Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Saatiin hei uusia Music Rally tehtäviä vihdoin! Ainoa vaan että ne on rikki. Se ensimmäinen Kuplalla ajettava toimii ja meni helposti kultaan. Sitten se seuraava Drift -nimellä oleva menee myös helposti kultaan mutta kun biisi loppuu niin ruudulle mäjähtää vaan sen biisin logo vaikka olisit päässyt kultaan niin silti se jämähtää siihen. Siitä ei pääse kuin aloittamaan uudestaan tai exit. Sitä ei pysty pääsemään läpi. Ja sitten ne seuraavat on lukossa. Miksi? Pitäisikö ensin ajaa edellinen läpi että seuraava aukeaa? Jos näin on niin niitä uusia biisejä ei edes pysty ajamaan...

Uusista autoista kaikki kolme tuli heti ostettua ja tää uus Aston Martin on hyvä auto. Siihen saa 1400heppaa ja on hyvä ajaa. 4miljoonan hintalappu vähän kirpas vaikka rahaa sen ostoon olikin helposti. Autoja 474/474.
 
Itsellä toimi Music Rally ihan normaalisti, oli ihan hauska ajella. Olisipa pelimuoto vaan laajempi.
 
Kolme kertaa yritin läpäistä Drift-kisaa. Kolme kertaa tuli tuo bugi. Kuulemma pääsis kiertää bugin kun pausettaa pelin juuri ennen biisin loppumista, mutta en jaksanut sitä enää yrittää, kun on niin muusta pelistä irralleen jäänyt muoto. Odotellaan bugikorjausta. Music Rallyt pitäis olla siellä Driving Mission -osiossa ihan omana kansionaan. Näin siitä sais dailykilometrit, vähän palkintorahaa ja online leaderboardit (nyt on vain friends leaderboard) ja se sopisi ihan hyvin Driving Missioneiden henkeen. Eka lisäbiisi oli itseasiassa hyvä kipale ja se oli mukava ajaa.
 
Kolme kertaa yritin läpäistä Drift-kisaa. Kolme kertaa tuli tuo bugi. Kuulemma pääsis kiertää bugin kun pausettaa pelin juuri ennen biisin loppumista, mutta en jaksanut sitä enää yrittää, kun on niin muusta pelistä irralleen jäänyt muoto. Odotellaan bugikorjausta. Music Rallyt pitäis olla siellä Driving Mission -osiossa ihan omana kansionaan. Näin siitä sais dailykilometrit, vähän palkintorahaa ja online leaderboardit (nyt on vain friends leaderboard) ja se sopisi ihan hyvin Driving Missioneiden henkeen. Eka lisäbiisi oli itseasiassa hyvä kipale ja se oli mukava ajaa.
Joo, nehän voisi tavallaan olla tuplana pelissä. Ihan alkuvalikossa offline pelattavana kuten tällä hetkellä ja sitten lisäksi tuo sun mainitsema skenaario osana uramuotoa.
 
Kuulemma pääsis kiertää bugin kun pausettaa pelin juuri ennen biisin loppumista, mutta en jaksanut sitä enää yrittää, kun on niin muusta pelistä irralleen jäänyt muoto. Odotellaan bugikorjausta.
Kiitos tästä vinkistä. PS5 ainakin toimii, pauselle juuri ennen kun biisi loppuu niin meni läpi. Sen jälkeen loput music rallyt näytti toimivan oikein ja nyt kaikki music rallyt kullalla. Ei kannata odotella bugikorjausta, vaan laittaa pauselle niin pääsee ajamaan loputkin.
Kyllä music rallyt sais olla pelin puolella että rahaa tulis. Saadaankohan taas odotella seuraavia biisejä tyyliin puoli vuotta. Tämä on kiva kisamuoto.
 
