Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Alkaa monella olla hieman liian korkealla odotukset pelin suhteen, kun pelkkää negatiivisia asioita metsästetään, vaikka väkisin. Eihän tuo vauriomallinnus ole täydellinen, mutta tämän tasoisessa pelissä täydellinen vauriomallinnus veisi varmaan ylimääräisen vuoden.
Vaikka kyseessä on GT -sarja, niin pelkkä peli se GT5 silti on.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tässä sama pätkä vähän isommilla damageilla. ei paljon konepelti ainakaan vauhtia näytä hidastavan :p hienosti kyllä lähtee auto lapasesta tuossa s-mutkassa.
Silleen hupaisaa, että tämän videon perusteella jotkut ovat valmiita tuomistemaan tekoälyn raiteilla ajosta. Helppohan se on tommoisessa S-mutkassa jarrutella, kun joku on yhtäkkiä poikittain edessä.
Myöhemmin AI-kuski kuitenkin aktiivisesti etsii ohituspaikkaa tumpeloivan pelaajan takaa, eikä yritä hulluna hyökkäillä päälle.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Eli ei auton maalausta vieläkään. Millä vuosituhannella me ollaan. Ei voi olla niin vaikeeta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Olisi melkein pitänyt arvata mitä tuo vauriomallennus pitää sisällään. Mikähän fysiikanlaki tuon kuituisen tai edes peltisen konepellin pitää tuossa asennossa +150 km.n vauhdissa. Käytännössä lähtee irti välittömästi.
Ja sitten nämä aukeavat ovet. Miten hemmetissä -08 Subessa ovet aukeavat noin helposti kun ne pysyvät kiinni 30 vuotta vanhemmissakin autoissa oikeassa kilpailussa.
Eihän tuo tietenkään pääasia ole mutta häiritsee silti.
Toinen asia mikä raivostuttaa on se että kun normi koppiauto liukuu hidastehiekalle tappisladissa niin suhteellisen usein saa pistää taikasavea kattoon että saa suoraa pintaa, vieläkään ei ilmeisesti autoja saa nurin.
Mutta pakko-ostoshan tämä on, puutteista huolimatta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Mikähän fysiikanlaki tuon kuituisen tai edes peltisen konepellin pitää tuossa asennossa +150 km.n vauhdissa. Käytännössä lähtee irti välittömästi.

Joku voi nimenkin muistaa, Minä sitä en saa nyt päähän, nimeä meinaan, mutta joku Suomalainenhan ajoi rallia joskus vuonna nakki ja konepelti aukesi häneltä, no vilkuilipa sitten kuskin ikkunasta.
Joten ei se pelti välttämättä irtoa tossa vauhdissa ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Joku voi nimenkin muistaa, Minä sitä en saa nyt päähän, nimeä meinaan, mutta joku Suomalainenhan ajoi rallia joskus vuonna nakki ja konepelti aukesi häneltä, no vilkuilipa sitten kuskin ikkunasta.
Joten ei se pelti välttämättä irtoa tossa vauhdissa ;)

Ai vähän niin kuin näin?

Ei Suomalainen, mutta lähelle.
YouTube - Markko Martin with hood off!

Ja Suomalaista
Mäkisen tunnetuin Mini-saavutus on kilpailuturvallisuuden kannalta kyseenalainen. Vuoden 1967 Jyväskylän suurajojen Ouninpohjan pikataipaleella Minin konepellin kiinnitykset irtosivat, mutta Mäkinen ajoi taipaleen loppuun konepeitto ylhäällä ja saavutti lisäksi kolmanneksi nopeimman ajan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Höpöhöpö nyt kaikille ja kyllähän se nyt on tajuttava, ettei peli ole simulaattori eikä mikään, ellei satunnaisen kilpailijan autosta irronnut jousi iske kypärään joka 10 000 000 000 000 000 000 000 000:1 kerta.

Visuaalisen vauriomallinnuksen lisäksi missä tahansa ajosimulaattorissa olisi todella paljon tekemistä paljon tärkeämpienkin elementtien kanssa. Ja jos peliä pelaa sisäkuvakulmasta (kuten simulaatiota kaipaavan kuvittelisi), niin ei luulisi juuri kiinnostavan kuinka rutussa ne pellit ovat.

Ja se ei-visuaalinen vauriomallinnus oli jo käytössä GT2:ssa. Monellako se oli päällä?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Kun näin hyvin peli tehdään niin onhan se hienoa ja välttämätöntä avata ovia,että näkyy ne kytkimen painallukset seinästä irrottautuessa.Loistava peli tulossa.Mikä ei ehdi julkasuun tulee ladattavaksi,eli kaikki mitä toivoa voi.KYLLÄ. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Höpöhöpö nyt kaikille

Näinpä... tätä vastaava vuodatustulva tuntuu olevan hieman globaalimpikin ilmiö.

