Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Nissan GT-R on myös yksi hyvä vaihtoehto, jos haluaa helposti ajettavan laitteen, jota ei juurikaan tarvinne virittää tai säätää. Tappiinsa viritetyissä wanhemmissa klassikoissa tulee oman kokemuksen mukaan usein alustan rajat vastaan, kun lisää vaan tehopalikkaa. Tehdasasenteisina tehokkaammat vehkeet taas ovat usein alustaltaan parempia ja mukavampia ajettavia, kun ovat valmiiksi suunniteltu olemaan 500+ heppaisia. Jos pelin sisäistä krediittiä löytyy, niin GT-R on varma ja helppo valinta. Kunnon renkaat alle, mahdollisesti pientä tehoviritystä ja ei kun radalle.

GT-R on myös sellainen auto, jolle löytyy varmasti käyttöä myöhemmässä vaiheessa onlinen puolellakin, jos sinne lähtee, joten pelimerkit eivät siinäkään mielessä mene hukkaan.
Nissan GT-R oli tosiaan vastaus. Nopea ihan vakionakin ja hallittavuus hyvällä tasolla. Todella hyvin muutenkin tässä eri autojen erilaisuus on saatu pelaajan näppeihin välittymään.

Nyt jotain 80 autoa tallissa, jos jotain huonoa pelistä nostaisin niin olisi se ne arvonnat. Niissä kun voi olla aivan varma että tulee se pienin mahdollinen rahasumma. Kertaakaan en ole autoa voittanut, ja ne pari kertaa kun vähänkin isompi rahasumma tullut esim. 10k tai 30k ovat ne olleet ainoat rahasummat tarjolla arvonnassa.
 
Minusta nuo arpajaisliput ovat sen arvoisia, että ne päivän kilometrit kannattaa ajaa täyteen lipun vuoksi. Eihän ne voitot mitään mahtavia ole, mutta välillä sieltä tippuu jotain arvokasta. Ainakin yhden auton olen voittanut, Gr.3 Supran, jollainen oli jo hankittuna. 5 kultaharkkoakin on paukahtanut kertaalleen.

Tyhmimmältä tuntui oikeus ostaa Aston Martinin autoja, joita ei ilman erillistä kutsua saisi ostaa, mutta ostin kuitenkin One-77:n, joka ei ollut edes kovin hyvä pelissä.
 
Pienestä se ihminen ilahtuu ja innostuu, mutta eikös sitä niin sanota, että sellaisella on elämä todella rikas, joka pystyy pienistä asioista nauttimaan! Tuli tuossa eilen illalla toisella silmällä vahdattua Hurjapäät-elokuvasarjan neljättä osaa, jossa Paul Walker(RIP!) ja Vin Diesel iskivät jälleen hynttyyt yhteen samassa elokuvassa. Siinähän Paul Walkerin esittämä Brian O'Conner ajelee hyvän tovin erittäin kauniilla sinisellä Nissan Skyline GT-R R34-autolla, jota jälleen kerran taas eilen ihastelin, kun kyseinen klassikko kuuluu omiin suosikkeihin ja unelmiin. Noh tänään oli sitten Cafe Menun puolella pelissä vuorossa Nissanin GT-R-mallien keräilyä ja mukavasti yhtenä palkintona oli tuo tummansininen R34 Skyline. Tokihan sen olisi voinut kaupastakin ostaa jo joku aika sitten puolella miljoonalla, mutta vielä mukavampi näin, kun palkinnoksi sai.

Vaan olipa kiva lähteä sillä ajelemaan. Ihan melkolailla vakiona pistelin menemään, sporttisoftit renkaat ja putkistoa päivitin, että auto on kivasti siinä juuri alle 550pp ja kyllähän kulkee kivasti, vaikka onkin "vain" sen noin 340 heppaa. Palasi ihan mieleen ajat 20+ vuoden takaa, kun ajossa oli Gran Turismo 2 ja siinä pikkukisoissa kerättiin rahaa seuraavaan autohankintaan ajellen Subaru Imprezalla ja Nissan Skylinellä. Snif, niin kauan on siitäkin jo aikaa...

Mutta kiva tuolla on ajella, erittäin kiva! Bruuuuuuuuum!
 
