Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tuosta ylempänä linkatusta damagevideosta valitettavasti käy turhan selkeästi ilmi, että vauriomallinnus ei todellakaan koske kaikkia autoja. Sieltä tuli AI-kuski ihmispelaajan konttiin rytinällä, mutta Mitsubishin pelti ei vääntynyt milliäkään.

PS. Damage näytti periaatteessa todella hienolta, mutta jotenkin en silti ole ihan täysin vakuuttunut. Sen ensimmäisen törmäyksen (=vauhdilla kaiteeseen) olisi pitänyt aiheuttaa muutakin kuin vähän puskurin repsottamista.

Jospa asetuksista oli laitettu damage pois päältä..?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Jospa asetuksista oli laitettu damage pois päältä..?
On toki mahdollista, että pelissä on jonkinlaiset säädöt vauriomallinnuksen tasolle, ja esittelyversiossa sallittiin vain pintapuolinen hajoaminen, jotta kädettömät toimittajat pääsisivät edes maaliin asti. Aika kaukaa haetulta tuo ajatus silti tuntuu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

On toki mahdollista, että pelissä on jonkinlaiset säädöt vauriomallinnuksen tasolle, ja esittelyversiossa sallittiin vain pintapuolinen hajoaminen, jotta kädettömät toimittajat pääsisivät edes maaliin asti. Aika kaukaa haetulta tuo ajatus silti tuntuu.

no niin no.... arcade mode siinä kuitenkin oli päällä. Kun miettii arcade modea niin kuinka monessa arcade rallissa on voinut mällittää autonsa ekaan mutkaan ja kovalla työllä ansaitut eurot on menny siihen?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

On toki mahdollista, että pelissä on jonkinlaiset säädöt vauriomallinnuksen tasolle, ja esittelyversiossa sallittiin vain pintapuolinen hajoaminen, jotta kädettömät toimittajat pääsisivät edes maaliin asti. Aika kaukaa haetulta tuo ajatus silti tuntuu.

Jaa-a, tähän taidettiinkin saada jo vahvistus:

"The next detail Kazunori touched on was regarding damage models. I can confirm that not every car in Gran Turismo 5 will sport damage models -- it will only be select sets. However, Kazunori has yet to decide on a finalized list of featured car types for damage support."
- IGN

Yhyy, nyt itkettää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Mutta, mutta.... Puhutaanko nyt siitä pelin sisällöstä. 1000 autoa!!! Mitä ihmettä? Mistä niitä nyt sikiää. Siinähän menee pienoinen hetki kun kerää kaikki ja saatikka kokeilee. Pelin suola on minulle ollut juuri tämä keräily ja virittely. Toivottavasti olisi entistä enemmän vanhempia malleja. Uudemmat autot ovat jo niin toistensa kaltaisia, kun moni käyttää samaa runkoa.
Yli 80 rataa tuo erinomaista syvyyttä pelille. Aikaisemmissa huhuissa on ollut todella hienoja moottoriurheilupyhättöjä..

Nyt kun vielä pojat pykäisivät jatkoa Tourist Trophylle ja pelit saisi linkattua yhteen, mistä oli puhetta vuosia sitten kun ihan ekat jutut GTHD:stä tulivat esille. Siinä pyörät ja autot oli yhdessä paketissa. Itse vannoutuneena prätkämiehenä olisin jokin paikka pystyssä heti. Voisi ottaa tosissaan matsia eri auto-motska yhdistelmillä ja katsoa, kumpi oikein on nopeampi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Oletko edes pelannut Forza 2:sta jos tosissasi näitä mielipiteitä kirjoittelet? Ei senkään vaurionmallinnus mitenkään superrealistinen ollut (vaikka lasit ja lamput paskaksi menivätkin) ja auto saa ottaa erittäin paljon damagea vain perus puskurin menetysten kustannuksella. Eihän näissä peleissä tietääkseni ole tarkoituksenakaaan törmäillä mahdollisimman realistisesti vaan päinvastoin.. Ainakin mun silmiin Subaru hajosi ihan riittävästi ja peliä odotellaan vesi kielellä - kunhan se pirun julkaisupäivä nyt joskus ilmoitettaisiin.

