Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Joku hikinen Fordin rodi.. se mikä siinä viimeisessä testissä on. Ihan kiva saada lisää lisenssitouhuja. Mä olen yksi niistä masokisteista kun rakastaa hinkata kullat näistä, ihan silkan haasteen vuoksi.
Onhan nuo lisenssit, missionit ja circuit experiencet hauskoja. Toivottavasti vielä tulisi jossain vaiheessa lisää tehtäviä ja mielellään myös kestävyyskisoja.

Toki nyt sentään saa ihan hyvin rahaa custom racesta, oma Nyrre endurance kisan palkkio nousi 70.000 -> 400.000 Cr. Se on tunnin kisa ja yrittää matkia oikeaa 24h Nyrren kisaa (lisäsin oikeat nimet kuskeille ja latasin samoja maalauksia autoihin mitä 24h kisassa oli oikeasti). Pelistä vaan puuttuu se uusi voittaja Ferrari 296 GTB, mutta laitoin siihen 458 Italiaan saman maalauksen ja paljon sillä ajanut! Ja toki pelistä puttuu myös BMW M3 GT3, M6 Endurance on aika iso lahna.

Täytyy katsoa saako vielä pidemmästä kisasta jopa enemmän rahaa. Niin voisi ajaa joku 1,5h - 3h kisan. Saisi enemmän kilometrejä myös yöllä, kun aika ei menisi niin nopeasti kuin yhden tunnin kisassa.

Multiclass kisaa kokeilin myös laittamalla hitaita autoja joukkoon, mutta ei siitä oikein hyvää saanut. Maksimi on 20 autoa, joten se vaan oli liian vähän. Oikeasti 24h kisassa taitaa kuitenkin olla joku ~150 autoa radalla niin nopeilla autoilla löytyy ohitettavaa kokoajan.
 
Dashboard uudistu eikö? Meinasin saada paskahalvauksen kun pienen hetken luulin, että dashcam on saapunut peliin!!! Olisi mennyt ostoon samantien.

No, KY ja PD voi luottaa, ei tuo tuhansien kuskien toivoma dashcam/nohandsnowheel tule koskaan GT sarjaan. Siinä täytyy olla jokin perin japanialainen syy. Harmi! GT5 on edelleen eniten ajamani autopeli 2000h + Sport 1300h.
 
Dashboard uudistu eikö? Meinasin saada paskahalvauksen kun pienen hetken luulin, että dashcam on saapunut peliin!!! Olisi mennyt ostoon samantien.

No, KY ja PD voi luottaa, ei tuo tuhansien kuskien toivoma dashcam/nohandsnowheel tule koskaan GT sarjaan. Siinä täytyy olla jokin perin japanialainen syy. Harmi! GT5 on edelleen eniten ajamani autopeli 2000h + Sport 1300h.
Turismossa puuttuu kyllä ihan julmetusti kaikenlaista mikä ajopelissä olisi lähes pakollista.. suht surullista että jopa Crew Motorfest on valovuosia parempi vaikkapa kuvakulmissa ja ratin säädöissä.. :rolleyes:
 
Viimeisessä lohkossa on sitten koko radat. Aloitan seuraavaks niiden ajamisen. Mitä ne kulta palkintoautot on näissä uusissa lisensseissä? Mikä siitä ekasta lohkosta tuli kun ajoit kaikki kullalle? En jaksa alkaa hinkkaamaan kullalle näitä uusia kun mulla on jo kaikki pelin autot ja näistä tulee rahaa vaan kämäsiä tonneja. Kunhan ajelen ne läpi muutaman kerran yrittäen.
Master lisenssitestien palkinnot spoilerissa:
Master National B - Ford Roadster
Master National A - Mercedes AMG Black Series '20
Master Intenational B - Lexus LFA '10
Master International A - Porsche 962C '62
Master Super Licence - Mclaren MP4/4 '88

Itsehän menin laittamaan 1,5milliä erääsen Yamahan virittämään soittimeen, ennen kuin huomasin että sen olisi saanut "ilmaiseksi". Noh tuunataan toisesta siten kunnon kilpuri ja säilytetään toinen alkuperäiskunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Like
Reactions: rap
Eilen tuli ajeltua niin että sormet kramppas, "ässäarpoja" tuli avattua ainakin 10 eikä tietenkään ferrari kutsua yhessäkään, (lamborgiini kutsu tuli jo varmaa tuhannen kerran). Tuli ostettua kaikki dlc autot ja niistä itselleen tästä pätsistä lemppariks muodostui Nismo 95 ja Porche, uusi dodge myös melko hyvä näin niiku jenkkiautoks jotka tässä pelissä on ajaa kun rekkaa jäällä.