Nyt on kahvilakampanja pelattu loppuun ja täytyy sanoa, että se oli ihan ok. Viimeinen viiden kisan rutistus oli vähän turhan rankka. Pelasin sen vain hopealle, kun en jaksanut vääntää kultaan asti nyrrellä, kun olin jo siihen mennessä väsynyt muista kisoista. Kolmas sija olisi riittänyt kultaan, nyt tulin yhdeksänneksi.

Olisi voinut valita paremman auton ehkä. Ajoin vuoden 2019 Ferrari F8 Tributolla, joka ei ollut kovin mukava ajettava viritettynä. Ei varmaan ihan heti tule palattua tuohon peliin, sen verran turhauttavaa pelaaminen oli välillä. Ehkä sitten myöhemmin alan pelaamaan moninpeliä tai jos tulee uutta sisältöä, kokeilen sitä, mutta ei kyllä huvita yhtään nyt grindata mitään tavallisia kisoja rahojen ja arpalippujen toivossa.

Missioneihin en ole vielä koskenut ollenkaan ja lisenssejäkin olen ajanut vain välttämättömät, eli pelattavaa olisi. Harmi vain, ettei se ole kovin kiinnostavaa sisältöä minulle varsinkaan pleikkari nelosella lataustaukojen vuoksi. Ainakin on tullut nyt GT7 kokeiltua ja oikeastaan tykkään Sportista enemmän muilta osin paitsi ajomalli on kokonaisuudessaan parempi seiskassa, vaikka siinä on outouksia ja kisat menevät pieleen usein, kun pito katoaa ennakoimattomasti tai ennakoin jarrutukset väärin. Jotenkin tuossa on hyvin vaikea hahmottaa oikeita jarrutuskohtia opettelematta ratoja ulkoa. Jarruvaroittimesta ei ole hyötyä, koska se alkaa vilkkumaan liian myöhään ja jos sitä seuraa, on helposti ulkona joka kaarteessa.

Huonointa pelissä oli Spa, joka pyöri kelvottoman huonosti ja muutenkin se oli niin juustoinen kisa, kun huijaamalla pystyi saamaan 7 sekuntia nopeampia kierrosaikoja ajamalla mutkat nurtsin kautta. Osa radoista on juuri tuon takia kelvottomia, kun voi saada hyötyä ajamalla kaasu pohjassa hiekalla ja nurmikolla kun tekoäly jarruttelee asvaltilla.
 
Nyt on kahvilakampanja pelattu loppuun ja täytyy sanoa, että se oli ihan ok. Viimeinen viiden kisan rutistus oli vähän turhan rankka. Pelasin sen vain hopealle, kun en jaksanut vääntää kultaan asti nyrrellä, kun olin jo siihen mennessä väsynyt muista kisoista. Kolmas sija olisi riittänyt kultaan, nyt tulin yhdeksänneksi.

Olisi voinut valita paremman auton ehkä. Ajoin vuoden 2019 Ferrari F8 Tributolla, joka ei ollut kovin mukava ajettava viritettynä. Ei varmaan ihan heti tule palattua tuohon peliin, sen verran turhauttavaa pelaaminen oli välillä. Ehkä sitten myöhemmin alan pelaamaan moninpeliä tai jos tulee uutta sisältöä, kokeilen sitä, mutta ei kyllä huvita yhtään nyt grindata mitään tavallisia kisoja rahojen ja arpalippujen toivossa.

Missioneihin en ole vielä koskenut ollenkaan ja lisenssejäkin olen ajanut vain välttämättömät, eli pelattavaa olisi. Harmi vain, ettei se ole kovin kiinnostavaa sisältöä minulle varsinkaan pleikkari nelosella lataustaukojen vuoksi. Ainakin on tullut nyt GT7 kokeiltua ja oikeastaan tykkään Sportista enemmän muilta osin paitsi ajomalli on kokonaisuudessaan parempi seiskassa, vaikka siinä on outouksia ja kisat menevät pieleen usein, kun pito katoaa ennakoimattomasti tai ennakoin jarrutukset väärin. Jotenkin tuossa on hyvin vaikea hahmottaa oikeita jarrutuskohtia opettelematta ratoja ulkoa. Jarruvaroittimesta ei ole hyötyä, koska se alkaa vilkkumaan liian myöhään ja jos sitä seuraa, on helposti ulkona joka kaarteessa.