Kyllä sai taas hinkata huomenna loppuvaa BB raceway timetrialia.
Pelasin ekan kerran pari päivää sen alkamisen jälkeen ja sain jopa kulta ajan, mutta tietenkin taso koveni niin paljon, että tipuin takaisin hopealle.
Noh eihän mun tartte parantaa aikaani kuin .060 sekuntia ja olen taas kulta tasolla joten toiseks nopeimman haamu avuksi ja ajamaan.
No ei mennyt kuin 50 kierrosta :D

Nytkin tuolla tasolla pysyminen on .020 sekunnista kiinni joten toivottavasti pysyn siinä vielä huomiseen asti. Tulis se 2 miljoonaa ihan tarpeeseen.
 
Sain sen itsekin ajettua kultaan eilen ja ihan suht hyvällä ajalla. 2,2% kärkiajasta ja sijoitus maailmantilastossa oli jotain 6700 tai sinne päin.
Se toinen time trial onkin hieman haastavampi. Vajaa 19 kiekkaa ajoin a helppo pronssi, mutta kultaan pitäisi hinkata sekunteja aika paljon pois. Ensi viikko lomalla, eikä tule lähdettyä minnekkään, niin on aikaa tuota parantaa.
 
Sattuipa tuossa viikonloppuna neljän tähden päiväpyöräytyksestä kohdalle niin hauska auto, että täytyy sitä nyt tässä kehua. Roadster Shop Rampage on noin kymmenisen vuotta sitten Tokyo(?) Motor Show'ssa palkittu uudelleen rakennettu Chevrolet Camaro SS '70. Itseä eivät ole koskaan nuo wanhat jenkit alkuperäisinä kauheasti kiinnostaneet, koska ajo-ominaisuudet niissä ovat vähän niin ja näin, mutta tämä on kyllä todella hauska vehje, kun sitä tuossa tänään Nürrellä muutaman kierroksen kokeilin. Ne tärkeät luvut ovat siis noin 750 heppaa ja noin 1400 kiloa, joten siltä pohjalta olin vähän skeptinen, että pysyyköhän tämä käsissä ollenkaan, mutta tuohan on yllättävän 'säyseä' ajettava, eikä vikuroi kovin pahasti, jos ollenkaan! Toki takavetoisena yliohjaa, mutta ei ollenkaan pahasti. Voisi jopa sanoa, että varsin miellyttävä ajettava.

300k taisi olla dealershipissa hinta, joten ei ollenkaan kallis, jos haluaa tuota koittaa. Äänimaailma laitteella myös kohdillaan ja kivaa jenkkimuskelimeininkiä tuo mukanaan. Kuten odottaa saattaa, niin viisilovinen laatikko ja huippunopeus noin 290 km/h. Hauska, erittäin hauska laite.
 
Kuten odottaa saattaa, niin viisilovinen laatikko ja huippunopeus noin 290 km/h
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mistä pitäisi osata odottaa juuri viisilovista laatikkoa? Miksei vaikka kuutta, kuten Z06 Corvetessa, josta tuo moottori on lainattu? :)
 
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mistä pitäisi osata odottaa juuri viisilovista laatikkoa? Miksei vaikka kuutta, kuten Z06 Corvetessa, josta tuo moottori on lainattu? :)
No 70-luvun muskeleissa viisilovisuus on käsittääkseni ollut se normi, joten siksi mainitsin, vaikka tosiaan tuon laitteen moottorihan on toki kaikkea muuta kuin sitä, mitä noissa SS Camaroissa on tuolloin nokalla ollut. Toki se on myönnettävä, että oma tietoisuus noista tuon ajan muskeleista ei ole kovin laajaa. Itselle viisi pykälää on ollut se normi tai odotusarvo.

Joskus GT5:n aikaan taisin muutaman kisan ajella onlinessa jotain "Historic Muscle Car"-cuppia, jossa alleni päätyi joku 70-luvun alun Camaro tai Chevelle, jossa oli ehdottomasti viisi pykälää eteenpäin ja pidempien suorien lopussa otti aivoon, kun välitykset meinasivat loppua kesken :D Siitä tuo viisilovisuus on sitten varmaan jäänyt itselle normiksi.
 
