Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Menikös tursimo juuri äsken rikki? Pelailin juuri hetki sitten onlinessa kun tuli dc enkä sen jälkeen ole saanut yhteyttä pelin palvelimiin. Netti kyllä näyttää toimivan ja psn storeenkin pääsen. Onko muilla samaa ropsia?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Menikös tursimo juuri äsken rikki? Pelailin juuri hetki sitten onlinessa kun tuli dc enkä sen jälkeen ole saanut yhteyttä pelin palvelimiin. Netti kyllä näyttää toimivan ja psn storeenkin pääsen. Onko muilla samaa ropsia?

Kyllä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Menikös tursimo juuri äsken rikki? Pelailin juuri hetki sitten onlinessa kun tuli dc enkä sen jälkeen ole saanut yhteyttä pelin palvelimiin. Netti kyllä näyttää toimivan ja psn storeenkin pääsen. Onko muilla samaa ropsia?

Kyllä:rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mulla lakkas äänet kuulumasta.:eek:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mulla lakkas äänet kuulumasta.:eek:

En tiiä onko sama, mutta itelläkään ei ole äänet kuulunut heti pelissä nyt parina päivänä. Jollakin tv-kanavalla kun käyttää niin ainakin mulla tulee äänet sen jälkeen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

En tiiä onko sama, mutta itelläkään ei ole äänet kuulunut heti pelissä nyt parina päivänä. Jollakin tv-kanavalla kun käyttää niin ainakin mulla tulee äänet sen jälkeen.

Johtuu näemmä tosta uudesta järjestelmä päivityksestä. Se oli sotkenu kaikki ääni asetukset nyt ei gt5:ssä näemmä saa Lg 3D tv:n kautta kuulumaan kuin keskiäänet. Kotiteatterin kautta toimii mut ei sitä iltamyöhään viittis naapureita kiusata.:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Tuli tuossa semmonen ongelma eteen kun ostan jonkun auton niin auton mukana tuleva väri ei löydykkään enää värikirjastosta, liekkö tääkin nyt taas joku bugi?:mad: Sit kun ostan jonkun auton niin en pysty enää antaa sitä kaverille (kaveri on samalla konsolilla pelaava eri käyttäjänimellä), mikä neuvoksi? Onkos kukaan törmänny näihin ongelmiin viel? Jos jotain vinkkiä asian korjaamiseksi löytyisi niin olisin kiitollinen..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Väristä ei tietoa, mutta onko antamasi ollut yli Miltsin hintainen? Niitähän ei enää voi antaa kellekkää :p
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Tuli viikonlopuksi hommattua ja joo, "hieman" bugiseltahan tää vielä vaikuttaa, vaikka on uusimmat päivitykset asennettu.

- Kerran käynnistettyä päävalikossa ei päässyt tekemään mitään. PS-napilla pelin sai kuitenkin sammutettua ja käynnistettyä uudelleen, jolloin toimi OK.

- Tuning valikossa vaikka painat tatilla alaspäin, menee kursori ylöspäin. Myös toisinpäin.

Itse pelistä nillitystä:

-Pitää sanoa, että Forza on opettanut liian hyvälle esim. noissa valikoissa. Ei voi käsittää tuota jäykkyyttä. Kaipaa sitä, kun menee johonkin sarjaan ja ehdotetaan autoa, jos nykyinen ei käy, eikä vain ilmoiteta, ettei käy. :mad:

-Takaisinkelaus, se vaan ois kiva, kun kämmää viimeisellä kierroksella... Moderneista autopeleistä se löytyykin, mutta ei GT:stä.

-Jumalauta, YES on vasemmalla ja NO oikealla, eikä toisinpäin. Haloo, polyphony digital!

Muuten tämä on tuttua ja turvallista, eli maistuu ainakin sen aikaa, kunnes tulee superautot. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Tämä on ottanut päähän jo yli viikon ajan, eli vaikka viimeisimmässä päivityksessä tajuttiin poistaa pelin käynnistyksestä yksi turha X-napin painaminen (Kyllä, jees, peli tallentaa automaattisesti tietoja, kuten kaikki muutkin PS3 pelit.), niin kuitenkin itse pelin käynnistyminen tuntuu nyt kestävän arviolta ~3kertaa kauemmin kuin aikaisemmin.

Koko ruudun pituinen varoitusteksti, jossa mm. käsketään käyttämään turvavyötä oikealla autolla ajettaessa, vilahtaa kyllä niin nopeasti ohi ettei sitä koko tekstiä ehdi ikinä kokonaan lukemaan, mutta sitten se sinipunainen GT-logo olla möllöttää ruudulla pienen ikuisuuden ja sen jälkeen näytöllä rullaa vielä "kromattu" GT-logo, jonka jälkeen vasta alkaa ainut skipattava osuus, eli intro.
Aiemmin tämä kaikki oli ohi huomattavasti nopeammin, vaikka sen yhden varoituksen joutuikin erikseen kuittaamaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

-Takaisinkelaus, se vaan ois kiva, kun kämmää viimeisellä kierroksella... Moderneista autopeleistä se löytyykin, mutta ei GT:stä.