Huonointa pelissä oli Spa, joka pyöri kelvottoman huonosti ja muutenkin se oli niin juustoinen kisa, kun huijaamalla pystyi saamaan 7 sekuntia nopeampia kierrosaikoja ajamalla mutkat nurtsin kautta. Osa radoista on juuri tuon takia kelvottomia, kun voi saada hyötyä ajamalla kaasu pohjassa hiekalla ja nurmikolla kun tekoäly jarruttelee asvaltilla.
Kannattaa laittaa ABS weakille, off on vähän turhan ankara ja defaulttia vaivaa tunnottomuus, ABS weak on ollut mielestäni kaikista tunnokkain ja mielekkäin ajaa.

Yksinpelissä voi huijjata vaikka miten, mutta samalla pilaa vain oman pelikokemuksen. Joten oikominen on lähinnä sitä harrastavan, itse tehty ongelma.

Online puoli on asia erikseen, jossa ratarajat olisi syytä olla oikein ja selkeät, mitä ne ei vielä ainakaan kaikilla radoilla ole, harmi.
 
Tänään tuli ajettua kaikki lisenssit kultaan, vastoin ennakko-odotuksiani. Kuitenkin jotain siinä oli, kun joutui nysväämään uudestaan ja uudestaan niitä pätkiä. Huvitti toisinaan tilanteet "ai vielä pitäisi puoli sekuntia nipistää jostain??" seuraavalla yrityksellä alittaa 1,5 sekunnilla eikä mitään käryä mitä mä tein. :D Melkoinen huutohelpotus kun sai noita onnistumaan. En ymmärrä ajofysiikoista juuri tuon taivaallista enkä kyllä välitäkään ymmärtää, kunhan padilla onnistuu.

Ärsyttävin lisenssiajo
taisi olla superlisenssin formula-ajo. Sekunnin tuhannesosalla kun ohjaat pieleen, olet pöpelikössä.
No kaksi iltaa (+pari tölkkiä olutta) siinä meni että alitti melkein sekunnilla.

Seuraavaksi varmaan kullitan missionit, luulen. Cafe saa olla edelleen tauolla. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Yksinpelissä voi huijjata vaikka miten, mutta samalla pilaa vain oman pelikokemuksen. Joten oikominen on lähinnä sitä harrastavan, itse tehty ongelma.

Online puoli on asia erikseen, jossa ratarajat olisi syytä olla oikein ja selkeät, mitä ne ei vielä ainakaan kaikilla radoilla ole, harmi.
Olen tottunut ajamaan sellaisissa peleissä viime aikoina, jossa tulee penaltya heti, jos edes vahingossa koskettaa ruohoa. Tuo oikominenhan oli ongelma jo Sportissa ja voisi sitä vähän aggresssivisemmin suitsia. En tiedä, miksi Gran Turismossa ja Forzassa saa ajaa miten sattuu, se vähän aina hämmentää, kun palaa niihin tauon jälkeen.
 
Minusta nuo arpajaisliput ovat sen arvoisia, että ne päivän kilometrit kannattaa ajaa täyteen lipun vuoksi. Eihän ne voitot mitään mahtavia ole, mutta välillä sieltä tippuu jotain arvokasta. Ainakin yhden auton olen voittanut, Gr.3 Supran, jollainen oli jo hankittuna. 5 kultaharkkoakin on paukahtanut kertaalleen.

Olen nyt ajellut noita Sport dailyja kolme päivässä (kun ajaa kohti sitä 50 kisaa ja etäisyystavoitteita, yksi niistä enää saavuttamatta), siitä tulee sopivasti päivätavoite täyteen. Täysin laidasta laitaan palkintoja kyllä tulee. Sain kerran sen trophyynkin tarvittavan Audin (Joost mikälie).

Tyhmimmältä tuntui oikeus ostaa Aston Martinin autoja, joita ei ilman erillistä kutsua saisi ostaa, mutta ostin kuitenkin One-77:n, joka ei ollut edes kovin hyvä pelissä.

