Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 hype

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dj Vuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Yksi asia mikä on varma tässä vaiheessa on, että gt3 oli musiikki sellaista homo-pimputus-pippeli-jazz-paskaa että ei sitä kuunnellut ilman surunkyyneliä!:mad:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
GT4:stä: En ole vauriomalinnuksen kannalla. Peleissä autojen ohjaaminen on aina vaikeampaa kuin oikealla autolla, josta johtuen kolareita ja kolhuja tulee paljon paljon helpommin kuin reaalimaailmassa. Niin kauan kuin autopelien tuntumassa on vielä parannettavaa (vaikkakin Gran Turismo pelit ovatkin mielestäni siltä osalta parhaita, tai ainakin viihdyttävimpiä), on vauriomallinnus enempi turhaa kikkailua kuin 'realistisuutta' tuova lisä.

Vaurionmallinnus turhaa kikkailua? Uskomatonta.

Oikean auton käsittelyn oppiminen on selvästi vaikeampaa kuin esimerkiksi GT:ssä, hyvänen aika. Oletko koskaan ajanut oikealla autolla kilpaa samoissa nopeuksissa kuin vaikkapa GT:ssä nopeilla autoilla? Itse en ole, mutta en näe mitään syytä sille, miksi se olisi helpompaa kuin GT:ssä. Nykyisin autopeleissä suurin ongelma vaurionmallinnuksen kannalta on surkea AI, joka on selvästi esillä GT3:ssa.
 
GT-pelejä en ole pelannut mutta nyt saattaakin alkaa kiinnostaa jos kerran on vaurionmallinnuskin mukana. :)

Oon ite PC:llä pelannu Need For Speed: Road Challengea eli nelosta ja siin on vaurionmallinnus joka VAIKUTTAA AJAMISEEN toisin kuin kuulemma Hot Pursuit 2:ssa.

Ja sanon, et kun on auto tuusannuuskana ni siin ei ajamisest tuu melkeen mitään mut pitää vaan oppii hallitseen kurvit ym. ettei auto kärsi liikaa.

Eli vaurionmallinnus ja nettipeli, ok. Ja entäs 2-4 pelaajaa yhel konsolil (ehdoton ku ei kaveri saa pleikkaansa tuoda)?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Vaurionmallinnus turhaa kikkailua? Uskomatonta.

Oikean auton käsittelyn oppiminen on selvästi vaikeampaa kuin esimerkiksi GT:ssä, hyvänen aika. Oletko koskaan ajanut oikealla autolla kilpaa samoissa nopeuksissa kuin vaikkapa GT:ssä nopeilla autoilla? Itse en ole, mutta en näe mitään syytä sille, miksi se olisi helpompaa kuin GT:ssä. Nykyisin autopeleissä suurin ongelma vaurionmallinnuksen kannalta on surkea AI, joka on selvästi esillä GT3:ssa.
Ehkä juupajaapa tarkoittaa, että IRL on helpompi kontrolloida autoa tarkasti, eli siis saada optimaalisia ajolinjoja ja tarkempia ulostuloja. Toisin sanoen, ajaminen GT3:ssa optimaalisilla ajolinjoilla on vaikeampaa kuin oikeassa elämässä johtuen siitä, että tatti/ratti&polkimet-yhdistelmä ei ole yhtä tarkka kuin oikean auton ohjaus.
 
Mutta onhan siinä kuitenkin suuret eronsa ohjata raskasta autoa oikeassa elämässä kun dual shockilla tv ruudun autoa :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jeremy
Jep, ketjun nimikin on nyt sen mukainen. Se on sitten toinen juttu miten perusteellisesti tämä vielä unohtuu ens vuoden aikana, mutta yritetäänpä muistaa kaivaa se sitten taas esille kun uutta asiaa tulee. Jos tästä sitten tulisi bbs:n historian pitkäikäisin hype-ketju (tilastofriikit kertokoot tämänhetkisen mestarin) :)

Getaway ketju on ollut tuolla Toimintapeleien puolella jo yli vuoden, eli minä taidan olla mestari, ellei joku etsi jotain muuta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Heh, mitäköhän Escudosta jää jäljelle, kun vetää Test Coursen mutkaan yli 2000 km/h? :D

ei se mitään 2000km/h kulje se mittari vaan väittää niin koska uusintaa kun katsoo niin näkee että se auto kulkee "vaan" jotai 500km/h ja mitä gt 4:ään tulee niin olisin ilonen jos ne ny laittais siihen ees huonon tekoälyn ko gt3:ssa ei ollu sitä lainkaan.
 
