Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
41h takana ja siitä ehkä 1h on semmoista mikä ei ole oikein napannut. Siis aivan timanttinen peli ja mulla ainakin on tullut semmoinen tunne, että en halua tämän loppuvan. Tarinassa mennään varmasti jo pitkällä mut ennen kuin sen pelaan loppuun teen kaiken muun. On vienyt kyllä mennessään ja nostan omalla kaikkien aikojen listalla tosi korkealle. Kyykyssä kulkemiset ja muut on mulle ihan sama jos saadaan tämmöinen "jatkuvalla otolla" tehty peli. Lisää immersiota ihan älyttömästi.

Combat on parasta mitä on koskaan vastaan tullut ja itselle nuo viiveet ei aiheuta ärsytystä, ehkä paria kuolemaa vaille on tullut semmoinen fiilis et: "ok, tämä oli ihan oma syy".

GOTY
 
Minä vaihdoin give me story moodiin tuon tökkivän taistelumekaniikan takia... mikä on vastoi normi toimintaani, yleensä aina mediumilla kaikki muut pelit menneet. No ei tuo tökkivyyttä poista mutta ärsyttää vähemmät kuin taistelut lyhyempiä. Yksihän esimerkki tästä tökkimisestä on niinkin perus asia kuin kirveen takaisin palautus.. heität isoa nopeaa vihua kirveellä, lähdet juoksemaan karkuun vihun hyökätessä ja painat kirveen palautusta... ukkeli rupeaakin kävelemään ja iso vihu kertiää taaaaaaas iskemään. Kirveen palautus ei tottele monessakaan tilanteessa (ilmeisesti taas kesken olevasta liikkeestä, väistöstä, torjunnasta) siinä sitten on tullut 2..3s yritettyä kirveen palautusta. En kyllä muista milloin tämmöistä olisi muissa peleissä tullut vastaan.
 
No ei sitä kirvestä kannata kutsua takasin jos on huono tilanne. Ei taistelu minunkaan mielestä aivan täydellistä ole, mutta en silti ihan tajua tätä taistelusysteemin mollaamista mistä on pari sivua puhuttu. Varmaan sitten ihan makukysymys tämäkin.
 
No ei sitä kirvestä kannata kutsua takasin jos on huono tilanne. Ei taistelu minunkaan mielestä aivan täydellistä ole, mutta en silti ihan tajua tätä taistelusysteemin mollaamista mistä on pari sivua puhuttu. Varmaan sitten ihan makukysymys tämäkin.

Joo sama homma. En oikein tunnista koko peliäkään näistä viimeisimmistä kommenteista jotka liittyy taisteluun. Vähän samaa touhua kuin näistä puzzleista valittaminen, kun omasta mielestä suurimpaa osaa pystyi hädin tuskin puzzleksi kutsumaan. Jos kirveellä pitää heittää johonkin vipuun, että ovi aukeaa, ei se mielestäni vielä ole kovin kaksinen puzzle. Mutta kuten sanottu, makuasioita varmaan.
 
Sitä kirvestä joo ei kyl kannata kutsua takaisin jos on tilanne päällä kun siinä ajassa ku se leijaa takas voi alkaa ottaa osumaa, sen aikaa sit nyrkeillä tai muilla aseilla ja sit oikeaan aikaan kirvestä takas jne, rytmistä kaikki kiinni. Taistelusta mulla ei ole mitään valittamista, se on parasta mitä olen pelissä nähnyt/kokenut.
 
Sitä kirvestä joo ei kyl kannata kutsua takaisin jos on tilanne päällä kun siinä ajassa ku se leijaa takas voi alkaa ottaa osumaa, sen aikaa sit nyrkeillä tai muilla aseilla ja sit oikeaan aikaan kirvestä takas jne, rytmistä kaikki kiinni. Taistelusta mulla ei ole mitään valittamista, se on parasta mitä olen pelissä nähnyt/kokenut.
Ite käytin aina takaisin kutsuin sitä R1+L1 skillsiä, jolloin sitä kirveen idleä ei tullut juurikaan (edellyttää toki sen skillsin aukaisua)
 
Meni viimein läpi, itsellä lähes 50h mittarissa.