Loppuilta menikin sitten lisenssejä ajamal, pääsin kolmanteen vaiheeseen international B tjsp, alkoi lopussa olee kyl jo sen verran töttöröö että ei jaksanut hinkuttaa kulta-aikoja joten siel nyt on 4 hopea aikaa mitä ajattelin tänään hinkuttaa.

Kuulun myös näihin masokisteihin jotka tykkää hinkuttaa kulta-aikoja samaa rataa vaikka miljoonaa kerta kunnes onnistuu. Circuit expeeriensee en vielä kokeillut, yhen kaffila mission tein ja testasin uusia autoja jne, mukavan lihava pätsi tälläkertaa. Yleensä siel on just ne "3 new cars" ostaa ne testaa kerran tai pari, ehkä ajaa online time trialiin ja peli ulos koneesta. Pleikkakello näyttää 890h, ei täs nykyään kauheesti jaksa ellei tuu jotain isompaa. Toivotaan ettei tämä nyt jää viimeiseks isommaks pätsiks, mut tuskin ihan heti näin laajaa on tulossa.

Yks loistava uudistus mulle oli se että autoja voi nyt vaihtaa suoraan valikosta kun ajat jotain rataa eikä tartte mennä kokonaan pois sinne sun talliin vaihtamaan.
 
Se lumirata pätkä license test IB-3 Snow Driving Intermediate 1 oli kyl kunnon masokistien märkä päiväuni. Sai hinkuttaa kymmeniä ja taas kymmeniä kertoja kultaan, jotenki nää ralli ja nyt lumiradat tuntuu olevan enemmänki siitä kiinni miten hyväl tuuril nyt saat sen auton driftaa oikeella hetkellä ja pitää sitä "momentumia" yllä, tosin kun asfaltilla se on puhtaasti omista taidoista kiinni eikä niinkää tuurista. Toki taitoa tämäki vaatii mut et sä nyt voi täydellisesti mennä sitä mutka joka kerta samal taval, tai sit en vaa ole sora/lumikuskiexpertti. :p
 
  • Like
Reactions: Jar
Jos haluat tehdä rahaa pelissä mahdollisimman nopeasti niin tässä olisi aika/raha suhde parhain mitä tiedän. 15minuutissa 600.000 puhtaalla ajolla. 95 heppaisella Abarthilla (mulla ei ole civicin moottoria laittaa tähän abarthiin mikä videolla on) yli tuhat heppaista Tomahawkia vastaan Nyrren 24h rata. Miten tämä on muka mahdollista? Täytyy laittaa Tomahawkin vaihdelaatikon asetukset niin, että auton huippunopeus on 40km/h.

 
Tuli päivitettyä peli ja mentyä katsomaan millaisen quick race bonuksen saan ja totesin ääneen "haista vittu" kun circuit experience näytti 0% bonusta, koska mulla ei ole niistä kulta mitaleja :D
On se collector levelin 200% bonuskin silti ihan kiva, mutta olis nyt voinut vaikka muutaman sääli prosentin antaa sieltä circuit experiencen puoleltakin.

Onko siinä ilmoitetussa maksimi palkkiossa muuten otettu clean racing bonus huomioon kun mulla se näytti siinä uudessa radassa 30.000, mutta sitten kun menee sitä kisaa valitsemaan niin jopa hard tasolla palkkio oli vain hiukan yli 17.000. Siis quick race moodissa.
Ajamaan asti en mennyt kun säästelen kaiken uuden sisällön siihen asti kun taas päätän pelata vr pelejä niin on enemmän kerralla ajettavaa.
 
Tuli päivitettyä peli ja mentyä katsomaan millaisen quick race bonuksen saan ja totesin ääneen "haista vittu" kun circuit experience näytti 0% bonusta, koska mulla ei ole niistä kulta mitaleja :D
On se collector levelin 200% bonuskin silti ihan kiva, mutta olis nyt voinut vaikka muutaman sääli prosentin antaa sieltä circuit experiencen puoleltakin.