No 70-luvun muskeleissa viisilovisuus on käsittääkseni ollut se normi...
Tästä on kyllä napattava sen verran kiinni, että 70-luvulla viisilovisuus ei todellakaan ollut normi myöskään muskeleissa. 3 tai 4 vaihdetta löytyi tuohon aikaan manuaaliaskeista jenkkilässä.

Viisilovisuus alkoi vallata alaa vasta 80-luvulla. Tosin jenkit tulivat tämänkin suhteen jäljessä. Vielä kasarillakin huristeltiin pääosin nelilovisilla rapakon takana.
 
No 70-luvun muskeleissa viisilovisuus on käsittääkseni ollut se normi, joten siksi mainitsin, vaikka tosiaan tuon laitteen moottorihan on toki kaikkea muuta kuin sitä, mitä noissa SS Camaroissa on tuolloin nokalla ollut. Toki se on myönnettävä, että oma tietoisuus noista tuon ajan muskeleista ei ole kovin laajaa. Itselle viisi pykälää on ollut se normi tai odotusarvo.

Joskus GT5:n aikaan taisin muutaman kisan ajella onlinessa jotain "Historic Muscle Car"-cuppia, jossa alleni päätyi joku 70-luvun alun Camaro tai Chevelle, jossa oli ehdottomasti viisi pykälää eteenpäin ja pidempien suorien lopussa otti aivoon, kun välitykset meinasivat loppua kesken :D Siitä tuo viisilovisuus on sitten varmaan jäänyt itselle normiksi.
Okei, no sitten :) itseasiassa 70-luvun alun muskeleissa ei ole tainnut neljää vaihdetta enempää olla juuri ollenkaan tai en ainakaan itse tiedä, että olisi ollut. Viides vaihde taisi tulla vaihtoehdoksi vasta 80-lukua lähestyttäessä eikä silloinkaan vielä tainnut ihan kaikista muskeleista löytyä (esim. juuri Camaron sukupolvi vaihtui vasta '82 ja silloin viides vauhde tuli vaihtoehdoksi neljännen rinnalle).

Tähän voi joku asiantuntija korjata, mutta 70-luvun alkupuolen Chargerit, Challengerit, Mustangit ja Camarot ainakin olivat 3- tai nelilovisia manuaalina ja 2- tai 3 lovisia automaatteja. Tuota SS '70 Camaroa valmistettiin myös ainoastaan kolme- tai nelilovisena manuaalina (ja 2- tai 3-lovisena automaattina). Niiden huippunopeus ei muutenkaan sitten ollut kovin kummoinen nykymittapuulla, mutta tietysti aikanaan erittäin kova, kun 200 km/h meni rikki.
 
Hyvin kiteytetty video joka saattaa aluksi vaikuttaa trollaukselta, mutta tekijä on gran turismo fani joka on käyttänyt gt7:aan yli 300 tuntia ja tämä video koostuu materiaalista sen eri videoista joissa käydään läpi kaikki "uramoodista" ja paskasta tekoälystä lähtien aina kierrätettyyn soundtrackiin asti joten jos haluaa kuulla perusteluita eri väitteille niin siitä vaan katsomaan kanavaa.



Tämä tuleva päivitys on taas hyvä esimerkki polyphonyn ajatuksen juoksusta.
Neljä autoa joista yksi on ambulanssi. Joo se voisi olla muka hauska extra jossain forza horizonissa, mutta mitä se tekee pelissä joka niin kovasti yrittää olla vakavasti otettava kilpa-ajopeli.
Tietenkään myöskään uusia kisoja ei tule vaan extra menuja jotka haluaa sun vaan keräävän tietyt autot jotta voit saada jonkun paskan palkinnon.

Kuten tyyppi videon lopussa sanoo: "Gran turismo is still my favourite game, but this to me, is not gran turismo and it never will be."

