Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Endurance kisoissa tietokonepelaajat eivät saa tankattua autoonsa kerralla kuin litran menolientä jos edes sitäkään. Helppoja voittoja mutta vähän menee maku kävelyvauhtia liikkuvien autojen väistelyssä. Muilla samaa ongelmaa?
Eilen pelailin custom racea isolla polttoaineenkulutuksella ja rengaskulumalla.
Itse en mitenkään päässyt kuin puoleenväliin kisaa, niin siitä huolimatta osa AI kuskeista ei käynyt laisinkaan varikolla. Et kai tuossa jotai bugin tynkää on.
 
Pelannut noita pelaamattomia kisoja, pääasiassa juuri Endurance kisoja. Enää neljä kisaa ajamatta. Tuli muuten samalla 100 tuntia täyteen peliä, level 41, ajettu 13tkm, voittoja 202. Mitä noihin endurance kisoihin tulee niin hyvä vaan, että on helppoja voittoja. Noita kisoja monta ja jokainen kestää tunnin, että ei sitä yhtä kisaa jaksais montaa kertaa, haluan kuitenkin saada kullan jokaiseen. Puuttuu vielä puoli miljoonaa, että saan sen red bullin auton siihen yhteen sarjaan, joka maksaa 3milj. kun sitä ei voi oikeallakaan rahalla ostaa.

On tämä paras autopeli minusta. Tässä on vaan jotenkin hauska palata esim. time trialissa testailemaan eri autoja ihan huvikseen.
 
Fia-GT 2018 Nations Cupin ratkaisuhetket:


Brasilian 2017 F3-mestari Igor Fraga teki neljännessä tuplapistekisassa käsittämättömän nousun tuossa joukossa taktiikallaan ja tekniikallaan. Kolmas kisa meni aivan penkin alle Interlagosissa Jaguarin GT3-luokan renkaansyöjällä ja siksi starttasi yhdentenätoista tuohon ratkaisevaan kisaan.
Nyt nähtiin sitä #HumanDramaa, josta GT:n promovideot toitottivat aikoinaan.
Upeasti järjestettyjä tapahtumia ja reilun pelin henki oli korkealla.
Toivottavasti nähdään ensi vuonna suomalaisia taas mukana. Taso tulee nousemaan varmasti entisestään.
Kyllä näitä mielellään katsoo!
 
Palasin viime viikolla ajelee Sport onlinekisoja parin kk tauon jälkeen ja kyllähän noita C-kisoja on mukava ajella, kunhan ei aja montaa päivässä, porukka sr S:llä pääosin järkevää. Tällä viikolla C-kisan auto/rata ei napostele joten päädyin ajaa A-kisoja. Nyt kahdessa vikassa kisassa joku pommittanut ekaan mutkaan täysillä ja oma kisa pilalle, niin ottaa kupoliin että tarttee pitää ainakin loppu viikko tästä taukoo #@!¥ onneks toinen diskattiin ja toinen älys lopettaa pelin kesken.

Tartteis saada noi täysin kahelit pois sr:S kisoista, osa porukasta ei tunnu erottavan tätä Bäfästa.
 
Ei riitä 103 gb tyhjää tilaa asentamaan tämän pelin päivityksiä, on se nyt ihme touhua. Yksikään toinen peli ei valita tilan puutteesta päivityksiä lataessa, mutta GT Sport tekee sen aina. RDR2 vie enemmän tilaa kovalevyltä, mutta siitä huolimatta eilinen päivitys onnistui ilman ongelmia. Ei aina jaksaisi poistaa jotain peliä levyltä vain tämän pelin päivitysten takia.
 
Ei riitä 103 gb tyhjää tilaa asentamaan tämän pelin päivityksiä, on se nyt ihme touhua. Yksikään toinen peli ei valita tilan puutteesta päivityksiä lataessa, mutta GT Sport tekee sen aina. RDR2 vie enemmän tilaa kovalevyltä, mutta siitä huolimatta eilinen päivitys onnistui ilman ongelmia. Ei aina jaksaisi poistaa jotain peliä levyltä vain tämän pelin päivitysten takia.
Itse en pidä tuota Red Deadia kovolla sen takia kun silloin ei riitä tila kun kolmelle pelille. GT Sport on näistä kahdesta se jota tulee pelattua. Tai voi pelata sen puolituntia ja pääseekin johonkin.
 
