Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran turismo 3 skaba

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sepa^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vagrant, mielenkiintoiset asetukset. En tosin ymmärtänyt, miten GT3:ssa vaihteisto säädetään noin, mutta itseasiassa tarvitsin vain yhden vaihteen. Sain samalla kymmenyksellä olevan kierrosajan kuin sinä, mutta huippunopeus oli huomattavasti pienempi (lähes 10 km/h pois). En tiedä laitoinko vaihteiston liian lyhyeksi (kiersi lähes 6000 rpm suoran pääsä).

Nakke, ei se haittaa, jos et ehdi. Lähinnä haluaisin, että katsoisit replayt ja kuittaisit havaintosi täällä (vähän kun R-L:ssä on se green tick).

Minulla on PC:llä (jos vain löydän sen vielä) joku saksalaisilta saatu autotalli. Taisi olla joku joukkuekisa toissa syksynä, johon Flinx, jmr ja kumppanit kasasivat autot valmiiksi, mutta niissä ei ole kunnon asetuksia. Yksi tapa, jolla vot kerätä asetuksia on ladata foorumeilta replay-tiedostoja ja katsoa niistä asetukset mk:n ohjelmalla. Autot vain tarvitsee voittaa/ostaa itse omalle kortille. Palkintoautoissa tehot eivät laske kuten ostetuissa. Tuon tekemiseen et tarvitse Xportia.

mk:n ohjelmalla voit siirtää autoja tallista toiseen, jolloin tarvitset Xportin tallin siirtämiseksi takaisin kortille. Valmiiden säätöjen käyttö voi olla aika hankalaa, koska jokaisella on oma tyylinsä ja jonkun toisen säätämä auto ei välttämättä toimi sinulla.

Niin selvennykseksi vielä, että talli = pelitallennus. ;)

Hmmm... pitäisiköhän hybridisoida jostain MX5:sta kunnon tykki ja täräyttää Laguna alle minuutin. :p
 
Jessus! Kävi niin kuin sille entiselle hiirelle, joka teki kissalle takkia. Ei nyt ollutkaan ihan Lagunaan sopiva vekotin, mutta Test Courselle kyllä.

Suzuki Alto Works. Kierrosaika ilman keulimisia ja puhtaasti radalla pysyen ja koskematta kaiteisiin: 52.822. :D

Auton speksit on ihan sairaat:
803 kg
1494 cm3 V6 turbo
5776 hp/13100 rpm
321.4 kgf.m/12600 rpm

Vaihteiston kanssa vain meinaa olla vaikeuksia, kun en löytänyt 6:lle sopivaa välitystä. Nyt kone hakkasi rajoittimeen koko kierroksen ajan. Nopeutta tasaiset 705 km/h. Muuten aika helppo ajettava, mutta jarrut ei oikein jaksa toimia. Ja on muuten kunnolla levitetyt renkaat; puolet näkyy korin ulkopuolella. :p Muuten aika vakio Alto.

Kuka haluaa replayn?


PS. Ei tuolla vielä Racing-Linessä pärjätä, kun painelevat alle 20 sekuntia. :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ehh.. Ööhh.. 5776hp/13100rpm?
LOL!

Siis voiko pc:n avulla ihan mielivaltaisesti muokata noita autoja?:eek:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Ehh.. Ööhh.. 5776hp/13100rpm?
LOL!

Siis voiko pc:n avulla ihan mielivaltaisesti muokata noita autoja?:eek:
Periaatteessa kyllä. En tosin tehnyt tuota äsken, vaan kaivelin sen PC:n uumenista. Sillä mk:n ohjelmalla autoon voi vaihtaa osat mistä tahansa toisesta autosta (tietysti vain pelitallennukseen, ei replay-tiedostoon). Lopputuloksen näkee tosin vasta sitten, kun on Xportannut tallin takaisin kortille ja käynnistänyt pelin. Joskus jokin auto voi jumittaa koko ohjelman. Alkuperäiset pelitallennukset kannattaa pitää ilman hybridejä. Lisäksi ao. ohjelmalla voi exportata ja importata autoja tallista toiseen (kuten homman tein äsken).

Hybridien rakentelu on ihan oma taiteenlajinsa, enkä ole sitä paljon harrastanut. Aika usein autoista tulee käsissä pysymättömiä hirviöitä, mutta kokemus tietysti auttaisi.

Tuossa kuvassa on ruutuprintti ohjelmasta ja siitä mitä auto on syönyt (kunhan vain tuo soneran sivusto joskus huomenna taas toimii :rolleyes: :mad: )
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Tuossa kuvassa on ruutuprintti ohjelmasta ja siitä mitä auto on syönyt (kunhan vain tuo soneran sivusto joskus huomenna taas toimii :rolleyes: :mad: )
<offtopic>
Garage Editorilla kun kerran kaikki paljastuu ja olettaen että sulla on PAL-versio GT3:sta, niin onkos siinä oikeasti muita formuloita kuin Polyphony001 (McLaren MP4-5B/1990) ja Polyphony002 (Williams FW11/1986)?
Olen meinaan joskus asiasta tapellut jollain foorumilla, kun heppu väitti, että PAL-versiosta löytyisi samat kuusi formulaa kuin NTSC-versiostakin (ovat muka vaan saman nimisiä, eikä speksessäkään näy eroa :rolleyes: ).
</offtopic>
 
Tässäpä vielä omat ajat. Vaikka parempaankin ois pystynyt, mutta minkäs teet kun vakioalusta on löysä ja ei saa istuun sitä kunnolla tiehen.

