on pomotaisto edessä. Vai oliko tuo sinun ajatuksesi että pitää mennä sillä mitä on? Peleissähän on jo ihan normaalia se että panoksia ja terveyttä jaetaan sen mukaan onko niille tarvetta, joten vaihtoehtoja jäisi kaksi: ensimmäinen on se että joka kerta täytyisi nuohota maat ja mannut joidenkin energiapalleroiden perässä tai sitten toinen on se että ihan reilusti annetaan ne täydet suoraan.

Siis jopa souls-pelit antaa täydet elämät joka yritykselle, joten ehkä tuollainen "pärjää mitä sattuu olemaan" on vähän tympeää pelisuunnittelua.
Sen takia ilmaisin että se nykyinen terveysmekaniikka on hieman hölmösti tehty kun saat ne takaisin täyteen kuoleman jälkeen oli sitten kuinka paljon tahansa sitä jäljellä ennen tappelua. Olisi voitu juuri nuo terveyspalleroiden poimimiset (mitä minä tein/teen) jättää kokonaan välistä tai tehdä niin että niitä tippuu vain tappelun yhteydessä käytettäväksi. Ja välipisteissä sitten antaa terveyden palautua taas täyteen kun käytetään jumalaista parannuskykyä. Pelissä saat terveyden ja Sparta-mehut täyteen kun matkustaa porttien välillä ja aina kun aloitat uuden haasteen areenalla (pelkästään terveys) niin olisi edes sen terveyden voinut palauttaa muiden taisteluiden välipisteissä tai rauhallisilla hetkillä. (Toki kaikki myrkkykasvit poluilla menettää merkityksensä mutta en usko että kukaan jäisi kaipaamaan Vanaheimin "ansoja").
Pelikokemus vähän ontuu kun saavut tappeluun tai bossin toiseen vaiheeseen vaikka 5 % maksimiterveydestä ja kuolet ensimmäiseen osumaan ja sitten aloitat uudestaan maksimiterveydestä. Sillä sen hetkisen terveyden määrällä ei ollut väliä ja nyt sitten kuolin ja sain sen täyteen. Näissä tappeluissa tulee minusta turha katkos pelaamiseen kun tulee tämä lataustauko.

En tekisi vertailua Souls-peleihin sillä siinä aloitetaan kuoleman jälkeen aina näiltä lepopaikoilta mitkä on aktivoitu (no lepääminen on taas vapaavalintaista) kun taas näissä uudemissa GoW:eissa aloitetaan uudestaan kehittäjän määräämistä tallennuspisteistä. Monivaiheiset bossit alkavat tässä GoW:issa siitä uudesta vaiheesta eikä alusta ja lepopisteeltä kuten Soulsissa.
 
Ylös Bottom