Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Nimen omaa verkkopeleihin vaurioita tarvitaan muuten ei ajeta niinkuin oikeasti olisi ajettava ja realistisuus kärsii.
Periaateessa näkyvän vaurion voisi vaikka jättää pois ja vähentää vaan auton vauhtia ja ohjattavuutta kolarien seurauksena.
Vauriot vois sitten näyttää vaikka jonkinlaisina palkkeina jossain alakulmassa niin kuski voi nähdä missä jamassa auto on.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Naulan kantaan, ajamassa "siellä" ollaan eikä ihailemassa kun joltain kilpailijalta valuu jäähdytysnesteet radalle.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Naulan kantaan, ajamassa "siellä" ollaan eikä ihailemassa kun joltain kilpailijalta valuu jäähdytysnesteet radalle.

Jep, ja tähän voisi vielä lisätä että 90% valittajista painaa kuitenkin restartia (yksinpelissä siis), kun ensimmäisen kerran ajaa kunnolla kaiteeseen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Jep, ja tähän voisi vielä lisätä että 90% valittajista painaa kuitenkin restartia (yksinpelissä siis), kun ensimmäisen kerran ajaa kunnolla kaiteeseen.

Ja tähän voisi lisätä, että kunnolla kaiteeseen ajaneen kuuluisikin laittaa restarttia koska auton ei pitäisi enää kulkea kunnolla vaan se olisi leikin loppu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

realistisella Vauriomallinnuksella ei voisi edes pelata, ainoat ratakestävät autot olisivat kilpaautot+oiketat super siviiliautot(ferrari, porshe+muut). todellisuus on aika toista.. koneet/lootat+vetarit paukkuu heti kun ajat vakiautolla rata ajoa.

Oikeassa vauriomallinuksessa mikää vakio/sport auto ei edes kestäisi 2 kierosta rata ajoa.
olisi jarrut/kytkin aika finaalissa. ja ei tarvisi kuin hipasta toista autoa eturenkaalla niin olisi
raidetangot/koiranluut/vakaajat jo solmussa.

Jotkut tuntuu luulevan että vauriomallinnus käsittää vain peltirutut.
On nimittäin ihan saatananmoinen homma yrittää tehdä vauriomallinnus rata autoon, mikä on hiilikuitua, osat titaania/aulumiinia- verrattuna normi henkilöautoon jotka muovia/peltia+ osat ihan kuraa. eli pointti että saadaa hyvä/oieanlainen vauriomallinnus, kestää vuosia tain tehdä.

Tämä Vain oma näkökulma vaurio mallinnus keskusteluun.
en tiedä mistaa fortsista yhtäänmitää ja sen vauriomallinnuksesta siksi en ssiihen mitään vertaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

realistisella Vauriomallinnuksella ei voisi edes pelata, ainoat ratakestävät autot olisivat kilpaautot+oiketat super siviiliautot(ferrari, porshe+muut). todellisuus on aika toista.. koneet/lootat+vetarit paukkuu heti kun ajat vakiautolla rata ajoa.

Oikeassa vauriomallinuksessa mikää vakio/sport auto ei edes kestäisi 2 kierosta rata ajoa.
olisi jarrut/kytkin aika finaalissa..