Onko siinä ilmoitetussa maksimi palkkiossa muuten otettu clean racing bonus huomioon kun mulla se näytti siinä uudessa radassa 30.000, mutta sitten kun menee sitä kisaa valitsemaan niin jopa hard tasolla palkkio oli vain hiukan yli 17.000. Siis quick race moodissa.
Ajamaan asti en mennyt kun säästelen kaiken uuden sisällön siihen asti kun taas päätän pelata vr pelejä niin on enemmän kerralla ajettavaa.
Ei se laske Clean racing bonusta mukaan siihen ilmoitettuun summaan, jos ei sitten tuossa lumiradassa se toimi eri tavalla.

Itsellä se ilmoitti Spassa 70.000 Cr Quick Racesta, perus AI sekä Sophy. Sen verran sieltä tulikin, mutta toisessa sain sitten vielä CRB:n ja summa oli joku 107.000 Cr.

.....

Toivottavasti muuttavat Sophyn niin, että se osaisi valita itselleen parempia autoja käyttöön, mikäli itse ajaa viritetyllä autolla. Eli käytännössä huomioisi PP lukeaman. Nyt täytyy ajaa vakioautolla ja -renkailla, jotta ei aja suorilla niiltä karkuun.

Sophy tekoäly on aivan loistava, mutta turhan helpoksi vain PD on sen säätänyt. Matalin vaikeustaso saisi olla pronssi kuskeille, keskimmäinen hopea ja vaikein kulta tason kuskeille. Nyt vaikein taso on sellainen, että hopeatason kuski (minä) olen vähän Sophya nopeampi.
 
Ei se laske Clean racing bonusta mukaan siihen ilmoitettuun summaan, jos ei sitten tuossa lumiradassa se toimi eri tavalla.

Tänään tutkein tarkemmin niin se ilmoitettu summa on se minkä saa jos kisaa siinä pisimmässä versiossa.

Olin sitten ymmärtänyt sen circuit experience bonuksen väärin. Oletin, että peli laskee yhteen kaikki CE suoritukset ja antaa bonuksen sen mukaan, mutta se onkin rata kohtainen.
Tänään kun vedin vaan pronssilla sen uuden radan niin nyt saan siinä 70% bonuksen circuit experiencesta.

Tuli kaikki lisenssitkin ajettua sillä ajatuksella, että kunhan saan pronssia niin olen tyytyväinen. No tuli sieltä pari hopeaa ja kultaakin.
Palkkioksi saatavista arpa lipukkeista jopa tuli jotain hyödyllistä kerrankin. Sain 100.000cr, gr4 luokan nsx:n sekä ferrari enzon. Kahdesta muusta tuli moottori ja viri osa johonkin millä en tee mitään.
 
Tuli mieleen, että Gran Turismossa ei ole mahdollista leventää autoa överisti kuten esimerkiksi Japanin Super GT:ssä tai noin muutenkaan, mitä jotkin autontuunaajat harrastavat. Eli renkaiden kohdalla olisi silmiin nähden erilliset levikkeet ja muita ilmanottoaukkoja, jotka tulee jonkinlaisilla nastoilla autoon kiinni.

Se widebodykit on kyllä, mutta se ei niin paljoa kuitenkaan autoa levennä. Oman kilpa-auton rakentaminen ja virittäminen ei siis siinä mielessä onnistu Japanin Super GT -tyyliin. Mikähän visio Kazunori Yamauchilla ollut tähän? Kunnioitetaanko tässä automerkkien alkuperäisiä malleja ja lisenssejä samalla periaatteella kuin puuttuvaa vauriomallinnusta?

Spoiler-napin alla pari esimerkkikuvaa.
0f8225_fb6abe3b7a2b4c48a1c8b8aafe67a230~mv2.webp


nismo_001.jpg


HKS-GR-SUPRA-WIDEBODY-rear-696x464.jpg
 
Tuli rakennettua '90-luvun DTM autoja ja vähän ajettua Nyrreä. GT Planetin Praiano tarjosi autoihin vielä hyvät säädöt. Pirun hauskaa ollut ajaa. 2 lap ja 180k Cr palkkio.