Kyllä olen, careerin melkein "läpi". En sanonut, että Forza 2:n vauriomallinnus on huippuluokkaa, mutta kyllä se ainakin noiden videoiden perusteella vie voiton. En tietenkään tiedä kaikkia yksityiskohtia, saatika peliä pelannut, mutta jos Forzassa vedät mutkan leveäksi ja räsäytät seinään, tai ajat nokka edellä betoniin, niin kyllä se auto ottaa siitä aika paljon osumaa. Samaa ei voi sanoa tuon videon perusteella.

Niin, nämähän ovat ajopelejä. Näissä yritetään ajaa mahdollisimman lujaa ja nopeasti radat ympäri. Yleensä myöskin eri autot käyttäytyvät erilailla ja ratojen opetteluun menee myös aikaa, kyllä siinä muutamaan otteeseen on vedetty pelatessa auto seinään ja se lämmittää ainakin minun mieltäni, jos se auton rutku edes jollakin realistisella tavalla menee hajalle, ottaa fyysistä kolhua.

Tuossa videossahan nähtiin aika hyvin tämä, "kaikissa autoissa ei ole damagea". Mitsu vetää Subarun perään ja sille ei käy mitään. Tuossa ylhäällä TT-2k ja kumppanit miettivät, jos pelissä on säätöjä koskien damagea, mutta silti, ei tuolle voi kuin nauraa, jos yksi auto pomppii seinästä seinään ja toisesta sitten aukeaa ovi ja konepelti, mutta maalipinta kiiltää. Ei näin.

Aloitin GT-sarjan pelailun ensimmäisestä osasta PS1:lle, joten kyllä GT-sarjakin on minulle tuttu - ihan näin etukäteen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Hmmm... Ai, että odottavan aika osaa olla pitkä. Tässä lueskelin tuota GtPlanetin sivustoa ja rupesin tässä itsekin ihmettelemään, että mitähän ihmettä on mahtanut PD:n pojat oikein tehdä tuon viimeisen 5 vuoden aikana?
Kovin erikoiselta vaikuttaa, että kaikkien autojen ja ratojen mallintamiseen menisi tuota aikaa mitä siihen on nyt uhrattu. Kuvittelisin tuohon peliin kulutetun ajan tuovan meille jotain mitä aikaisemmin ole tässä sarjassa nähty.
Pelin runkohan heillä on ollut mahdollisesti jo kasassa ainakin 2 vuotta sitten ja luulisi tuossa ajassa tekevän jotain muuta kuin "säälittävän" vauriomallinnuksen ja jokusen auton ja radan.

Prolguessa on 72 autoa, GT5 n. 1000 autoa? joista osa on saman mallin erikoistuunattu versio samalla korilla, mutta kromi listat yms. Prologuessa 12 rataa, GT5 n. 80 rataa? ja joistain radoista on vain vedelty mutkat suoriksi. Luulisi näidenkin helpottavan jo hieman taakkaa.
Eli se tekisi n. auto per. päivä ja n 0,1 rataa per. päivä mitä mallinnetaan prologuen jälkeen. Luulisi, että noita mahdollisia autoja olisi tehty huomattavasti enemmän jo ennen prologuea.

Moneltasadalta koodaajalta tämä vie x määrän päiviä ja kuvittelisi tuossa ajassa saavan tehtyä jo jotain muutakin? Vai mitä mieltä olette?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Hmmm... Ai, että odottavan aika osaa olla pitkä. Tässä lueskelin tuota GtPlanetin sivustoa ja rupesin tässä itsekin ihmettelemään, että mitähän ihmettä on mahtanut PD:n pojat oikein tehdä tuon viimeisen 5 vuoden aikana?
Kovin erikoiselta vaikuttaa, että kaikkien autojen ja ratojen mallintamiseen menisi tuota aikaa mitä siihen on nyt uhrattu. Kuvittelisin tuohon peliin kulutetun ajan tuovan meille jotain mitä aikaisemmin ole tässä sarjassa nähty.
Pelin runkohan heillä on ollut mahdollisesti jo kasassa ainakin 2 vuotta sitten ja luulisi tuossa ajassa tekevän jotain muuta kuin "säälittävän" vauriomallinnuksen ja jokusen auton ja radan.