Ehdottomasti vauriomallinnus mukaan. GT3 suurimpia peli-ilon tappajia oli juuri se. Ei tarvinnut kuin jysäyttää edellä ajavan takakonttiin, niin itse pääsi aina edelle. Ja biljardipallo-efekti lähellä toista ajettaessa kyrsii myös.
 
Ferrarit ja vaurionmallinnus, se olis siinä :) mutta tosiaan vaurionmallinnus olis todella tärkeä osa, sais nuo "seinästä tukea/autosta tukea" jutut pois.

Tekoälyäkin sais kehittää niin kisaamisesta tulis mielenkiintoisempaa, myös näitä oikeen maailman ratoja sais olla mukana, Brand Hatchit ja muut. käytetyt romuautot mukaan myös :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Randall
Ja biljardipallo-efekti lähellä toista ajettaessa kyrsii myös.

Eihän sitä niin paljoa enää GT3:ssa ollut. Melkein kaikki hardin kisat ja arcaden extremet olivat handicapittomia. Sitäpaitsi olihan siitä jotain hyötyäkin, kun mitään heppa-rajoituksia GT2:n tapaan kolmosesta ei löytynyt.
 
MoonTV:n Player-ohjelmassa Pleikkarin maahantuojan edustaja sanoi, että GT4 löytyy ensi vuoden julkaisulistalta.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että GT3:nkin piti olla alunperin PS2:n julkaisupeli Japanissa ja se myöhästyi siitä yli vuoden. Euroopassakin sitä odoteltiin PS2:n jälkeen kahdeksan kuukautta.
Mutta hyvää kannataa odottaa.
 
Veikkaanpa vuan että vaurionmallinnusta ei nähdä gt4:kään... Tai jos nähdään se nähdään todennäkösesti vain semmosen vikamittarina tms. Meinaan 150+ auton vauriomallinnus ei ole mikään muutaman illan homma... tai sitten se on tyyliin maali naarmuuntuu -vauriomallinnus...

Uudistuksia mitä meikäläinen haluais nähdä:
- eurooppalaiset karvalakit kanssa kehiin
- Pisteestä A pisteeseen B ajettavia taipaleita (pitkiä mielellään muutaman tunnin pituisia) muun liikenteen joukossa ja tottakai ne poliisit... Ja nimeomaan realistisesti, ei Burnout ja NSF: Hot pursuit -tyyliin... eli välillä joutus hidastamaan kunnolla muun liikenteen vauhtiin ja esim. satasen alueella joutus jo vähän varttomaan, missä kohtaa lähtee ohitse, että kerkeää ohittaa (tietty jollain +1000hp skylinella se ohittaminen kävis nopsasti, mutta jollain vtt-i corollalla niin pitkää kun oikeastikin...)
- vauriomallinus tietty
- Ilokaasu viritykseen
- esim. puristukset, ahtopaineet, nokkien arvot jne. pitäis saada itekkin määrätä, eli jonkinäkönen pro-versio ois kiva...
- osat saisi kulua ja rikkoutua, etenkin renkaat...


Jotain varmasti jäi, mutta tossa ois meikän unelma GT4 :D
 
Mun mielestä olis hyvä jos ne julkasis kaks eri versiota tulevasta GT4:sta, vaikkapa Gran Turismo4 ja sitte Gran Turismo4: Professional. GT4 olis tarkotettu niille jotka haluaa keskittyä vain ajamiseen ja GT4: Pro niille jotka haluaa keskittyä ajamisen ohella, myös alustan, korin, vaihdelaatikon, moottorin jne. säätämiseen. Myös moottori yms. vauriot olis mukava saada mukaan. Mutta entäs toi nettipeli, sitte on hauskaa ku on justiin pistäny kaikki rahat 800 heppaseen jenkkiin, missä on alumiinista tehty moottori ja kannet ja kaikki muut hienoudet ja se on maksanu omaisuuden, sitte joku ikävän puoleinen henkilö kiilaa johonkin betoniseinään, sitte on uus auto miljoonas osas ja on hauskaa. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan -Youngboy-
Mun mielestä olis hyvä jos ne julkasis kaks eri versiota tulevasta GT4:sta, vaikkapa Gran Turismo4 ja sitte Gran Turismo4: Professional. GT4 olis tarkotettu niille jotka haluaa keskittyä vain ajamiseen ja GT4: Pro niille jotka haluaa keskittyä ajamisen ohella, myös alustan, korin, vaihdelaatikon, moottorin jne. säätämiseen. Myös moottori yms. vauriot olis mukava saada mukaan. Mutta entäs toi nettipeli, sitte on hauskaa ku on justiin pistäny kaikki rahat 800 heppaseen jenkkiin, missä on alumiinista tehty moottori ja kannet ja kaikki muut hienoudet ja se on maksanu omaisuuden, sitte joku ikävän puoleinen henkilö kiilaa johonkin betoniseinään, sitte on uus auto miljoonas osas ja on hauskaa. :(
Miksi julkaista kaksi eri versiota samasta pelistä, kun molemmat versiot voi tehdä samaan peliin?
Mainitsemasi "Professional"-moodi ei olisi vaikea toteuttaa nykyisen Simulation-moodin yhteyteen, jolloin pelin alussa saisi valita "Pro"/"Normal"-tyylin virittelyyn/säätämiseen(eli normal-optio olisi tavallinen Simulation-moodi).