Osaakos joku kertoa muutaman jutun. Ollaan kolmen kaverin kanssa ajeltu nyt keskenään, kun kaikki innostuttiin ostamaan peli. Ja olisi muutama kysymys. Lähinnä asetuksista.

- Boost, mitä tuo käytännössä tekee? Imussa ajon asetus on erikseen. Hidastaako tää vain kärjen autoa vai miten?

- Pystytkö mitenkään luomaan ”sarjaa”. Ajettais vaik kolme kisaa ja laskis pisteet ja treenien nopein kierros olisi paaluaika jne.

- Yllä olevaan liittyen. Jos haluaa vaihtaa kisaan renkaat, joutuu laittamaan punaisesta ruksista itsensä ulos ja vaihtamaan, jolloin nopein aika nollautui. Jos harjoituksissa ajaa varikolle ja vaihtaa renkaat, ei kisassa ole niitä vaan ne valikoissa asetetut. Onko tähän ratkaisua?

- Osa porukasta ei ole pelannut ajopelejä juuri ollenkaan, joten osaavat ajaa vain ajolinjaansa. Eikä oikein mene perille ettei sinne voi mennä sulkemaan ohittavan auton tietä. Vaikka on se kylkiosuma penalty päällä, ei penaltyä käytännössä tule. Onko tästä olemassa mitään rajumpaa penaltyä et porukka osais varoa ja jättää tilaa?

- Saako määrättyä pakollisia varikkokäyntejä, jotta ei tarttis pelleillä rengaskuluma kertoimen kanssa?

- Mistä saa sadekelin? Renkaat on tarjolla, mutta missään ei ole kuin nättiä keliä.

Jotain muutakin oli mitä en muista, jatkan jos tulee mieleen.
 
Jos kattoo uusintoja kisoista niin kyllä se auto näyttää liukuvan ja elää koko ajan, mutta se ei tunnu kunnolla ratissa.
Ehkä kyse on siitä että se ei välity rattiin niin upeasti kuin kärki simulaattoreissa, ratti on oikeastaan ainut väline millä sen auton voi tuntea.

Siitä pitää kyllä nostaa hattua, että tuovat tähän joka kuukausi uusia autoja, ratoja ja yksinpelattavaa ilmaiseksi.
Tässä on yllättävän paljon yksinpelattavaa nykyään, tuntikausiksi riittää koluttavaa, varsinkin mission challenget oli mukavaa puuhaa.

Kyllä tämä semmoinen 8/10 peli on tällä hetkellä, varsinkin jos saa alennuksesta jollain 20€.
Tässä on perkeleesti pelattavaa nykyään ja lisää tulee koko ajan.

Ajomalli on ratilla ihan tyydyttävä, Asetto Corsa ja Project Cars on siinä edellä, mutta yksinpeli materiaalissa tulevat kyllä ihan kunnolla takana.
Nettipeli on tässä myös valovuosia noita kahta edellä. Jos ajopelit kiinnostaa niin kyllä tämä kannattaa hommata.
 
Viimeksi muokattu:
En vain ymmärrä sitä, ettei yksinpelin kisoissa saa säätää mitään? Miksi ei voisi saada päälle vauriomallinnuksen, rengas/polttoainekuluman, kierrosmäärän säädettyä jne?
Nyt ajan ennemmin custom racea, kuin kampanjaa.
 
En vain ymmärrä sitä, ettei yksinpelin kisoissa saa säätää mitään? Miksi ei voisi saada päälle vauriomallinnuksen, rengas/polttoainekuluman, kierrosmäärän säädettyä jne?
Nyt ajan ennemmin custom racea, kuin kampanjaa.