Lacuna Sega & GT-R (R34)
1.32.037

Cote (Monaco) & Poly 002
1.17.229

Trial Mountain & Lancer Evo VI GSR
1.39.379
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Vagrant, mielenkiintoiset asetukset. En tosin ymmärtänyt, miten GT3:ssa vaihteisto säädetään noin, mutta itseasiassa tarvitsin vain yhden vaihteen. Sain samalla kymmenyksellä olevan kierrosajan kuin sinä, mutta huippunopeus oli huomattavasti pienempi (lähes 10 km/h pois). En tiedä laitoinko vaihteiston liian lyhyeksi (kiersi lähes 6000 rpm suoran pääsä).

No kaikki riippuu Final Gear Ration säädöistä, se pitää saada kohdalleen. Jos se on lähempänä 35% niin auto kiihtyy paremmin, jos lähempänä 50% niin auto kerää enemmän nopeutta. Itselläni on hakusessa vain Final Gear Ratio. 445km/h ovat huiput tällä hetkellä ja kovempaa pitäisi päästä, vai alkaako Viperista loppua puhti.

Mutta jos haluat päästä kovempaa, kokeile myös vielä säädellä alustan ja renkaiden asetuksia, eivätköhän ne ihanneasetukset sieltä löydy kun hiukan haeskelee.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
<offtopic>
Garage Editorilla kun kerran kaikki paljastuu ja olettaen että sulla on PAL-versio GT3:sta, niin onkos siinä oikeasti muita formuloita kuin Polyphony001 (McLaren MP4-5B/1990) ja Polyphony002 (Williams FW11/1986)?
Olen meinaan joskus asiasta tapellut jollain foorumilla, kun heppu väitti, että PAL-versiosta löytyisi samat kuusi formulaa kuin NTSC-versiostakin (ovat muka vaan saman nimisiä, eikä speksessäkään näy eroa :rolleyes: ).
</offtopic>
Mulla ainakin on kaksi eriväristä 001:stä. :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Eikös ne sitten ole eri vuosilta?
Poly001:siä ja Poly002:sia löytyy useissa väreissä, mutta kaikkien värithän on ihan keksittyjä. Eihän Polyphony Digital (=GT-sarjan kehittäjä) ole ikinä F1:ssä mainostanut.
 
Polyphony 002 on Garage Editorin teksteissä nimetty seuraavalla tavalla mclaren mp4_4 ja Polyphony 001 on williams_fw16a. Näillä ei ole muita nimiä. Autotallissa olevat eri väriset Polyt ovat aina näitä samoja.

Muut ohjelman näyttämät formulat ovat williams_fw11 (= F686/M), williams_fw16b (= F686/H), mclaren_mp4_5b (= F090/S).

Lisäksi ohjelman autoluettelossa, josta voi halutessaan vaihtaa tallissa olevan auton tilalle toisen auton, ovat seuraavat autot:
- 911 (996) GT3
- Diablo JGTC (J)
- sample 001
- sample 002
- jne aina sample 010:aan asti

On kuitenkin muistettava, että Garage Editor toimii sekä PAL- että NTSC-versioiden kanssa. Kokonaan toinen kysymys on, voiko jotain NTSC-versiossa olevaa autoa käyttää PAL:ssa. Minusta tästä aiheutuu helposti pelin jumittuminen.

Em. autojen tiedot on kaivettu muistaakseni molempien versioiden levyiltä. Voisin tietysti tarkistaa , mutta minun pitää ensin purkaa GT3:n levyltä yksi 3,5 GB:n tiedosto isobusterilla ja sitten käyttää mk:n GT3Vol-ohjelmaa, jotta näen tiedostosta, mitä siellä on.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla
Polyphony 002 on Garage Editorin teksteissä nimetty seuraavalla tavalla mclaren mp4_4 ja Polyphony 001 on williams_fw16a. Näillä ei ole muita nimiä. Autotallissa olevat eri väriset Polyt ovat aina näitä samoja.
Tämä riittänee minulle. Jatketaan skabailua.
 
On ne kaikki myös PAL-levyllä hyvin suurella todennäköisyydellä. Erotin GT3.vol-tiedostosta autolistan mk:n työkaluilla ja muutaman minuutin selaamisen jälkeen löysin myös melkein kaksi vuotta vanhan viestiketjun, joissa hän "arpoo" autojen merkkejä ao. listalta (6 kpl wl-alkuisia ja 3 kpl ml-alkuisia). Lisäksi siellä on yksi lm-alkuinen. ;) Ei vain italialainen traktoritehtailija saanut autoon PAL-versioon. :(

Joo, meni vähän off topic. Takaisin radalle!


PS. Onkos jo uusi minuutti löytynyt SSW:llä. ;) hhsss...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pako
puuuh :eek: ...kärkiaika maailmalta monacoon 1.06.894!!!!!!:eek:
No joo. Racing-Linen tietokanta nyt on täynnä sellaisten kavereiden aikoja, että heitä saa suurennuslasilla etsiä. Kaiken lisäksi sinne on lähes turha yrittää kärkiaikaa ilman replayta. Jos joku heittää parempia aikoja, kuin mitä sieltä löytyy, niin sopii kyllä esittää samalla replay kanssa.

Pyrin välttämään koko kannan katselua, koska se lähinnä masentaa. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan super-sampo
hä? Nyt en ihan tajunnu
Juu ei mitään, mä vaan ajattelin, että kun on eri värisiä, niin ne olisi sitten eri vuosimallia eli eri autoja tavallaan. Kun siis Oliver kysy, onko niitä enemmän kuin kaksi.
Unohdetaan tämä. ;)
 
Ai että onnistui hyvin tuo Super Speedway. Altezza kun oli niin kökkö että sillä pystyi ajamaan koko ajan kaasu pohjassa eikä jarrua tarvinnut käyttää ollenkaan. Parempaan en pystynyt, ajat, sitten kun ne tänne tulevat puhukoot puolestani.
 
Ylös Bottom