Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

En tiedä päävalikon jumittumisesta mutta peli kaatui ensimmäisen kerran sitten ekan kuukauden joten jotain nuo patchit on rikkonu. Toivottavasti ei ala toistumaan.
 
No huomenna tulee uusi päivitys uuden Audin VGT:n kanssa. Sen julkaisu tapahtuu maanantaina oikeastikin Saksassa.

Tässä vertaan Assetto Corsan ja GT Sportin M3 E30 Bemarin niin, että kierrosaika on miltei sama. Fysiikanmallinnuksissa on valtaisa ero, missä AC:n auto tykkää aliohjata ja GTS:n taas yliohjata.
Ilman puolisteluita, koska tykkään Assettosta, on sanottava että GT Sportin auto on paljon hauskempi ajaa, elävämpi ja alusta tuntuu jämäkämmältä.

 
En tiedä onko muilla mutta kun pelin käynnisti päivityksen jälkeen tuli tuo uuden auton esittely mutta tuli myös 1.15 patchin uusien ominaisuuksien esittely toisen kerran ja kaikki oli taas merkitty että on uutta, autot kyllä pysyi ostettuina vaikka niissä tuo merkinta olikin. Tuskin se mitään haittaa tekee mutta oli vaan vähän outoa.
 
En tiedä onko muilla mutta kun pelin käynnisti päivityksen jälkeen tuli tuo uuden auton esittely mutta tuli myös 1.15 patchin uusien ominaisuuksien esittely toisen kerran ja kaikki oli taas merkitty että on uutta, autot kyllä pysyi ostettuina vaikka niissä tuo merkinta olikin. Tuskin se mitään haittaa tekee mutta oli vaan vähän outoa.
Saman teki myös täällä.
 
Nyrren 24h-kisaviikonlopun yhteydessä ajetaan myös GT Sportia. 30 Euroopan huippua vääntävät paremmuudesta FiA:n viralliset sarjat aloittavassa tapahtumassa. Myös kaksi suomalaista valittiin mukaan ja hyvin vetivät!
Perjantain kisat:


Lauantai-iltana striimataan vielä eka virallinen Nations Cup -kisa, joka alkaa 22:00 (CET).
 
Nyrren 24h-kisaviikonlopun yhteydessä ajetaan myös GT Sportia. 30 Euroopan huippua vääntävät paremmuudesta FiA:n viralliset sarjat aloittavassa tapahtumassa.

Oli kyllä hemmetin viihdyttävä kisa katsella, paljon mielenkiintoisempaa kuin iso osa "oikeista" kisoista. "Televisiointi" oli hoidettua erittäin hyvin useine kuvakulmineen ja uusintoineen, joten ei juuri jäänyt jälkeen tosielämästä siltäkään osin. Nissanin tiimissä kaksi suomalaiskuskia Markus Kononen ja Kimmo Kaisla ajoivat hyvin, mutta ankkurina ollut britti suli täysin. Täytyy tänään tuo Nations Cup katsoa tänään myös.
 
Kyllähän tuo ranskalainen BMW-kuski hyvin ajeli, eri tiimitaktiikka heillä. Harmi ettei tullut voittoa suomeen mutta erittäin hyvä silti että pääsivät palkintokorokkeelle.
 
Italian alien G.Mangano vei voiton Nations Cupissa neljän kisan yhteenlasketuilla pisteillä (neljäs kisa antoi tuplapojot).
Noista kisoista kannattaa katsoa tallenteet, mikäli genre kiinnostaa ja haluaa nähdä korkeimman tason puhdasta vääntöä.
Eventti oli tyylipuhdas suoritus myös Polyphony Digitalilta. Tosin illan ekan lähdön lähtöruudukon epäselvyys johti hieman viivästyneeseen uusintastarttiin, mikä aiheutti pientä hämmennystä mutta sen jälkeinen loistava kisa katuautoilla nosti fiiliksen kattoon. K.Kaislan GT-R R34:n hallinta oli huikeaa katseltavaa!
Kunniamaininnan ansaitsee myös brittien selostajakaksikko, joka todennäköisesti tullaan kuulemaan vastaisuudessakin näissä tapahtumissa. Niin viihdyttävästi ja ammattimaisesti vetivät illan.
 
Kunniamaininnan ansaitsee myös brittien selostajakaksikko, joka todennäköisesti tullaan kuulemaan vastaisuudessakin näissä tapahtumissa. Niin viihdyttävästi ja ammattimaisesti vetivät illan.

Oli todella mielenkiintoista seurattavaa ja jännitystä riitti viimeiseen kierrokseen asti, kuten aiemmassa Manufacturer's Cupissakin. Toivottavasti näitä tulee jatkossakin. Sinänsä olisi hauskaa joskus olla katsoja-moodissa pelin sisälläkin peruskisojen osalta.

Itse pelimekaniikasta hieman jäi ihmetyttämään, että kisan pystyi jotkut vetämään läpi ilman varikkokäyntiä ilman, että meno merkittävästi hidastui renkaiden loppumisen takia tai bensan säästelyn takia. Kisa, jossa Kaisla kävi varikolla ja voittaja ei, tämä jotenkin korostui. Tässä kisassa oli vielä muistaakseni 20-kertainen renkaiden kuluminen päällä.
 