Jep jep, tosiasiassa radalla kuluu renkaat ja bensaa...ainaki ite ihan katuautolla päässyt paljon enemmän kuin 2 kierrosta rata-ajoa eikä ole kone, loota eikä vetarit hajoillu. Että en tiedä mistä kokemuksesta puhut...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ei ***** mitä paskaa toi vauriomallinnus on. Pelteihin ei jää mitään jälkiä kolareista, puskurit repsottaa vammasesti, ovi lähtee irti (WTF?) ja kaiken kukkaraksi toi konepelti heiluu 45 asteen kulmassa parinsadan vauhdissa, mutta kiinni pysyy. Lisäksi tuulilaseille ei käy mittää, toiselle autolle ei käy mittää ja muutekin toi törmäysefekti on toteutettu, kuin flipperissä ikään. "The Real Diving Simulator", joopa joo.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Pakko nyt puuttua tähän vauriomallinuksesta ja sen "surkeudesta" nouseeseen kohuun. Eikö tämä vauriomallinus ole kuitenkin toissijainen asia näinkin loistavassa pelisarjassa kuin GT? Ainakin minulle se on yksi ja sama onko sitä vai ei. Pelihän näyttää hemmetin hienolta ja sarjan tuntien, ajotuntuma tulee olemaan jälleen loistava. 1000 autoa ja 60 rataa, onlinen privalobbyt sun muut, älytön määrä edessä olevia pelitunteja jäävät täysin tämän triviaalin seikan varjoon, että pelissä ei ole kunnollista vauriomallinusta. Ei ihan käy mun järkeen, mutta kukin tavallaan. Miettikää toki mitä haluatte ennen kuin tuomitsette pelin ennen kuin olette päässeet sitä kokeilemaan. Sanon tuomitsette, koska pari kommenttia on jo ollut ettei osta peliä tämän puutteen takia. WTF? Ei pieni puute tee pelistä surkeata.

EDIT: Ymmärrän kyllä hyvin että kunnollinen vauriomallinnus toisi nettipeliin sen edun että olisi vähemmässä määrin torpedoja radalla, ainakin jos julkisella servulla pelaa. Mutta luulen ja toivon että tekijät ovat ottaneet tämän huomioon ja kehittäneet jo prologuessa osittain tominutta rangaistusjärjestelmää. Siinä kylläkin on paljon korjattavaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ei pieni puute tee pelistä surkeata.

Eihän se siitä surkeata tee, mutta osoittaa sen, että pojat ovat jämähtäneet ainakin jollain osa-alueella paikalleen. Jo Forza1 pääsi horjuttamaan GT:n valta-asemaa "ainoana kunnollisena" autopelinä, ja FM2 lisäsi vettä myllyyn. Lisäksi Race Pro:kin on puutteineenkin varsin makoisa paketti ja mahdollinen jatko-osa tulee epäilemättä haastamaan GT ja FM sarjat vakavissaan. Jos GT sarja nyt alkaa jarruttelemaan mutkissa ja pitää faneja itsestäänselvyytenä niin saattaa koittaa kovat ajat kun muut ajavat kehityksessä ohi.

Sitähän emme tiedä mitä lopullinen peli tulee olemaan sitten kun se julkaistaan, mutta ainakin tällähetkellä näyttää siltä, että GT antaa varaslähdön muille...

Jäämme mielenkiinnolla odottamaan lisätietoja pelistä ja varsinkin julkaisuajankohdasta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

puhuin oikeasta rataajosta, en mistää ahveniston radasta, vaan esin gt:radat ja ihan täysillä
kun vedät vakioautolla niin ei jarrut montaa mutkaa kiehumatta kestä.

ehkä turhaa liiottelua se lootan hajaminen .en tarkoittanut että lootat/vetariy heti hajoaa, mutta kokeiles jollain sport autolla vetää
20kierrosta 4.5km rataa, voi olla aika hiljasta.

ralli ja ratakokemusta multa löytyy, kuten myös paljon autojen viritys/rakentelu kokemusta.
ja paljon kokemusta vakio/oikeista rata/kilpa osien käytöstä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Riittää kun vaihtaa kisanesteet :rolleyes:
Luulisi alustan ja vetonivelien olevan kovemmalla jossain ahvenistolla kun koko rata on pelkkää mutkaa kun jossain kiitoradan levyisellä loivamutkaisella nopealla radalla...

Jokainenhan meistä on oikea kisakuljettaja ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

En tiedä sitten mikä on oikea rata jos ei ahvenisto ole. Nürburgring joo, mutta ihan yhtälailla on ahvenisto rata siinä missä muutkin, toiset vaan sattuu olemaan ulkomailla.

Kyllä niillä ihan hyvin näkyy pääsevän aivan normaaleilla sportautoillakin (ei millään vakio mondeolla) ulkomaisilla radoilla. Eri asia onkin ajaa joku 20 kierrosta putkeen, mutta suurin osa esim. GT 5: prologuesta oli n. 5 kierrosta (jos en väärin muista). Enkä todellakaan ole puhunut mistään 24h kisoista. En ymmärrä miksei esim. Mitsubishi Lancer Evo IX voisi kestää 5 kierrosta yhteen menoon täysillä ajettaessa melkein missä radalla vain (pois lukien Nordschleife). Kuitenkin alkuperäisessä viestissä oli 2 kierroksen jälkeen moottori, vetarit, laatikko hajoaa. Epäilen.