Prolguessa on 72 autoa, GT5 n. 1000 autoa? joista osa on saman mallin erikoistuunattu versio samalla korilla, mutta kromi listat yms. Prologuessa 12 rataa, GT5 n. 80 rataa? ja joistain radoista on vain vedelty mutkat suoriksi. Luulisi näidenkin helpottavan jo hieman taakkaa.
Eli se tekisi n. auto per. päivä ja n 0,1 rataa per. päivä mitä mallinnetaan prologuen jälkeen. Luulisi, että noita mahdollisia autoja olisi tehty huomattavasti enemmän jo ennen prologuea.

Moneltasadalta koodaajalta tämä vie x määrän päiviä ja kuvittelisi tuossa ajassa saavan tehtyä jo jotain muutakin? Vai mitä mieltä olette?

Kyllä samaa kysymys painaa mieltä luulisi että nykypäivän laitteilla homma hoituu paljon nopeammin kuin ennen ja jotenkin odotti jotain aivan uutta ajopelien maailmassa kun näinkin kauan on mennyt aikaa. Sen olisikin ymmärtänyt jos se olisi julkistettu vain parin vuoden sisällä edellisestä.....(Mutta katsotaan mitä tuleva näyttää ei ehkä kaikkea hienouksia julkistettu/Kerrottu)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

^^ Varsinkin kun suurin osa radoista ja autoista vois ottaa suoraan GT4:sta ja hieman vain päivittää niitä nyky grafiikoille...
No kai siellä on pelattu korttia ja unohettu että töitähän heidän piti tehä :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Hmmm... Ai, että odottavan aika osaa olla pitkä. Tässä lueskelin tuota GtPlanetin sivustoa ja rupesin tässä itsekin ihmettelemään, että mitähän ihmettä on mahtanut PD:n pojat oikein tehdä tuon viimeisen 5 vuoden aikana?
Kovin erikoiselta vaikuttaa, että kaikkien autojen ja ratojen mallintamiseen menisi tuota aikaa mitä siihen on nyt uhrattu. Kuvittelisin tuohon peliin kulutetun ajan tuovan meille jotain mitä aikaisemmin ole tässä sarjassa nähty.
Pelin runkohan heillä on ollut mahdollisesti jo kasassa ainakin 2 vuotta sitten ja luulisi tuossa ajassa tekevän jotain muuta kuin "säälittävän" vauriomallinnuksen ja jokusen auton ja radan.

Prolguessa on 72 autoa, GT5 n. 1000 autoa? joista osa on saman mallin erikoistuunattu versio samalla korilla, mutta kromi listat yms. Prologuessa 12 rataa, GT5 n. 80 rataa? ja joistain radoista on vain vedelty mutkat suoriksi. Luulisi näidenkin helpottavan jo hieman taakkaa.
Eli se tekisi n. auto per. päivä ja n 0,1 rataa per. päivä mitä mallinnetaan prologuen jälkeen. Luulisi, että noita mahdollisia autoja olisi tehty huomattavasti enemmän jo ennen prologuea.

Moneltasadalta koodaajalta tämä vie x määrän päiviä ja kuvittelisi tuossa ajassa saavan tehtyä jo jotain muutakin? Vai mitä mieltä olette?