Jotenkin tuntui että meinasi tulla ähky enkä jaksanut enää viimeistä Vanaheimia koluta kokonaan läpi. Peli oli varsin laadukas teos joka parantaa ensimmäisestä osasta, mutta ehdottomasti pelatessa jäi sellainen fiilis että onneksi tämä on tämän tarinan loppu. Kratos voi hyvillä mielin lähteä lomille ja palata uudestaan vaikkapa 5 vuoden kuluttua, toivottavasti uusilla kuvioilla.

Mutta jos 3 vuoden päästä tulee samalla kaavalla tehty eepos niin en tiedä jaksaisinko vetää.
 
Iso v3.00-päivitys on julkaistu, ja lukuisten bugikorjausten ja pikkuparannusten lisäksi pelissä pääsee nyt ragnarokkaamaan myös valokuvatilassa.

Features

PhotoMode is now in the game! Access photo mode by pressing the Square Button from the options menu.

Narrative and Story

Fixed a case where a narrative moment would repeat incorrectly when reloading a save in the quest “The Reckoning.”
Fixed a few cases where stories in the boat were interrupted incorrectly.

Quests and Progression

Fixed a case where the area from the quest “The Weight of Chains” could get into a bad state preventing the player from returning to the area.
Fixed a case where the Demolition labor could not be completed.
Fixed a number of cases where the companion would become stuck and not follow the player, or move to a required location.
Fixed a case where a crane will be stuck in the wrong position when backtracking during the quest “The Quest for Tyr” or exploring the area later.
Fixed a case where a water sluice could behave improperly blocking progress in the quest “The Quest for Tyr.”
Fixed a case where the player is unable to interact with the crank when backtracking and returning during the quest “Groa’s Secret.”
Improved checkpoint placement during the quest “Groa’s Secret.”
Fixed a case where a puzzle element could become invisible if dropping down from a ledge during the quest “Groa’s Secret.”
Fixed a rare case where the player could become stuck to a puzzle element in the quest “Groa’s Secret.”
Fixed a case where a pendulum can not be moved as intended during the quest “Groa’s Secret.”
Fixed a rare case where a prompt did not appear, blocking forward progress in the quest “The Lost Sanctuary.”
Fixed a case where the player could become stuck in the library during the quest “The Runaway”
Fixed a case where the player is unable to interact with another character during the quest “The World of Fate” preventing forward progress.
Fixed a case where the companion does not move to the correct location when restarting from checkpoint in a specific location during the quest “Forging Destiny.”
Fixed a rare case where a Revenant would not spawn blocking forward progress in the quest “Unleashing Hel.”
Fixed a case where the companion would not close the realm tear during the quest “Unleashing Hel.”
Fixed a case where a door is missing after restarting from checkpoint during the quest “Creatures of Prophecy.”
Fixed a case where the player could get stuck in the boss fight when reloading a previous autosave in the quest “Creatures of Prophecy.”
Fixed a case where the player would not be able to equip the mask during the quest “Unlocking the Mask.”
Fixed a case where interacting with the tombstone in Midgard while on the sled prevents the player from later using the temple elevator during the quest “Hunting for Solace.”
Fixed a case where enemies would not spawn if leaving the fight and then returning while exploring the mines in Svartalfheim.
Fixed a case where a barrel becomes indestructible after picking up the key and restarting from checkpoint in the quest “Sigrun’s Curse.”
Fixed a case where the player could be unable to open a location during the quest “Return of the River.”
Fixed a case where the wrong character could follow the player when loading a save made during the quest “A Viking Funeral.”
Fixed a case where a drawbridge is in the wrong state when returning to the area while exploring in Vanaheim, preventing the player from crossing the bridge.
Fixed a case where the player would not get credit for closing a Hel portal impacting the favor Hel To Pay.
Fixed a case where the swords would not show properly if restarting from checkpoint during the challenges in Muspelheim.

Gameplay

Fixed several cases where the player could fall out of the world when picking up the lost pages.
Fixed several cases where the player would drop below the map when dropping from a ledge.
Fixed a case where the player could fall out of the world in Midgard at the Helheim tower.
Fixed several cases where the mystic gateway would reset to undiscovered when restarting from checkpoint immediately after discovering the gateway.
Fixed a case where the sled would spawn in the wrong location when exploring in Alfheim.
Fixed a case where the targeting guide was incorrect in a puzzle element during the quest “Song of the Sands.”
Fixed a case where the player could become stuck walking in the quest “Hunting for Solace.”
Fixed a rare case where the companion does not join the player on the sled after quickly entering, then exiting, then entering the sled again.
Fixed a rare case where the companion would fall through the world.
Improved companion behavior in several locations when backtracking.