Boost on weak asennossa niin tekoäly ajaa ryhmässä vähän lujempaa ja sitten pysyy perässä, kun ne on ohittanut. Ostin kaksi Mersu Evo II:sta, joten täytyy varmaan toisesta tehdä vähän tehottomampi DTM auto ja itse ajaa sillä. Jos vaikka saisi vielä lisää haastetta.

Seuraavaksi pitäisi rakentaa klassinen '60-luvun Le Mans-kisa, kun nyt vihdoin ostin sen Jaguarin ja tuli se Trophy saatua.

 
Oli tarkoitus kullittaa uudet Master lisenssit tänään, mutta tulikin yllätysvieras mun parhaaseen peliaikaan, hittolainen. Onkos tuolta löytynyt jo joku oikein kunnon inhokkitesti? :D
 
Oli tarkoitus kullittaa uudet Master lisenssit tänään, mutta tulikin yllätysvieras mun parhaaseen peliaikaan, hittolainen. Onkos tuolta löytynyt jo joku oikein kunnon inhokkitesti? :D

Tähän asti mitä ehtinyt ajamaan on kaikki kullitettu ja tähän mennes se inhokkitesti on ylivoimaseseti ollut se talvirata, kyl siinä sai yrittää ja puljata sitä autoa täydellisesti ja pitää vauhtia yllä just eikä melkein ja just eikä melkein täydellisesti maaliin asti. Ohan täs muissaki et pitää just eikä melkein mut jotkut sit on et on varaa jopa hieman "mokata". En tiie mut veikkaan et täs on vielä jotain pahempaa edessä heti kun palaan niitä ajamaan. Yleensä ennen ku siiryn lohkosta eteenpäin käyn kullittaa aikasemmat puuttuvat ennen ku siirtyy taas eteenpäin. Se on kulta tai ei mitään!
 
Tähän asti mitä ehtinyt ajamaan on kaikki kullitettu ja tähän mennes se inhokkitesti on ylivoimaseseti ollut se talvirata, kyl siinä sai yrittää ja puljata sitä autoa täydellisesti ja pitää vauhtia yllä just eikä melkein ja just eikä melkein täydellisesti maaliin asti. Ohan täs muissaki et pitää just eikä melkein mut jotkut sit on et on varaa jopa hieman "mokata". En tiie mut veikkaan et täs on vielä jotain pahempaa edessä heti kun palaan niitä ajamaan. Yleensä ennen ku siiryn lohkosta eteenpäin käyn kullittaa aikasemmat puuttuvat ennen ku siirtyy taas eteenpäin. Se on kulta tai ei mitään!

Ajelin nyt ekat kolme tai neljä settiä kullaksi. Ainoa oikeasti ärsyttävä oli se lumirata Subarulla, oli jopa pakko ottaa gamepad käteen ja ajaa ulkokamerasta. Muuten ollu silleen osittain haastavaa mutta ei mun mielestä kyllä eroa alkuperäisistä vaikeudessa oikein mitenkään. Loput ehkä huomenna sitten.
 
Joo ei niihin muihin nyt mennyt mitenkään tolkuttomasti yrityksiä kun just se subarun lumirata. Sanoin jo aikasemmin ainakin mun kohalla ne sora ja nyt lumiradat tuntuu olevan osittain tuurista kiinni miten täydellisesti nyt satut tulee niihin kurveihin ja sit driftaa nii et vauhti pysyy jne.
 
Se Online Time Trial lumiradalla Yariksen kanssa on muuten hauska, tällä hetkellä olen ainakin kiinni kulta-ajassa.

Mastersin lisennsitesteissä tuskailin National B:ssä ratin kanssa, vaikka niukasti ajoinkin kulta-aikoja. B-6:ssa meni hermo ja vaihdoin Dual Senseen niin helpotti niin pirusti ja pystyi ajamaan jopa kaverilistan kärkiaikoja. On se Dual Sensen tuntuma vaan hyvä ja varsinkin kaasuliipasin on parempi kuin Thrustmastersin polkimet.

Ei ole ehtinyt enempää vielä testejä ajamaan, varmasti haastetta luvassa vielä rutkasti itselle. Toistaiseksi ainoat esteet pelissä itselle on ollut viimeisen Endurance Missionin voittaminen, säännöllinen kullan voittaminen Online Time Trialissa ja Sport-modessa pärjääminen. (Okei, Super Formula Fujissa voitin vain Medium-tasolla. Se oli hemmetin vaikea!)
 
Ylös Bottom