Juu, no kannattaa kuitenkin muistaa et mitään ei oikeestaan vielä tiedetä. WRC ja erikoiskokeita? täys Nascar lisenssi ja kausi. Formula 1 lisenssi ja kausi?? monta peliä 1 pelin sisällä ois ultimate tilanne! itse ainakin odotan tästä messiasta konsoli auto pelien joukossa. ei ne oo voinu yli 5 vuotta vaan kiillotella autoja.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ei ei ei ei.. Nyt alkaa muutamilta henkilöiltä karata hype käsistä. En uskaltaisi toivoa F1-lisenssiä/kautta Gran Turismoon, vaikka kovin herkulliselta se kuulostaakin. WRC konsepti voi näyttää lupaavalta paperilla, mutta epäilen homman jälleen vesittyvän WRC kaluston epärealistiseen ajotuntumaan. JA se 100% vahingonmallinnuksen olemassa olo jokaisessa ajokissa kun peli julkaistaan..
Ei kannata ihmetellä jos viides turismo ei täytä odotuksia ilmestyessään :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ei ei ei ei.. Nyt alkaa muutamilta henkilöiltä karata hype käsistä. En uskaltaisi toivoa F1-lisenssiä/kautta Gran Turismoon

No eihän se todellakaan voikkaan tulla, F1:sten lisenssihän on Codemasterssilla, joten tuskin tulee, eiköhän siitä olisi jo invormoitukkin, vaikka upeaa se olisikin, että olis WRC, Nascar sekä F1, sitte ei tarttis normikaaroilla ees ajellakka :D
Mut laskekaapas, etttä kuis monta WRC, NASCAR autoa oikeesti on, että miten niistä muka saadaa se 170 autoa, meinaa ei se riitä, kyllä siellä on jotain vielä, jota ei oo kerrottu, että saadaa toi 170 rikkinäistä autoa radalle :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

No eihän se todellakaan voikkaan tulla, F1:sten lisenssihän on Codemasterssilla, joten tuskin tulee, eiköhän siitä olisi jo invormoitukkin, vaikka upeaa se olisikin, että olis WRC, Nascar sekä F1, sitte ei tarttis normikaaroilla ees ajellakka :D
Mut laskekaapas, etttä kuis monta WRC, NASCAR autoa oikeesti on, että miten niistä muka saadaa se 170 autoa, meinaa ei se riitä, kyllä siellä on jotain vielä, jota ei oo kerrottu, että saadaa toi 170 rikkinäistä autoa radalle :rolleyes:

Nyt hetkeksi kun pysähdyin miettimään niin ehkä jotain uutta ja tuoretta infoa voidaan sittenkin kuulla vielä. TGS:ssa? Ihan tahalleen yritetään tartuttaa tätä hypeä :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tohon Timpan viestiin
Tossa nyt jotain listaa ralli autoista lähteenä käytty gtplanetin GT5 Master Car Listaa ja GT4:n autolistaa
Citroën Xsara WRC (Total WRC, '06)
Citroën C4 WRC (Red Bull WRC, '08)
Ford Focus RS WRC 08 (BP Abu Dhabi WRC, '08)
Subaru Impreza WRC98 (Subaru WRC, '98)
Subaru Impreza WRC2008 (Subaru WRC, '08)
Suzuki SX4 WRC (Shell Helix WRC, '08)
Toyota Celica GT-Four (TTE WRC, '95)
Ford Escort Rally Car 1998
Ford FOCUS Rally Car 1999
Ford RS200 Rally Car 1985
Hyundai Accent Rally Car 2001
Lancia DELTA HF Integrale Rally Car 1992
Lancia Delta S4 Rally Car 1985
Lancia STRATOS Rally Car 1977
Mitsubishi Lancer 1600 GSR Rally Car 1974
Mitsubishi STARION 4WD Rally Car 1984
Mitsubishi Lancer Evolution IV Rally Car 1997
Mitsubishi Lancer Evolution VI Rally Car 1999
Mitsubishi PAJERO Evolution Rally Raid Car 2003
Mitsubishi PAJERO Rally Raid Car 1985
Nissan 240RS Rally Car 1985
Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 Rally Car 1986
Peugeot 205 Turbo 16 Rally Car 1985
Peugeot 206 Rally Car 1999
Renault 5 Maxi Turbo Rally Car 1985
Subaru IMPREZA Rally Car 1999
Subaru IMPREZA Rally Car 2001
Subaru IMPREZA Rally Car 2003
Toyota CELICA GT-FOUR Rally Car (ST185) 1995
Toyota CELICA GT-FOUR Rally Car (ST205) 1995
Toyota COROLLA Rally Car 1998
Joku noin 30 ralli autoo kai maksimissaan