Jotain mun mielestä kertoo sekin kuinka pari tyyppiä täälläkin on kertonut grindanneensa peliä vain sen takia, että saa ostettua kaikki autot.
Kuinka usein sai lukea vastaavaa vanhempien pelien kohdalla?
Ei koskaan, koska se ajaminen ja iso määrä kisoja oli se pointti eikä autojen kerääminen jotta saa jonkun keksityn listan täytettyä.
Varsinkin kun niitä autoja tulee lisää joten siinäpähän sitten grindaatte niitä samoja kisoja tai kuten iotechin puolella jotkut tekee eli laittaa remote playn kautta scriptin ajamaan tiettyä kisaa jotta saa rahat.
Kertoo omaa tarinaansa kun joko grindataan yhtä tai kahta kisaa tai laitetaan kone ajamaan scriptin avulla jotta saa listan täytettyä sillä siitähän gran turismossa oli aina kyse...eiku hetkinen.

Ja jos joku meinaa sanoa sen klassisen "pelaa jotain muuta" niin kuten olen sanonut vuoden alussa niin vr moodi oli se joka sai mut palaamaan pelin pariin, koska silloin se typerä jäniksen jahtaaminen jota kaz kehtaa kutsua kisaamiseksi ei haittaa.
Toisaalta se kankea ja hidas käyttis kyllä haittaa edelleen kun et voi vaan valita rataa sekä autoa ja vaan ajaa vaan ensin valitaan auto, sitten se maailman kolkka jossa muistaa radan olevan, sitten pitää etsiä se rata ja vielä sen jälkeen valita joko se kisa tai variaatio jota haluaa ajaa.
Jos haluan vaikka tsekata mitä sunday cupissa on tarjolla niin se ei onnistu vaan mun pitää korostaa joka helvetin rata jotta näen onko siellä kyseistä kisaa ellen muista sitä ulkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin kiteytetty video joka saattaa aluksi vaikuttaa trollaukselta, mutta tekijä on gran turismo fani joka on käyttänyt gt7:aan yli 300 tuntia ja tämä video koostuu materiaalista sen eri videoista joissa käydään läpi kaikki "uramoodista" ja paskasta tekoälystä lähtien aina kierrätettyyn soundtrackiin asti joten jos haluaa kuulla perusteluita eri väitteille niin siitä vaan katsomaan kanavaa.



Tämä tuleva päivitys on taas hyvä esimerkki polyphonyn ajatuksen juoksusta.
Neljä autoa joista yksi on ambulanssi. Joo se voisi olla muka hauska extra jossain forza horizonissa, mutta mitä se tekee pelissä joka niin kovasti yrittää olla vakavasti otettava kilpa-ajopeli.
Tietenkään myöskään uusia kisoja ei tule vaan extra menuja jotka haluaa sun vaan keräävän tietyt autot jotta voit saada jonkun paskan palkinnon.

Kuten tyyppi videon lopussa sanoo: "Gran turismo is still my favourite game, but this to me, is not gran turismo and it never will be."

Jotain mun mielestä kertoo sekin kuinka pari tyyppiä täälläkin on kertonut grindanneensa peliä vain sen takia, että saa ostettua kaikki autot.
Kuinka usein sai lukea vastaavaa vanhempien pelien kohdalla?
Ei koskaan, koska se ajaminen ja iso määrä kisoja oli se pointti eikä autojen kerääminen jotta saa jonkun keksityn listan täytettyä.
Varsinkin kun niitä autoja tulee lisää joten siinäpähän sitten grindaatte niitä samoja kisoja tai kuten iotechin puolella jotkut tekee eli laittaa remote playn kautta scriptin ajamaan tiettyä kisaa jotta saa rahat.
Kertoo omaa tarinaansa kun joko grindataan yhtä tai kahta kisaa tai laitetaan kone ajamaan scriptin avulla jotta saa listan täytettyä sillä siitähän gran turismossa oli aina kyse...eiku hetkinen.