Combat

Fixed a case where the stun grab prompt would not appear when fighting The Maven.
Fixed a case where Kratos could clip into the boss causing unwanted behavior in the quest “Reunion.”
Fixed a case where the player would be unable to use a resurrection stone in the boss fight during the quest “Defend Your Valor.”
Fixed a rare case where the stun grab prompt would not appear when fighting The Everlasting.
Fixed a rare case where Slag Horn could get stuck in the ground.
Fixed a case where the Hyperion Pull would not pull Nightmare enemies.
Fixed a case where the player’s arm could get stuck in the axe recall animation after a stun grab kill when fighting the mini-boss in the quest “Groa’s Secret.”
Fixed a case where the boss does not properly progress to the next stage in the quest “Beyond Ragnarok.”
Fixed a rare case where enemies would not play a hit reaction from some runic attacks on slopes.
Fixed a rare case where attacks performed while using Valor of Fury could miss smaller targets.
Fixed a case where the player would lose functionality when changing an equipped runic attack immediately after using it.
Fixed a case where the player could become stuck in place after performing a stun grab on Fiske at the edge of the arena.
Fixed a case where an enemy could become invulnerableafter restarting from checkpoint, blocking further progress in the quest “Old Friends.”
Fixed a case where the boss would fail to transition to the next phase during the quest “The Reckoning.”
Fixed a case where a traversal is unavailable when restarting checkpoint between encounters, blocking further progress in the quest “The Realms at War.”
Fixed a case where the boss would not spawn after restarting from checkpoint while completing the favor “Animal Instincts.”
Fixed a case where a mini-boss could get stuck in a tree during the quest “Creatures of Prophecy.”
Fixed a case where The Everlasting would become idle if entering and exiting the boat during the encounter.
Fixed a case where a stun grab prompt does not appear when fighting The Everlasting.
Fixed a rare case where the Hilt of Skofnungdoes not activate.
Fixed a case where The Crimson Dragon would not engage with the player after restarting from checkpoint during the quest “For Vanaheim!”
Equipment and Upgrades

Fixed a case where the companion would change equipment during a narrative sequence in the quest “The Realms at War.”
Fixed a case where the player could get stuck in the shop preventing a story sequence from progressing in the quest “Forging Destiny.”

UI/UX

Fixed a case where using the upgrade bench in Jotunheim would cause the character to be unresponsive, requiring a restart from checkpoint to correct.
Fixed a few cases where journal pages would appear blank when quickly navigating through the journal pages.
Fixed several cases where journal pages could have missing information.
Fixed a case where the resurrection stone description would disappear if quickly navigating through the equipment menu.
Fixed a case where Kratos could get stuck in the wrong pose in the equipment menu.
Fixed a case where the companion equipment would be displayed for Kratos in the equipment menu when rapidly switching to Kratos from the companion.
Fixed a case where the companion would be wearing incorrect armor if viewed in the equipment menu immediately after rejoining the player.
Fixed a case where the companion runic icon would show as unavailable after restarting from a checkpoint.
Fixed a case where the runic icon would show as available when existing Valor of Fury, despite not having the required weapon equipped.
Fixed a case where a prompt could remain on screen when pausing the title during the quest “The Quest for Tyr.”
Fixed a case where the player health bar Could be missing during a specific move in the boss fight in the quest “The Summoning.”

Stability and Performance

Fixed a rare crash when transitioning to the end credits.
Fixed a crash that could occur when using the map.
Fixed a crash that could occur when using the settings menu.
Fixed a rare crash that could occur during the quest “Surviving Fimbulwinter.”
Fixed a crash that could occur during the quest “The Runaway.”
Fixed a rare crash that could occur during the quest “Forging Destiny.”
Fixed a crash that could occur during the quest “Unleashing Hel.”
Fixed a crash that could occur in the quest “Beyond Ragnarok.”
Fixed a crash that could occur during the quest “Animal Instincts.”
Fixed a rare crash that could occur during the quest “Return of the River.”
Fixed a case where the game could become unresponsive after defeating the Flame Phantom while exploring Vanaheim.