Mielipiteitä on yhtä monta ku on pers**nreikiäkin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Voi itku sentään, täälläkin whineejistä 90% ostaa pelin ensimmäisen 1kk aikana julkaisusta kun porukka hehkuttaa Simulaatiomaista ajettavuutta kun tulee ne "Realistic" fysiikat ajettavaksi, unohtuu sitten toi vauriomallinnuksen "vajaus".

Pitää vaan nyt jostain sitä pahaa oloaan purkaa. :o
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tää on se mikä mua häiritsee GTPlanetia lukiessa.Ehkä se on se sama että kiitosta harvemmin tuodaa esille.Mutta luettua palstaa jonkun ajan,kyllä siellä KIRJOITTELIJOISTA enemmistö mun mielestä osuu sinne 'ei niin simu' tasolle.Hienoa tuntea kuuluvansa 'simulaatio kerhoon',mutta en usko enemmistön sitä käyttävän säädöissään(ei tasotusta muille).Jos olisin PDn edustaja ja kävisin lukemassa sivuilla,pistäis miettimään haluaako tämä konsoli autoilun 'kerma' todella käyttää niitä hienouksia joita peli tarjoaa.Ehkä esim. kytkin on uutena konsoleissa liian 'arka' asia monelle.Kunhan aikaa kuluu se varmaan mielletään simulaatio ajamisen perus asioiksi.Toivottavasti.Ja nää itkut lamppujen ja ikkunoiden hajoamisista,kaiketi niitä jotka ettii sitä kontaktia ja näyttävyyttä sen jäljiltä?

Me "simulaattori" kuskit ajellaan vain formuloilla ja WRC autoilla joissa ei paljoo kytkimiä tartte. ;)
Mutta aika vähän on ollut tarjolla konsoleille ohjaimia/pelejä joissa on kytkinpoljin ympätty mukaan.
Logitech ei tätä ole tarjonnut vaikka on "virallisen" ratti poljin hässäkän tähän peliin tehnytkin (poislukien g25/27 sarjan).
Luulisin, että aika iso ryhmä pelaajia pelaa tätä peliä automaattivaihteistolla vaikka olisikin mahdollisuus manuaaliin, mutta silloinkin ilman kytkintä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Ihme itkupotkuraivareita. Siis pelissähän vikana on törmäysfysiikat ja vaurion mallinnus, mutta en ole vielä MISSÄÄN pelissä nähnyt oikeen REALISTISTA vaurionmallinnusta. Sama asia kun haukkuu yksittäistä urheilupeliä paskasta selostuksesta, kun sitä hyvää ei ole oikeen missään pelissä.

Ja mitä tähän verkkopelaamiseen tulee. Itse omistan useamman pc-simun ja kaikissa peleissä on niitä wreckereitä publiceilla(=avoimet serverit). Siellä teinit vetää T1-mayhemia ja väärään suuntaan rataa ihan riittämiin. Ompa pari kuskia tekemässä sulkua johonkin pimeään kohtaan rataa. Siinä ei paljoa kysellä jääkö oma matka kesken kunhan saa olla muiden harmina. Parhaat kisat on aina siellä suljetuilla servuilla ja omissa liigoissa.

GT5 on pelinä äärettömän syvä ja privahuoneet netissä pitkittävät pelin ikää. Ja niitä ratojahan oon n.80 (ja ehkä lisää) ja eri automalleja n. 600-700, loput siitä tonnista on sitten näitä eri variaatioita. Tekemistä pelissä riittää todella paljon. Toivottavasti onlineen saataisiin myös drag race mukaan. Olisi hienoa viritellä autoa sitä varten.