Konepeltien ja puskurien heiluessa on piiloon jäänyt monta sangen merkittävää asiaa. Mutta enpä niitä mainostamaan, nehän eivät ketään juuri kiinnosta. Parhaan esimerkin antoi eräs ulkomaalainen pelitoimittaja, joka totesi artikkelissaan (vapaa käännös): "Auton rattiin päästyämme ajoimme sen tietysti ensimmäiseksi kahtasataa seinään." Kolme minuuttia aikaa ratissa ja tuo on varmasti se ensimmäinen ja ainoa tapa testata onko ajamisen simulointiin pyrkivästä pelistä mihinkään.

/rant
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tää on se mikä mua häiritsee GTPlanetia lukiessa.Ehkä se on se sama että kiitosta harvemmin tuodaa esille.Mutta luettua palstaa jonkun ajan,kyllä siellä KIRJOITTELIJOISTA enemmistö mun mielestä osuu sinne 'ei niin simu' tasolle.Hienoa tuntea kuuluvansa 'simulaatio kerhoon',mutta en usko enemmistön sitä käyttävän säädöissään(ei tasotusta muille).Jos olisin PDn edustaja ja kävisin lukemassa sivuilla,pistäis miettimään haluaako tämä konsoli autoilun 'kerma' todella käyttää niitä hienouksia joita peli tarjoaa.Ehkä esim. kytkin on uutena konsoleissa liian 'arka' asia monelle.Kunhan aikaa kuluu se varmaan mielletään simulaatio ajamisen perus asioiksi.Toivottavasti.Ja nää itkut lamppujen ja ikkunoiden hajoamisista,kaiketi niitä jotka ettii sitä kontaktia ja näyttävyyttä sen jäljiltä?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ai vähän niin kuin näin?

Suomalaista
Mäkisen tunnetuin Mini-saavutus on kilpailuturvallisuuden kannalta kyseenalainen. Vuoden 1967 Jyväskylän suurajojen Ouninpohjan pikataipaleella Minin konepellin kiinnitykset irtosivat, mutta Mäkinen ajoi taipaleen loppuun konepeitto ylhäällä ja saavutti lisäksi kolmanneksi nopeimman ajan.

juurikin tuota tarkoitin. Joten, noh, sanokaa ja haukkukaa vauriomallinnusta vaikka kuinka paljon, niin kuitenkin tämä peli on ostettava, jos ei muuten, niin ihan kokeilu mielessä ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ai että odotan sitä kun pääse kaverin kanssa ajamaan niitä vähän pidempiä kisoja. Taktiikkana on et aina renkaiden vaihdon jälkeen vaihtuu kuski. Parasta siinä on kun kilpaillaan siitä kumpi saa tehtyä nopeimpia kierrosaikoja, aina löytyy vähän parannettavaa kierroksesta joten hitaasti niitä satasia ja kymppejä lähtee pois ajasta. kyllä siinä monen tunnin kisa nopeasti menee kun kunnolla kilvoittelee.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ehkä esim. kytkin on uutena konsoleissa liian 'arka' asia monelle.Kunhan aikaa kuluu se varmaan mielletään simulaatio ajamisen perus asioiksi.
Tuo on todella hyvä huomio. Pakasta vedetyissä vehkeissä kytkin kuuluisi tietysti olla ihan normaali, Vanhemmissa kilpureissa yms suorakytky (saa itse ottaa riskiä kestääkö loota vaihtaa raakana) ja tietty uusissa kilpureissa sit sekventaali-laatikko.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ehkä tässä asettuu nyt ehdoin tahdoin oppositioon, kun vauriomallennusta ei ole osannut kaivata. Aina on tainnut kuitenkin löytyä ne pelit sitä puollta paikkaamaan. Liekö verkkopeli, online-tilastointi ja muut tälläiset nykyajan kotkotukset sitten pakottaneet nostamaan kissan nyt pöydälle? Tälläisenään se ainakin vaikuttaa enemmän päälleliimatulta, pakon edessä tehdyltä kun sen laatutaso ei vastaa pelin muuta ilmettä. Konepelti pystyyn ja ovi repsottamaan, mutta muuten ollaan titaania, wau.. Jos kuitenkin pystyy nollaamaan itsensä ja palaamaan niihin "vanhoihin hyviin hetkiin" pelisarjan parissa, ei koko ruttuun menoa osaa edes kaivata. PItää ajolinjat puhtaana ja välttää verkkopeliä. Tai sitten tekevät myös tämän puolen kunnolla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Haluasit tehdä Hello Kitty Ferrarin? :p

Julkaisu on vielä ihan liian kaukana... Voisi pahinpaan autopelikuumeeseen virittää ratin ja testailla uutta dirttiiä.

Juu :)

Onko sitä vielä varmistettu, että tänä vuonna tulee? Jouluna?

Noista muuttuvista sää- ja yö-olosuhteistakin on toki puhuttu, mutta näihinkään ei voi oikein uskoa, ennenkuin näkee. Olishan tää jotain niin hienoa. Paljon tärkeempi homma itelle, kuin pellin ruttuun meneminen.
 
Ylös Bottom