Ja jos joku meinaa sanoa sen klassisen "pelaa jotain muuta" niin kuten olen sanonut vuoden alussa niin vr moodi oli se joka sai mut palaamaan pelin pariin, koska silloin se typerä jäniksen jahtaaminen jota kaz kehtaa kutsua kisaamiseksi ei haittaa.
Toisaalta se kankea ja hidas käyttis kyllä haittaa edelleen kun et voi vaan valita rataa sekä autoa ja vaan ajaa vaan ensin valitaan auto, sitten se maailman kolkka jossa muistaa radan olevan, sitten pitää etsiä se rata ja vielä sen jälkeen valita joko se kisa tai variaatio jota haluaa ajaa.
Jos haluan vaikka tsekata mitä sunday cupissa on tarjolla niin se ei onnistu vaan mun pitää korostaa joka helvetin rata jotta näen onko siellä kyseistä kisaa ellen muista sitä ulkoa.

Ja tämä koko valitushan kertoo tietysti pelaajasta, ei pelistä.
 
Ei kyllä se kertoo pelistä.
Kuten olen monesti sanonut niin jopa nettipeliin keskittynyt gt sport tarjosi päivitysten jälkeen enemmän ajettavaa yksinpelaavalle mitä "most complete gran turismo experience" (kazin sanat) GT7.
Ja kuten olen myös monesti sanonut niin siellä gt sportin puolella on ne kaikki eri mestaruudet ja muut valmiina joten pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan.
Tässä on enimmäkseen samat autot ja samat radat joten miksi ei ole myös niitä kisoja jotta olisi mitä ajaa?

Ei ole multa pois jos joku haluaa ajaa paria samaa kisaa miljoona kertaa jotta voi ostaa sen 20 miljoonan auton jota ei voi käyttää missään, mutta tuo ei poista sitä faktaa, että edellisessä pelissä oli paljon enemmän ajettavaa eri kilpasarjojen muodossa, mutta onneksi tässä on sentään nasan datan mukaan mallinnettu tähtitaivas sekä tuhansia eri taustoja valokuvausta varten. Kuka sitä varsinaista sisältöä kaipaa.

Esim toukokuussa kirjoitin siitä kuinka uusille super formuloille tuli vain kolme uutta kisaa vaikka pelissä olisi niille sopivia ratoja vaikka kuinka ja niistä voisi tehdä ihan kunnon mestaruuden.
Tuon sijaan meillä on edelleen samat mestaruudet mitä julkaisussa ja niistäkin puolet on sellaisia joissa on kaksi kisaa jossa ajetaan sama rata molempiin suuntiin.
Jo gt 3:ssa oli mestaruuksia joiden ajaminen kesti parista tunnista likemmäs kahdeksaan tuntiin kun kisoja oli paljon eikä ne olleet mitään parin kierroksen rykäisyjä.
Toki joka kisan jälkeen sai tallentaa joten mitään omistautumista nuo ei vaatinut.
 
Viimeksi muokattu:
Ei kyllä se kertoo pelistä.
Kuten olen monesti sanonut niin jopa nettipeliin keskittynyt gt sport tarjosi päivitysten jälkeen enemmän ajettavaa yksinpelaavalle mitä "most complete gran turismo experience" (kazin sanat) GT7.
Ja kuten olen myös monesti sanonut niin siellä gt sportin puolella on ne kaikki eri mestaruudet ja muut valmiina joten pyörää ei tarvitse keksiä uudestaan.
Tässä on enimmäkseen samat autot ja samat radat joten miksi ei ole myös niitä kisoja jotta olisi mitä ajaa?

Ei ole multa pois jos joku haluaa ajaa paria samaa kisaa miljoona kertaa jotta voi ostaa sen 20 miljoonan auton jota ei voi käyttää missään, mutta tuo ei poista sitä faktaa, että edellisessä pelissä oli paljon enemmän ajettavaa eri kilpasarjojen muodossa, mutta onneksi tässä on sentään nasan datan mukaan mallinnettu tähtitaivas sekä tuhansia eri taustoja valokuvausta varten. Kuka sitä varsinaista sisältöä kaipaa.