Ja nascar autojen määrää on vaikeampi arvioida kun ei tiedä lasketaanko autot erivärityksillä eri autoiksi kuten gtplanetin GT5 Master Car Listalla ja tuleeko muiden kuin 2009 vuoden autoja periaatteessa vain 4 eri autoa
Chevrolet Impala SS
Toyota Camry
Ford Fusion
Dodge Charger
Ja fordia ja dodgee ei olla ilmeisesti nähty koska puuttuvat tolta gtplanetin GT5 Master Car Listalta mut kuuluvat kyllä 2009 kauden nascar autoihin(Sprint Cup Series)

GT5 Master Car List (NOT a wishlist - Please read first post) - GTP Forums
PAL Car List - GTPlanet Game Guides
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

WRC ja NASCAR ON varmistettu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Voihan se Formula-lisenssi tulla vaikka Indy-sarjan kanssa tai mikä se toinen on mikä pyörii myös jenkeissä? Polyphonella, kun toi F1:n tekeminen ainakin prolossa(Ferrari) oli sen verran hienoa, että noilla vois olla tosi kiva ajaa. Tosin Formuloihin olis aika pakko nuo damaget, mutta eiköhän niihinkin ne saatais.

^^ Varsinkin kun suurin osa radoista ja autoista vois ottaa suoraan GT4:sta ja hieman vain päivittää niitä nyky grafiikoille...
No kai siellä on pelattu korttia ja unohettu että töitähän heidän piti tehä :D

Jotenkin epäilen, että se on näin helppoa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tuosta autojen mallintamiseta. Taisi PD joskus sanoa, että kuukausi menee yhden auton mallintamiseen GT5:ssä, kun se GT4:ssa oli muistaakseni päivien luokkaa.

Mua ei niinkään kiinnosta tuleeko autoon lommoja tai lähteekö puskuri irti, kunhan se kolarointi vaikuttaa auton käyttäytymiseen. Missään ei ole käsittääkseni vielä puhuttu siitä puolesta ollenkaan. Kuten täälläkin on jo todettu, todella vanhatkin pelit jo toteutti näitä, mm. colin mcrae -ralleissa oli jo jonkun tason vaurioitumista (saattoi jäädä erikoiskoe kesken, jos tarpeeksi kolaroit), kuten myös TOCA racerissä. Ja tietysti myös jo mainitussa Viper Racingissä.

Epäilen, että ongelma on siinä, että PD ei lähde tekemään mitään, jos ei ehdi tehdä sitä täydellisesti. Eli haluaisivat varmaankin pystyä laskemaan eri törmäysten realistiset vaikutukset ajettavuuteen jne ja mikäli tähän eivät ole kyenneet, on jätetty vaikutukset kokonaan pois. Toivottavasti kuitenkaan ei. Olisi melkoinen pettymys, jos törmäyksillä ei olisi mitään vaikutusta auton kulkuun.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Yamauchi sanoi jo aikoja sitten että kaikissa autoissa ei tule olemaan vauriomallinnusta. Itseäni se ei kyllä haittaa, mielummin kattelen ehjää Ferraria kuin pari kerta katon kautta pyöritettyä. Forzassakin itse asiassa saisi olla joku valintamahdollisuus. Forzassa muutenkin autot likaantuvat niin helvetin nopeasti ettei siinä ole mitään järkeä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Siinäpä jotain videota vaurioitumisesta.

Gran Turismo 5 Video Game, GC 09: Car Damage (Cam) HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com

Aika hölmöltä mielestäni näyttää. Eivätkä osaa edes ovia pistää kiinni, joka näyttää mielestäni todella typerältä kun ovet poukkoilee auki. Tietenkin jos ovi vaurioituu tarpeeksi niin voihan se olla ettei mene edes enää kiinni.

Enemmänkin juuri kiinnostaa auton käyttäytyminen kolaroinnin jälkeen kuin se että sulla on puskuri irti.
 
Ylös Bottom