Vauriomallinnus pitäisi olla jokaisessa tulevassa autopelissä, on kyseessä sitten arcade tai simulaatio-kaahailu...eletään sentään pelaamisen vuotta 2003 jossa kaikki on mahdollista!

Tuo nettiskenaariosi kuulostaa jopa hyvälle...jos peli muistaisi kaikki huippuunsa viritellyn turboauton vauriot ja ne joutuisi korjaamaan kalliilla hinnalla, voisi nettipelaamiseen tulla uusi koukku: jokainen joutuisi todellakin ajamaan voittoon tai keräillä romuaan hinausauton kera. Asiaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Joo tuo sun versio samasta aiheesta olis kyllä viisaampi ratkaisu. Ku toisenki kerran ajattelee tota nettipeli-systeemiä niin olishan se ihan mukava, siinä erottuis KUSKIT "kuskeista", sitte mitä paremmin pärjäis niin sitte nousis parempaan liigaan jne. Lopuksi vielä, että kaikki viritysosat vois myös olla lisensoituja, olis jotaki dihumin (keksitty) kehittämä turbo vaikka 300$ ja sitte vaikka Garret 6000$ jne. Korisarjoja sais kehitellä itte ja sponssitarroja.
 
Levikkeet ja spoikat, värien valitseminen jne, joku vetää suoran päässä perseeseen ja spoikka menee päreiks ni eikun uus spoikka seuraavaan lähtöön :)

Ei pidä liikaa odotella, tiedä sitten millon sen tekeminen on aloitettu, vaurionmallinnus tulee olemaan suuri ja vaikuttava uudistus jos semmoinen tulee.
 
Jos siihen todellakin tulee Ferrarit ja Porschet (ehkä Lamborghinit?) niin lääh... Toivottavasti varsinkin moottorien ääniä parannetaan, niin tunnelma parenee vielä entisestään.

Tuon vaurionmallinnuksen toteuttaminen, kuten teme_| sanoi, tulee varmaan olemaan aika kova urakka. Silti, jos vaurionmallinnus tulee, niin uskon, että PD tekee homman kunnolla. Vai tuleeko siitä samanlainen epäonnistuminen kuin GT2:n "ralli"?

Hmm, pitäisi pistää jäitä hattuun tässä hypettämisessä, muuten petymme kun pelissä ei olekaan mallinnettu kaikkia euroopan teitä, tuhatta autoa etc :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Jos siihen todellakin tulee Ferrarit ja Porschet (ehkä Lamborghinit?) niin lääh... Toivottavasti varsinkin moottorien ääniä parannetaan, niin tunnelma parenee vielä entisestään.

Tuon vaurionmallinnuksen toteuttaminen, kuten teme_| sanoi, tulee varmaan olemaan aika kova urakka. Silti, jos vaurionmallinnus tulee, niin uskon, että PD tekee homman kunnolla. Vai tuleeko siitä samanlainen epäonnistuminen kuin GT2:n "ralli"?

Hmm, pitäisi pistää jäitä hattuun tässä hypettämisessä, muuten petymme kun pelissä ei olekaan mallinnettu kaikkia euroopan teitä, tuhatta autoa etc :p

Sitten vielä ne seinään nojaulut pois kaikista ajopeleistä. Ottaa kyllä hiukan päähän, kun lipsahtaa metsähallituksen puolelle, niin eiköhän joku ihme teräsaita siellä pompsauta auton takas melkein radalle asti. GT3:ssa ne kaupunkipätkät oli oikeen rännikelkailua parhaimmillaan, auton pitäs mennä ihan paskaks, kun seinään vetää satasta!!!
 
Gran turismo 3 iski kovaa. Tuli pelattua 91% läpi mutta nyt en voita paria kisaa. Prkl, saa jo ihan tosissaan yrittää eikä riitä lähellekkään voittoja.

Toivottavasti saavat tuon vauriomallinnuksen kunnolliseksi GT4:n. Kun kerran töräyttää seinään ja siihen sitten kilpailu jäisikin. Ja helvetin kalliit korjaus kulut päälle. :) Odotan innolla...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom