Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä
Eniten kuiteski pistää silmään tää damage keskustelu. Onko toi damage systeemi tässä pelissä ihan läppä et aukee jotenki levelien mukaan?
Kaikella kunnioituksella, mutta tästä on jo aika paljon puhetta ja spekulointia tässä ketjussa ja tuolla "autopelit tappeli" -ketjussa, joten montako kertaa tätä pitää kysyä?
Vielä kerran: GT5:ssa on vauriomallinnus (tämä on fakta), mutta se ei ole kokonaisvaltainen sellainen. Niillä tiedoilla ja kokemuksella mitä mulla on (ei kauheasti, uramoodissa lv.8 tms), niin auton pitää saada aika paljon hittiä ja tuokin on selkeämmin näkyvillä arcade-moodissa. Auto ei todellakaan hyydy seinään tai siihen, että saa hittiä muista autoista - sitä on turha odottaa.
Eli jos yhtään osaan tulkita tuota viimeisintä viestiäsi, niin et tule olemaan tyytyväinen GT5:sen vauriomallinnukseen. JA - jos se on siitä kiinni niin harkitse vielä pari kertaa haluatko pelin hankkia. Mutta kuten moni on todennut, niin GT5:ssa on aivan hemmetisti pelattavaa ja ajettavuus monen mielestä genrensä huippua. Siitä on kuitenkin kohtuu hyvä polkaista.
Vielä kerran: GT5:sen vauriomallinnus on enemmänkin kosmeettinen lisä ja pieni palvelus faneja kohtaan (jotka sitä jossain muodossa edes halusivat). Mitään isompaa ei näyttäisi kuitenkaan olevan tarjolla - ei ainakaan uramoodissa. Näyttää myös siltä, ettei damage lisäänny levelien myötä, vaikka sitäkin on spekuloitu (itse luulin myös että näin voisi olla) - Sony ilmeisesti kommentoinut näin -
Gran Turismo 5's Damage Explained - PlayStation 3 News at IGN :
"Sony has since clarified to IGN how damage works in the game. "Damage occurs to cars right from the beginning," Sony said in a statement, "it is not "unlocked."
Confusion seems to have stemmed from its differing implementation across the game's extensive garage, a point that Sony further clarified. "Standard models have minor deformation and scratches," said Sony, "Premium cars have greater visible level of damage, and Premium racing models have the highest level of damage."
Niin paljon en ole itse kuitenkaan perehtynyt asiaan, että osaisin täysin varmistaa ylläolevat asiat (esim. vauriomallinnus autojen välillä).
**
Täällä muuten jotain tulevista päivityksistä mitä on suunniteltu:
Gran Turismo 5 updates detailed PlayStation 3 News - Page 1 | Eurogamer.net