Tämä onkin autopeli. Jos niitä kisoja ei huvita vetää uudestaan, voi välillä pelata B-Specciä. Mun mielestä noi kelausjutut kuuluu sinne arcade-puolelle ja toivon että pysyy siellä.

Ps. Tätä peliä ei ole tarkoitus vetää läpi yhdeltä istumalta..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Öööömh... Onko kellekkään muulle käynyt niin että A-spec kuskin haalareitten väri muuttuu kesken uran :D ?

Itsellä oli aluksi seksikkäät musta-vihreet haalarit, vihreillä hanskoilla ja äsken tajusin haalareiden muuttuneen sinisiksi :eek: ? Hanskojen väri ei sentään ole muuttunut.

Kuskin avatar (se kuskin kuva GT Homen kautta) näkyy vielä puku oikean värisenä mutta ajaessa se vaihtuu aina.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Öööömh... Onko kellekkään muulle käynyt niin että A-spec kuskin haalareitten väri muuttuu kesken uran :D ?

Itsellä oli aluksi seksikkäät musta-vihreet haalarit, vihreillä hanskoilla ja äsken tajusin haalareiden muuttuneen sinisiksi :eek: ? Hanskojen väri ei sentään ole muuttunut.

Kuskin avatar (se kuskin kuva GT Homen kautta) näkyy vielä puku oikean värisenä mutta ajaessa se vaihtuu aina.

Itselläni on käynyt täsmälleen samoin. On vähän tullut mietittyä itsekseni että "eikö tällä ollukkaan mustat haalarit".

Varmasti on tuo haalarien värin vaihtumien hidastanut mun vauhtia, kun en ole enää viime aikoina pysynyt muiden perässä.. ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

<< Linkki videoon poistettu, koska kyseessä moninpelissä tehtävä huijaus. T: Ylläpito >>

Kauhee bugi, 6 miljoonaa 20 minuutissa :cool:

EDIT:
Tää onkin varmaan ainut GT5 foorumi maailmassa, missä tälläistä valvotaan. Sama kuin Suomen maastohiihdossa... Suomessa dopingin käyttöä valvotaan ja paheksutaan, sit ei kisoissa pärjätä :)

Youtubesta löytyy Nurburing 24H video ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mikähän vika muutamassa kisassa on kun tekee tämmöstä.:mad:

Onko muilla käynyt samalla tavalla vai onko oma konsoli hajoamassa?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Jos pitempään jatkunut sammtuksen jälkeenkin, niin veikkaan, että sinulla on foobzz-syndrooma... Eli näytönohjain koneestari on menossa/mennyt rikki :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Mikähän vika muutamassa kisassa on kun tekee tämmöstä.:mad:
Onko muilla käynyt samalla tavalla vai onko oma konsoli hajoamassa?

Joo, tuollaista en ole itse kokenut. Mulla toisinaan itsellänikin jää noita tekstuureja toisinaan lataamatta, mutta paljon pienemmissä määrin. Eli esimerkiksi nurmikko puuttuu, tai jonkin pilvenpiirtäjän ulkokuori.

Suurin ongelma tosin täällä on nuo auto-generoidut radat. Ne kun on renderöity päin ****ttä (link). En tiedä liittyykö noi renderöintivirheet ja tekstuurien puute toisiinsa, mutta Nordisk Filmin tuki totesi että renderöintivirheet ainakin johtuisivat rikkinäisestä näytönohjaimesta.

Kannattaa kokeilla vaikka pelidatan uudelleenasennusta jos se auttaisi. Varo kuitenkin poistamasta game-saveja!
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Kiitos Teille.
Nyt nimittäin alkoi toimimaan kun uudelleen asensi sen pelidatan.:) Se oli kait vaurioitunut jotenkin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - ongelmat, bugit ja muut valituksen aiheet

Tämä onkin autopeli. Jos niitä kisoja ei huvita vetää uudestaan, voi välillä pelata B-Specciä. Mun mielestä noi kelausjutut kuuluu sinne arcade-puolelle ja toivon että pysyy siellä.

Ps. Tätä peliä ei ole tarkoitus vetää läpi yhdeltä istumalta..

Täsmälleen samaa mieltä !!! Rehellisesti sanottuna itseänikin aluksi moni asia pitutti, kunnes tajusi, et tää ei oikeesti ole päivitetty gt4:) Tää on mun mielestäni peli joka vaan paranee vanhetessaan, kun sen vaan oikein oivaltaa...:) ASENNETTA !
 
Ylös Bottom