Esim toukokuussa kirjoitin siitä kuinka uusille super formuloille tuli vain kolme uutta kisaa vaikka pelissä olisi niille sopivia ratoja vaikka kuinka ja niistä voisi tehdä ihan kunnon mestaruuden.
Tuon sijaan meillä on edelleen samat mestaruudet mitä julkaisussa ja niistäkin puolet on sellaisia joissa on kaksi kisaa jossa ajetaan sama rata molempiin suuntiin.
Jo gt 3:ssa oli mestaruuksia joiden ajaminen kesti parista tunnista likemmäs kahdeksaan tuntiin kun kisoja oli paljon eikä ne olleet mitään parin kierroksen rykäisyjä.
Toki joka kisan jälkeen sai tallentaa joten mitään omistautumista nuo ei vaatinut.
Niin. Sinä sinä sinä. Koita pärjätä.
 
Itse komppaan @pelleä kyllä täysin. Peli on kyllä hyvä (ainakin VR-lasien kanssa) mutta aivan helvetin huono autopeli monista aivan ilmeisistä syistä, joita on täälläkin mainittu. Ehkä tämä on yksinpelin puolesta enemmän ajamispeli, kuin autopeli. Mutta samaan aikaan pidän kyllä yksityiskohdista ja vähän myös autojen keräämisestä (tosin tämäkin vain siksi, että niitä on hauska pällistellä vr-tilassa).

Moni kaveri vääntää satoja ja satoja tunteja kisaa sitten onlinen puolella ja tuntuu maistuvan. Ehkä se kilvanajo löytyy sitten sieltä jos ehtisi perehtyä.
 
Tämä uusin päivitys muuten on taas hyvä osoitus polyphonyn älyttömästä ajatuksen juoksusta.
Trailerissa on neljä uutta autoa, mutta oikeasti sä voit ostaa vain kaks niistä ja sen ambulanssin ja toyotan voi ostaa vasta syyskuussa.
Toki sen ambulanssin saa jos katsoo sitä gt world series finaali striimia tai mikä olikaan ja toyotaa pääsee testaamaan siihen liittyvän kilpasarjan harjoituksissa tai jtn, mutta niitä ei voi ostaa kuin vasta syyskuun lopussa.

Mutta gtplanetin mukaan päivityksessä sentään tuli jopa neljä uutta kisaa,
 
Samaa kans ajattelin, että mitä helkkarin järkeä taas. Oli kyllä pettymys kun neljä autoa luvataan ja kaksi vaan saadaan, lisäksi nyt kokoelmassa näkyy kahden auton vajaus. Ei kiva. Uudet kisat yhtä lukuunottamatta no limit -kisoja. Kiva ajella 1400hp Valkyriella kisat.

Viritin ja testasin nämä kaksi uutta autoa. Ensin Chevrolet Corvette -58 tuning kaupan viritykset käyttöön, eihän siihen heppoja tullut kuin 378 mutta auto on tosi hyvää ajaa. Siis yllättävän hyvä kun Nyrren kävin time trialissa muutaman kerran kiertämässä. Ajoin Nyrren 7:30. Kääntyvyys hyvä, jarrut hyvät, huippunopeus vaan 225 että sillä ei paljoa juhlita mutta asiallinen peli. 9/10

Toisena autona tuli Maserati MC20 -20. Siihen heppoja tuning kaupasta 874 ja Nyrreä kiertämään. Äkkiä käy selväksi, että auto on aika levoton. Auton keula nousee ilmaan jos ei jarruta ajoissa. Muutenkaan jarrut ja ohjattavuus ei ole huippuhyvä vaan 300 paahtaessa auto lähtee helposti käsistä kohti kaidetta. Nyrren parilla kierroksella aika 6:49. Kokonaisuutena ihan jees mutta ei ollenkaan mun suosikkiauto. 7,5/10

Toivottavasti syyskuussa tulisi muitakin autoja kuin corolla ja ambulanssi. En oikein jaksa uskoa, että tappiinsa viritettynäkään tuosta ambulanssista olisi muuksi kuin kokoelman jatkeeksi. Uusi ratakaan ei olisi pahitteeksi.
 
Ylös Bottom