Tänään sitten tuli tuollainen. Täysin typerä palkinto, mahdollisuus ostaa aikarajoitetusti muutama tietty auto. Jotenkin tässä pelissä on kyllä todella rajoitettu autovalikoiman saatavuutta kummallisesti. Kaipa se on se Visio.
 
Tuo autojen pihtaaminen tuntuu oudolta sen vuoksi, että parhaat autot tuntuvat olevan edullisia ja helposti saatavilla. Vaikeasti saatavilla autoilla yritetään vaikuttaa keräilyvimmaan ja siten pitkittää peliä, mutta minulle nuo ainakin vaikuttavat siihen suuntaan, etten varmasti tule keräämään autoja, jos se on tehty vaikeaksi, eikä siitä saa mitään kilpailullista hyötyä.

Kahvilatehtävistä saatavat ilmaiset autot riittävät melkein kaikkiin tarpeisiin.
 
Sharing is caring.
F430 Scuderia puuttuu pelistä, joten ainoa keino on muuttaa F430 lähemmäs sitä.
Nyt on mahku saada Scuderian vauhtiteipit metallisella erikoissävytyksellä:
hakukenttään continuef5
Screenshot_20220402-015919.png
F430 viritettynä Scuderia-spekseihin mm. uudella rosteriputkella ja urheilupehmeillä on yksi parhaimmista ajokokemuksista tähän mennessä seiskassa.
Minun mielestäni.
 
Ei taida olla vielä tullut se iso patchi missä rahansaanti helpottuu jne ? Taisi olla vaan early april mitä luvattiin joten ehkä ensi viikolla.
Sitä itsekin tässä kyttään ja odotan. Päivitystä odotellessa olen pelannut Dying Light 2. Toivottavasti tulis ens viikolla niin pääsis jatkamaan Turismoa.
 
Voin nyt omakohtaisesti vahvistaa, että kyllä niistä päivittäisistä rulettipyörityksistä voi ihan oikeasti saada auton palkinnoksi. Naatiskelin tuossa tänään siitä Skylinestä ja ajelun lopuksi pamahti neljän tähden ruletti, jossa oli vaihtoehtoina pikkumäärä rahaa(taisi olla kymppitonni), tuunausosa, osto-oikeus ja yksi auto. Siihen se autolle pysähtyi ja oli vielä ihan arvokas ja mieleinen laite, kun sattui olemaan BMW Z4 GT3. Uusien autojen kaupassa näyttäisi olevan lähes puolen miljoonan arvoinen laite. Ihan hyödyllinenkin vielä, kun tässä vaiheessa ei tallista vielä löytynytkään yhtään GT3-luokan menopeliä.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä jokaiselta päivältä lunastettuna daily marathonin tiketti, ja oisko viitisen autoa niistä yhteensä nyt tullut; RE Amemiya FD3S RX7 ja Dodge Charger SRT Hellcat safety car varmaan ne mainittavimmat. Kyllä ihan mielellään aina vähintään päivässä sen reilu nelkyt kilsaa ajelee, vaikkakin pääsääntöisesti sieltä se 3000 Cr tuleekin.
 
Mä oon nyt ajellu pelkkää onlinea, niitä sport puolen kahinoita. Pääosin ollut ihan ok menoa mutta paristi meinannu playseatti lentää takapihalle kun joku vatipää ajanut päälle kesken kunnon kilvan ajon.

E: toivoisin kyllä paljon rankemmat penaltit päälle ajosta kuin nuo 0,5-5s. Ihan hyvin voisi olla 5-10s.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän sama täällä. Tää olis voinu olla lisäosa/päivitys Sporttiin. Mitä ne on nää vuodet tehny siel työpaikal?
Sportissa moninkertanen määrä pelattavaa, ja parempi nettipeli.
Nettipeli seiskassa on kummasti vielä raakile mutta ei Sportin alkutaival kummoinen ollut, jos oikein verrataan. Siihen lisäiltiin sisältöä paljon.
Mietitään vielä esim. dynaamisuuksia säässä ja ajassa GT7:ssa ja kuinka pystyivät lopulta nekin sovittamaan PS4-versioihin. Kyllä seiska on monipuolisuudessaan parempi kuin Sport.
..Huhtikuun päivitystä odotellessa.
 
Ylös Bottom