Visual Impact

Fixed a number of visual and lighting issues throughout the game.

Audio

Fixed a case where music could stop playing when backtracking or returning to the area later in the quest “Groa’s Secret.”
Fixed a case where music would not play when destroying the next then quickly restarting from checkpoint during the quest “The Lost Sanctuary.”
Fixed a case where music did not play properly during the quest “The Reckoning.”
Fixed a case where music would stop playing during the quest “Forging Destiny.”
Fixed a case where music would stop playing before the boss fight during the quest “The Summoning.”
Fixed a case where combat music would not stop playing after an encounter during the quest “Freya’s Missing Peace.”
Fixed a case where sound effects for a gate could continue after the gate closed while exploring in Vanaheim.
Fixed a case where sound effects for a gate could continue during the quest “The Quest for Tyr.”
Fixed a case where sound effects for a gate could continue during the quest “The Reckoning.”
Fixed a case where sound effects for a puzzle element could continue while exploring in Svartalfheim.
Fixed a case where sound effects and dialog were muted when using the Skadi’s Edge runic attack.
Fixed a case where vehicles would no longer make sound after remaining idle for an extended period.

Accessibility

Various bug fixes were made to the Navigation assistance feature.
Various bug fixes were made to the High Contrast mode feature.
Added aim assist targeting to certain hazards in Vanaheim.
Added aim assist targeting to certain puzzle elements in Midgard and Vanaheim.
Fixed a case where a companion action audio cue was missing during the mini-boss encounter during the quest “The Quest for Tyr.”
Fixed a case where the shield bash audio cue was mixed too low and difficult to hear.

PS4 Specific

Improved loading time of enemies in certain locations.
Improved environment loading times when traversing the world.


Lähde: Santa Monica Studio
 
Harmi vaan kun Ragnat on jo Rokattu nii ei enää pelkän photomoden takia viiti lähtee uudestaan.
 
Osaako joku auttaa tyhmää konsolipelaajaa? Eli käytössä PS4 pro ja ongelmana on pelissä tapahtuva kerättyjen tavaroiden näkyminen. Eli mitään ei näy näytöllä, kun esim arkusta kerää tavaraa tai hacksilveriä yms.

Onko kyse jostain asetuksista vai bugista?
 
Taas peli vetää läpsyjä naamaan.. noh, tekstitys on edelleen keskellä vaikka patchejä tullut jokunen, peli ei edelleenkään dokumentoi tärkeitä asioita.. mikä noista vasemmalla olevista ikoneista on mikin "jippo"? (ehkä L1 + joku)
Ja nyt viimeisin, minulla on joku juukelin amuletti johon pursuaa "enchantmentteja" vaikka kuinka mutta juuri mikään ei ole niistä aktiivinen kun vaatiivat jotain perkkejä (ihme merkki 0/3 jne) ja missään ei kerrota tästäkään ominaisuudesta, mitä nämä perkit on, missä ne näkyy, mistä niitä saa jne??
Dokumentointi.. mitä sitä harrastamaan... huoh.
 
Taas peli vetää läpsyjä naamaan.. noh, tekstitys on edelleen keskellä vaikka patchejä tullut jokunen, peli ei edelleenkään dokumentoi tärkeitä asioita.. mikä noista vasemmalla olevista ikoneista on mikin "jippo"? (ehkä L1 + joku)
Ja nyt viimeisin, minulla on joku juukelin amuletti johon pursuaa "enchantmentteja" vaikka kuinka mutta juuri mikään ei ole niistä aktiivinen kun vaatiivat jotain perkkejä (ihme merkki 0/3 jne) ja missään ei kerrota tästäkään ominaisuudesta, mitä nämä perkit on, missä ne näkyy, mistä niitä saa jne??
Dokumentointi.. mitä sitä harrastamaan... huoh.
Toi amuletti juttu oli vähän sekava itsestäkin, mutta niitä palasia kerätään arkuista ja niistä voi sitten takoa ehjän palasen suutarilla, jonka saa sitten laitettua sitten tyypille varustukseen

Toi 0/3 mielestäni viittasi siihen monta amulettia tarvitsee, eli kolme saman väristä/kuvioista samaan aikaan käyttöön niin sitten saat ne hyödyt käyttöön niistä.