Oli todella mielenkiintoista seurattavaa ja jännitystä riitti viimeiseen kierrokseen asti, kuten aiemmassa Manufacturer's Cupissakin. Toivottavasti näitä tulee jatkossakin. Sinänsä olisi hauskaa joskus olla katsoja-moodissa pelin sisälläkin peruskisojen osalta.

Itse pelimekaniikasta hieman jäi ihmetyttämään, että kisan pystyi jotkut vetämään läpi ilman varikkokäyntiä ilman, että meno merkittävästi hidastui renkaiden loppumisen takia tai bensan säästelyn takia. Kisa, jossa Kaisla kävi varikolla ja voittaja ei, tämä jotenkin korostui. Tässä kisassa oli vielä muistaakseni 20-kertainen renkaiden kuluminen päällä.
Tapahtumassa oli eri GT Sportin versio. On kerrottu, että rengasfysiikat olivat päivittyneet. Siksi on vaikea sanoa pelkästä videosta päätellen mitään. Toisaalta nyt oli kyseessä parhaat kuskit ja ehkä sen takia homma näytti helpolta.
Mutta tuossa normiautokisassa olisi ehdottomasti pitänyt olla pakollinen varikkostoppi tai pari kierrosta lisää kisamittaan.
 
Tapahtumassa oli eri GT Sportin versio. On kerrottu, että rengasfysiikat olivat päivittyneet.

Sitten tuo ihmetyttää vielä enemmän. Tätä asiaa siis tarkastelin kierrosaikojen perusteella, Kaislan kierrosajat olivat hyviä, mutta ero tuoreiden renkaiden ja loppuun ajettujen välillä ei ollut niin iso, kuin olisi kuvitellut. Vanhoilla renkailla sai paineltua suht tasaväkisiä kierrosaikoja uusien kanssa. Kaisla vielä oli koko viikonlopun ajan nopeimpien kuskien joukossa muutoinkin etenkin kisatilanteessa, vaikka "unforced erroreita" tulikin aika ajoin.
 
Sitten tuo ihmetyttää vielä enemmän. Tätä asiaa siis tarkastelin kierrosaikojen perusteella, Kaislan kierrosajat olivat hyviä, mutta ero tuoreiden renkaiden ja loppuun ajettujen välillä ei ollut niin iso, kuin olisi kuvitellut. Vanhoilla renkailla sai paineltua suht tasaväkisiä kierrosaikoja uusien kanssa. Kaisla vielä oli koko viikonlopun ajan nopeimpien kuskien joukossa muutoinkin etenkin kisatilanteessa, vaikka "unforced erroreita" tulikin aika ajoin.
En uskalla lähteä spekuloimaan nähdyn/ ei nähdyn perusteella mutta sen sanon, että nuo kilpailijat ajavat ajolinjoillaan suurella rengaskulumallakin uskomattoman paljon pidempään ja nopeammin, kuin esim. minä. Olin aikoinaan K.Kaislan tiimikaveri yhteisöajoissa back in the day.
Toivotaan, että kierrosaikatiedettä pystyy jokainen utelias tekemään uusilla fysiikoilla jo tämän kuun aikana. Sen verran on kerrottu, että uusi rengasmallinnus kasvattaa kierrosaikoja jonkin verran, mutkiin kääntymisen tuntuma paranee ja kaasulla yliohjaa herkemmin.
 
En uskalla lähteä spekuloimaan nähdyn/ ei nähdyn perusteella mutta sen sanon, että nuo kilpailijat ajavat ajolinjoillaan suurella rengaskulumallakin uskomattoman paljon pidempään ja nopeammin, kuin esim. minä. Olin aikoinaan K.Kaislan tiimikaveri yhteisöajoissa back in the day.
Toivotaan, että kierrosaikatiedettä pystyy jokainen utelias tekemään uusilla fysiikoilla jo tämän kuun aikana. Sen verran on kerrottu, että uusi rengasmallinnus kasvattaa kierrosaikoja jonkin verran, mutkiin kääntymisen tuntuma paranee ja kaasulla yliohjaa herkemmin.
Vähän ot,mut K.Kaisla tuntuu jotenki tutulta henkilöltä...eli taitaa olla Zkippe?
 
Ihan vaan mietiskelen padi pelaajia.. onko tämä peli jo kuollut heiltä vai onko padi ohjaukseen tullut suuria muutoksia? Silloin alussa kun itse "pelasin" peliä niin padiohjaus oli turhauttava kokemus, autoja piti ajaa luistonestot päällä että käyttäytyminen olisi mitenkään "oikeaa". Korreloi toki surkean rengasfysiikan kanssakin tai ehkä pidon suhteen kun 120 heppaset pikku mazdat revitti lähdössä kuin olisi 400hp..
Kiva olisi saada jotain ajettavaa pleikalle mutta niin moni asia tässä oli pielessä ulkokuoresta huolimatta että pitänee odotella että saa (kohta) kympillä jostain..
 
Ylös Bottom