Ootko ajanut mission challengeja, sieltä löytyy nuitakin koneen säätäminä.
Se lyö skenaarioita tiskiin ja lopuksi voittaa aina auton :D

Ite ajoin nuo kaikki mission challenget läpi, 2 viimisessä bugas ai bensa, kaikki muut oli 10/10 tavaraa, oli nautinto ajaa.
Monessa kisassa piti lähtä takaa ja 30 kierrosta jälellä, bensa/renkaan kuluminen päällä.
Oli oikeasti mukava ajaa, vaikka oli AI vastassa.

Tuo nakkaa monesti keskelle kisaa, on siellä muitakin, mutta kaikki oli hyviä, ite tykkäsin todella paljon.
 
Viimeksi muokattu:
1.32 päivitys nakkasi peliin Integraa, Tuscan Speed kutosta ym ym - ja uusitun fysiikkamallinnuksen! Nyt esim. GT3-luokan Ferrari on kuulemma muuttunut tappokoneesta säyseämmäksi. Driftaus tuntuu huomattavasti luonnollisemmalta vrt. aiempaan.
Ainiin, myös vanha 30 km:n Special Stage Route X -ovaali tuli lisärinä ratakokoelmaan. Karu mutta oudon puoleensavetävä lokaatio.
 
Taas... :) noh aina on menny parempaan suuntaan, pitääpä testata.
Jep. Kyllähän tuo kuuluu olennaisesti pelinkehitysprosessiin, eikä se ole tavatonta vakavampihenkisissäkään simuissa. Oli hyvä, että nyt tuo tapahtui ja tottakai oli ajankohta suunniteltu näin. 2019 FiA-GT -kausi starttaa nimittäin pian, kuun lopussa.
 


Taso tiivistyy, joten pistänpä videon pitkästä aikaa: Suzukan eilen ajettu 2019 testikauden Nations Cupin 7. kierros GT4-luokkalaisilla.
Valitsin luotettavan Renaultin, jota käytän Manufacturer-sarjassa. Miinuksena auto on huono suorilla mutta toimii mutkissa loistavasti myös renkaille.
Noilla spekseillä podiumille nousu oli nyt aivan maksimi ilman riskiryntäilyjä.
Hyvä kisa ja huomaa, että ilman harjoittelua noihin virallisiin kisoihin on turha lähteä kokeilemaan onneaan. Onneksi treenilobbyjä löytyy hyvin ennen kisoja.
Lauantaina uusiksi!
 
Viimeksi muokattu:
GT Sport saa maaliskuussa kaksi päivitystä.

5.3. tulee normaali pelipäivitys, tosin nyt vain viidellä autolla:


Myöhemmin peliin tulee Dallaran Super Formula SF19 Toyotan ja Hondan koneilla. Auto on pelimaailmassa hyvin harvinainen ja oikealla versiolla kisataan Japanissa. Peli-ilmentymässäkin luvataan olevan hevosvoimia 550 ja ohitusbuusti on käytettävissä viisi kertaa kilpailun aikana.
 
Tänään tuli uusi 1.34-päivitys. Kohokohtina ehkä Pagani Huayra ja japanilainen Autopolis-kilparata!
Uusi Supra ei tehnyt vaikutusta. Pitäydyn vanhassa pyöreämpikulmaisemmassa.

 
Joo ei miellytä omaakaan silmää tuo uusi Supra :) Mutta mukava päivitys taas ja loppukuuta odotellessa, sieltähän on tosiaan tulossa nuo mielenkiintoiset Super Formulat.
 
Tänään tuli uusi 1.34-päivitys. Kohokohtina ehkä Pagani Huayra ja japanilainen Autopolis-kilparata!
Uusi Supra ei tehnyt vaikutusta. Pitäydyn vanhassa pyöreämpikulmaisemmassa.



Kävin itte tyyppaamassa tuota uutta rataa vr-puolella. Ihan hyvä rata, paljon puolinopeita mutkia, pari kunnon jarrutusta ja on riittävästi persoonallisuutta. Hassua ettei tullut heti viikkokisaan ajettavaksi.
 
Ylös Bottom