Voi olla että oon ihan kujalla, mutta näin mä päättelin. Aika vähän jaksoin noiden kanssa säätää kun oli saanut jostain setistä sen 3/3 auki ja käyttöön niin ei paljoa jaksanut käydä vaihtelee
 
0/3 tosiaan tarkoittaa sitä, että 3 samanlaista merkkiä pitää olla jotta se "perkki" aktivoituu. Amuletin statsi-buffit aktivoituvat tietysti heti käyttöön otettaessa. Harmaat amuletit aktivoituvat statsien ehdoilla, eli esim. puolustuksen pitää olla yli 75 jotta amuletti X aktivoituu jne.

Edit. itsellä 30h takana ja tuli nyt vasta huomattua L1+kolmion ylivoima, jumaliste tuo tuo aseisiin jytyä kun saa aktivoitua. Olen sen olemassa olosta tiennyt ja joskus jopa käyttänytkin, mutta unohdin usein. En enää, "Realm Shift" enchasementin kanssa aivan mahtava välipomojen tuhoaja. Toinen on Blades of Chaosten kanssa kolmion rämppääminen ja R2 täyteen kehitettynä. Hyvää yötä isot bossit
 
0/3 tosiaan tarkoittaa sitä, että 3 samanlaista merkkiä pitää olla jotta se "perkki" aktivoituu. Amuletin statsi-buffit aktivoituvat tietysti heti käyttöön otettaessa. Harmaat amuletit aktivoituvat statsien ehdoilla, eli esim. puolustuksen pitää olla yli 75 jotta amuletti X aktivoituu jne.

Edit. itsellä 30h takana ja tuli nyt vasta huomattua L1+kolmion ylivoima, jumaliste tuo tuo aseisiin jytyä kun saa aktivoitua. Olen sen olemassa olosta tiennyt ja joskus jopa käyttänytkin, mutta unohdin usein. En enää, "Realm Shift" enchasementin kanssa aivan mahtava välipomojen tuhoaja. Toinen on Blades of Chaosten kanssa kolmion rämppääminen ja R2 täyteen kehitettynä. Hyvää yötä isot bossit
Tuohon saa vielä armoreilla lisää jytyä, esimerkiksi sellaisen, että sitä L1 + kolmio baria kertyy nopeammin lyönneistä tai, että se ei lähde heti ensimmäisestä vihulaisen osumasta pois. Varsinkin pelin loppupuolella tuo kyllä kuritti pahempiakin monstereita ankarasti.
 
Ite kun tajusin alkaa käyttää tota L1+kolmio härdellii nii alkoi hautakiven bossit kaatuu huomattavasti helpommin, ja just vielä siihen se hidastus härdelli.
 
Vaikka aseita ei montaa ole, niin noita eri skillejä on kyllä niin paljon ettei itsekään ikinä muista niitä kaikkia, varsinkaan tiukoissa paikoissa. Ei tietenkään kaikkia tarvitse joka taistelussa, mutta monesti vasta myöhemmin tajuaa että miksi en käyttänyt tuotakin skilliä. Taas kun oli viikon tauko, meni oma aikansa että alkoi peli luistamaan kun oli vähän liikkeet hakusessa.
 
Itsekkin pelannut noin, et sitä mittaria vaan täyteen. Aseissa kiinni ne lisäosat, et saa realm shiftin päälle kun kytkee sen mittarin toimintaan. Armorina myös nuo, että mittari täyttyy nopeammin. Sitten mukaan paljon amuletissa olevia lisiä jotka auttaa mittariin erilaisin buffein. Onpas kiva pelailla. Paljon tulee kanssa runiceja käytettyä ja kun käyttää kolmea eri runic hyökkäystä tulee 15s kestävä bifröst myrsky. Tosi kiva suunnitella näin, et miten perkit tukee toisiaan. 48h takana ja loppu häämöttää, korpit ja muut tullut jo listittyä.
 
Jos Ragnarökin muraalit jäi epäselväksi niin tässä oli kaveri kysynyt suoraan pelin käsikirjoittajalta selitykset. Oli ainakin itsellä mennyt perimmäinen tarkoitus ohitse

 
Ylös Bottom