Ja otetaan nyt vertailtavaksi FM3 vaikka en halua. Forzassa on n.400 autoa ja kun olen tuota car listia kattonut niin kyllähän sieltäkin löytyy samoja malleja eri tuunauksilla monia. Ratoja on n.100, ja väitän että näissä on varmasti short courseja jms. Youtubesta kaivamieni törmäysvideoiden mukaan forzan kolarit eroaa vaurionmallinnuksessaan ulkoisilla kolhuilla ja naarmuilla. GT5 osat kiiltää ja autoihin jää vähemmän lommoja (kyllä! siellä on pari lommoa). Tuossa YouTube - Forza 2 Crash videossa kuparin värinen (nissan 350z?) auto jatkaa matkaansa ison kolarin jälkeen jossa puolikeulaa pitäisi painua sisään ja A-pilaritkin mennä vähän mutkalle. Forzaa en ole koskaa pelannut, mutta se on varmasti erittäin hyvä peli. Ostaisin jos olisi se toinenkin konsoli. Mutta GT5 dissaaminen jonkun suttuisen youtube videon perusteella ja sen jälkeen hehkuttaa forzaa on kohtuutonta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Tuossa YouTube - Forza 2 Crash videossa kuparin värinen (nissan 350z?) auto jatkaa matkaansa ison kolarin jälkeen jossa puolikeulaa pitäisi painua sisään ja A-pilaritkin mennä vähän mutkalle.
Vertailut Forza 2:een ovat kohtuuttomia muutenkin. Sen vauriomallinnus ja fysiikkamoottori osaa tehdä aika hassuja temppuja. Palataan asiaan, kun nähdään kunnollista törmäilyä Forza 3:ssa.

Mutta huomautan edelleen, tämä ei ole mikään GT5 vastaan Forza -ketju.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

Me "simulaattori" kuskit ajellaan vain formuloilla ja WRC autoilla joissa ei paljoo kytkimiä tartte. ;)
Mutta aika vähän on ollut tarjolla konsoleille ohjaimia/pelejä joissa on kytkinpoljin ympätty mukaan.
Logitech ei tätä ole tarjonnut vaikka on "virallisen" ratti poljin hässäkän tähän peliin tehnytkin (poislukien g25/27 sarjan).
Luulisin, että aika iso ryhmä pelaajia pelaa tätä peliä automaattivaihteistolla vaikka olisikin mahdollisuus manuaaliin, mutta silloinkin ilman kytkintä.

Padilla ajan automaatilla. Ratti-polkimet-hässäkällä valinta on tietenkin manuaalilaatikko. Olisihan se kytkin ihan jees mutta ei välttämätön. Hyvin on pärjätty ilmankin. Padilla käytän automaattia siksi että tulee ajopeleissä puristettua turhankin kovaa ja jännetupintulehdus on vain ajan kysymys jos sohlaan vielä manualilla. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype]

kaikissa peleissä on niitä wreckereitä publiceilla(=avoimet serverit). Siellä teinit vetää T1-mayhemia ja väärään suuntaan rataa ihan riittämiin. Ompa pari kuskia tekemässä sulkua johonkin pimeään kohtaan rataa. Siinä ei paljoa kysellä jääkö oma matka kesken kunhan saa olla muiden harmina.

Prolossa ainakin kierroksella jääneet muuttuu haamuiksi joka on mielestäni hyvä tapa estää tälläinen toiminta ja vielä parempi olis jos pelaaja vois omista asetuksista muuttaa haamut täysin näkymättömiks koska ne saattaa häiritä eikä niillä kuitenkaan ole mitään kilpailunkannalta merkitystä niin miksi niiden edes pitäis näkyä.

Ja ei vauriot varmaan poista kaikkien törmäily intoa mutta ainakin se loppuu nopeasti siinä kisassa ja huono tuuri jos se törmäiliä osuu just ekana omaan autoon mut sit voi ottaa uuden pelin jolloin ehkä törmäilijää ei siinä ole mukana tai jos on niin se törmää johonkin toiseen ekana. Ei ainakaan mua haittaa jos vaurioiden takia multa jäis joku kisa kesken kun joku ajaa päin tommonen vauriottomuudesta johtuva jatkuva pökkiminen rasittaa enemmän.
 
Ylös Bottom